Jump to content

Öppen grupp  ·  124 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

UglyFarang
6 minuter sedan, skrev Fredman:

Det vill visst inte bli rätt för dig. Har jag skrivet något om du är yngre eller äldre än mig?

 

Du hänvisar till 1800-talet och första klass, då var varken mina mor eller farföräldrar födda.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 8,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    1232

  • spooncreek

    569

  • Tallviking

    356

  • Khun Ken

    336

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

Du hänvisar till 1800-talet och första klass, då var varken mina mor eller farföräldrar födda.

Det vill visst inte bli rätt för dig....

"Låter mer som 1800-talet" skrev jag och syftade då naturligtvis på uttalande med din hemsnickrade benämning.

Förstod du nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
11 minuter sedan, skrev Fredman:

Det vill visst inte bli rätt för dig....

"Låter mer som 1800-talet" skrev jag och syftade då naturligtvis på uttalande med din hemsnickrade benämning.

Förstod du nu?

 

Visst förstår jag dej även om du på ålderns höst kommer med mycket svammel.

Hur det lät på 1800-talet har jag dålig koll på då inte ens mina mor och farföräldrar var påtänkta, förstår du mej?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
23 minuter sedan, skrev Fredman:

Det vill visst inte bli rätt för dig....

"Låter mer som 1800-talet" skrev jag och syftade då naturligtvis på uttalande med din hemsnickrade benämning.

Förstod du nu?

 

För dej som tydligen inte fått gå i skolan så får du en liten länk här, den handlar om det Svenska språket:

 

https://www.nok.se/PageFiles/94289/Ordf%C3%B6ljd_sid003-011.pdf

 

Här får du ett litet utdrag från sidan 2: innehåll: 

"5 Frågesatser

19
Ja/nej-fråga
19
Skiljetecken och olika typer av satser
20
Frågeordsfråga
22
Frågeord som subjekt och objekt
23
Frågesatser
25
Vad ... för-frågor
28
Påståendefrågor
30
Sammanfattning av fundament,
VERB
1
och subjekt
31"
Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev Fredman:

Det vill visst inte bli rätt för dig....

"Låter mer som 1800-talet" skrev jag och syftade då naturligtvis på uttalande med din hemsnickrade benämning.

Förstod du nu?

Och detta handlar om trumpen. kackat igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev UglyFarang:

 

För dej som tydligen inte fått gå i skolan så får du en liten länk här, den handlar om det Svenska språket:

 

https://www.nok.se/PageFiles/94289/Ordf%C3%B6ljd_sid003-011.pdf

 

Här får du ett litet utdrag från sidan 2: innehåll: 

"5 Frågesatser

19
Ja/nej-fråga
19
Skiljetecken och olika typer av satser
20
Frågeordsfråga
22
Frågeord som subjekt och objekt
23
Frågesatser
25
Vad ... för-frågor
28
Påståendefrågor
30
Sammanfattning av fundament,
VERB
1
och subjekt
31"

Nu har det googlats för glatta livet. Kanske har jag förutfattade meningar om dig men det förefaller inte vara något som du läser i vanliga fall. 

Jag hävdar fortfarande att pragmetik är vad man möjligen kan benämna det som. 

 

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pragmatik

 

Ja nu får man huka sig för nu kan grisar flyga. Att JK skulle träda in som både språkpolis och moderator, det såg man inte komma. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
1 minut sedan, skrev Fredman:

Nu har det googlats för glatta livet. Kanske har jag förutfattade meningar om dig men det förefaller inte vara något som du läser i vanliga fall. 

Jag hävdar fortfarande att pragmetik är vad man möjligen kan benämna det som. 

 

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pragmatik

 

Ja nu får man huka sig för nu kan grisar flyga. Att JK skulle träda in som både språkpolis och moderator, det såg man inte komma. :)

 

Skönt att du kan använda gåggel i alla fall.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så var det bara Trump kvar :)

 

Han krossade alla andra, hoppas att GOP inte skämmer ut sig utan faktiskt väljer DT som presidentkandidat nu.

 

Donald for President :)

 

Trump + Putin = A Better and Safer World :)

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Bibben:

Och så var det bara Trump kvar :)

 

Han krossade alla andra, hoppas att GOP inte skämmer ut sig utan faktiskt väljer DT som presidentkandidat nu.

 

Donald for President :)

 

Trump + Putin = A Better and Safer World :)

 

 

 

 

Alltid kul med ironi ........................:whistle:

 

mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev hobbe:

 

Alltid kul med ironi ........................:whistle:

 

mvh Hobbe 

 

Fakta kan vara kul också :)

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bibben:

 

Fakta kan vara kul också :)

 

 

 

Absolut men ironi ger oftare upphov till skratt.

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hobbe:

 

Absolut men ironi ger oftare upphov till skratt.

 

Mvh Hobbe 

 

Beror väl på vad fakta är?

När Donald de facto blir president ska jag skratta hela vägen till banken.

 

Sarkasm kan också vara lustfyllt :)

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas Trump vinner, då blir det fram med stora popcorn påsen och sen blir vi stenrika efter att börsen kraschat.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ni som ogillar Trumpen. Om han vinner ska vi då isolera USA som handelspartner. Och ta hem ambassadören . Och liera oss med Ryssland och Kina. Är det så ni vill ha det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
20 minuter sedan, skrev John Khonken:

Ni som ogillar Trumpen. Om han vinner ska vi då isolera USA som handelspartner. Och ta hem ambassadören . Och liera oss med Ryssland och Kina. Är det så ni vill ha det?

Nej men risken är väl stor att han isolerar USA med höjda tullar? Trodde att han var kompis med Putin och Kina kommer väl att drabbas hårt om tullarna går upp. Jag tror nog att Kina går segrande ur det men det är nog bäst att göra som vi brukar, stå vid sidan och titta på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hur stor makt har en president i USA ?

Ska inte mycket godkännas i senaten ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Hur stor makt har en president i USA ?

Ska inte mycket godkännas i senaten ?

 

 

Exakt, en president har egentligen inte så jättestor makt, även kongressen ska godkänna mycket.

 

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/trump-kan-f%C3%A5-det-tufft-i-vita-huset-1.392238

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
4 timmar sedan, skrev Fredman:

Nej men risken är väl stor att han isolerar USA med höjda tullar? Trodde att han var kompis med Putin och Kina kommer väl att drabbas hårt om tullarna går upp. Jag tror nog att Kina går segrande ur det men det är nog bäst att göra som vi brukar, stå vid sidan och titta på. 

Du kan om du vill. Det du skriver är mycket troligt. Den som lever får se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas Trump vinner, då blir det fram med stora popcorn påsen och sen blir vi stenrika efter att börsen kraschat.

Nu har ju börsen kraschat redan utan DT.

Och kan bli djupare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Under 1930-talet höjde USA sina handelstullar till 45 procent. När andra länder svarade med att höja sina egna handelstullar skapades en ond spiral som ledde ekonomierna rakt in i den stora depressionen.

 

Världens länder drog lärdom av händelsen och 1948 bildades den multilaterala handelsavtalet och Världshandelsorganisationens (WTO) föregångare GATT, med syftet att minska på gränsöverskridande handelshinder. Men nu ser vi en upprepning av historien.

 

Det ironiska är att vi i dag ser att Donald Trump vill höja handelstullarna mot Kina till just 45 procent.

 

http://www.svd.se/ny-rapport-dramatisk-okning-av-handelshinder

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Tallviking said:

Under 1930-talet höjde USA sina handelstullar till 45 procent. När andra länder svarade med att höja sina egna handelstullar skapades en ond spiral som ledde ekonomierna rakt in i den stora depressionen.

 

Världens länder drog lärdom av händelsen och 1948 bildades den multilaterala handelsavtalet och Världshandelsorganisationens (WTO) föregångare GATT, med syftet att minska på gränsöverskridande handelshinder. Men nu ser vi en upprepning av historien.

 

Det ironiska är att vi i dag ser att Donald Trump vill höja handelstullarna mot Kina till just 45 procent.

 

http://www.svd.se/ny-rapport-dramatisk-okning-av-handelshinder

Just som många förutspår: Om Trump vinner blir det en börskrasch:waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
11 minuter sedan, skrev Herluf:

Just som många förutspår: Om Trump vinner blir det en börskrasch:waaaht:

 

Om man klampar in med stora marschkängor och börjar röja hej vilt utan kunskap om följderna av ens handlande i en känslig porslinsbutik (som världsekonomin är) kan det bara gå på ett sätt

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Donald Trump.....sicken jävla pajas.......o han skulle kunna bli USA:s president......kan ju bara skratta åt eländet......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...