Wanchai Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 1 timme sedan, skrev Fritz: Du måste tamme tusan vara svensk mästare i dåliga bortförklaringar. Pastorn är själv inte så dålig på att vända steken! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 1 timme sedan, skrev Fritz: Jisses...medias främsta uppgift är att kritiskt granska makten, i detta fall Trump, inte att behandla honom, makten, neutralt. Inser du inte ens en sådan självklarhet? Jag ger upp.... Ja, är så det borde vara men är det så idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 7 minuter sedan, skrev 65Selander: Snabb googling: https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/08/20/fact-check-harris-never-called-biden-racist-believed-some-accusers/5607487002/ https://www.factcheck.org/2020/08/harris-hasnt-called-biden-a-racist-or-a-rapist/ Ok, om en sida på internet säger att det inte är sant så är det inte sant.. 😉 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 17 minuter sedan, skrev HighWai: Inte ett dugg konstigt att även Bidenväljare tror på valfusk. Hur i helvete skulle Trump annars få nästan 50% av rösterna? Ja, hur skulle Trump annars kunna vinna Texas och Alaska? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 President Donald Trump ljög för sina anhängare och hetsade dem inför den dödliga attacken mot kongressen, den 6 januari. Orden kommer från topprepublikanen Mitch McConnell, majoritetsledare i den amerikanska senaten. – Mobben matades med lögner, säger McConnell vid en session i senaten på tisdagen rapporterar The Washington Post. – De hetsades av presidenten och av andra mäktiga personer, och de försökte använda våld och fruktan för att hindra en specifik procedur som de ogillade i det federala styrets främsta instans. https://www.svd.se/topprepublikan-trump-provocerade-fram-attack Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 (ändrad) 36 minuter sedan, skrev Tallviking: President Donald Trump ljög för sina anhängare och hetsade dem inför den dödliga attacken mot kongressen, den 6 januari. Orden kommer från topprepublikanen Mitch McConnell, majoritetsledare i den amerikanska senaten. – Mobben matades med lögner, säger McConnell vid en session i senaten på tisdagen rapporterar The Washington Post. – De hetsades av presidenten och av andra mäktiga personer, och de försökte använda våld och fruktan för att hindra en specifik procedur som de ogillade i det federala styrets främsta instans. https://www.svd.se/topprepublikan-trump-provocerade-fram-attack En säkrare källa än svensk vänster media. Justitie departementet i USA. Vilka som attackerade Capitolium??? https://www.justice.gov/opa/page/file/1354781/download Ändrades Januari 19, 2021 av Swift 4X4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 38 minuter sedan, skrev Tallviking: President Donald Trump ljög för sina anhängare och hetsade dem inför den dödliga attacken mot kongressen, den 6 januari. Orden kommer från topprepublikanen Mitch McConnell, majoritetsledare i den amerikanska senaten. – Mobben matades med lögner, säger McConnell vid en session i senaten på tisdagen rapporterar The Washington Post. – De hetsades av presidenten och av andra mäktiga personer, och de försökte använda våld och fruktan för att hindra en specifik procedur som de ogillade i det federala styrets främsta instans. https://www.svd.se/topprepublikan-trump-provocerade-fram-attack Här är en säkrare källa än SvD 😉😏 https://www.dailymail.co.uk/news/article-9163987/Republican-senator-Roy-Blunt-calls-MAGA-riot-one-great-stains-history-country.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 3 timmar sedan, skrev Swippe: Ha ha ha, nej men vem är det som påstår att Trump ljuger så mycket då? Jo det är ju samma massmedia som hatar honom. Kan du ge några bra exempel på när Trump ljugit då, bör ju finnas många att välja på med tanke på att de har slagits fast av massmedia att han ljugit typ en miljon gånger minst sen han blev president. Vi borde väl vara överens om att en lögn är när man säger något som man vet inte är sant, det är en lögn. När jag granskat Trumps så kallade lögner så är ju minst 90% rena skitsaker. Kan ge ett exempel, han blev intervjuad av en reporter som hävdade att USA hade stigande antal döda i Covid-19 jämfört med Europa eller nåt sånt, men Trump sa att det var tvärtom. Reportern upprepade att USA faktist hade en stigade siffra i antal döda och då blev Trump irriterad och bad nån medhjälpare efter nåt papper och sen pekade han på det och sa att här står det faktist att Europa har en stigande siffra medans vår kurva sjunker. Boom, så slog så klart massmedia fast att Trump ljög, för sanningen var ju att USA hade stigande siffror antal döda jämfört med Europa. Men är väl helt fel att säga att Trum ljög, han utgick ju ifrån att den info han fått var rätt och han hade ingen anledning att misstro den. Så verkar det vara ofta med dessa så kallade lögner, man använder något som Trump sagt som visat sig vara fel som ett bevis för att Trump är en lögnare. Trots att han bara haft fel, fast han trodde att han haft rätt. Samma sak när han sa att Pandemin skulle försvinna inom x-antal månader, ljög han om detta, visste han om att pandemin skulle bli långdragen? Nej förmodligen inte, han trodde och hoppades att pandemin skulle vara över snart så därför sa han det. Men det var ju ingen lögn. Massa saker han sagt som varit olämpliga, han kanske inte skulle ha uttalat sig så bergsäkert om vissa saker och han skulle kanske erkänna när han haft fel istället för att måla in sig i hörn genom att säga att alla andra missförstod vad han menade osv. Hur många länkar vill du ha? https://www.politifact.com/personalities/donald-trump/ https://www.factcheck.org/person/donald-trump/ https://en.wikipedia.org/wiki/Veracity_of_statements_by_Donald_Trump https://www.washingtonpost.com/graphics/politics/trump-claims-database/ I övrigt slår du nog rekord i roliga (läs dåliga) bortförklaringar 🤣 /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 2 timmar sedan, skrev Swippe: Ja man kan ju fråga sig varför ingen massmedia ifrågasätter varför Kamalla Harris tackade ja till att bli Bidens vicepresident eftersom hon tidigare ställt sig bakom de kvinnor som anklagat Biden för sexuellaövergrepp och hon har även öppet kallat Biden för en rasist. Varför vågar ingen fråga henne om hon fortfarande tycker att Biden är en rasistiskt sexualförbrytare? Man hade ju inga problem med att ifrågasätta Trumps senaste talesperson Kayleigh McEnany som flera år tidigare kallat Trumps kommentarer om Mexikanska invandrare för rasistiska... Därför att hon aldrig sagt det du påstår: https://www.factcheck.org/2020/08/harris-hasnt-called-biden-a-racist-or-a-rapist/ /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 Precis nyss, skrev Krille: Därför att hon aldrig sagt det du påstår: https://www.factcheck.org/2020/08/harris-hasnt-called-biden-a-racist-or-a-rapist/ /Krille Som sagt, står det på en sida att nåt inte är sant så är det så klart inte sant. 😛 Men om en annan sida hävdar att det visst är sant, borde det inte vara sant då? 😛 https://www.reviewjournal.com/opinion/opinion-columns/victor-joecks/victor-joecks-all-things-kamala-harris-no-longer-believes-about-joe-biden-2094638/ It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 6 minuter sedan, skrev Krille: Hur många länkar vill du ha? https://www.politifact.com/personalities/donald-trump/ https://www.factcheck.org/person/donald-trump/ https://en.wikipedia.org/wiki/Veracity_of_statements_by_Donald_Trump https://www.washingtonpost.com/graphics/politics/trump-claims-database/ I övrigt slår du nog rekord i roliga (läs dåliga) bortförklaringar 🤣 /Krille Jag vill inte ha några länkar du Googlat fram, ge mig ett par exempel direkt här i tråden på lögner Trump har kommit med istället. Googlar man "trump lies" så får man 568 miljoner träffar, hur ska man veta vad som är sant att han ljugit och eller bara att nån sida påstår att Trump ljugit om nåt? 😮 Du eller nån annan kan ju hävda att Trump ljuger, det har jag själv skrivit att han gör. Men i den omfattningen som massmedia får det till, nej knappast It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 6 minuter sedan, skrev Swippe: Jag vill inte ha några länkar du Googlat fram, ge mig ett par exempel direkt här i tråden på lögner Trump har kommit med istället. Googlar man "trump lies" så får man 568 miljoner träffar, hur ska man veta vad som är sant att han ljugit och eller bara att nån sida påstår att Trump ljugit om nåt? 😮 Du eller nån annan kan ju hävda att Trump ljuger, det har jag själv skrivit att han gör. Men i den omfattningen som massmedia får det till, nej knappast Trumps lögner är dokumenterade i hans tweets och tal/intervjuer. Bara leta lite så hittar du. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 (ändrad) 7 minuter sedan, skrev Swippe: Jag vill inte ha några länkar du Googlat fram, ge mig ett par exempel direkt här i tråden på lögner Trump har kommit med istället. Googlar man "trump lies" så får man 568 miljoner träffar, hur ska man veta vad som är sant att han ljugit och eller bara att nån sida påstår att Trump ljugit om nåt? 😮 Du eller nån annan kan ju hävda att Trump ljuger, det har jag själv skrivit att han gör. Men i den omfattningen som massmedia får det till, nej knappast Jisses - klicka på någon av länkarna får du massor med exempel direkt. Att diskutera med någon som argumenterar som du är ju bara bortkastad tid. /Krille Ändrades Januari 19, 2021 av Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 1 minut sedan, skrev HuaHindinnge: Trumps lögner är dokumenterade i hans tweets och tal/intervjuer. Bara leta lite så hittar du. Följer (följde) han på Facebook, har bra koll på vad han skrivit och sagt på olika ställen. Problemet är ju att det är nästan omöjligt för nån av oss att veta om han ljuger eller ej när han säger vissa saker. Om han sa att han skulle vinna valet, var det en lögn för han förlorade ju valet? Om han säger att USA älskar honom, är det en lögn eller en kombination av förhoppning och ironi, omöjligt att veta. Eller som när han påstår saker som visar sig vara fel, vi vet ju inte vilken fakta han hade just då. Trump har garanterat ljugit om saker, men mer eller mindre jämfört med andra politiker, det är frågan. Och svaret på den frågan har massmedia,eller rättare sagt de påstår sig ha svaret, att Trump har ljugit xxxxxxxxxxx-antal gånger. Men stämmer det, njaee. It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 (ändrad) 15 minuter sedan, skrev Krille: Jisses - klicka på någon av länkarna får du massor med exempel direkt. Att diskutera med någon som argumenterar som du är ju bara bortkastad tid. /Krille Och det är inte bortkastat att diskutera med nån som inte kan komma med ett svar utan hänvisar till massa länkar man ska läsa igenom istället??? Fattar du verkligen inte att det kommer upp 568 MILJONER träffar när man Googlar på "Trump lies", är ju som att leta efter en nål i en höstack om man ska hitta en oberoende sida som inte vänder eller vrider saker till sin fördel, gäller givetvis både Trumphatare och Trumpälskare. Hurvida Harris kallade Biden rasist är ju upp till var och en att höra med era öron här: Hon säger ju tydligt att hon inte påstår att han är en rasist men indirekt så hävdar hon ju att det är precis vad han var när han delade upp svarta och bidrog till segregration när han hade makten och det är ju ett påhopp han uppenbarligen blir väldigt upprörd över. Du får väl kolla själv istället för att läsa vad nån sida påstår. Ändrades Januari 19, 2021 av Swippe It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 18 minuter sedan, skrev Swippe: Och det är inte bortkastat att diskutera med nån som inte kan komma med ett svar utan hänvisar till massa länkar man ska läsa igenom istället??? Fattar du verkligen inte att det kommer upp 568 MILJONER träffar när man Googlar på "Trump lies", är ju som att leta efter en nål i en höstack om man ska hitta en oberoende sida som inte vänder eller vrider saker till sin fördel, gäller givetvis både Trumphatare och Trumpälskare. Hurvida Harris kallade Biden rasist är ju upp till var och en att höra med era öron här: Hon säger ju tydligt att hon inte påstår att han är en rasist men indirekt så hävdar hon ju att det är precis vad han var när han delade upp svarta och bidrog till segregration när han hade makten och det är ju ett påhopp han uppenbarligen blir väldigt upprörd över. Du får väl kolla själv istället för att läsa vad nån sida påstår. Du har ju uppenbarligen inte ens klickat på någon av länkarna. Det finns hur många bra exempel som helst max två klick bort men jag förstår att det är "jobbigt" när det är så enkelt att hitta bevis för hans lögner 😉 Jag har också kollat på videon och det du skriver stämmer inte med det som sägs i videon - hon påstår t ex inte att det (rasist) var precis vad han var eller att han delade upp svarta. Så sömnen känns mer intressant än detta 🙂 /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 40 minuter sedan, skrev Swippe: Eller som när han påstår saker som visar sig vara fel, vi vet ju inte vilken fakta han hade just då. Jag ljuger aldrig för det jag säger är baserat på fakta (den fakta jag hade tillgång till precis när jag säger något). Och jag är ett mycket stabilt geni som kan skilja på fakta och alternativ fakta. Allt annat är 'fake news'. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 5 minuter sedan, skrev Krille: Du har ju uppenbarligen inte ens klickat på någon av länkarna. Det finns hur många bra exempel som helst max två klick bort men jag förstår att det är "jobbigt" när det är så enkelt att hitta bevis för hans lögner 😉 Jag har också kollat på videon och det du skriver stämmer inte med det som sägs i videon - hon påstår t ex inte att det (rasist) var precis vad han var eller att han delade upp svarta. Så sömnen känns mer intressant än detta 🙂 /Krille Jo det är precis vad hon antyder och just därför det blev en rätt så stor grej om det just då. Nej jag fattar fortfarande inte varför jag ska klicka på massa länkar när jag vill veta vad DU (eller nån annan här i tråden) tycker att han uppenbarligen har ljugit om. För alla Trumphatare påstår att Trump ljuger så förbaskat, men jag är bara nyfiken på vad det är för lögner han har kommit med då. Men det tycks ju vara väldigt svårt att komma med ett sånt exempel. Seriöst, jag vill bara veta vad det är för hemska lögner han kommit med eller om det blivit en höna av en fjäder som det brukar bli när massmedia tolkar saker Trump sagt. Men gå du och sov istället, där har nog du och Biden nåt gemensamt förutom ert Trumphat. Ni pratar ofta i nattmössan och är alltid sömniga 😉 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 10 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Jag ljuger aldrig för det jag säger är baserat på fakta (den fakta jag hade tillgång till precis när jag säger något). Och jag är ett mycket stabilt geni som kan skilja på fakta och alternativ fakta. Allt annat är 'fake news'. Ha ha ha, är du månne en politiker tro??? 😉 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 48 minuter sedan, skrev Swippe: Jo det är precis vad hon antyder och just därför det blev en rätt så stor grej om det just då. Nej jag fattar fortfarande inte varför jag ska klicka på massa länkar när jag vill veta vad DU (eller nån annan här i tråden) tycker att han uppenbarligen har ljugit om. För alla Trumphatare påstår att Trump ljuger så förbaskat, men jag är bara nyfiken på vad det är för lögner han har kommit med då. Men det tycks ju vara väldigt svårt att komma med ett sånt exempel. Seriöst, jag vill bara veta vad det är för hemska lögner han kommit med eller om det blivit en höna av en fjäder som det brukar bli när massmedia tolkar saker Trump sagt. Men gå du och sov istället, där har nog du och Biden nåt gemensamt förutom ert Trumphat. Ni pratar ofta i nattmössan och är alltid sömniga 😉 Jag tror inte vi har samma definition av vad som är en lögn om du inte enkelt kan hitta exempel själv. Du kan väl börja med ett exempel och säga om du tycker det är en lögn eller inte? "We won. We won in a landslide. This was a landslide.” /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 7 timmar sedan, skrev Swippe: Lögner och lögner, säg nån politiker och i synnerhet en ledande politiker i USA som garanterat aldrig ljuger? Hur mycket har inte Biden ljugit och han har knappt synts eller hörts i massmedia jämfört med Trump. Är väl rimligt att anta att ju mer man pratar i massmedia, desto mer osanning kommer det komma ur ens mun. Det var nån som sa att i politik så ljuger man aldrig, man tolkar bara fakta på olika sätt. Tror det ligger nåt i det. Om Trump säger att han är den bästa President som USA haft, är det en lögn? Skulle Trump torska i en lögndetektor på den frågan, det tror inte jag, skulle det betyda att han talade sanning då? 😉 På tal om lögner, och det här är ändå bara fram t.o.m juni 2019. https://projects.thestar.com/donald-trump-fact-check/ // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 4 minuter sedan, skrev Krille: Jag tror inte vi har samma definition av vad som är en lögn om du inte enkelt kan hitta exempel själv. Du kan väl börja med ett exempel och säga om du tycker det är en lögn eller inte? "We won. We won in a landslide. This was a landslide.” /Krille Nej men precis, det var ju därför jag skrev att politiker aldrig ljuger, de tolkar bara fakta olika. Lite på skämt, lite på allvar givetvis Det är ju inte jag som påstår att Trump ljuger så in i helskotta, då blir det ju svårt för mig att svara på min egen fråga när jag ber om några exempel på när han har ljugit. Jag är ju mer nyfiken på vad DU eller nån annan Trumpmotståndare här i tråden tycker att han ljugit om, de ska väl inte behövas Googlas och hänvisas till massa länkar då? Jag tänker att du eller nån annan hört han säga nåt som visat sig vara ren lögn, antingen att ni insåg det i samma ögonblick eller att det kom fram efteråt att det var en uppenbar lögn. Nåt du/ni gått och stört er på att han ljugit om helt enkelt. Det är som om du skulle påstå "Trump är den sämste presidenten USA någosin haft",det vore du ju inte direkt ensam om att tycka i så fall men jag skulle ju bli nyfiken och vilja veta exakt varför DU anser att han varit så dålig som president. Då vore det rätt meningslöst om jag fick ett svar typ "ja men för tusan, det vet ju alla, Googla så hittar du massor av exempel!". Men vi kan väl ta ett känt exempel när en Amerikansk president har ljugit, när Bill Clinton hävdade att han inte haft sex med sin praktikant. Han erkände ju senare att han fått ett blåsjobb av henne men att han inte räknade de som att ha sex. Då ljög han uppenbarligen när han sa att han inte haft sex med henne. Där har du ett typexempel på en lögn, finns det några liknande exempel på när Trump uppenbarligen har ljugit? Det borde det finnas. Men han har nog inte ljugit så mycket som massmedia påstår. It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 14 minuter sedan, skrev mrco: På tal om lögner, och det här är ändå bara fram t.o.m juni 2019. https://projects.thestar.com/donald-trump-fact-check/ // mrco Ja där var ju en lista med saker han haft fel (läste inte alla drygt 5000 påståenden) men precis som de säger så påstår de ju inte att Trump ljugit medvetet, han kan ha haft fel information, eller till och med glömt bort att han kallat nån för nåt ord i en intervju t ex. Men det blir ju lite "Aftonbladet" stuk på det hela när man ska nämna skitsaker han kan ha ljugit om och sen ska man disskutera om det verkligen var en lögn osv. Jag tror samtliga av oss här i tråden vet vad en lögn är, när man säger något som man vet inte är sant. Det är en lögn. Sen är det svårt att bevisa vad som är en lögn, hatar man Trump så är allt han haft fel på en lögn, medans en som älskar Trump inte ens skulle erkänna den mest uppenbara lögnen. Och nej, jag anser mig inte vara en Trumpälskare, men jag är betydligt närmare Trumpälskare än Trumphatare helt klart. It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 1 minut sedan, skrev Swippe: Nej men precis, det var ju därför jag skrev att politiker aldrig ljuger, de tolkar bara fakta olika. Lite på skämt, lite på allvar givetvis Det är ju inte jag som påstår att Trump ljuger så in i helskotta, då blir det ju svårt för mig att svara på min egen fråga när jag ber om några exempel på när han har ljugit. Jag är ju mer nyfiken på vad DU eller nån annan Trumpmotståndare här i tråden tycker att han ljugit om, de ska väl inte behövas Googlas och hänvisas till massa länkar då? Jag tänker att du eller nån annan hört han säga nåt som visat sig vara ren lögn, antingen att ni insåg det i samma ögonblick eller att det kom fram efteråt att det var en uppenbar lögn. Nåt du/ni gått och stört er på att han ljugit om helt enkelt. Det är som om du skulle påstå "Trump är den sämste presidenten USA någosin haft",det vore du ju inte direkt ensam om att tycka i så fall men jag skulle ju bli nyfiken och vilja veta exakt varför DU anser att han varit så dålig som president. Då vore det rätt meningslöst om jag fick ett svar typ "ja men för tusan, det vet ju alla, Googla så hittar du massor av exempel!". Men vi kan väl ta ett känt exempel när en Amerikansk president har ljugit, när Bill Clinton hävdade att han inte haft sex med sin praktikant. Han erkände ju senare att han fått ett blåsjobb av henne men att han inte räknade de som att ha sex. Då ljög han uppenbarligen när han sa att han inte haft sex med henne. Där har du ett typexempel på en lögn, finns det några liknande exempel på när Trump uppenbarligen har ljugit? Det borde det finnas. Men han har nog inte ljugit så mycket som massmedia påstår. Jag gav ju dig just ett sånt typexempel ovan som är lika mycket lögn som ditt exempel om Clinton. Tycker du själv att det är en lögn? Eller måste jag själv stå nära Trump och höra hans lögn personligen för att det ska räknas som lögn? Andra typer av källor som man kan länka till räknas ju tydligen inte som lögner. Jag förstår tyvärr inte ens vad du diskuterar längre. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2021 Dela Inlagd Januari 19, 2021 2 minuter sedan, skrev Krille: Jag gav ju dig just ett sånt typexempel ovan som är lika mycket lögn som ditt exempel om Clinton. Tycker du själv att det är en lögn? Eller måste jag själv stå nära Trump och höra hans lögn personligen för att det ska räknas som lögn? Andra typer av källor som man kan länka till räknas ju tydligen inte som lögner. Jag förstår tyvärr inte ens vad du diskuterar längre. /Krille Suck, om Trump är övertygad om att det förekom så omfattande röstfusk så att det ändrade valutgången så att han förlorade valet så är det ju ingen lögn när han envist hävdar att han vann valet. Han menar ju att han egentligen vann valet! Och ska vi tro på Kvällsblaskorna så är det ju exakt det Trump gör, han går runt arg som ett bi inne i Vita Huset och säger att alla måste hjälpa till att visa att det förekommit omfattande valfusk till hans nackdel och att han är den som vann. Då är det ju ingen lögn det han påstår eftersom han tror på det själv. Om han däremot sagt till folk, "jag fattar så klart att jag förlorade och jag vet att valet inte var riggat, men jag fortsätter köra på att valet var riggat och att jag är den som vann egentligen". Ja då hade det varit en uppenbar lögn. Få nu inte detta till att jag försvarar Trumps påstående om omfattande valfusk, det gör jag INTE. Jag förklarar bara att det som du och många andra bestämt hävdar vara ett typiskt exempel på en lögn, faktist inte alls är en lögn om man utgår ifrån den som säger det. Eller vi kan ta det här med att han säger att han fördömer våld och att de som stormade kongressen ska fängslas,om det sen kom fram att han faktist tyckte det var jättebra att folk stormade kongressen, ja då hade han ju uppenbart ljugit om sitt fördömande av våld. Lite konkreta expempel på uppenbara lögner hade varit intressant att få höra, inte nån jäkla Google-lista där han påstår att han inte kallat nån gammal hagga för hagga trots att han faktist kallat henne för just hagga några år tidigare i en intervju. Om du hävdar att månen är platt så spelar det väl ingen roll om jag står precis bredvid dig när du säger det, bevisar väl inte att du ljuger, bara att du uppenbarligen hade en dålig lärare i skolan... 😉 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts