UglyFarang Inlagd Maj 3, 2016 Dela Inlagd Maj 3, 2016 6 minuter sedan, skrev Fredman: Det vill visst inte bli rätt för dig. Har jag skrivet något om du är yngre eller äldre än mig? Du hänvisar till 1800-talet och första klass, då var varken mina mor eller farföräldrar födda. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 3, 2016 Dela Inlagd Maj 3, 2016 1 minut sedan, skrev UglyFarang: Du hänvisar till 1800-talet och första klass, då var varken mina mor eller farföräldrar födda. Det vill visst inte bli rätt för dig.... "Låter mer som 1800-talet" skrev jag och syftade då naturligtvis på uttalande med din hemsnickrade benämning. Förstod du nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Maj 3, 2016 Dela Inlagd Maj 3, 2016 11 minuter sedan, skrev Fredman: Det vill visst inte bli rätt för dig.... "Låter mer som 1800-talet" skrev jag och syftade då naturligtvis på uttalande med din hemsnickrade benämning. Förstod du nu? Visst förstår jag dej även om du på ålderns höst kommer med mycket svammel. Hur det lät på 1800-talet har jag dålig koll på då inte ens mina mor och farföräldrar var påtänkta, förstår du mej? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Maj 3, 2016 Dela Inlagd Maj 3, 2016 (ändrad) 23 minuter sedan, skrev Fredman: Det vill visst inte bli rätt för dig.... "Låter mer som 1800-talet" skrev jag och syftade då naturligtvis på uttalande med din hemsnickrade benämning. Förstod du nu? För dej som tydligen inte fått gå i skolan så får du en liten länk här, den handlar om det Svenska språket: https://www.nok.se/PageFiles/94289/Ordf%C3%B6ljd_sid003-011.pdf Här får du ett litet utdrag från sidan 2: innehåll: "5 Frågesatser 19 Ja/nej-fråga 19 Skiljetecken och olika typer av satser 20 Frågeordsfråga 22 Frågeord som subjekt och objekt 23 Frågesatser 25 Vad ... för-frågor 28 Påståendefrågor 30 Sammanfattning av fundament, VERB 1 och subjekt 31" Ändrades Maj 3, 2016 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 3, 2016 Dela Inlagd Maj 3, 2016 1 timme sedan, skrev Fredman: Det vill visst inte bli rätt för dig.... "Låter mer som 1800-talet" skrev jag och syftade då naturligtvis på uttalande med din hemsnickrade benämning. Förstod du nu? Och detta handlar om trumpen. kackat igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 3, 2016 Dela Inlagd Maj 3, 2016 1 timme sedan, skrev UglyFarang: För dej som tydligen inte fått gå i skolan så får du en liten länk här, den handlar om det Svenska språket: https://www.nok.se/PageFiles/94289/Ordf%C3%B6ljd_sid003-011.pdf Här får du ett litet utdrag från sidan 2: innehåll: "5 Frågesatser 19 Ja/nej-fråga 19 Skiljetecken och olika typer av satser 20 Frågeordsfråga 22 Frågeord som subjekt och objekt 23 Frågesatser 25 Vad ... för-frågor 28 Påståendefrågor 30 Sammanfattning av fundament, VERB 1 och subjekt 31" Nu har det googlats för glatta livet. Kanske har jag förutfattade meningar om dig men det förefaller inte vara något som du läser i vanliga fall. Jag hävdar fortfarande att pragmetik är vad man möjligen kan benämna det som. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pragmatik Ja nu får man huka sig för nu kan grisar flyga. Att JK skulle träda in som både språkpolis och moderator, det såg man inte komma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Maj 3, 2016 Dela Inlagd Maj 3, 2016 1 minut sedan, skrev Fredman: Nu har det googlats för glatta livet. Kanske har jag förutfattade meningar om dig men det förefaller inte vara något som du läser i vanliga fall. Jag hävdar fortfarande att pragmetik är vad man möjligen kan benämna det som. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pragmatik Ja nu får man huka sig för nu kan grisar flyga. Att JK skulle träda in som både språkpolis och moderator, det såg man inte komma. Skönt att du kan använda gåggel i alla fall. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Maj 4, 2016 Dela Inlagd Maj 4, 2016 Och så var det bara Trump kvar Han krossade alla andra, hoppas att GOP inte skämmer ut sig utan faktiskt väljer DT som presidentkandidat nu. Donald for President Trump + Putin = A Better and Safer World manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Maj 4, 2016 Dela Inlagd Maj 4, 2016 37 minuter sedan, skrev Bibben: Och så var det bara Trump kvar Han krossade alla andra, hoppas att GOP inte skämmer ut sig utan faktiskt väljer DT som presidentkandidat nu. Donald for President Trump + Putin = A Better and Safer World Alltid kul med ironi ........................ mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Maj 4, 2016 Dela Inlagd Maj 4, 2016 10 minuter sedan, skrev hobbe: Alltid kul med ironi ........................ mvh Hobbe Fakta kan vara kul också manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Maj 4, 2016 Dela Inlagd Maj 4, 2016 Precis nyss, skrev Bibben: Fakta kan vara kul också Absolut men ironi ger oftare upphov till skratt. Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Maj 4, 2016 Dela Inlagd Maj 4, 2016 1 minut sedan, skrev hobbe: Absolut men ironi ger oftare upphov till skratt. Mvh Hobbe Beror väl på vad fakta är? När Donald de facto blir president ska jag skratta hela vägen till banken. Sarkasm kan också vara lustfyllt manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Maj 4, 2016 Dela Inlagd Maj 4, 2016 Hoppas Trump vinner, då blir det fram med stora popcorn påsen och sen blir vi stenrika efter att börsen kraschat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 5, 2016 Dela Inlagd Maj 5, 2016 Ni som ogillar Trumpen. Om han vinner ska vi då isolera USA som handelspartner. Och ta hem ambassadören . Och liera oss med Ryssland och Kina. Är det så ni vill ha det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 5, 2016 Dela Inlagd Maj 5, 2016 20 minuter sedan, skrev John Khonken: Ni som ogillar Trumpen. Om han vinner ska vi då isolera USA som handelspartner. Och ta hem ambassadören . Och liera oss med Ryssland och Kina. Är det så ni vill ha det? Nej men risken är väl stor att han isolerar USA med höjda tullar? Trodde att han var kompis med Putin och Kina kommer väl att drabbas hårt om tullarna går upp. Jag tror nog att Kina går segrande ur det men det är nog bäst att göra som vi brukar, stå vid sidan och titta på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 5, 2016 Dela Inlagd Maj 5, 2016 Hur stor makt har en president i USA ? Ska inte mycket godkännas i senaten ? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Maj 5, 2016 Dela Inlagd Maj 5, 2016 4 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Hur stor makt har en president i USA ? Ska inte mycket godkännas i senaten ? Exakt, en president har egentligen inte så jättestor makt, även kongressen ska godkänna mycket. http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/trump-kan-f%C3%A5-det-tufft-i-vita-huset-1.392238 manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 5, 2016 Dela Inlagd Maj 5, 2016 4 timmar sedan, skrev Fredman: Nej men risken är väl stor att han isolerar USA med höjda tullar? Trodde att han var kompis med Putin och Kina kommer väl att drabbas hårt om tullarna går upp. Jag tror nog att Kina går segrande ur det men det är nog bäst att göra som vi brukar, stå vid sidan och titta på. Du kan om du vill. Det du skriver är mycket troligt. Den som lever får se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 5, 2016 Dela Inlagd Maj 5, 2016 Hoppas Trump vinner, då blir det fram med stora popcorn påsen och sen blir vi stenrika efter att börsen kraschat. Nu har ju börsen kraschat redan utan DT. Och kan bli djupare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 6, 2016 Dela Inlagd Maj 6, 2016 State of the Union.... http://www.nationmultimedia.com/specials/nationphoto/show.php?id=30&pid=19501 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 9, 2016 Dela Inlagd Maj 9, 2016 Under 1930-talet höjde USA sina handelstullar till 45 procent. När andra länder svarade med att höja sina egna handelstullar skapades en ond spiral som ledde ekonomierna rakt in i den stora depressionen. Världens länder drog lärdom av händelsen och 1948 bildades den multilaterala handelsavtalet och Världshandelsorganisationens (WTO) föregångare GATT, med syftet att minska på gränsöverskridande handelshinder. Men nu ser vi en upprepning av historien. Det ironiska är att vi i dag ser att Donald Trump vill höja handelstullarna mot Kina till just 45 procent. http://www.svd.se/ny-rapport-dramatisk-okning-av-handelshinder Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 9, 2016 Dela Inlagd Maj 9, 2016 6 minutes ago, Tallviking said: Under 1930-talet höjde USA sina handelstullar till 45 procent. När andra länder svarade med att höja sina egna handelstullar skapades en ond spiral som ledde ekonomierna rakt in i den stora depressionen. Världens länder drog lärdom av händelsen och 1948 bildades den multilaterala handelsavtalet och Världshandelsorganisationens (WTO) föregångare GATT, med syftet att minska på gränsöverskridande handelshinder. Men nu ser vi en upprepning av historien. Det ironiska är att vi i dag ser att Donald Trump vill höja handelstullarna mot Kina till just 45 procent. http://www.svd.se/ny-rapport-dramatisk-okning-av-handelshinder Just som många förutspår: Om Trump vinner blir det en börskrasch Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 9, 2016 Dela Inlagd Maj 9, 2016 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev Herluf: Just som många förutspår: Om Trump vinner blir det en börskrasch Om man klampar in med stora marschkängor och börjar röja hej vilt utan kunskap om följderna av ens handlande i en känslig porslinsbutik (som världsekonomin är) kan det bara gå på ett sätt Ändrades Maj 9, 2016 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 14, 2016 Dela Inlagd Maj 14, 2016 37 märkliga utspel från denne man http://www.svd.se/obama-drev-med-trump-pa-arlig-middag#sida-1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Maj 14, 2016 Dela Inlagd Maj 14, 2016 Donald Trump.....sicken jävla pajas.......o han skulle kunna bli USA:s president......kan ju bara skratta åt eländet...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts