Boa52 Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 1 minut sedan, skrev FF: Vad hjäper det oss med våra egna problem i dagsläget, bara undrar. FF Vilka problem tycker du vi i sverige har OK för mycke invandring men skulle det inte vara bra om vi tog hand om det problemet, Img, Socialtjänsren och mera. Dom som jobbar där är fruar, männ som vi andra och har det inte lätt. Men gnälla går altid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 4 minuter sedan, skrev Bike: Ser du inte vad SVT håller på med Berätta gjärna va SVT håller på med, nyfiken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 (ändrad) 18 minutes ago, FF said: Vad hjäper det oss med våra egna problem i dagsläget, bara undrar. FF Du syftar såklart på allting du tycker är eländigt med invandringen till Sverige och den misslyckade integrationen. Mot det hjälper det naturligtvis inte på kort sikt. Ett USA med ett psykfall som president, och/eller ett amerikanskt inbördeskrig, att Kina och/eller Ryssland blir starkare än USA, innebär dock problem för Sverige som kan få immigrationen att framstå som en västanfläkt. Därför ska sittande president granskas, det amerikanska valet bevakas och analyseras. Från vänster till höger. Viktigt även för 10 miljoner svenskar i en av världens utkanter, oaktat de inrikespolitiska problemen. Ändrades Oktober 30, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 8 minuter sedan, skrev Boa52: Vilka problem tycker du vi i sverige har OK för mycke invandring men skulle det inte vara bra om vi tog hand om det problemet, Img, Socialtjänsren och mera. Dom som jobbar där är fruar, männ som vi andra och har det inte lätt. Men gnälla går altid Ja precis vi måste strypa asylinvandringen och ta ta i problemen det dragit med sig innan vi öppnar gränserna igen. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 24 minuter sedan, skrev Mankan: Oj oj det är ju självklart bra mycket enklare att förfasa sig över Trumps tvitterinlägg än att erkänna problemen kopplat till en hämningslös invandring. Men nu heter heter ju tråden faktiskt 018 Trump eller spelar det ingen roll? Och det är ju bra mycket enklare som Trumpdiggare att förfasa sig över svensk flyktingpolitik än att hålla sig till trådämnet ser det ut som. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 1 minut sedan, skrev Mankan: Ja precis vi måste strypa asylinvandringen och ta ta i problemen det dragit med sig innan vi öppnar gränserna igen. Vem ska ta tag i problemet tycker du, eller varför gör inte du det, du har ju åsikter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 4 minuter sedan, skrev Fritz: Men nu heter heter ju tråden faktiskt 018 Trump eller spelar det ingen roll? Och det är ju bra mycket enklare som Trumpdiggare att förfasa sig över svensk flyktingpolitik än att hålla sig till trådämnet ser det ut som. Nåja visst är det så. Ämnen går in i varandra och jag får väl erkänna att jag inte lade så stor vikt vid trådtitenl när jag svarade på FF inlägg. Ber självklart högaktingsfullt om ursäkt för det. Personligen är jag varken trumpdiggare eller för den delen hatare. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 7 minuter sedan, skrev Boa52: Vem ska ta tag i problemet tycker du, eller varför gör inte du det, du har ju åsikter Jag har ett annat jobb som jag trivs med och som inte har med politik att göra så jag kan liksom inte lösa dom problemen också. Tiden räcker inte till för det. Som medborgare har jag dock rätten att åsikter. Jag vet dock att ditt måtto annars är att hålla käften och flytta vilket du dock själv inte verkar leva efter Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Boa52: Vem ska ta tag i problemet tycker du, eller varför gör inte du det, du har ju åsikter Känns som Stenis gamla hyvling mot Tommy Engstrand passar på dig. D' e' ingen ide å förklar nåt för en som int begrip nåt... Ändrades Oktober 30, 2020 av Nineteen68 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 3 timmar sedan, skrev FF: Jag ställer frågan igen! Vad gör våren regering för vårat folk igen? Ff Ett tips är att du prenumererar på riksdagens beslutsmail som skickas ut efter varje beslut så kan du få svar på din fråga vad dom gör Annars kan du följa dom här https://www.riksdagen.se/sv/debatter-och-beslut/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 4 minuter sedan, skrev Mankan: Jag har ett annat jobb som jag trivs med och som inte har med politik att göra så jag kan liksom inte lösa dom problemen också. Tiden räcker inte till för det. Som medborgare har jag dock rätten att åsikter. Jag vet dock att ditt måtto annars är att hålla käften och flytta vilket du dock själv inte verkar leva efter Du har rätt att ha åsikter men du skriver du har inte tid, men hur mycket tid lägger du ned på MPR. Vad lever jag inte efter. Jag och min fru mina barn lever där det är så lite problem som möjligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 20 minuter sedan, skrev spooncreek: Du syftar såklart på allting du tycker är eländigt med invandringen till Sverige och den misslyckade integrationen. Mot det hjälper det naturligtvis inte på kort sikt. Ett USA med ett psykfall som president, och/eller ett amerikanskt inbördeskrig, att Kina och/eller Ryssland blir starkare än USA, innebär dock problem för Sverige som kan få immigrationen att framstå som en västanfläkt. Därför ska sittande president granskas, det amerikanska valet bevakas och analyseras. Från vänster till höger. Viktigt även för 10 miljoner svenskar i en av världens utkanter, oaktat de inrikespolitiska problemen. Du får tycka att Trump är ett psykfall, men har varit med förut se vad har hänt med västerländskt företagande. Det började med japanerna som fick runt på företagen med kameror fotografera allt dom se, sen kunde dom förbättra sin industri. Det Har han sett att Kineserna gör samma sak, nu gör han i sin makt att stoppa det. Om du tycker att jag har skrivit fel? Vad som är fel med Trump som försöker stoppa det. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 1 minut sedan, skrev FF: Du får tycka att Trump är ett psykfall, men har varit med förut se vad har hänt med västerländskt företagande. Det började med japanerna som fick runt på företagen med kameror fotografera allt dom se, sen kunde dom förbättra sin industri. Det Har han sett att Kineserna gör samma sak, nu gör han i sin makt att stoppa det. Om du tycker att jag har skrivit fel? Vad som är fel med Trump som försöker stoppa det. FF Du är inte frisk som du håller på, vilken fantasi, hUVA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 (ändrad) 21 minuter sedan, skrev Boa52: Du har rätt att ha åsikter men du skriver du har inte tid, men hur mycket tid lägger du ned på MPR. Vad lever jag inte efter. Jag och min fru mina barn lever där det är så lite problem som möjligt Jag du verkar ju inte flytta runt så där väldigt mycket ändå tycks ditt gnäll inte ha några gränser. Och ja jag har inte tid till en politiker karriär på sidan om mitt vanliga arbetet. Jag gissar att det krävs lite mer än nån timma på MPR varje dag Ändrades Oktober 30, 2020 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 (ändrad) 11 minutes ago, FF said: Du får tycka att Trump är ett psykfall, men har varit med förut se vad har hänt med västerländskt företagande. Det började med japanerna som fick runt på företagen med kameror fotografera allt dom se, sen kunde dom förbättra sin industri. Det Har han sett att Kineserna gör samma sak, nu gör han i sin makt att stoppa det. Om du tycker att jag har skrivit fel? Vad som är fel med Trump som försöker stoppa det. FF Jag har skrivit mängder med inlägg i den här tråden, antagligen långt fler än den genomsnittlige MPR medlemmen önskar, om hur illa jag tycker om såväl Donald Trump som stora delar av hans förda politik. Din liknelse med japanska kameratillverkare på 70-talet (?) ger jag ärligt talat inte mycket för. Jag har också varit med förr FF, så om du med hjälp av historien vill föra fram argument att Trump är bra för USA, så får du nog komma med något bättre eller utveckla ditt resonemang mer. Ändrades Oktober 30, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev spooncreek: Jag har skrivit mängder med inlägg i den här tråden, antagligen långt fler än den genomsnittllige MPR medlemmen önskar, om hur illa jag tycker om såväl Donald Trump som stora delar av hans förda politik. Din liknelse med japanska kameratillverkare på 70-talet (?) ger jag ärligt talat inte mycket för. Jag har också varit med förr FF, så om du med hjälp av historien vill föra fram argument att Trump är bra för USA, så får du nog komma med något bättre eller utveckla ditt resonemang mera. Var tusan skrev jag kameratillverkare? Dom var Oxelösunds järnverk när jag jobbade där, och fotograferade tillverkning av stål. Tror att dom fick en del hjälp av bilderna hur dom skulle få sin egen industri att fungera. FF Ändrades Oktober 30, 2020 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 (ändrad) Bara för att få det klarlagt. ”Mot vårt eget folk” menas då vi som är födda här eller den invandrade folkgruppen icke arier från öst som pensionerat sig tidigare än vi infödda? Ändrades Oktober 31, 2020 av Fredman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 (ändrad) 8 minutes ago, FF said: Var tusan skrev jag kameratillverkare? Dom var Oxelösunds järnverk när jag jobbade där, och fotograferade tillverkning av stål. Tror att dom fick en del hjälp av bilderna hur dom skulle få sin egen industri att fungera. FF Helt fel av mig där om kameratillverkare, ursäkta. Jag trodde i hastigheten att du syftade på 70- och 80 talets skräckslagna mantra om att japanerna skulle ta över en stor del av all industri , men så blev det ju inte riktigt. Industrispionage? Visst det är en storindustri i sig själv, och inget som ska accepteras, men det är väl inte riktigt det som valet i USA handlar om just nu. Ändrades Oktober 30, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 1 timme sedan, skrev Mankan: Jag har ett annat jobb som jag trivs med och som inte har med politik att göra så jag kan liksom inte lösa dom problemen också. Tiden räcker inte till för det. Som medborgare har jag dock rätten att åsikter. Jag vet dock att ditt måtto annars är att hålla käften och flytta vilket du dock själv inte verkar leva efter Men dom är säkert inte omöjliga på den där dagverksamheten. Dom kan säkert anpassa din närvaro så att du även ska hinna met ett litet politiskt engagemang. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 Väldigt komiskt när Trumpsupportrarna tar i att man är vänster om man inte gillar Donald. Det ska väl enligt dom vara negativt men när det kommer från en fanatiker är det enbart en komplimang. Då har i så fall även Fredrik Reinfeldt blivit vänster på senare år. Kul att även han är med i samma lag. Lyssna på detta avsnitt av Usapodden där han säger att Trump riskerar demokratin. https://sverigesradio.se/avsnitt/1573686 Eller varför inte köpa hans bok om USA-valet. Då gynnar ni samtidigt en vänstervriden moderat. https://www.bokus.com/bok/9789100182854/3-november-2020-odesvalet-om-en-demokrati-i-fara-och-en-varldsordning-i-upplosning/ "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 Det Amerikanska valet har ju blivit som någon slags dokusåpa. Det handlar inte om politik. Det handlar om för eller mot Trump. Jag är ju som de flesta andra klart negativ till Trump, men jag jag kan ju inte påstå att jag är så där hejdlöst positiv till hans motståndare heller, men han har kanske ändå ett vettigt parti i ryggen som kan leda honom rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 7 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Väldigt komiskt när Trumpsupportrarna tar i att man är vänster om man inte gillar Donald. Det ska väl enligt dom vara negativt men när det kommer från en fanatiker är det enbart en komplimang. Då har i så fall även Fredrik Reinfeldt blivit vänster på senare år. Kul att även han är med i samma lag. Lyssna på detta avsnitt av Usapodden där han säger att Trump riskerar demokratin. https://sverigesradio.se/avsnitt/1573686 Eller varför inte köpa hans bok om USA-valet. Då gynnar ni samtidigt en vänstervriden moderat. https://www.bokus.com/bok/9789100182854/3-november-2020-odesvalet-om-en-demokrati-i-fara-och-en-varldsordning-i-upplosning/ Jo men det är ju likadant här i Sverige. Tycker man att det är helt okej att hjälpa flyktingar så kan man ge sig på att det kommer någon Sverigedemokrat och säger. "Jaha så du är för våldtäkter!" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 1 timme sedan, skrev NiceBeaver: Väldigt komiskt när Trumpsupportrarna tar i att man är vänster om man inte gillar Donald. Det ska väl enligt dom vara negativt men när det kommer från en fanatiker är det enbart en komplimang. Då har i så fall även Fredrik Reinfeldt blivit vänster på senare år. Kul att även han är med i samma lag. Lyssna på detta avsnitt av Usapodden där han säger att Trump riskerar demokratin. https://sverigesradio.se/avsnitt/1573686 Eller varför inte köpa hans bok om USA-valet. Då gynnar ni samtidigt en vänstervriden moderat. https://www.bokus.com/bok/9789100182854/3-november-2020-odesvalet-om-en-demokrati-i-fara-och-en-varldsordning-i-upplosning/ Reinfeldt är inget annat än en "Lizard" en riktigt otrevlig ombytlig typ som gör bara det som gynnar hans egna vidriga personliga agenda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 1 timme sedan, skrev NiceBeaver: Väldigt komiskt när Trumpsupportrarna tar i att man är vänster om man inte gillar Donald. Det ska väl enligt dom vara negativt men när det kommer från en fanatiker är det enbart en komplimang. Då har i så fall även Fredrik Reinfeldt blivit vänster på senare år. Kul att även han är med i samma lag. Lyssna på detta avsnitt av Usapodden där han säger att Trump riskerar demokratin. https://sverigesradio.se/avsnitt/1573686 Eller varför inte köpa hans bok om USA-valet. Då gynnar ni samtidigt en vänstervriden moderat. https://www.bokus.com/bok/9789100182854/3-november-2020-odesvalet-om-en-demokrati-i-fara-och-en-varldsordning-i-upplosning/ Vänstervridna Moderater, ja möjligt , men jag tycker de är allmänt felgängade mellan axlarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd Oktober 30, 2020 Dela Inlagd Oktober 30, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Batting: Jo men det är ju likadant här i Sverige. Tycker man att det är helt okej att hjälpa flyktingar så kan man ge sig på att det kommer någon Sverigedemokrat och säger. "Jaha så du är för våldtäkter!" Det är ju i så fall helt galet, hjälpa flyktingar är helt ok för mig, men då skall de vara flyktingar, inte välfärdande lycksökande ekonomiska migranter, det har ju visat sig att dessa bara är här i ett syfte, leva på Svenska samhället. Mina Iranska vänner här och iofs även Syrier anser att de skall kastas ut, minsta brott eller inte vill lära sig språket, Ut med dessa, de förstör för oss som jobbar och sköter oss, såå förbannat rätt dessa har. Min vän Kahlid säger att bland invandrarna är 80% bara skit och 20% bra folk , bland Svenskar omvänt 80 bra folk samt 20 skit, kanske har han rätt ?? Kan väl säga att han och många med honom röstar SD .. Ändrades Oktober 30, 2020 av Bike Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts