Jump to content

Öppen grupp  ·  130 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump

Herr Chang

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev leifen:

Du är nog bra naiv Boa52, men kanske lite ”fuller” ikväll som tror att svenskar på ett forum som MPR kan påverka valet i USA och dess utgång.

Du ska nog tacka landet som gav dig möjligheten att få en fru från Thailand.

Utan de satsningar som USA gjorde i Thailand under Vietnamkriget så hade Issan inte ens haft asfaltvägar idag. 

Dom byggde vägar, flygplatser och infrastruktur som möjliggjorde städer som Udon, Khon Kaen,Ubon och Chiang Mai att utvecklas.

Inte fuller, att någon på MPR skulle kunna göra nåt håller jag med dej, det var fel av mej. Jag skulle hellre se att inte vietnamkriget

inte blivit av även om det blev mycke bra för Thailand eller tycker du det var bra med en massa döda för vägar ???

Dela på andra sajter

• Svar 8,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• John Khonken

1232

• spooncreek

569

• Tallviking

356

• Khun Ken

336

I’ll be the first to admit that I find it absolutely disgusting how nearly every time I turn on the news, it’s almost always something about Donald Trump. It’s sickening the amount of news coverage he gets. Though as sick and tired as I am of hearing about Donald J. Trump – I’m also quite enjoying it. Because the truth is, Trump is single-handedly destroying the Republican party… and I’m loving every minute of it.

We now have elected Republicans admitting that they won’t vote for Trump; members of the conservative media admitting that even they won’t vote for Trump; and increasing talk of a party that might seem to be headed towards trying to sabotage his campaign to keep him out of the White House. What we’re seeing is the GOP approaching a cataclysmic breaking point within the party.

Read more at: http://www.forwardprogressives.com/donald-trump-is-tearing-apart-the-republican-party-and-im-loving-every-minute-of-it/

Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev Mr atm:

Jag har bara ett liv. I nästa så kommer jag inte ihåg saken längre.

Trovärdigt.....:47:

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Tar inte illa upp, vill du inte läsa allt som skrivs här även det som inte är din tro, BLOCKA

Då gör nog jag det, jag har svårt med dina imbicilla inlägg som jag tror att du fabricerar, ingen kan vara så korkad.

BYe Bye BOA

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Khun Ken:

Vadå propaganda? Denna tråden heter Donald Trump. Jag publicerar artiklar om Trump, dom är alla negativa för det finns inget positivt rörande Trump. Som Bill Maher säger Trump is a "whining little bitch" 

Att du som kommunist inte gillar Trump kan jag förstå. Inte konstigt alls.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev scorpio63:

Då gör nog jag det, jag har svårt med dina imbicilla inlägg som jag tror att du fabricerar, ingen kan vara så korkad.

BYe Bye BOA

Du kanske inte läser detta men vist är det roligt på detta forum, en massa gubbar med olika åsikter en del bra en del dåliga sen kommer det ju också till en massa sur gubbar och dom som vet allt och bäst. Några blir ju sura som fan, några tar det med en klackspark. Sen finns några som tar ALLT på allvar och blir blir tokig, för dom vet fan bäst av alla. Glömde du tillhör ju någon av dom

Ändrades av Boa52
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Mr atm:

Skulle man ha en tråd om Killary och om hennes negativa saker så skulle det inte få plats varken på internet eller dark net tillsammans.

Hepp.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frason:

Hepp.

Vem är killary ?? Är det nån fantasi figur ni hittat på låter som små pojkar tycker jag

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev flebbe:

Att du som kommunist inte gillar Trump kan jag förstå. Inte konstigt alls.

Kommunist? 55555555

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Vem är killary ?? Är det nån fantasi figur ni hittat på låter som små pojkar tycker jag

Blanda inte in mig i bankomatens märkliga värld.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frason:

Sorry det var ju den där ATM,en utan :matrix::burn_joss_stick: som jag skulle svara

Dela på andra sajter

Oregistrerad
49 minuter sedan, skrev leifen:

Du är nog bra naiv Boa52, men kanske lite ”fuller” ikväll som tror att svenskar på ett forum som MPR kan påverka valet i USA och dess utgång.

Utan de satsningar som USA gjorde i Thailand under Vietnamkriget så hade Issan inte ens haft asfaltvägar idag. 

Dom byggde vägar, flygplatser och infrastruktur som möjliggjorde städer som Udon, Khon Kaen,Ubon och Chiang Mai att utvecklas.

En stor del av USAs bombflyg var stationerade i 8 stora militärbaser i Thailand. Vägarna mellan alla dessa baser var byggda med svenskt  kapital (biståndspolitik) samt tekniskt kunnande.

Även några andra svenska firmor var med som tex. rönnskär med arsenik, bofors osv.

Dom flesta vägarna var så breda och hårda att duga som start och landningsbana för dåtidens tyngsta bombplan.

De B 52:or som dagligen i många år lyfte från Thai-baser med uppdrag att avlöva skogen, förgifta risfält och #napalmera" människor i Vietnam.

USA släppte mera bomber än alla sidor under andra världskriget tillsammans. Man har beräknat att USA: s flygvapen gjorde mer än 600 000 starter under perioden.

Detta betyder att i genomsnitt en bomblast släpptes var åttonde minut, dygnet runt, under nio år.

Så Boa52 borde inte bara tacka USA som så många i Vietnam och Laos, utan även Sverige också :big_smile:

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

I’ll be the first to admit that I find it absolutely disgusting how nearly every time I turn on the news, it’s almost always something about Donald Trump. It’s sickening the amount of news coverage he gets. Though as sick and tired as I am of hearing about Donald J. Trump – I’m also quite enjoying it. Because the truth is, Trump is single-handedly destroying the Republican party… and I’m loving every minute of it.

We now have elected Republicans admitting that they won’t vote for Trump; members of the conservative media admitting that even they won’t vote for Trump; and increasing talk of a party that might seem to be headed towards trying to sabotage his campaign to keep him out of the White House. What we’re seeing is the GOP approaching a cataclysmic breaking point within the party.

Late Thursday, Trump Sent Out One of the Most Ridiculous Tweets of His Campaign.

When it comes to Donald Trump’s campaign, I’ve honestly reached a point where I have to remind myself that this is a legitimate Republican presidential candidate who may very well become our next president. This whole circus has become so outrageously bizarre that it’s hard for me to mentally grasp the reality that tens of millions of people are actually supporting this buffoon. 

Before this election, I typically avoided calling people “stupid” for supporting a particular presidential candidate. In 2012, I might have thought Mitt Romney had no business being president, but I didn’t feel as if someone had to be mentally unhinged to support him. However, when it comes to Trump supporters, I have no qualms in saying I completely believe that someone has to be an absolute imbecile to think he should be our next president. I’ve never seen a candidate blatantly treat his supporters like bumbling idi*ts — yet they love him for it.

His entire campaign has been a joke. I’ve often said that Donald Trump is what the comments section of a right-wing blog would look and sound like if it could run for president. All he’s done his entire campaign is tell his hostile, rabid and ignorant supporters exactly what they want to hear, even if most of what he’s been telling them hasn’t contained a shred of truth. Though I feel a tweet he sent out late Thursday evening perfectly exemplifies how factually devoid and delusional his entire campaign has been:

http://www.forwardprogressives.com/late-thursday-trump-sent-one-ridiculous-tweets-campaign/

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frason:

Nej, du lever hellre i Lee Falks värld.

Dela på andra sajter

Guest Fredman
10 minuter sedan, skrev Mr atm:

En stor del av USAs bombflyg var stationerade i 8 stora militärbaser i Thailand. Vägarna mellan alla dessa baser var byggda med svenskt  kapital (biståndspolitik) samt tekniskt kunnande.

Även några andra svenska firmor var med som tex. rönnskär med arsenik, bofors osv.

Dom flesta vägarna var så breda och hårda att duga som start och landningsbana för dåtidens tyngsta bombplan.

De B 52:or som dagligen i många år lyfte från Thai-baser med uppdrag att avlöva skogen, förgifta risfält och #napalmera" människor i Vietnam.

USA släppte mera bomber än alla sidor under andra världskriget tillsammans. Man har beräknat att USA: s flygvapen gjorde mer än 600 000 starter under perioden.

Detta betyder att i genomsnitt en bomblast släpptes var åttonde minut, dygnet runt, under nio år.

Så Boa52 borde inte bara tacka USA som så många i Vietnam och Laos, utan även Sverige också :big_smile:

Vilka var baserna förutom Korat? Har du källa på dina andra påstående?

Dela på andra sajter

Oregistrerad
10 minuter sedan, skrev Fredman:

Vilka var baserna förutom Korat? Har du källa på dina andra påstående?

Jodå hur många vill du ha? Ett bra exempel som jag kopierade delar ifrån https://books.google.se/books?id=nyxCDAAAQBAJ&pg=PT35&lpg=PT35&dq=usas+militärbaser+i+Thailand&source=bl&ots=E4KVYbpcMd&sig=ZLwprnkVAXe7wb2yGpDnb54JI9E&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwjij7bxk6vOAhUkYJoKHX81DwgQ6AEIKDAC#v=onepage&q=usas%20militärbaser%20i%20thailand&f=false

http://www.thailandshistoria.se/artiklar/22/2/modern-tid

These are the major bases the USAF operated from in Thailand:

Major USAF Unit: 631st Combat Support Group, 1962–1970
Major USAF Unit: 388th Tactical Fighter Wing, 1965–1975
Major USAF Unit: 56th Special Operations Wing, 1967–1975
Major USAF Unit: 355th Tactical Fighter Wing, 1965–1971; Rotational units, 1972–1974
Major USAF Units: 4258th Strategic Wing, 1966–1970; 307th Strategic Wing, 1970–1975
Major USAF Unit: 8th Tactical Fighter Wing, 1965–1974
  •  
Major USAF Unit: 432d Tactical Reconnaissance Wing, 1966–1975

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

He he. Ja, man ska aldrig sluta förvånas. Grattis, till det mest långsökta hitintills.

Dela på andra sajter

Guest Fredman
31 minuter sedan, skrev Mr atm:

Jodå hur många vill du ha? Ett bra exempel som jag kopierade delar ifrån https://books.google.se/books?id=nyxCDAAAQBAJ&pg=PT35&lpg=PT35&dq=usas+militärbaser+i+Thailand&source=bl&ots=E4KVYbpcMd&sig=ZLwprnkVAXe7wb2yGpDnb54JI9E&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwjij7bxk6vOAhUkYJoKHX81DwgQ6AEIKDAC#v=onepage&q=usas%20militärbaser%20i%20thailand&f=false

http://www.thailandshistoria.se/artiklar/22/2/modern-tid

These are the major bases the USAF operated from in Thailand:

Major USAF Unit: 631st Combat Support Group, 1962–1970
Major USAF Unit: 388th Tactical Fighter Wing, 1965–1975
Major USAF Unit: 56th Special Operations Wing, 1967–1975
Major USAF Unit: 355th Tactical Fighter Wing, 1965–1971; Rotational units, 1972–1974
Major USAF Units: 4258th Strategic Wing, 1966–1970; 307th Strategic Wing, 1970–1975
Major USAF Unit: 8th Tactical Fighter Wing, 1965–1974
  •  
Major USAF Unit: 432d Tactical Reconnaissance Wing, 1966–1975

Den första länken verkar ju vara ren kommunistpropaganda, är det vad du vill sprida? Är det insändare eller kommer du på allt själv?  Vilka av flygbaserna startade det några krigförande plan från? 

Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Fredman:

Den första länken verkar ju vara ren kommunistpropaganda, är det vad du vill sprida? Är det insändare eller kommer du på allt själv?  Vilka av flygbaserna startade det några krigförande plan från? 

Vad hade du förväntat dig från bankomaten? Allt styrs av illuminati såklart. :D

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Well, Trump did it again. During a meeting with the New York Times editorial writers, he admitted that his supporters are so easily manipulated that if he senses they’re getting bored or zoning out, he can just throw out the old “We need to build a wall!” line and they’ll erupt into applause.

Read more at: http://www.forwardprogressives.com/once-again-trump-admits-he-knows-his-supporters-are-easily-manipulated-sheep/

:crashh:

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fredman:

Utan att veta något om hansövriga länkar kan jag bekräfta åtminstone en, jag är bekant med ett par amerikaner i Ubon som stannat kvar sedan Vietnamkriget och dom flög bombraider från Ubon

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Fredman:

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Air_Force_in_Thailand

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...