Bike Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 5 minuter sedan, skrev John Khonken: P3 Alla dessa stater stoppade räkningen mellan 22.00 och 22.30.För att sedan efter ett par timmar återuppta räkningen. För att på morgonen den 4 nov plocka fram flera hundratusentals röster till Biden och i princip inga till Trump. Det har aldrig hänt vad jag jag vet att alla swingstates stänger ner räkningen av röster vid samma tillfälle och tid. Innan var Trumpen i stor ledning i alla sex. Efter uppehållet välde det in röster i för 96% mot 4. Hur troligt är det . Och Biden krossade Trumpen i alla sex. Hur troligt är det. För vissa här helt logiskt för andra som mig. Mygel modell större Jag har inte satt mig in i detta är det som du beskriver så är det mycket märkligt och visar på att det är troligt med ett organiserat valfusk , OM det är som du skriver. Vi lär nog få se samma skit här 2022, På något sätt skall de väl klamra sig fast vid makten även i detta land Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 (ändrad) 8 hours ago, Surin P3 said: Är det en sån där osanning som Trump blir ertappad med? Vilka av krångelstaterna lyckades räkna sina röster utan krusiduller och kritik i efterhand? En helt ärlig fråga. Du skrev att alla stater förutom de sex där det var som jämnast, hade räknat färdigt sina röster inom 24 timmar och att detta var underligt. Det stämmer inte. Den här kartan t.ex är från 7 november, och det är snabbt räknat åtminstone ett 20-tal stater som inte är färdigräknade då enligt den. https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/elections/vote-count/ Värst i klassen kan New York ha varit. Den 18 november, valet var den 3 november som bekant, var läget följande: "Two weeks after Election Day, New York State was still counting hundreds of thousands of absentee ballots on Tuesday at a sluggish pace that some officials attributed to bureaucratic dysfunction and arcane state laws. Whatever the cause, New York was sure to be among the last states, if not the last, to finish counting votes, and even some officials in charge of the process acknowledged that the delay was an embarrassment" “If we were a swing state in this presidential election, we would be getting ridiculed across the world right now,” said State Senator Michael Gianaris, the deputy leader of the Democratic majority. “Florida, with all its terrible history of vote counting, manages to count votes before and on Election Day, even if they were mailed in.” https://www.nytimes.com/2020/11/18/nyregion/absentee-ballot-counting.html Ändrades December 7, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 43 minuter sedan, skrev Surin P3: Det där är min åsikt också. Nu undrar jag hur Spooncreeks version ser ut... Jag undrar hur din version ser ut när du påstår: "De enda 6 staterna som inte hade kompetens nog att räkna alla rösterna inom 24 timmar är samma stater som mystiskt gick till Biden efter en tydlig ledning till Trump. Alla andra stater lyckades med detta konststycke utan problem. "😉 /Krille 15 timmar sedan, skrev Surin P3: En sista observation innan sovdags. Har påpekat detta förut... De enda 6 staterna som inte hade kompetens nog att räkna alla rösterna inom 24 timmar är samma stater som mystiskt gick till Biden efter en tydlig ledning till Trump. Alla andra stater lyckades med detta konststycke utan problem. Underligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 40 minuter sedan, skrev spooncreek: Du skrev att alla stater förutom de sex där det var som jämnast, hade räknat färdigt sina röster inom 24 timmar och att detta var underligt. Det stämmer inte. Den här kartan t.ex är från 7 november, och det är snabbt räknat åtminstone ett 20-tal stater som inte är färdigräknade då enligt den. https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/elections/vote-count/ Värst i klassen kan New York ha varit. Den 18 november, valet var den 3 november som bekant, var läget följande: "Two weeks after Election Day, New York State was still counting hundreds of thousands of absentee ballots on Tuesday at a sluggish pace that some officials attributed to bureaucratic dysfunction and arcane state laws. Whatever the cause, New York was sure to be among the last states, if not the last, to finish counting votes, and even some officials in charge of the process acknowledged that the delay was an embarrassment" “If we were a swing state in this presidential election, we would be getting ridiculed across the world right now,” said State Senator Michael Gianaris, the deputy leader of the Democratic majority. “Florida, with all its terrible history of vote counting, manages to count votes before and on Election Day, even if they were mailed in.” https://www.nytimes.com/2020/11/18/nyregion/absentee-ballot-counting.html Frågan kvarstår ändå... Är det inte underligt att drygt en handfull delstater har tydliga brister i rösträkningen och de är i princip de samma delstaterna som inte var "klara" enligt media på valnatten. Och att de mystiskt gått från Trump till Biden när Amerika vaknade på morgonen. (Även fast 100% räkning av rösterna inte är klar för andra delstater också). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 6 minutes ago, Surin P3 said: Frågan kvarstår ändå... Är det inte underligt att drygt en handfull delstater har tydliga brister i rösträkningen och de är i princip de samma delstaterna som inte var "klara" enligt media på valnatten. Och att de mystiskt gått från Trump till Biden när Amerika vaknade på morgonen. (Även fast 100% räkning av rösterna inte är klar för andra delstater också). Kort svar: Nej inte heller det är mystiskt. Inte ett dugg. Förklaringarna finns, är enkla att förstå och har varit tillgängliga sedan valnatten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 1 timme sedan, skrev John Khonken: P3 Alla dessa stater stoppade räkningen mellan 22.00 och 22.30.För att sedan efter ett par timmar återuppta räkningen. För att på morgonen den 4 nov plocka fram flera hundratusentals röster till Biden och i princip inga till Trump. Det har aldrig hänt vad jag jag vet att alla swingstates stänger ner räkningen av röster vid samma tillfälle och tid. Innan var Trumpen i stor ledning i alla sex. Efter uppehållet välde det in röster i för 96% mot 4. Hur troligt är det . Och Biden krossade Trumpen i alla sex. Hur troligt är det. För vissa här helt logiskt för andra som mig. Mygel modell större Nä - det är inte sant det du skriver. Hur många gånger behövs det att andra tar sig tid att förklara för att du ska acceptera att ovanstående är en lögn? 1. Swingstates stängde inte ner räkningen av röster vid samma tillfälle och tid https://www.politifact.com/factchecks/2020/nov/04/facebook-posts/battleground-states-did-not-stop-counting-votes-el/ https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/04/fact-check-no-vote-counting-democrat-led-states-hasnt-stopped/6163978002/ 2. Det var ingen stat där det efter "påhittat uppehåll" blev 96 mot 4. Du kan gärna ta fram det exemplet. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 54 minuter sedan, skrev spooncreek: Kort svar: Nej inte heller det är mystiskt. Inte ett dugg. Förklaringarna finns, är enkla att förstå och har varit tillgängliga sedan valnatten. Jag kommer fortsatt tycka det är mystiskt att när en stor majoritet av rösterna är räknade, så leder Trump klart. Och sen blir både jag och en hög nyhetsankare förvånade när Biden helt plötsligt gått om Trump. Statistiskt väldigt låg chans med tanke på antalet röster, men självklart möjligt. Anser det antingen vara en av tre möjligheter. Fusk, sant med lika stor chans som att vinna på lotto tre gånger på raken eller så har min foliehatt vuxit fast på huvudet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 18 minuter sedan, skrev Surin P3: Jag kommer fortsatt tycka det är mystiskt att när en stor majoritet av rösterna är räknade, så leder Trump klart. Och sen blir både jag och en hög nyhetsankare förvånade när Biden helt plötsligt gått om Trump. Statistiskt väldigt låg chans med tanke på antalet röster, men självklart möjligt. Anser det antingen vara en av tre möjligheter. Fusk, sant med lika stor chans som att vinna på lotto tre gånger på raken eller så har min foliehatt vuxit fast på huvudet. Jag ser en fjärde väldigt trolig möjlighet - att du bara hittar på för att du har lite tråkigt 😉 /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 11 minuter sedan, skrev Krille: Jag ser en fjärde väldigt trolig möjlighet - att du bara hittar på för att du har lite tråkigt 😉 /Krille Finns säkert fler än fyra möjligheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 Efter vad jag blivit informerad om är det poströsterna det handlar om. Av Trumps anhängare var eller är det inte många som röstar via posten detta på inrådan av just Trump. Det var just poströsterna som började räknas sent eller sist i många stater, därav den stora omsvängningen. Trumps ide var dessutom att inte alla poströsterna skulle räknas, har var nämligen fullt medveten om att han låg illa till och just i de stater ni tjabbar om. Inse att spelet är förlorat, meningslöst att inte erkänna förlusten. Bättre att vara storsint och erkänna att fler jänkare valt Bidens politik i stället för Trumps. Sedan kan man ha aspekter på vems politik som är bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 29 minuter sedan, skrev evert 1: Inse att spelet är förlorat, meningslöst att inte erkänna förlusten. Kommer ihåg en hockeymatch på Scaniarinken på mitten av 80-talet. SSK ledde med 4-1 och styvfarsan sa att vi åker hem. Det är ju bara några minuter kvar och så slipper vi bilträngseln ut från matchen. Väl hemma så tittades det direkt på Sportspegeln och SSK förlorade matchen med 4-5. Lite som detta fall. Och det finns garanterat fusk i detta val. Hur mycket är ju det som de visa och ovisa tvistar om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 50 minuter sedan, skrev Surin P3: Kommer ihåg en hockeymatch på Scaniarinken på mitten av 80-talet. SSK ledde med 4-1 och styvfarsan sa att vi åker hem. Det är ju bara några minuter kvar och så slipper vi bilträngseln ut från matchen. Väl hemma så tittades det direkt på Sportspegeln och SSK förlorade matchen med 4-5. Lite som detta fall. Och det finns garanterat fusk i detta val. Hur mycket är ju det som de visa och ovisa tvistar om. Inte så konstigt, det andra laget fuskade! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 (ändrad) 4 hours ago, Surin P3 said: Frågan kvarstår ändå... Är det inte underligt att drygt en handfull delstater har tydliga brister i rösträkningen och de är i princip de samma delstaterna som inte var "klara" enligt media på valnatten. Och att de mystiskt gått från Trump till Biden när Amerika vaknade på morgonen. (Även fast 100% räkning av rösterna inte är klar för andra delstater också). Din respons på de senaste inläggen vi bollat är verkligen som "the black night"...."its only a scratch" 😉 Ändrades December 7, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 1 timme sedan, skrev Surin P3: Kommer Och det finns garanterat fusk i detta val. Hur mycket är ju det som de visa och ovisa tvistar om. Jag har sagt det förr men det tål att upprepas. Av alla ord som missbrukas här på mpr ligger "garanterat" på klar förstaplats. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 Det här är ju egentligen onödigt att älta om och om igen. Istället borde vi lära oss rätt från början och fråga Lars Bern 😉 / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 1 timme sedan, skrev Surin P3: Kommer ihåg en hockeymatch på Scaniarinken på mitten av 80-talet. SSK ledde med 4-1 och styvfarsan sa att vi åker hem. Det är ju bara några minuter kvar och så slipper vi bilträngseln ut från matchen. Väl hemma så tittades det direkt på Sportspegeln och SSK förlorade matchen med 4-5. Lite som detta fall. Och det finns garanterat fusk i detta val. Hur mycket är ju det som de visa och ovisa tvistar om. Inte dom visa. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 Några av er är ta me fan värre än motvalls kärring. När hon till sist drunknade fick de gå MOTSTRÖMS för att finna na. Förgående val vann Trump trots att han inte fick flest röster- det var tydligen ok Detta valet förlorade han p.g.a. att han INTE fick flest röster, Trump menar tydligen att han ska ha den fördelen att vinna trots att motståndaren får flest röster. Det kallar jag för Rysk, Belarus eller thai demokrati. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 Titta nu ordentligt på tiden. Först stänger man ner från 22.30 till 01.00 Och se vad som hände. Inga bevis. Nä just det Ps och skickade hem personalen som återkom lite senare. Den filmen visade jag innan här. Även blinda ser . Men inte folk på MPR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 15 minuter sedan, skrev John Khonken: Titta nu ordentligt på tiden. Först stänger man ner från 22.30 till 01.00 Och se vad som hände. Inga bevis. Nä just det Ps och skickade hem personalen som återkom lite senare. Den filmen visade jag innan här. Även blinda ser . Men inte folk på MPR Nej, jag ser inget vilket inte är ovanligt. Men att USA:s domstolar inte ser det som även blinda ser är väl lite märkligt i alla fall. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 22 minuter sedan, skrev Fritz: Nej, jag ser inget vilket inte är ovanligt. Men att USA:s domstolar inte ser det som även blinda ser är väl lite märkligt i alla fall. Även domstolar är partiska. Domare utsedda av politiker. Så även i SCOTUS. Och det är väl där Trump, Giuliani, Powell och co vill att fall hamnar till slut. Där de har 5-4 (minst) av utsedda domare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 Varför skall de absolut ha en president? Bara en massa strul vart fjärde år. Bättre att de utser en kung. Jänkar är ju väldigt glada i kungligheter. Att det sedan inte finns något gammalt slott där han kan bo innebär inte något problem. Han kan t.ex. bo på ett slott i Tyskland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 53 minuter sedan, skrev John Khonken: Titta nu ordentligt på tiden. Först stänger man ner från 22.30 till 01.00 Och se vad som hände. Inga bevis. Nä just det Ps och skickade hem personalen som återkom lite senare. Den filmen visade jag innan här. Även blinda ser . Men inte folk på MPR Allvarligt - du är ju verkligen så faktaresistent att man blir lite orolig. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 (ändrad) 21 minutes ago, Surin P3 said: Även domstolar är partiska. Domare utsedda av politiker. Så även i SCOTUS. Och det är väl där Trump, Giuliani, Powell och co vill att fall hamnar till slut. Där de har 5-4 (minst) av utsedda domare. Nu är jag slutligen övertygad. Du har börjat trolla. Jag erkänner, jag gick på det hela vägen. I efterhand så borde jag plockat det redan tidigt i diskussionen, och om inte förr så senast du började yra om SCOTUS. Well played! Ändrades December 7, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 2 timmar sedan, skrev John Khonken: Titta nu ordentligt på tiden. Först stänger man ner från 22.30 till 01.00 Och se vad som hände. Inga bevis. Nä just det Ps och skickade hem personalen som återkom lite senare. Den filmen visade jag innan här. Även blinda ser . Men inte folk på MPR Idag är det verkligen Breaking News. Först detta och sedan nyheterna om Prosit! Vad ska hända härnäst? Jag tippar på att Elvis släpper en cover på ”Alla visa män”. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts