Soengsang Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 11 minuter sedan, skrev hobbe: Innebär det att du anser Soensang vara hjärnsvag ? mvh Hobbe Snarare dig som inte förstår skriven text isof? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 13 minuter sedan, skrev Soengsang: Snarare dig som inte förstår skriven text isof? Din läsförståelse verkar däremot var undermålig . Först frågade jag dig om du inte ser någon skillnad på att rapportera vad andra har sagt mot att framföra en egen åsikt . Vilket du aldrig besvarade. Sen skrev Nicholas ett inlägg (förmodligen som svar på min fråga till dig) "Hur ska man kunna se skillnaden när svens statlig media bara fokuserar på det. Hjärnsvaga människor (många) kommer direkt koppla till att det var Trump som sköt.". Varvid jag ställde en fråga till han om han ansåg att du tillhörde den gruppen han refererade till . Frågan ansåg jag relevant då det verkade vara personer som inte ser skillnaden han menade. För övrigt anser jag att du med ditt senaste inlägg svarade indirekt på min första fråga sen får Nicholas svara på den senare. Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 1 timme sedan, skrev Mr atm: Stormakterna tar sitt ansvar och skapar fred? Det trodde jag inte komma från dig JK. USSA var med och startade al-quaida, ISIS, ISIL eller vad dom vill kalla sig. USSA RÅKADE bli av med en massa vapen till dom. USA skickade även legosoldater, deras andra arme( Langley boys) till Syrien. Uppgifter att kapa olje och gasledningar som gick till Europa och tömma riksbankens guld på cirka 140 ton. Skapa flyktingströmmar till Europa. Om USA hade velat bli av med den klicken Så hade det kunna ske kvickt. Utan Rysslands inverkan kunde det ha sett annorlunda ut idag. I allt du skriver har du såklart rätt. Enligt mig är det kalla kriget över. Stormakterna sammarbetar istället. Självklart gör dom inget utan att tjäna på det. Vi får se om min fredsteori stämmer. Det får tiden utvisa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 7 minuter sedan, skrev hobbe: Din läsförståelse verkar däremot var undermålig . Först frågade jag dig om du inte ser någon skillnad på att rapportera vad andra har sagt mot att framföra en egen åsikt . Vilket du aldrig besvarade. Sen skrev Nicholas ett inlägg (förmodligen som svar på min fråga till dig) "Hur ska man kunna se skillnaden när svens statlig media bara fokuserar på det. Hjärnsvaga människor (många) kommer direkt koppla till att det var Trump som sköt.". Varvid jag ställde en fråga till han om han ansåg att du tillhörde den gruppen han refererade till . Frågan ansåg jag relevant då det verkade vara personer som inte ser skillnaden han menade. För övrigt anser jag att du med ditt senaste inlägg svarade indirekt på min första fråga sen får Nicholas svara på den senare. Mvh Hobbe Hobbe att framföra egna åsikter är din starkaste sida har jag märkt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 42 minuter sedan, skrev John Khonken: Hobbe att framföra egna åsikter är din starkaste sida har jag märkt Ja , framföra andras åsikter överlåter jag till dom själva då jag bara kan stå för mina egna . Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Augusti 10, 2019 Dela Inlagd Augusti 10, 2019 Lättfattad beskrivning till Donald Trump. https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2019/08/09/fejkad-ikea-manual-forklarar-a$ap-rocky-fallet-for-trump/ mvh hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 Vilken tur att du hittade något dåligt . Du har letat länge ser jag. Att tro att du förstår innebörden är väl inte att tänka på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 2 hours ago, John Khonken said: Vilken tur att du hittade något dåligt . Du har letat länge ser jag. Att tro att du förstår innebörden är väl inte att tänka på. Var det riktat mot mig, och i så fall, vad är din sakfråga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 Sakfrågan är som följer. Trumpen har världens just nu bästa ekonomin . Vad nu det betyder. Medans Lövet har något annat som Svenska folket vill ha Frågan är nu Trumpen gör allt för sina medborgare Medans Lövet gör allt för att försämra för oss. Hur kan då en person I media bara få skit medans den andra klarar sig ganska bra Den onda är Trumpen enligt media. Du hänger ju med vad som hander I Sverige . Så du har säkert en jättebra förklaring. Det är frågan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 (ändrad) 18 minutes ago, John Khonken said: Sakfrågan är som följer. Trumpen har världens just nu bästa ekonomin . Vad nu det betyder. Medans Lövet har något annat som Svenska folket vill ha Frågan är nu Trumpen gör allt för sina medborgare Medans Lövet gör allt för att försämra för oss. Hur kan då en person I media bara få skit medans den andra klarar sig ganska bra Den onda är Trumpen enligt media. Du hänger ju med vad som hander I Sverige . Så du har säkert en jättebra förklaring. Det är frågan? Fast det du skriver har inte alls med sakfrågor att göra, utan är mer dina personliga åsikter. Jag håller vare sig med om Trumpens positiva inverkan på den amerikanska ekonomin (även om den går bra) eller om Löfvens negativa inverkan på den svenska ekonomin (även om den går bra) . Lägg ner att prata om sakfrågor när det enda du gör är att uttrycka personliga åsikter utan att ge ett enda skäl i sak. Ändrades Augusti 21, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 Är inte ekonomin en sakfråga. Jag håller med att våra medier inte vet vad sakfrågan är . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 21 minuter sedan, skrev John Khonken: Sakfrågan är som följer. Trumpen har världens just nu bästa ekonomin . Vad nu det betyder. Medans Lövet har något annat som Svenska folket vill ha Frågan är nu Trumpen gör allt för sina medborgare Medans Lövet gör allt för att försämra för oss. Hur kan då en person I media bara få skit medans den andra klarar sig ganska bra Den onda är Trumpen enligt media. Du hänger ju med vad som hander I Sverige . Så du har säkert en jättebra förklaring. Det är frågan? Saken är att USA:s ekonomi går bra just nu är därför att den är dopad med lånade pengar, och inte så lite heller. "Amerikanerna har också börjat ana att löftet, från politiker som finansminister Steve Mnuchin, om att de sänkta skatterna skulle betala för sig själva genom ökad tillväxt hela tiden var en myt. USA:s ekonomi går visserligen bra med en tillväxt som väntas hamna drygt 3 procent i år. Ändå är det ingenstans i närheten av vad som skulle behövas för att få ekvationen att gå ihop. Redan nästa år väntas tillväxten falla under 3 procent, enligt ekonomerna vid oberoende Congressional Budget Office, CBO. Och om ekonomin växte mycket snabbare så skulle centralbanken behöva bromsa. https://www.svd.se/usas-statsskuld-pa-vag-explodera Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 2 minutes ago, John Khonken said: Är inte ekonomin en sakfråga. Jag håller med att våra medier inte vet vad sakfrågan är . Vad då medier, hur bollade du in dem nu i ditt resonemang om sakfrågor.? Dina svar blir bara konstigare och konstigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 9 minuter sedan, skrev spooncreek: Fast det du skriver har inte alls med sakfrågor att göra, utan är mer dina personliga åsikter. Jag håller vare sig med om Trumpens positiva inverkan på den amerikanska ekonomin (även om den går bra) eller om Löfvens negativa inverkan på den svenska ekonomin (även om den går bra) . Lägg ner att prata om sakfrågor när det enda du gör är att uttrycka personliga åsikter utan att ge ett enda skäl i sak. Amerikanska ekonomin går bra? Man ska inte börja använda sakerna som man säljer. Skulle du säga att din ekonomi går bra om den såg ut som nedan? https://www.truthinaccounting.org/about/our_national_debt?gclid=CjwKCAjw1_PqBRBIEiwA71rmtXABC17IBqrJHsba2onLBWlpxjDcz1IwfgV3o1fjHJFkPF1mMLhL1RoC8mYQAvD_BwE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 Fritte läs vad jag skrev. Du har såklart helt rätt. Ändå så är Usa överlägset. Vilket annat land går bättre ekonomiskt just nu enligt dig. Frågan du bör ställa dig är. Hur fan går det för dom andra länderna I världen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 1 minut sedan, skrev spooncreek: Vad då medier, hur bollade du in dem nu i ditt resonemang om sakfrågor.? Dina svar blir bara konstigare och konstigare. Som vanligt ett icke svar. Du hade tur en gång om Grönland. Så lycka till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 2 minuter sedan, skrev John Khonken: Fritte läs vad jag skrev. Du har såklart helt rätt. Ändå så är Usa överlägset. Vilket annat land går bättre ekonomiskt just nu enligt dig. Frågan du bör ställa dig är. Hur fan går det för dom andra länderna I världen. Just nu ?? Du menarväl inte att ett land bara ska tänka på ekonomin just nu, låna hejvilt och skita i hur det ser ut i morgon? Ungefär den taktik som dom som har det tvivelaktiga nöjet att framträda i Lyxfällan använder. Det går ett tag men till slut går det käpprätt åt h-vete. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 18 minutes ago, John Khonken said: Som vanligt ett icke svar. Du hade tur en gång om Grönland. Så lycka till John Khonken, i all välmening: Skärp upp dina resonemang här ett snäpp eller två. Dina sakskäl lyser fortfarande med sin absoluta frånvaro. Dina personliga åsikter är däremot tydliga, och givetvis helt ok att ha. Men sluta hävda sakskäl när du inte, trots, upprepade frågor i fler trådar, inte kan producera ett endaste... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 Carl Bildt kommenterar Trumps senaste beteende. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bildt-om-trump-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 6 minuter sedan, skrev Fritz: Carl Bildt kommenterar Trumps senaste beteende. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bildt-om-trump-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata Det hade blivit mer trovärdigt om ett annat cp hade haft den kommentaren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 21, 2019 Dela Inlagd Augusti 21, 2019 Intressant och klarsynt från Jönsson. Om DN, New York Times, Trump och Ryska intressen. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 22, 2019 Dela Inlagd Augusti 22, 2019 20 timmar sedan, skrev spooncreek: John Khonken, i all välmening: Skärp upp dina resonemang här ett snäpp eller två. Dina sakskäl lyser fortfarande med sin absoluta frånvaro. Dina personliga åsikter är däremot tydliga, och givetvis helt ok att ha. Men sluta hävda sakskäl när du inte, trots, upprepade frågor i fler trådar, inte kan producera ett endaste... Spooncreek jag undrar verkligen varför I slutet av dom senaste månaderna är så bitter. Upp med humöret. Det är klart nästa vecka är du glad igen. Ps jag staller frågor och du svarar.............................................................................. ingenting eller på något annat. Ganske meningslöst att diskutera med en människa som inte vill. PS Hoppas jag att nästa vecka är du glad igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Augusti 23, 2019 Dela Inlagd Augusti 23, 2019 On 8/21/2019 at 7:45 PM, John Khonken said: Sakfrågan är som följer. Trumpen har världens just nu bästa ekonomin . Vad nu det betyder. Medans Lövet har något annat som Svenska folket vill ha Frågan är nu Trumpen gör allt för sina medborgare Medans Lövet gör allt för att försämra för oss. Hur kan då en person I media bara få skit medans den andra klarar sig ganska bra Den onda är Trumpen enligt media. Du hänger ju med vad som hander I Sverige . Så du har säkert en jättebra förklaring. Det är frågan? USA’s ekonomi är en av de starkaste i den utvecklade världen; det var den dock också när Trump tog över. Den extra skjutsen ekonomin fick av de gigantiska skattesänkningarna för företag är dock en engångsinjektion vars verkan redan börjar avklinga, och inte helt oväntat visar det sig att utfästelserna att statens intäkter inte skulle minska var helt fel; underskottet växer fortare än någonsin. Jag säger inte att låga företagsskatter är fel; det kan absolut vara bra. Man ska dock vara ärlig och säga att det innebär minskade intäkter som antingen måste tas in på annat sätt eller att man minskar sina utgifter; inget av detta har dock skett. Det är precis som med Sveriges höga invandring; politiker ska vara ärliga och erkänna att det, åtminstone på kort sikt, är väldigt dyrt och måste finansieras antingen med högre inkomster eller att andra utgifter minskas. Tror du, på fullt allvar, att Löfven gör allt han kan för att försämra för Sveriges befolkning? Det är ett ganska kraftigt påstående så vore intressant att veta om du verkligen tror det eller bara trollar sådär i största allmänhet. Folk får gärna tycka att Trumps politik är bra; eller iaf bättre än den de tror att Hillary hade fört. Om någon inte kan stå upp och säga att man åtminstone är lite tveksam till Trump som person; hur han uttrycker sig och för sig som världens ändå mäktigaste person; då har jag faktiskt noll förtroende för den personen. Han uttrycker sig som om han var elevrådsrepresentant för en ytterst tveksam högstadieskola eller möjligen som förman på en skyddad verkstad. Visst, folk i allmänhet är inte överdrivet intelligenta, men det känns som att Trump ständigt sänker nivån på sina uttalanden för att tilltala en allt mindre grupp av närmast imbecilla hardcore fans. De Republikaner jag känner plockar fram skämskudden varje gång Trump uttalar sig och undrar varför ingen annan Republikan vågar utmana honom. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts