janne_h Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 Nu har Trump sparkat försvarsminister Esper. Då han och Trump har haft många duster senaste månaderna angående att sätta in armen mot demonstranter. Vilket man då kan undra varför detta händer just nu. Tror personligen att Trump krattar manegen för att eventuellt kunna behålla makten med våld. Blir intressant att se var lojaliteten ligger hos militären. Om nu Trump kommer att försöka använda den som verktyg för fortsatt makt? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 Undrar om Biden hamrade in vinsten via sitt scorecard. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 Cry baby. President Donald Trump anklagar Pfizer, Demokraterna och USA:s läkemedelsverk FDA för att medvetet ha fördröjt nyheten om ett framgångrikt vaccin till efter valet. I en rad inlägg på Twitter under natten skriver han bland annat: ”FDA och Demokraterna ville inte ge mig en vaccinseger innan valet, så i stället kom den ut fem dagar senare”. Pfizers vd Albert Bourla avfärdar helt påståendet. I en intervju med CNN säger han att företaget fick fram tillräckligt med testresultat så sent som i söndags, det vill säga flera dagar efter valet den 3 november. När nyheten om vaccinet kom i går hävdade vicepresident Mike Pence att det var tack vare Trumps satsningar som vaccinet kunnat tas fram. Men Pfizer var, till skillnad från andra vaccinföretag, aldrig en del av regeringssamarbetet Operation Warp Speed, skriver Washington Post. Deras samarbete med regeringen rörde enbart den framtida distributionen av vaccinet. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 3 minuter sedan, skrev Esspe: Cry baby. https://www.facebook.com/784089434/videos/10158543451169435/ Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 Fox avbröt sändning från Vita huset om röstfusk När Vita husets pressekreterare Kayleigh McEnany höll en pressträff i går avbröt Fox News sin sändning efter att hon kommit med grundlösa anklagelser om att Demokraterna ”välkomnar fusk och olaglig röstning”, rapporterar Axios. – Det finns bara ett parti i USA som försöker hålla observatörer ute från rösträkningsrummen. Och det mina vänner är Demokraterna, sa McEnany. I det läget avbröt Fox News-ankaret Neil Cavuto sändningen med ett ”Whoa, whoa, whoa...” och tillade att ”om hon inte har fler uppgifter att styrka det påståendet med så kan jag inte med gott samvete fortsätta visa detta.” Trump har gång på gång, senast i går kväll, hävdat att det pågått valfusk i landet och vägrat erkänna valresultatet. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 Inte för att jag tror att Trumps prat om valfusk kommer att ge något positivt resultat, men i grunden så handlar det om att de röstande ska få sin röst räknad på rätt sätt. Det finns en minimal risk att det förekommit röstfusk som gett felaktigt resultat och ett sätt att få till en framtida transparens för (bl.a.) USA val är att förbättra systemet. Och se till att rösthantering i presidentval sker på federal nivå och inte statlig. Det skulle underlätta framtida val nåt enormt om det fanns en transparens och enkelhet för de röstande att se resultatet. Det är helt tragiskt att ett land som USA inte kan få fram ett bättre valsystem. Det är ändå 2020 nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 12 minuter sedan, skrev Surin P3: Inte för att jag tror att Trumps prat om valfusk kommer att ge något positivt resultat, men i grunden så handlar det om att de röstande ska få sin röst räknad på rätt sätt. Det finns en minimal risk att det förekommit röstfusk som gett felaktigt resultat och ett sätt att få till en framtida transparens för (bl.a.) USA val är att förbättra systemet. Och se till att rösthantering i presidentval sker på federal nivå och inte statlig. Det skulle underlätta framtida val nåt enormt om det fanns en transparens och enkelhet för de röstande att se resultatet. Det är helt tragiskt att ett land som USA inte kan få fram ett bättre valsystem. Det är ändå 2020 nu. Beror tyvärr på de olika delstaternas frihet. USA är inte ett land utan en "förening" av väldigt självständiga stater med mycket självbestämmande och egna lagar. All form av "överstatlighet" i USA klassas som kommunism och alla motarbetar det Men det skulle definitivt lösa mycket problem dom har om mer var federalt och centralt styrt t.ex sjukvården och demokratin Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 Facebook har tagit ned ett nätverk av sidor som verkar ha utgjort en kärna i desinformationskampanjen om "valfusk" osv, det är antagligen Steve Bannon som varit arkitekten bakom. En hel del av den flod av desinformation som kommit sista veckan ser ut att ha kommit från detta nätverk. Facebook började ta ned sidorna i helgen efter en varning från Avaaz, och floden verkar också ha avtagit sista dagarna. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 Nu var du diplomatisk. Alla stora Tec- bolag har censurerat mängder av användare. I min lilla värld trodde jag att censur endast fanns i kommunistiska länder. Där hade jag helt fel. Då förstår jag också varför regeringen i Sverige samarbetar med Tec-bolagen. Som P3 skriver. För att allt prat om röstfusk ska sluta. Var transparant en gång för alla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 17 minuter sedan, skrev John Khonken: Nu var du diplomatisk. Alla stora Tec- bolag har censurerat mängder av användare. I min lilla värld trodde jag att censur endast fanns i kommunistiska länder. Där hade jag helt fel. Då förstår jag också varför regeringen i Sverige samarbetar med Tec-bolagen. Som P3 skriver. För att allt prat om röstfusk ska sluta. Var transparant en gång för alla Breitbart, Infowars och andra censurerar också. Men det är privata bolag, tech bolagen och av mig nämnda, och inte något en president eller regeringen kan/ska påverka. För det om något är kommunism, att regeringen bestämmer vad privata företag ska göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 1 timme sedan, skrev John Khonken: Nu var du diplomatisk. Alla stora Tec- bolag har censurerat mängder av användare. I min lilla värld trodde jag att censur endast fanns i kommunistiska länder. Där hade jag helt fel. Då förstår jag också varför regeringen i Sverige samarbetar med Tec-bolagen. Som P3 skriver. För att allt prat om röstfusk ska sluta. Var transparant en gång för alla Problemet med dig och alla andra foliehattar är att ni förväxlar censur med att stoppa rena lögner. Det är censur när man tar bort rena lögner som ni sprider medans ni gapar om fake news när era motståndare kommer med otvetydiga bevis på fakta. Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 17 timmar sedan, skrev Swift 4X4: Intressant av Sidney Powell Jaha, nämen där ser man ju ett solklart fall av bedrägeri, Case Closed! Biden är en fuskare! Det ser man ju här, det är bara att lyssna på vad den här tanten säger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 Cirkusen snurrar bara fortare och fortare Klimatchef sparkas – kan ersättas av klimatförnekare Joe Biden har lovat att USA ska gå med i Parisavtalet igen så fort han blivit president. Donald Trumps svar? Att sparka chefen för USA:s klimatforskarprogram och ersätta honom med en klimatförnekare, skriver New York Times. Michael Kuperberg avskedades i fredags från sin tjänst som chef för USA:s Global Change Research Program, som bland annat lägger fram underlag åt regeringen om hur USA bör tackla klimathotet. Nu uppger två källor att han väntas bli ersatt av David Legates, professor vid University of Delaware som i flera år jobbat nära klimatförnekargrupper. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 Visst är det kul. Vissa här på MPR vet vad som är lögn och sanning. Vilka klippor. Sitter som en domare på MPR och talar om för alla vilka sanningar som finns . Allt annat är fake news. Är Ryssgate fake eller sanning. Skulle vara roligt att höra vad proffsen tycker om det. Det kostade ändå runt 40 miljoner dollar . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 1 timme sedan, skrev John Khonken: Visst är det kul. Vissa här på MPR vet vad som är lögn och sanning. Vilka klippor. Sitter som en domare på MPR och talar om för alla vilka sanningar som finns . Allt annat är fake news. Är Ryssgate fake eller sanning. Skulle vara roligt att höra vad proffsen tycker om det. Det kostade ändå runt 40 miljoner dollar . Visst är det kul. Vissa här på MPR vet vad som är lögn och sanning. Vilka klippor. Sitter som en domare på MPR och talar om för alla vilka sanningar som finns . Allt annat är fake news. Är Bankkrisen 2017 fake eller sanning ? Är Pizzagate fake eller sanning. Är Sandy Hook fake eller sanning .Att Bill Gates planerar att plantera microchip i alla som vaccinerar sig mot covid-19 . Skulle vara roligt att höra vad foliehattarna tycker om det. Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 Här är presskonferensen i sin helhet. Pope-Elect Poso @JackPosobiec LIVE: Trump Campaign Press Conference with Kayleigh McEnany and Ronna McDaniel — Washington, DC, United States pscp.tv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 5 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Breitbart, Infowars och andra censurerar också. Men det är privata bolag, tech bolagen och av mig nämnda, och inte något en president eller regeringen kan/ska påverka. För det om något är kommunism, att regeringen bestämmer vad privata företag ska göra. Och, det är inget våran svenska regering eller andra "demokratiska" regeringar har gjort ? Jag tänker på fb instagram .... Va skönt det måste vara där du är, bara flyta ikring. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 10, 2020 Dela Inlagd November 10, 2020 En njutning till er i passande årskull. Passa på och njut. Man vet aldrig vad som händer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 11, 2020 Dela Inlagd November 11, 2020 Igår ställde jag en jättesvår fråga till eliten som vet allt. men svara kan dom inte. Var Ryssgate fake eller sanning som ni ser det.Och så fall varför tycker ni det. Idag tar vi en lättare fråga gällande Sanning mot Fake News. Många här har utropat Biden till president. Är det sant eller fake det är frågan idag. Hur resonerar ni i den här frågan. Eller är den också för svår för åsikts-polisen på MPR. Njut nu av en härlig onsdag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 11, 2020 Dela Inlagd November 11, 2020 18 minuter sedan, skrev John Khonken: Sanning mot Fake News. Många här har utropat Biden till president. Är det sant eller fake det är frågan idag. Det är sant att många här på MPR har utropat Biden till president. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 11, 2020 Dela Inlagd November 11, 2020 En postarbetare som vittnat om manipulering av poströster ska nu ha erkänt för utredare att anklagelsen inte stämmer. Å andra sidan har postarbetaren hållit fast vid påståendena om fusk i en egen video på Youtube. Märklig situation. Det samlas in pengar i hans namn, och den tvivelaktiga "nyhets"kampanjorganisationen Project Veritas verkar vara mycket inblandad i alltihop. Omni: "(...) Postarbetaren hävdade att en handledare vid US Postal Service (USPS) sagt åt personalen att poströster som skickats för sent ska få ett tidigare datum. I tisdags ska han ha erkänt att anklagelserna var falska. Republikanerna använde postarbetarens vittnesmål som bevis under deras pågående utredning om valfusk då hans påståenden ansågs vara trovärdiga." https://omni.se/uspsarbetare-erkanner-falskt-uttalande-om-valfusk/a/X88KbB Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 11, 2020 Dela Inlagd November 11, 2020 Bra tallen. Du verkar förstå vad jag är ute efter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 11, 2020 Dela Inlagd November 11, 2020 19 minuter sedan, skrev John Khonken: Bra tallen. Du verkar förstå vad jag är ute efter.... ....att anklagelserna om fusk med poströster är falska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 11, 2020 Dela Inlagd November 11, 2020 Ge mig en skäring och jag håller med om vad du vill. Jag ljuger aldrig. "I did not have sex with that woman" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 11, 2020 Dela Inlagd November 11, 2020 On 2020-11-09 at 03:50, skrev Soengsang: Ja, Harris är en galen röding så mycket kan hända, men vet nog inte hur mycket man kan lita på vad som står det i det du länkar till, detta rätt uppseendeväckande uttalande borde fått mer uppmärksamhet i media om det vore sant? Media censureras och det vet du Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts