Mankan Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev Boa52: Det var ditt öppna era hjärtan jag reagerade på, det förstörde inte Sverige, inte bra men det var en piss i havet vad som hände. Ni är så låst att det är bara invandringen som är det största felet, SD politik Vad var det då som hände som inte var en piss i havet? Att Sveriges ekonomi rullade på. Reinfeldt och helikoptermannen Borg fick väl till och med något pris för sin ekonomiska politik. Men åter igen hur ska du ha det är Sverige förstört eller inte? Ändrades Oktober 31, 2020 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 54 minuter sedan, skrev Boa52: Det skriver väl alla SD, are på forumet och dom är många, skicka hem dom Du kan väl läsa intervjun o fundera. Är det en SD-blaska tro... http://proletaren.se/artikel/proletarens-nya-chefredaktor-vi-maste-aven-ta-i-de-obekvama-fragorna – Utöver sjukvården, som är en fråga vi har skrivit mycket om i Proletären, så hamnade invandring och integration samt lag och ordning i toppen bland de frågor som arbetarväljare tycker är viktiga. Det ses av många som typiska högerfrågor, och inget som en kommunistisk arbetartidning ska skriva om. Det tycker jag är fel. Är detta frågor som berör arbetare, då är det vår förbannade plikt att behandla dem i Proletären. Annars är vi bara en arbetartidning på pappret, inte i verkligheten. Rent objektivt så påverkar migrationen det mesta; arbetsmarknaden, bostadssituationen, kommunernas ekonomi, jämställdheten – you name it! Och det är främst knegare och vanligt folk som drabbas av brottsligheten. Så att detta är arbetarfrågor är det inget snack om, enligt mig. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 (ändrad) 16 timmar sedan, skrev spooncreek: @Bike . Eftersom du är relativt ny på detta forum kanske du inte känner till älggruppen? Där kan du i goda åsiktsfränders lag kasta galla hur mycket du vill över Sverige. Du kommer att gilla den med största säkerhet. Jag vill iofs tro att du redan hittat gruppen, men blir lite fundersam när det ständigt spiller över svensk bitterhet från dig i nästan alla trådar du befinner dig i. Har du missat den, snacka med @Mankan som jag vill minnas administrerar gruppen. Lycka till. Jag tror inte det hjälper att snacka med Mankan, han har nog fullt upp med att diskutera Trump i denna tråd. Ändrades Oktober 31, 2020 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 58 minuter sedan, skrev hamnoi: Du kan väl läsa intervjun o fundera. Är det en SD-blaska tro... http://proletaren.se/artikel/proletarens-nya-chefredaktor-vi-maste-aven-ta-i-de-obekvama-fragorna – Utöver sjukvården, som är en fråga vi har skrivit mycket om i Proletären, så hamnade invandring och integration samt lag och ordning i toppen bland de frågor som arbetarväljare tycker är viktiga. Det ses av många som typiska högerfrågor, och inget som en kommunistisk arbetartidning ska skriva om. Det tycker jag är fel. Är detta frågor som berör arbetare, då är det vår förbannade plikt att behandla dem i Proletären. Annars är vi bara en arbetartidning på pappret, inte i verkligheten. Rent objektivt så påverkar migrationen det mesta; arbetsmarknaden, bostadssituationen, kommunernas ekonomi, jämställdheten – you name it! Och det är främst knegare och vanligt folk som drabbas av brottsligheten. Så att detta är arbetarfrågor är det inget snack om, enligt mig. Arbetartidning bara på papperet inte i verkligheten, jo jo. Vist har invandringen på verkat men det är inte det största problemet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 Det stora problemet är att "Svensson" inbillar sig att vi bor i demokrati. Det börjar bli dags å vakna till nu!! BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 14 minuter sedan, skrev Nineteen68: Det stora problemet är att "Svensson" inbillar sig att vi bor i demokrati. Det börjar bli dags å vakna till nu!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 26 minutes ago, Nineteen68 said: Det stora problemet är att "Svensson" inbillar sig att vi bor i demokrati. Det börjar bli dags å vakna till nu!! Det är tack vare demokrati som vi har idi*ter som sitter o bestämmer i riksdagen. Gång på gång. Det är därför vi blir lärda sedan barn att det är det bästa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 1 hour ago, Fritz said: Jag tror inte det hjälper att snacka med Mankan, han har nog fullt upp med att diskutera Trump i denna tråd. Att hålla sig till ämnet är enligt en hyfsat stor andel MPR-medlemmar en inskränkning av yttrandefriheten, forumledningen inkluderad. Särskilt när det gäller svensk invandringspolitik, ingen tråd är fredad från att någon fattar tag i vilket litet halmstrå som helst för att få kräkas på den. Det enda forum av de jag varit och är medlem i som tillämpar den "logiken". Men, det läget är det i grund och botten bara att gilla, kommer inte att ändras. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 9 minuter sedan, skrev spooncreek: Att hålla sig till ämnet är enligt en hyfsat stor andel MPR-medlemmar en inskränkning av yttrandefriheten, forumledningen inkluderad. Särskilt när det gäller svensk invandringspolitik, ingen tråd är fredad från att någon fattar tag i vilket litet halmstrå som helst för att få kräkas på den. Det enda forum av de jag varit och är medlem i som tillämpar den "logiken". Men, det läget är det i grund och botten bara att gilla, kommer inte att ändras. Håll dig till ämnet, som du finner i trådrubriken.😉 Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 1 minute ago, Jive said: Håll dig till ämnet, som du finner i trådrubriken.😉 Icke, jag följer skocken och gör som alla andra. Anarki i grupp är roligt. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 8 minuter sedan, skrev spooncreek: Att hålla sig till ämnet är enligt en hyfsat stor andel MPR-medlemmar en inskränkning av yttrandefriheten, forumledningen inkluderad. Särskilt när det gäller svensk invandringspolitik, ingen tråd är fredad från att någon fattar tag i vilket litet halmstrå som helst för att få kräkas på den. Det enda forum av de jag varit och är medlem i som tillämpar den "logiken". Men, det läget är det i grund och botten bara att gilla, kommer inte att ändras. Ja hämska tider hur kan man låta folk prata om vad dom vill och vad ämnet leder dom in på. Det finns ju dock vissa här på forumet som tydligen i samband med hembjudningar också ger förhållningsregler om vilka ämnen som inom väggarna får dryftad. Förstår verkligen att den samma verkligen får spunk när ordet mer eller mindre släps fritt som här på MPR. 🤪 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 20 timmar sedan, skrev Esspe: Trevligt med en länk. Allt för Fritte. För Pravda ljuger aldrig eller hur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 (ändrad) 17 minutes ago, Mankan said: Ja hämska tider hur kan man låta folk prata om vad dom vill och vad ämnet leder dom in på. Det finns ju dock vissa här på forumet som tydligen i samband med hembjudningar också ger förhållningsregler om vilka ämnen som inom väggarna får dryftad. Förstår verkligen att den samma verkligen får spunk när ordet mer eller mindre släps fritt som här på MPR. 🤪 Vilka de "vissa här på forumet" är vet jag inte, mig har det i alla fall aldrig hänt. Å andra sidan har jag inte heller varit hemma hos särskilt många medlemmar. Men om vi ska prata IRL nu (fin avledningsmanöver som funkade på mig 😉) i goda eller flyktiga vänners lag särskilt med alkohol inkluderat hemma hos någon eller på lokal kan också diskussioner balla ur, vilket kan leda till värdens eller majoritetens uppmaning att man släpper ett ämne. Det har i alla hänt mig, men du kanske inte har samma erfarenheter? Ändrades Oktober 31, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 55 minuter sedan, skrev Boa52: Arbetartidning bara på papperet inte i verkligheten, jo jo. Vist har invandringen på verkat men det är inte det största problemet Jaså, är kommunister inte kommunister? Uppenbarligen så läste du inte. Så vad är din analys till sjunkande skolresultat, sjukvårdens nedskärningar, förnedringsrån, våldtäkter, gängskjutningar osv osv? Är det skatterna som är det det största problemet tro.... Min är att det är en fullständigt idi*tisk migrationspolitik och noll krav på integration i decennier som är den största orsaken till en mängd av problemen som den ”vanliga” människan får stå ut med, och samtidigt betala för med både skatt och i vissa fall förstörda liv. Och som proletären skriver, det är den vanliga arbetaren som får ta största smällen. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 4 minuter sedan, skrev spooncreek: Vilka de "vissa här på forumet" är vet jag inte, mig har det i alla fall aldrig hänt. Å andra sidan har jag inte heller varit hemma hos särskilt många medlemmar. Det var nog mig Mankan menade. Nån gång har jag skrivit att svensk politik är ett förbjudet samtalsämne hemma hos mig på mina fester. Det beror på att jag fått mer än nog av det ämnet här på MPR och ute på stan och snackar hellre om trevligare saker på mina möten. Tycker att det funkat alldeles utmärkt hittills och än är det är ingen som varit på besök hos mig som har klagat eller fått spunk över den regeln. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 On 9/28/2020 at 7:54 AM, Soengsang said: Brukar titta på Leif-Ivan ibland på youtube, för skojs skull, han och Trump är ungefär på samma nivå.....vore snyggt o ha Leif-Ivan som statsminister Det har du redan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 23 minuter sedan, skrev spooncreek: Vilka de "vissa här på forumet" är vet jag inte, mig har det i alla fall aldrig hänt. Å andra sidan har jag inte heller varit hemma hos särskilt många medlemmar. Men om vi ska prata IRL nu (fin avledningsmanöver som funkade på mig 😉) i goda eller flyktiga vänners lag särskilt med alkohol inkluderat hemma hos någon eller på lokal kan också diskussioner balla ur, vilket kan leda till värdens eller majoritetens uppmaning att man släpper ett ämne. Det har i alla hänt mig, men du kanske inte har samma erfarenheter? Nä det har inte hänt mig heller men enigt de hembjudas egna utsagor blev de tillsagda vilka ämnen som var ok att diskutera av en viss forummedlem. Gissar att det inte är så vanligt vilket jag tycker är skönt. Jag har faktiskt inte så stor erfarenhet av att samtalsämnen spårat ur på fester även om det kanske nån gång har hänt. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 1 timme sedan, skrev hamnoi: Jaså, är kommunister inte kommunister? Uppenbarligen så läste du inte. Så vad är din analys till sjunkande skolresultat, sjukvårdens nedskärningar, förnedringsrån, våldtäkter, gängskjutningar osv osv? Är det skatterna som är det det största problemet tro.... Min är att det är en fullständigt idi*tisk migrationspolitik och noll krav på integration i decennier som är den största orsaken till en mängd av problemen som den ”vanliga” människan får stå ut med, och samtidigt betala för med både skatt och i vissa fall förstörda liv. Och som proletären skriver, det är den vanliga arbetaren som får ta största smällen. Och äntligen har dessa nu börjat förstå sammanhanget, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 13 hours ago, Batting said: Jo så är det ju. Många invandrare röstar på SD. Så om SD lyckas i sina föresatser att skicka hem dem så försvinner en stor del av deras väljarunderlag. Vad jag undrar är väl vad en hängiven främlingsfientlig Sverigedemokrat tycker om att ha samma åsikter som invandrare. Det är som ett gäng a-lagare vid en parkbänk som har en halvböj att dela på. Dom vill inte att det kommer in flera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 5 timmar sedan, skrev Wanchai: Jag har aldrig hört att SD vill kasta ut alla invandrare. Var har du hört det? Alla har ju invandrat, även flyktingar. Spela inte dum! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 2 timmar sedan, skrev Mr atm: Det är tack vare demokrati som vi har idi*ter som sitter o bestämmer i riksdagen. Gång på gång. Det är därför vi blir lärda sedan barn att det är det bästa. Om inte annat så borde antalet reduceras från 349 betongrövar, för att stoppa flödet på skattemedel. BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 14 timmar sedan, skrev Batting: Jo så är det ju. Många invandrare röstar på SD. Så om SD lyckas i sina föresatser att skicka hem dem så försvinner en stor del av deras väljarunderlag. Vad jag undrar är väl vad en hängiven främlingsfientlig Sverigedemokrat tycker om att ha samma åsikter som invandrare. Uppenbarligen så vet du inte mycket, vad som kommer att hända om och när Jimmie får vara med och bestämma är att de kriminella i verkligheten kommer att kastas ut, samtidigt som de som aldrig integrerar sig kommer att repatrieras, med eller utan ekonomisk hjälp, så skall de ut. De som varit här en längre tid samt lärt sig språker och försörjer sig själva eller kan visa att de åtmindstånde VILL göra det, de har inget att frukta fråb SD. Då är S i dagsläget med sina stödpartier bertydligt värre som kastar ut folk som arbetar eller studerar samt talar flytande Svenska, varit här i många år och aldrig betett sig fel eller begått lagbrott, dessa slänger de väldigt ofta ut, de grovt kriminella får däremot stanna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 14 timmar sedan, skrev Batting: Jo så är det ju. Många invandrare röstar på SD. Så om SD lyckas i sina föresatser att skicka hem dem så försvinner en stor del av deras väljarunderlag. Vad jag undrar är väl vad en hängiven främlingsfientlig Sverigedemokrat tycker om att ha samma åsikter som invandrare. Dom tycker väl säkert ungefär det samma som en främlingsfientlig socialdemokrat skulle jag tro men du får väl fråga om du stöter på någon. De normalt ickefrämlingfientlige SD-sympatisörerna har nog inga problem med det Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 1 timme sedan, skrev Batting: Alla har ju invandrat, även flyktingar. Spela inte dum! Men snälla, är du vuxen eller är du en "Batting" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 Ni får ursäkta mig om jag bryter in här i Älgtråden med lite spekulationer om valet i USA. Jag har alltid varit lite av en statistiknörd; jag har exempelvis alltid tyckt det varit intressantare att läsa fotbollstabeller och räkna på utfall än att se själva matcherna. Idag har jag lagt en stor del av lördagen på att räkna på alla möjliga och omöjliga utfall och min något perversa önskan att Trump ska bli omvald känns verkligen helt död; det är nog väl så stor chans att Lövet, Jimmy och Birger Schlaug regerar ihop efter nästa val; för att återknyta till Älgen. Mitt bet är att Biden vinner med 335-203 och att Demokraterna dessutom tar Senaten med 53-47. Någon som vill sätta emot? Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts