flebbe Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 Nu får man se vilka konsekvenser detta får , inte bara för USA. Fusket är sannolikt utbrett lite här och där. https://ussanews.com/News1/2020/11/13/the-us-military-has-raided-and-seized-servers-in-germany-tied-to-the-dominion-election-system/?fbclid=IwAR3becu6xzdjC9sYz9Lx7maJ-vx6uQzXjRXR0T9J_pxYuMTPC5ASUo6v088&__cf_chl_jschl_tk__=0d45d63bd732cf58140ac6b982af766dfab0002b-1605358801-0-ASLfLYBPrB9owP90i3wpjdHf3N3HMXWvcbghCsdeSPVEkM4qavuiKVgLIIiJerxyd4uUmrzvSyj2f80iMSrXu1UiVJvjPOjP5wfLTUZh4wBhEH_duKWsQvf0s9aEr1eE5ezrctbxZF1DXCHklK4iJ39cdi3FA7_OhadofO24jZCHBADXhE0qID0FTpHGZfzGuwt2aG5hLkjuwbeh-HMGZm_f3anx4t8PpqxPROUqk3aa7EVltEVvAJpQgLcWJ5Cr-bn5fIz2Py4fM8nlU4-etGoMK9-6DtGF0AETTiNWrgq6V-kWfz5pqfGhGHT8lKVKXa-d6AE2E0vh3gh6BfeZfg3rCAbM_gCjZFLzM0ZA301GKP76hU9M6OwYgnicBOCCxtSoET7xlvxY35Qf_oAzKfKwRr_6Xsj0LMkBWWgptxRSWH9FQBqJErmwnblVMSv7DMnJ3l1q82s-j-NG4L1wcWiWYX3Y2zQWooFKpf4DWuHzHrgc1aPqw-pUrZAXqHvuDw Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 1 hour ago, Surin P3 said: Du har självklart rätt i att jag ser det absurda i 623000 ogiltiga röster. På samma sätt som din text om några röster här och där. Men jag tror detta kommer pågå ett tag och sen kommer Biden bli utnämnd till president. Jag tror också det här kommer pågå ett par veckor till och sedan har Biden vunnit. Dessvärre har ju Trump då också vunnit eftersom han skapat tillräckligt mycket misstro mot systemet, och de största förlorarna på det är det Republikanska partiet. Jag har ju varit utan både fru och dotter denna vecka så jag har nog lagt ett 20-tal timmar på att läsa in mig på tidigare val i USA. Tilltron till valen har alltid varit ganska hög i USA men den misstänksamhet som funnits har nästan alltid kommit från Demokraternas sida då Republikanerna alltid varit ”eliten”. Det var egentligen Bush vinst över Gore år 2000 som födde misstron mot valen men då var det ändå ganska förståeligt; det skiljde bara 500 röster och över 60,000 röster hade blivit ogiltigförklarade pga de nya röstningsmaskinerna. Det har bara kunnat bevisas, sedan 80-talet, ett valfusk på ett 10-tal röster per stat; USA’s valsystem anses trots allt vara ett av världens säkraste. Trump behöver drygt 60,000 röster i Pennsylvania och lika många till i tre andra stater; alltså en bit över 100,000 felaktigt skickade eller räknade röster. Det är ungefär 1,000 gånger fler än vad som hittats i något val. Om alla inlämnade stämningar skulle gå igenom så påverkar det ett par tusen röster så inte ens det skulle förändra resultatet. Vad mer krävs för att inse att man piskar på en död häst? Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 1 timme sedan, skrev John Khonken: HH Det är vad han kommer göra Nä du. Trump kommer inte att ena USA. Det han har gjort och sagt de senaste fyra åren har gjort att majoriteten av befolkningen hatar Trump. Han har inte en chans att ordna till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 1 timme sedan, skrev flebbe: Nu får man se vilka konsekvenser detta får , inte bara för USA. Fusket är sannolikt utbrett lite här och där. https://ussanews.com/News1/2020/11/13/the-us-military-has-raided-and-seized-servers-in-germany-tied-to-the-dominion-election-system/?fbclid=IwAR3becu6xzdjC9sYz9Lx7maJ-vx6uQzXjRXR0T9J_pxYuMTPC5ASUo6v088&__cf_chl_jschl_tk__=0d45d63bd732cf58140ac6b982af766dfab0002b-1605358801-0-ASLfLYBPrB9owP90i3wpjdHf3N3HMXWvcbghCsdeSPVEkM4qavuiKVgLIIiJerxyd4uUmrzvSyj2f80iMSrXu1UiVJvjPOjP5wfLTUZh4wBhEH_duKWsQvf0s9aEr1eE5ezrctbxZF1DXCHklK4iJ39cdi3FA7_OhadofO24jZCHBADXhE0qID0FTpHGZfzGuwt2aG5hLkjuwbeh-HMGZm_f3anx4t8PpqxPROUqk3aa7EVltEVvAJpQgLcWJ5Cr-bn5fIz2Py4fM8nlU4-etGoMK9-6DtGF0AETTiNWrgq6V-kWfz5pqfGhGHT8lKVKXa-d6AE2E0vh3gh6BfeZfg3rCAbM_gCjZFLzM0ZA301GKP76hU9M6OwYgnicBOCCxtSoET7xlvxY35Qf_oAzKfKwRr_6Xsj0LMkBWWgptxRSWH9FQBqJErmwnblVMSv7DMnJ3l1q82s-j-NG4L1wcWiWYX3Y2zQWooFKpf4DWuHzHrgc1aPqw-pUrZAXqHvuDw Kan du ens stava till ordet "källkritik" ?? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev flebbe: Nu får man se vilka konsekvenser detta får , inte bara för USA. Fusket är sannolikt utbrett lite här och där. https://ussanews.com/News1/2020/11/13/the-us-military-has-raided-and-seized-servers-in-germany-tied-to-the-dominion-election-system/?fbclid=IwAR3becu6xzdjC9sYz9Lx7maJ-vx6uQzXjRXR0T9J_pxYuMTPC5ASUo6v088&__cf_chl_jschl_tk__=0d45d63bd732cf58140ac6b982af766dfab0002b-1605358801-0-ASLfLYBPrB9owP90i3wpjdHf3N3HMXWvcbghCsdeSPVEkM4qavuiKVgLIIiJerxyd4uUmrzvSyj2f80iMSrXu1UiVJvjPOjP5wfLTUZh4wBhEH_duKWsQvf0s9aEr1eE5ezrctbxZF1DXCHklK4iJ39cdi3FA7_OhadofO24jZCHBADXhE0qID0FTpHGZfzGuwt2aG5hLkjuwbeh-HMGZm_f3anx4t8PpqxPROUqk3aa7EVltEVvAJpQgLcWJ5Cr-bn5fIz2Py4fM8nlU4-etGoMK9-6DtGF0AETTiNWrgq6V-kWfz5pqfGhGHT8lKVKXa-d6AE2E0vh3gh6BfeZfg3rCAbM_gCjZFLzM0ZA301GKP76hU9M6OwYgnicBOCCxtSoET7xlvxY35Qf_oAzKfKwRr_6Xsj0LMkBWWgptxRSWH9FQBqJErmwnblVMSv7DMnJ3l1q82s-j-NG4L1wcWiWYX3Y2zQWooFKpf4DWuHzHrgc1aPqw-pUrZAXqHvuDw "Overall, we rate USSA News Right Biased and Questionable based on a lack of transparency, use of poor sources, and several failed fact checks." https://mediabiasfactcheck.com/ussa-news/ Hobbe Ändrades November 14, 2020 av hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flebbe Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 Den här är ju mer aktuell än någonsin. Världen har aldrig sett sådant fusk,bedrägerier och korruption. Usch, bara dessa Sossar och Kommunister som förnekar valfusket. 😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Nä du. Trump kommer inte att ena USA. Det han har gjort och sagt de senaste fyra åren har gjort att majoriteten av befolkningen hatar Trump. Han har inte en chans att ordna till det. HH. Det vet varken du eller jag. Eller har du något facit. 4 år är en tid att ena sitt land Förlåt glömde. Var det därför 71mille röstade på Trumpen. Skulle du rösta på någon du hatade???? Ändrades November 14, 2020 av John Khonken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 (ändrad) 31 minuter sedan, skrev John Khonken: HH. Det vet varken du eller jag. Eller har du något facit. 4 år är en tid att ena sitt land Förlåt glömde. Var det därför 71mille röstade på Trumpen. Skulle du rösta på någon du hatade???? 78 millar röstade inte på Trump och sist jag kollade så var 78 mer än 71. Jag förstår inte hur du resonerar när du säger att Trump ska ena landet, d.v.s. 70/78 miljoner ska bli "enade ", eller hur många som behövs. Ändrades November 14, 2020 av HuaHindinnge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 4 timmar sedan, skrev flebbe: Den här är ju mer aktuell än någonsin. Världen har aldrig sett sådant fusk,bedrägerier och korruption. Usch, bara dessa Sossar och Kommunister som förnekar valfusket. 😀 Den där skiten har du ju provat med förut och det blir inte mer sant denna gången . Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 6 hours ago, flebbe said: Nu får man se vilka konsekvenser detta får , inte bara för USA. Fusket är sannolikt utbrett lite här och där. https://ussanews.com/News1/2020/11/13/the-us-military-has-raided-and-seized-servers-in-germany-tied-to-the-dominion-election-system/?fbclid=IwAR3becu6xzdjC9sYz9Lx7maJ-vx6uQzXjRXR0T9J_pxYuMTPC5ASUo6v088&__cf_chl_jschl_tk__=0d45d63bd732cf58140ac6b982af766dfab0002b-1605358801-0-ASLfLYBPrB9owP90i3wpjdHf3N3HMXWvcbghCsdeSPVEkM4qavuiKVgLIIiJerxyd4uUmrzvSyj2f80iMSrXu1UiVJvjPOjP5wfLTUZh4wBhEH_duKWsQvf0s9aEr1eE5ezrctbxZF1DXCHklK4iJ39cdi3FA7_OhadofO24jZCHBADXhE0qID0FTpHGZfzGuwt2aG5hLkjuwbeh-HMGZm_f3anx4t8PpqxPROUqk3aa7EVltEVvAJpQgLcWJ5Cr-bn5fIz2Py4fM8nlU4-etGoMK9-6DtGF0AETTiNWrgq6V-kWfz5pqfGhGHT8lKVKXa-d6AE2E0vh3gh6BfeZfg3rCAbM_gCjZFLzM0ZA301GKP76hU9M6OwYgnicBOCCxtSoET7xlvxY35Qf_oAzKfKwRr_6Xsj0LMkBWWgptxRSWH9FQBqJErmwnblVMSv7DMnJ3l1q82s-j-NG4L1wcWiWYX3Y2zQWooFKpf4DWuHzHrgc1aPqw-pUrZAXqHvuDw Den sidan kallas även The Tea party front page. Det är således folk i republikanerna placerade längst till höger som driver sidan i fråga. Jag skulle nog inte ta den sidan på för stort allvar. https://www.factcheck.org/2017/07/websites-post-fake-satirical-stories/ "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 22 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: 78 millar röstade inte på Trump och sist jag kollade så var 78 mer än 71. Jag förstår inte hur du resonerar när du säger att Trump ska ena landet, d.v.s. 70/78 miljoner ska bli "enade ", eller hur många som behövs. Snäll HH kan du se inte vad du själv skriver. Alla hatar Trumpen skriver du. Och ändå röstar 71 mille på honom. Frågan kvarstår. Röstar du på någon du hatar eller är du bara korkad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 5 minuter sedan, skrev John Khonken: Snäll HH kan du se inte vad du själv skriver. Alla hatar Trumpen skriver du. Och ändå röstar 71 mille på honom. Frågan kvarstår. Röstar du på någon du hatar eller är du bara korkad Du och 71 mille år korkad + trumpen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 Boa det är ett heders uppdrag att bli kallad saker av dig. Det bevisar bara att jag har rätt och du har inga argument. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 1 minut sedan, skrev John Khonken: Boa det är ett heders uppdrag att bli kallad saker av dig. Det bevisar bara att jag har rätt och du har inga argument. Du får väl se vem som har rätt, dina förut påstodda händelser eller dina nya, God Natt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 (ändrad) 40 minuter sedan, skrev John Khonken: Snäll HH kan du se inte vad du själv skriver. Alla hatar Trumpen skriver du. Och ändå röstar 71 mille på honom. Frågan kvarstår. Röstar du på någon du hatar eller är du bara korkad Frågan kvarstår. Är 78 mer än 71? Kan du räkna? Du skriver att Trump ska ena landet så då vill jag veta hur Trump ska få de 78 miljonerna att tycka om Trump. Sedan är det du som har hittat på "Alla". Ändrades November 14, 2020 av HuaHindinnge KK hittade på Alla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flebbe Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 Tror demokraternas valvinst kommer öka polariseringen mellan kust USA och inlands USA, Trump har trots allt skapat en del nya arbeten. Jobben som skapats i i mellanvästern är arbeten inom kol och gasindustrin och är inte dom mest miljövänliga, demokraterna har lovat att ta tag i miljöfrågorna med resultat att dom jobben försvinner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 Jag har ett litet experiment som jag hittade på nätet... Sök på Google efter Donald Trump. Resultaten ni hittar är förmodligen av det negativa slaget. Finns i princip inte en enda artikel i media med positiva åsikter. Och sen ställer ni in Google så sökresultat inte visas efter 2016. Det ni får se är det motsatta. Och en exakt tidpunkt för när mediahatet totalt exploderade var efter Trumps tal i Davos 2018. Och sen får vi fundera på vad det har att göra med. Och sen fundera på om det är Trump som delat landet eller media. Vem har störst makt över människors åsikter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 5 timmar sedan, skrev Surin P3: Jag har ett litet experiment som jag hittade på nätet... Sök på Google efter Donald Trump. Resultaten ni hittar är förmodligen av det negativa slaget. Finns i princip inte en enda artikel i media med positiva åsikter. Och sen ställer ni in Google så sökresultat inte visas efter 2016. Det ni får se är det motsatta. Och en exakt tidpunkt för när mediahatet totalt exploderade var efter Trumps tal i Davos 2018. Och sen får vi fundera på vad det har att göra med. Och sen fundera på om det är Trump som delat landet eller media. Vem har störst makt över människors åsikter? Vem ?? Soros heter en av avskummen som tjänar på detta kaos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 5 timmar sedan, skrev Surin P3: Och en exakt tidpunkt för när mediahatet totalt exploderade var efter Trumps tal i Davos 2018. Och sen får vi fundera på vad det har att göra med. Min spontana gissning är att det var vid ungefär den tidpunkten det började spårade ur på riktigt för Trump. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 9 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Frågan kvarstår. Är 78 mer än 71? Kan du räkna? Du skriver att Trump ska ena landet så då vill jag veta hur Trump ska få de 78 miljonerna att tycka om Trump. Sedan är det du som har hittat på "Alla". En liten liten fråga. Tror du alla som röstade på Biden gjorde det för dom hatade Trump. Inte för att Bidens politik kanske var bättre. Märkligt i så fall. men vad vet jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 8 minuter sedan, skrev John Khonken: En liten liten fråga. Tror du alla som röstade på Biden gjorde det för dom hatade Trump. Inte för att Bidens politik kanske var bättre. Märkligt i så fall. men vad vet jag. Statistiskt borde inte alla 78 miljoner vara Trump. Men tillbaka till första frågan. Hur tror du Trump kan ena landet? Tror du han ens kommer att försöka? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 1 hour ago, John Khonken said: En liten liten fråga. Tror du alla som röstade på Biden gjorde det för dom hatade Trump. Inte för att Bidens politik kanske var bättre. Märkligt i så fall. men vad vet jag. I just detta val. Så var det nog väldig många som röstade mot Trump, snarare än för Biden. Kan inte påstå att Biden är speciellt karismatisk. I mycket är Trumps politiska idéer någorlunda vettiga. Vilket jag tror att många håller med om. Men hans ego där allting mynnar ut i att handla om personen Trump. Det är det som förstör för honom. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 Tack för en seriös fråga. Jag tror att Trumpen kommer att satsa på en offensiv arbetsmarknad. Där han till varje pris skapar mycket arbeten till alla Amerikanare. Sedan sänker han skatterna på arbete. När man skapar arbeten känner sig människan fri och mår väldigt bra när man kan supporta sig och sin familj. Han kommer också minska byråkratin och militären genom att ta hem trupperna från hela världen Amerikanska ekonomin bygger på konsumtion. Så den måste öka betydligt. Detta är mina gissningar. För ingen vet säkert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 1 timme sedan, skrev John Khonken: Tack för en seriös fråga. Jag tror att Trumpen kommer att satsa på en offensiv arbetsmarknad. Där han till varje pris skapar mycket arbeten till alla Amerikanare. Sedan sänker han skatterna på arbete. När man skapar arbeten känner sig människan fri och mår väldigt bra när man kan supporta sig och sin familj. Han kommer också minska byråkratin och militären genom att ta hem trupperna från hela världen Amerikanska ekonomin bygger på konsumtion. Så den måste öka betydligt. Detta är mina gissningar. För ingen vet säkert Du vet att Trump förlorade detta valet eller? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts