Khemmarat Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 (ändrad) 59 minuter sedan, skrev MaiChai: Söker man på Expressen + Kamala Harris + Palestine så kommer inget upp... Säker på att det inte var på någon foliehatts sida du såg det på? Enklare hade ju dock varit att du lade in länken till uttalandet själv här.... Om du hade läst mina tidigare inlägg saa hade du sett annan länk, jag läste det i svensk media aftonbladet eller expressen kommer ej 100 ihaag vilket. Saag det i lordags kväld, naagon tyckte kanske det var fel att trycka och tog bort det, har jo skedd tidigare. Men du kan läsa i den länk jag la in, skulle jag tycka det var roligt att ljuga om detta tror du ? Ytterligare en länk Med samma uttalande : https://m.jpost.com/us-elections/kamala-harris-we-will-restore-aid-to-palestinians-renew-us-plo-ties-647811 Ändrades November 9, 2020 av Khemmarat Tillägg Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 5 timmar sedan, skrev Surin P3: Det finns sakliga argument till varför man ogillar Biden o co. Man behöver inte bli alltför otrevlig... Till exempel... Ekonomiskt kommer de flesta i USA få det sämre eftersom Harris/Biden administrationen kommer ta bort de skattelättnader Trump införde för vanligt folk. Alltså de som tjänar mindre än 400k USD. Många har fått tusenlappar mer i plånboken tack vare dessa lättnader som garanterat kommer tas bort. Eller rättare sagt, inte förnyas 2022. Ett annat exempel är väl krig. Gissar på lite kommande sånt för Biden verkar inte helt främmande för det. Globalism... Biden gillar. Etc... Trumps skattelättnader kom väl inte som en skänk från ovan utan ska betalas förr eller senare. Läs och begrunda. "Federala utgifter för räntebetalningar kommer att uppgå till 1,5 biljoner dollar fram till 2028, cirka 25% av hela budgeten.Det har inte skett någon verklig tillväxt i BNP sedan 2007. Tillväxten av statsskulden har överskridit den nominella BNP-tillväxten under de flesta år sedan 2007. USA: s konton är fulla av manipulation av siffror. Krigsutgifter skapar stora underskott.De sociala utgifterna ökar mycket kraftigt och gör det omöjligt att uppnå en verklig minskning av utgifterna." https://www.globalpolitics.se/usa-statsskuld-galloperar-okat-med-4-500-miljarder-pa-12-manader-vilka-betalar/ Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 5 timmar sedan, skrev Khemmarat: Se ovan Det där betyder väl mer att de är både Israel samt Palestinavänliga, hur detta nu skall fungera är ju upp till dem att lösa. Inte lär det bli mindre krig med Biden, tiden utvisar väl detta i vanlg ordning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 3 timmar sedan, skrev Khemmarat: Som sagt har jag läst det samma i svensk media med, förmodligen är det nu borttaget inte första gången det sker. USA har numera en liberal globalismvurmande ledning. Har läst många här som gnällt om förakt för demokratin, som svensk finner jag det konstigt när Sverige till stor del styrs av ett parti som 96% av väljarna inte röstade på 5555. Själv misstänker jag att Expressen tog bort artikeln pga dom insåg att källorna inte direkt är kända för att vara neutrala och sanningsenliga. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 14 minuter sedan, skrev Fritz: Trumps skattelättnader kom väl inte som en skänk från ovan utan ska betalas förr eller senare. Läs och begrunda. "Federala utgifter för räntebetalningar kommer att uppgå till 1,5 biljoner dollar fram till 2028, cirka 25% av hela budgeten.Det har inte skett någon verklig tillväxt i BNP sedan 2007. Tillväxten av statsskulden har överskridit den nominella BNP-tillväxten under de flesta år sedan 2007. USA: s konton är fulla av manipulation av siffror. Krigsutgifter skapar stora underskott.De sociala utgifterna ökar mycket kraftigt och gör det omöjligt att uppnå en verklig minskning av utgifterna." https://www.globalpolitics.se/usa-statsskuld-galloperar-okat-med-4-500-miljarder-pa-12-manader-vilka-betalar/ Ungefär som i Sverige då, hur mycket lånas det just nu ? Gödslas med lånade slantar som sen Svenska folket skall betala tillbaka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Ja, Harris är en galen röding så mycket kan hända, men vet nog inte hur mycket man kan lita på vad som står det i det du länkar till, detta rätt uppseendeväckande uttalande borde fått mer uppmärksamhet i media om det vore sant? Dessutom så lär ju även BLM/AFA/Antifa få medvind i och med detta val, inte kommer Harris att terrorklassa dessa organistaioner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 34 minuter sedan, skrev Bike: Ungefär som i Sverige då, hur mycket lånas det just nu ? Gödslas med lånade slantar som sen Svenska folket skall betala tillbaka Lånas? Vi har väl en egen sedelpress. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 (ändrad) 17 timmar sedan, skrev Khemmarat: Hennes första uttalande efter vinsten, var om att de skulle stödja Palestina mao terrorister. Så ganska så lika med svenska regeringen. 6 timmar sedan, skrev Khemmarat: https://www.middleeastmonitor.com/20201103-kamala-harris-us-will-reverse-trump-era-policy-restore-relation-with-palestine/ 3 timmar sedan, skrev Khemmarat: Om du hade läst mina tidigare inlägg saa hade du sett annan länk, jag läste det i svensk media aftonbladet eller expressen kommer ej 100 ihaag vilket. Saag det i lordags kväld, naagon tyckte kanske det var fel att trycka och tog bort det, har jo skedd tidigare. Men du kan läsa i den länk jag la in, skulle jag tycka det var roligt att ljuga om detta tror du ? Ytterligare en länk Med samma uttalande : https://m.jpost.com/us-elections/kamala-harris-we-will-restore-aid-to-palestinians-renew-us-plo-ties-647811 Så hennes första uttalande efter vinsten gjorde hon innan valet 😉 Det finns mycket att ha åsikter om gällande "båda sidor" i konflikten men att påstå att de stödjer Palestina m a o terrorister är ju bara en löjlig förenkling. Allt i världen är inte så svart eller vitt som Trump vill få det att framstå. /Krille Ändrades November 9, 2020 av Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 Brorsdottern: ”Trump har aldrig förlorat något innan” Donald Trump kommer nu att ha sammanbrott efter sammanbrott, skriver Donald Trumps brorsdotter Mary Trump i The Guardian. Hon menar att presidenten aldrig varit i en liknande situation tidigare eftersom omgivningen hela tiden sett till att han inte ska förlora. Mary Trump tror inte att presidenten kommer lämna över makten frivilligt: ”Allt han har kvar är att förstöra saker, och det kommer han att göra med full kraft.” https://omni.se/brorsdottern-trump-har-aldrig-forlorat-nagot-innan/a/gWW2wa Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 1 timme sedan, skrev Krille: Så hennes första uttalande efter vinsten gjorde hon innan valet 😉 Det finns mycket att ha åsikter om gällande "båda sidor" i konflikten men att påstå att de stödjer Palestina m a o terrorister är ju bara en löjlig förenkling. Allt i världen är inte så svart eller vitt som Trump vill få det att framstå. /Krille Jag läste det här på lördag och utgick från att det var fräscht. ....svart eller vitt som Trump påstår... vad har han med mitt inlägg att göra ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 Iof gammal info men tål att påminnas om i dessa tider. https://www.theguardian.com/artanddesign/2019/apr/08/atlantic-city-trump-ghost-town-gambling-brian-rose-photographer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 29 minuter sedan, skrev Khemmarat: Jag läste det här på lördag och utgick från att det var fräscht. ....svart eller vitt som Trump påstår... vad har han med mitt inlägg att göra ? Du tycker alltså att Palestinierna inte har rätt att göra motstånd mot ockupanterna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 19 timmar sedan, skrev Khemmarat: Hennes första uttalande efter vinsten, var om att de skulle stödja Palestina mao terrorister. Så ganska så lika med svenska regeringen. 21 minuter sedan, skrev Khemmarat: Jag läste det här på lördag och utgick från att det var fräscht. ....svart eller vitt som Trump påstår... vad har han med mitt inlägg att göra ? Kom igen nu - alla förstår varför du hittade på att det var hennes första uttalande efter vinsten. Artiklarna du länkar till beskriver ju vad de tror att demokraterna kommer att förändra jämfört med Trumps hållning till konflikten. Förutom det så skriver du ju faktiskt också i en diskussion om Donald Trump. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 3 timmar sedan, skrev Krille: Så hennes första uttalande efter vinsten gjorde hon innan valet 😉 Det finns mycket att ha åsikter om gällande "båda sidor" i konflikten men att påstå att de stödjer Palestina m a o terrorister är ju bara en löjlig förenkling. Allt i världen är inte så svart eller vitt som Trump vill få det att framstå. /Krille Nämn gärna en enda vänsterpolitiker som tagit avstånd från Antifa /AFA sam BLM , inte ens vår egen demokratiska statsminister vågar ta bladet från munnen om dessa, sä varför skulle en svart vänsterkvinna som vicepresident göra det. Gör hon det så har hon all min respekt, men inväntar gärna utfallet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 2 hours ago, HuaHindinnge said: Du tycker alltså att Palestinierna inte har rätt att göra motstånd mot ockupanterna? Terroristorganisationen från Palestina skjuter iväg lite fjuttiga raketer över till Israel och terroristorganisationen från Israel skickar tillbaka stridsflygplan över gränsen till Palestina. Terroristorganisationen får pengar från bla. EU och Israel kan "legitivt" fortsätta med "sitt" där. It's a win-win situation som Anders Borg sa när USA bombar och Sverige får kärnfysiker. Men i verkligheten så är det folket som lider som vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Du tycker alltså att Palestinierna inte har rätt att göra motstånd mot ockupanterna? Japp, finnes inga palestinier det är en blandning av olika ökenstammar. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Krille: Kom igen nu - alla förstår varför du hittade på att det var hennes första uttalande efter vinsten. Artiklarna du länkar till beskriver ju vad de tror att demokraterna kommer att förändra jämfört med Trumps hållning till konflikten. Förutom det så skriver du ju faktiskt också i en diskussion om Donald Trump. /Krille Nej, jag hittade inte på, om du jförutsätter att folk hittar på och ljuger när dom skriver nåt, säger det mer om dej än mej. Vad jag läste i artiklarna var det ingen som trodde något, dom refererade vad Harris sagt. Trump nämnde jag överhuvudtaget inte, och gäldande honom så tycker jag hans olika uttalanden är åt helvete men att USA gick bra under honom fram till pandemin. Har inget intresse av att hitte på något om ett val i USA. Ändrades November 9, 2020 av Khemmarat Ä Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 1 timme sedan, skrev Bike: Nämn gärna en enda vänsterpolitiker som tagit avstånd från Antifa /AFA sam BLM , inte ens vår egen demokratiska statsminister vågar ta bladet från munnen om dessa, sä varför skulle en svart vänsterkvinna som vicepresident göra det. Gör hon det så har hon all min respekt, men inväntar gärna utfallet Dra inte in mig i dina förvirrade diskussioner - jag har aldrig påstått något över huvud taget gällande Antifa/AFA och BLM. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 25 minuter sedan, skrev Khemmarat: Nej, jag hittade inte på, om du jförutsätter att folk hittar på och ljuger när dom skriver nåt, säger det mer om dej än mej. Vad jag läste i artiklarna var det ingen som trodde något, dom refererade vad Harris sagt. Trump nämnde jag överhuvudtaget inte, och gäldande honom så tycker jag hans olika uttalanden är åt helvete men att USA gick bra under honom fram till pandemin. Har inget intresse av att hitte på något om ett val i USA. Jag förutsätter inget - jag kan bara konstatera att artiklarna du länkade till var från innan valresultatet var klart. Finns heller inget i artiklarna som skulle kunna tolkas som att det var "hennes första uttalande efter vinsten". Så jag har bara lite svårt att förstå hur du kunde tro just det "av misstag". /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 (ändrad) 1 hour ago, Bike said: Nämn gärna en enda vänsterpolitiker som tagit avstånd från Antifa /AFA sam BLM , inte ens vår egen demokratiska statsminister vågar ta bladet från munnen om dessa, sä varför skulle en svart vänsterkvinna som vicepresident göra det. Gör hon det så har hon all min respekt, men inväntar gärna utfallet Vänsterpolitiker vet jag inte så noga, men t.ex Joe Biden har fördömt Antifa vid flera tillfällen. On Sept. 7, 2020, four days after police shot and killed a self-declared anti-fascist activist in Washington state as they moved in to arrest him on suspicion he had fatally shot a right-wing counter protester in Portland, Oregon, Biden condemned Antifa in an interview with Pennsylvania NBC News affiliate WGAL (here). Asked by reporter Barbara Barr, “Do you condemn Antifa?” Biden responded, “Yes I do—violence no matter who it is.” In the days following the death of George Floyd in police custody on May 25, 2020, Joe Biden wrote on his blog, “Protesting such brutality is right and necessary. It’s an utterly American response. But burning down communities and needless destruction is not. Violence that endangers lives is not.” (here ) He again condemned violence, looting, and the destruction of property on June 2 in Philadelphia ( here) and on July 28 in Wilmington (here) . Kamala Harris stöder inte heller våld och terror från vänster eller från de som använder våld under nyliga BLM-protester: Harris, a U.S. senator who previously served as California’s attorney general, said she supported peaceful protesters. “We should not confuse them with those looting and committing acts of violence, including the shooter who was arrested for murder. And make no mistake, we will not let these vigilantes and extremists derail the path to justice,” Harris said in a speech from a university auditorium in Washington streamed online. Så, då har jag ägnat fem minuter åt en enkel faktakoll avseende dina som vanligt helt befängda inlägg. Tänk så enkelt det kan vara Bike, om man inte bara kräks ur sig massa skit utan ägnar tid åt att kolla upp sina påståenden. https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-biden-condemned-antifa-idUSKBN2712ZA https://www.reuters.com/article/us-usa-election-harris-idUSKBN25N344 Ändrades November 9, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 8 minuter sedan, skrev Krille: Jag förutsätter inget - jag kan bara konstatera att artiklarna du länkade till var från innan valresultatet var klart. Finns heller inget i artiklarna som skulle kunna tolkas som att det var "hennes första uttalande efter vinsten". Så jag har bara lite svårt att förstå hur du kunde tro just det "av misstag". /Krille För sista gången, jag läste det här lördag kväld utan att kolla efter datum och förutsatte att det var nytt för dagen. Naivt , kanske ,men jag är inte så skitnödig som vissa visar sej att vara och tar i så dom skiter på sej över något som skrivs på ett forum som inte har någon påverkan på varken det ena eller det andra. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 14 timmar sedan, skrev Khemmarat: I expressen, problemet som jag ser är att "alla" har varit så fokuserade på att bli av med trump så den valde politiken kommit i bakgrunden. Med BLM aktivister invalda och tillsvarande miljöpartister vid spakarna. Stackars det återstående av USA Har för mig att jag vet ett land till i så fall som har samma problem , allt för att få bort ett hatobjekt, så då ok med vilket folk som som vid rodret Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 On 2020-11-08 at 15:32, skrev Khemmarat: Hennes första uttalande efter vinsten, var om att de skulle stödja Palestina mao terrorister. Så ganska så lika med svenska regeringen. Ok, så hon uttalade sig första gången efter vinsten redan samma dag valet hade startat? 11 timmar sedan, skrev Khemmarat: Har du inte sett länken jag la in, läs den och om det var expressen eller annan svensk media är jag inte tvärsäker paa. Läste det i lordags. Foliehattsida expressen .... Går inte att hitta i någon svensk media - men om du är säker på det så får vi ju lite på ditt ord eller hur? Sidan du länkar till angående uttalande går till Jerusalem Post som refererar till någon e-post intervju som ska vara gjord av The Arab American News och består av en massa spekulationer om vad Jerusalem Post TROR ska hända ifall Biden/Harris tar hem det. Gick till källan och hittade det här som kanske kan tänkas komma från de här berömda e-post frågorna, för övrigt publicerat en vecka föra valet den 28 oktober. "Joe and I also believe in the worth and value of every Palestinian and every Israeli and we will work to ensure that Palestinians and Israelis enjoy equal measures of freedom, security, prosperity and democracy. We are committed to a two-state solution, and we will oppose any unilateral steps that undermine that goal. We will also oppose annexation and settlement expansion. And we will take immediate steps to restore economic and humanitarian assistance to the Palestinian people, address the ongoing humanitarian crisis in Gaza, reopen the U.S. consulate in East Jerusalem and work to reopen the PLO mission in Washington" "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 8 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Du tycker alltså att Palestinierna inte har rätt att göra motstånd mot ockupanterna? I Koranen står det att Israelerna är det utvalda folket... Jerusalem, Capital of Israel: An Islamic Prophecy – Ali Salim It is a violation of the will of Allah to sidestep calls for recognizing Jerusalem as the official capital of the Children of Israel, and moving the American embassy there. It ignores the prophecy of the Qur’an, which predicts the return of the Children of Israel to their land from the four corners of the earth, as it is written in Al-Isra, Verse 104: ”And we said to the Children of Israel after him, ‘Dwell in the land, then, when the final and the last promise comes near, we shall bring you altogether as a mixed crowd.'” In the Qur’an the Children of Israel are mentioned countless times and they are mentioned as the Chosen People, as it is written in Al-Baqara, Verse 47, ”O Children of Israel, remember My favor that I have bestowed upon you and that I preferred you over the worlds.” They are mentioned as inheritors of the Holy Land which, according to all the Islamic commentators, is Jerusalem and the country around it. SUG PÅ DEN, och om du googlar lite om Palestinierna så kanske du hittar följande text? Filistéer (Palestinier) var en forntida folkstam som bebodde en landsträcka utefter Medelhavets östra kust som kallades Filistéen. Idag nämns som Palestina, som på sitt eget språk uttalas ”Falastin”. Så som palestinska folket uttalar Palestina idag. Det anses att filistéerna var ett av sjöfolken, förmodligen av indoeuropeiskt ursprung, som vid omkring 1270 f. Kr. bosatte sig utmed södra delen av nuvarande Israels västkust, från Gaza och norrut. I egyptiska källor nämns folket peleset, och de har tolkats vara samma.[1] I Gamla Testamentet berättas att de under försök att expandera sitt område stötte på israelitiska stammar, då Saul och slutligen David mötte Goljat som var filisté (palestinier), i berättelsen om David och Goljat. Deras förnämsta gudar var Beelzebub, Astarte och Dagon. Delar av kusten kallades Palestina efter filistéerna och romarna började använda namnet Syria Palestinae på provinsen de tidigare kallat Syria Judaea under 100-talet e.Kr., efter att flera judiska uppror slagits ner och judarna fördrivits.[2] Ordet filister betyder 'bracka', och kommer eventuellt av filisté MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 Intressant av Sidney Powell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts