Herr Chang Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Så var det dags för en liten rapport från kalaset i Surin. Jag ser till min förskräckelse att jag inte tagit så många bilder, men får väl skylla på att jag distraherades av den stimulerande konversationen runt bordet! Vi sitter i hotellets lobby och väntar på transport. Hakancnx undrar var Piloten66 är? Men Piloten66 anländer förstås, och man kan välja att åka på flaket. Vilket passar mig fint, för då får jag röka Lägg märke till kartongen Leo som vi har med oss... Hakancnx harklar sig och påstår att det tyvärr inte fanns några Beer Chang till salu. Fantasy förstår min sits, och åker vänligt nog och handlar sex flaskor Beer Chang i den lokala butiken. Vi bjöds bland annat på kaffe och kanelbullar. Jag ska bespara er Fantasys något motbjudande lappskämt om kanelbullar Efter en mycket trevlig eftermiddag blir det dags att åka tillbaka till Surin. Stort tack till Fantasy med fru för stor gästfrihet, och till Piloten66 för skjuts fram och tillbaka! Och givetvis till övriga deltagare! På vägen tillbaka var det en del kossor i vägen. Jag hade tänkt mig att ta en liten lutare på en och en halvtimme innan det blev dags för lördagskvällens äventyr. Denna lutare visade sig bli mellan 19.00 - 04.00... trots frenetiskt bonkande på min dörr av Drivern och Hakancnx Håhåjaja, det får bli nya tag i dag! Drivern har åkt hem, jag och Hakancnx flyger till Chiang Mai i morgon. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Varifrån flyger ni ifrån till C-M ? Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Varifrån flyger ni ifrån till C-M ? MvhVi flyger Buriram till Don Muang, och Don Muang till Chiang Mai. Löjligt billigt med Air Asia.Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Ja jag var inne och kollade lite är ju i start groparna för hemresan 27 /2 Ska ju träffa darlingen den 24 å ho bor jämte Donnan Men jag måste vänta på lönen den 19 innan jag ev bokar men är sugen .Är ju ett nytt bolag som flyger billigare än Air Asia Thiger eller nåt sånt bara googla Återkommer vill ju träffa mina goa vänner från framsidan När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Vi flyger Buriram till Don Muang, och Don Muang till Chiang Mai. Löjligt billigt med Air Asia.Herr Chang har talat. Vi kanske kan sammanstråla i CM om jag tar en sväng upp dit med bilen. Tror ni missade blomsterfestivalen som tar slut idag. Men kan ju hända att ni inte saknar den så mycket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Vi kanske kan sammanstråla i CM om jag tar en sväng upp dit med bilen. Tror ni missade blomsterfestivalen som tar slut idag. Men kan ju hända att ni inte saknar den så mycket Ja, der vore väl trevligt med en liten träff i Chiang Mai! Blomserfestivalen har jag sett flera gånger tidigare år. Kan också bli att jag passerar Lampang. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Ja då sitter man infryst på hotellet. Så kallt och blåsigt det kan vara i Surin. Nu ca 12 grader. Drivern har lämnat för hemfärd till Rayong. Herr Chang och undertecknad har ett dygn kvar.....Jag vill på detta sätt tacka familjen Fantasy för deras gästfrihet och den utsökta förtäring vi förärades. Vidare Pilotten66 för hans eminenta logistikansvar, trots några extra U-svängar.....För Fantasy's räkning har jag tagit fram hans position, GPS: 15.0821457263163,103.46864987164736 Tack alla inblandade för en mycket trevlig helg. Instämmer till fullo med gästfriheten och god mat hos Fantasy och Pilotens lösning av logistiken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Nu är ju första kalaset i Surin förbi, men jag tar mig friheten att lägga ut några banala betraktelser och bilder från söndagen. Hakancnx och jag tycker att besök på marknaden vid gränsen till Kambodja kan vara intressant, så vi bestämmer att lämna hotellet cirka 11.00. Spänstige Hakancnx tycker att vi kan väl gå till busstationen, men det tycker inte jag. Det är liksom en ganska lång promenad... Kompromissen får bli en tuk-tuk från marknaden nära hotellet. Hakancnx har koll på exakt vart vi ska, och inhandlar biljetter för 45 baht styck. Detta är någon slags minibuss, och den blir ju fullsatt direkt från ändhållplatsen. Det hindrar dock inte chauffören från att stanna och plocka upp ytterligare passagerare som då får nöja sig med ståplats. Passar ju fint för mig, då kan jag ta fram min medhavda Beer Chang, vilket väl inte är riktigt tillåtet Efter cirka en timma och 20 minuter är vi framme vid ändstationen, väldigt nära gränsen till Kambodja. Vi hade kunnat hoppa av tidigare vid marknaden, men bestämmer oss för att först veta var man köper biljetter för tillbakaresan. Vi får gå tillbaka typ 100 meter, och där har vi biljettförsäljning. Det är inte aktuellt att köpa returbiljett just nu, vi vet ju inte när vi ska åka tillbaka. Finns möjligen någon transport till marknaden? Ja, det finns motorcykeltaxi för 20 baht per person. OK, varsin motorcykeltaxi. Hjälm till passagerare tillhandahålles ej. Framme vid marknaden är det mest akut med mat (åtminstone för Hakancnx), och vi lägger en beställning som tillagas omgående. Det finns Beer Chang att köpa, och Hakancnx uttrycker vissa tvivel på att jag ska få i mig min generösa portion mat. Det är förstås så att jag äter långsamt som vanligt, så jag ber Hakancnx att för all del gå ut och kolla på marknaden istället för att sitta och glo på hur mycket jag har kvar på tallriken Marknaden var ej till belåtenhet, så vi bestämmer oss för att åka tillbaka innan det blir mörkt. Ett litet problem är att hitta var motorcykeltaxi finns. Jag bunkrar upp med lite Beer Chang, och träffar en trevlig amerikan som vet precis vart vi ska gå. Tyvärr fastnade han inte på bild. Ja, vi kommer tillbaka till gränsen där vi köper biljetter för återresan. Den lilla bussen, som för övrigt går en gång i kvarten, är återigen fullsatt. Jag har oturen att hamna på ett säte där det finns paket att frakta, utan tillhörande passagerare. En gissningsvis 20 kilos säck med vad som kändes som något slags grus. Håhåjaja. På återresan var det ännu värre med stående passagerare, jag tror vi hade minst fyra. Det var nog bra att vi åkte från ändstationen så vi fick sittplatser. Jaja, vi kommer så småningom tillbaka till Surin. Hakancnx ska absolut gå till hotellet, men är vänlig nog att vinka in en samlor till mig. Det är faktiskt riktigt rogivande att sakta flyta fram i trafiken i denna cykeltaxi. Framme vid hotellet tipsar Hakancnx om fotpedikyr i närheten, så jag går dit. Verksamhetens innehavare är upptagen när jag anländer, men kommer med det utmärkta förslaget att jag kan köpa en öl i det lilla hålet i väggen bredvid. Och sen kan jag sitta utanför och vänta tills hon blir klar med nuvarande kund. Ja, det går ju bra... en burk Beer Chang för 32 baht... billigast hittills på denna resa! Nu är innehavaren Rose redo att ta hand om mig. Vanudå, ska du fotografera mig? OK då... om du ger bra med dricks Proceduren påbörjas... jag får lite associationer till operation på Sahlgrenska Det blev ett litet missöde när behandlingen var avslutad. Rose torkade noggrant av mina fötter, och sen ska jag gå utanför och ta på mig mina skor. Men då hade hon spillt en del vatten på golvet, så det var liksom lite halt om man var barfota. Jag halkar förstås, men lyckligtvis trillar jag bara tillbaka i soffan jag rest mig från. Det gjorde inte ont på något sätt, men Rose kände sig tvungen att be om ursäkt tre gånger och försäkra sig om att jag var OK. Kolla hur snabbt annan personal är framme och torkar upp vattnet. Efter denna utläggning kan man ju fråga sig om denna bild är bra reklam för stället Det kanske är bäst att tillägga att Rose är en mycket trevlig person, och hon talar hyfsad engelska. Jag är på intet sätt missnöjd. Efter behandlingen noterar jag att Rose slänger ut smutsigt vatten från min fotpedikyr på trottoaren. Jaha? Jag säger inget, men något senare förklarar Rose att det är för att hålla gatuhundarna borta. De gillar inte vatten på marken, eller är det fotsvett från farang som besvärar Strax efter kommer Hakancnx förbi på väg till 7/11 för att köpa yoghurt. Rose säger att det där är en riktig stolle, och Hakancnx upplyser om att jag egentligen heter Herr Chang. Jag passar också på att köpa lite yoghurt, och tillbaka på hotellet måste bara Hakancnx komma och knacka på för att visa vilken stolle jag faktiskt är. Det är ju så att jag fick med mig en Beer Chang khuat jai från kalaset hos Fantasy, men jag har inte lyckats hitta något sätt att öppna den i hotellrummet. Det brukar ju finnas någon öppnare fastskruvad på väggen någonstans, och jag har förtvivlat letat. Men det finns ju faktiskt en vid dörren till toaletten, vilket Hakancnx något skadeglatt påpekar. Hur jag nu lyckades missa den... Nåja, nu kan jag njuta min Beer Chang! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Alla tiders att du är tillbaka på banan igen .kul att du skriver om dina öden och äventyr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 (ändrad) Nu är ju första kalaset i Surin förbi, men jag tar mig friheten att lägga ut några banala betraktelser och bilder från söndagen. Hakancnx och jag tycker att besök på marknaden vid gränsen till Kambodja kan vara intressant, så vi bestämmer att lämna hotellet cirka 11.00. Spänstige Hakancnx tycker att vi kan väl gå till busstationen, men det tycker inte jag. Det är liksom en ganska lång promenad... Kompromissen får bli en tuk-tuk från marknaden nära hotellet. Hakancnx har koll på exakt vart vi ska, och inhandlar biljetter för 45 baht styck. Detta är någon slags minibuss, och den blir ju fullsatt direkt från ändhållplatsen. Det hindrar dock inte chauffören från att stanna och plocka upp ytterligare passagerare som då får nöja sig med ståplats. Passar ju fint för mig, då kan jag ta fram min medhavda Beer Chang, vilket väl inte är riktigt tillåtet Efter cirka en timma och 20 minuter är vi framme vid ändstationen, väldigt nära gränsen till Kambodja. Vi hade kunnat hoppa av tidigare vid marknaden, men bestämmer oss för att först veta var man köper biljetter för tillbakaresan. Vi får gå tillbaka typ 100 meter, och där har vi biljettförsäljning. Det är inte aktuellt att köpa returbiljett just nu, vi vet ju inte när vi ska åka tillbaka. Finns möjligen någon transport till marknaden? Ja, det finns motorcykeltaxi för 20 baht per person. OK, varsin motorcykeltaxi. Hjälm till passagerare tillhandahålles ej. Framme vid marknaden är det mest akut med mat (åtminstone för Hakancnx), och vi lägger en beställning som tillagas omgående. Det finns Beer Chang att köpa, och Hakancnx uttrycker vissa tvivel på att jag ska få i mig min generösa portion mat. Det är förstås så att jag äter långsamt som vanligt, så jag ber Hakancnx att för all del gå ut och kolla på marknaden istället för att sitta och glo på hur mycket jag har kvar på tallriken Marknaden var ej till belåtenhet, så vi bestämmer oss för att åka tillbaka innan det blir mörkt. Ett litet problem är att hitta var motorcykeltaxi finns. Jag bunkrar upp med lite Beer Chang, och träffar en trevlig amerikan som vet precis vart vi ska gå. Tyvärr fastnade han inte på bild. Ja, vi kommer tillbaka till gränsen där vi köper biljetter för återresan. Den lilla bussen, som för övrigt går en gång i kvarten, är återigen fullsatt. Jag har oturen att hamna på ett säte där det finns paket att frakta, utan tillhörande passagerare. En gissningsvis 20 kilos säck med vad som kändes som något slags grus. Håhåjaja. På återresan var det ännu värre med stående passagerare, jag tror vi hade minst fyra. Det var nog bra att vi åkte från ändstationen så vi fick sittplatser. Jaja, vi kommer så småningom tillbaka till Surin. Hakancnx ska absolut gå till hotellet, men är vänlig nog att vinka in en samlor till mig. Det är faktiskt riktigt rogivande att sakta flyta fram i trafiken i denna cykeltaxi. Framme vid hotellet tipsar Hakancnx om fotpedikyr i närheten, så jag går dit. Verksamhetens innehavare är upptagen när jag anländer, men kommer med det utmärkta förslaget att jag kan köpa en öl i det lilla hålet i väggen bredvid. Och sen kan jag sitta utanför och vänta tills hon blir klar med nuvarande kund. Ja, det går ju bra... en burk Beer Chang för 32 baht... billigast hittills på denna resa! Nu är innehavaren Rose redo att ta hand om mig. Vanudå, ska du fotografera mig? OK då... om du ger bra med dricks Proceduren påbörjas... jag får lite associationer till operation på Sahlgrenska Det blev ett litet missöde när behandlingen var avslutad. Rose torkade noggrant av mina fötter, och sen ska jag gå utanför och ta på mig mina skor. Men då hade hon spillt en del vatten på golvet, så det var liksom lite halt om man var barfota. Jag halkar förstås, men lyckligtvis trillar jag bara tillbaka i soffan jag rest mig från. Det gjorde inte ont på något sätt, men Rose kände sig tvungen att be om ursäkt tre gånger och försäkra sig om att jag var OK. Kolla hur snabbt annan personal är framme och torkar upp vattnet. Efter denna utlägfotsvett från farang som besvärar Strax efter kommer Hakancnx förbi på väg till 7/11 för att köpa yoghurt. Rose säger att det där är en riktig stolle, och Hakancnx upplyser om att jagJag passar också på att köpa lite yoghurt, och tillbaka på hotellet måste bara Hakancnx komma och knacka på för att visa vilken stolle jag faktiskt är. Det är ju så att jag fick med mig en Beer Chang khuat jai från kalaset hos Fantasy, men jag har inte lyckats hitta något sätt att öppna den i hotellrummet. Det brukar ju finnas någon öppnare fastskruvad på väggen någonstans, och jag har förtvivlat letat. Men det finns ju faktiskt en vid dörren till toaletten, vilket HaHur jag nu lyckades missa den... Nåja, nu kan jag njuta min Beer Chang! Herr Chang har talat. Cigarettändare funkar bra att öppna kapsyler med Ändrades Februari 7, 2016 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Cigarettändare funkar bra att öppna kapsyler med Ja, för all del. Jag har sett folk göra det. Själv lyckas jag inte med sådana trick, det brukar sluta med något finger blöder Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 (ändrad) Ja, för all del. Jag har sett folk göra det. Själv lyckas jag inte med sådana trick, det brukar sluta med något finger blöder Herr Chang har talat. I början av 80 talet så Campade jag i Danmark söder om blockhus och träffade på ett motorcykelgäng som öppnade sina flaskor med tummen! Tuffa grabbar. Fick smeknamnet man in the wood när jag ramlade in i skogen när jag skulle kissa. Hängde inte med i alkoholen heller. Ändrades Februari 7, 2016 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Bättre redlös än rådlös, här kommer några tips på hur man öppnar en bira. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Februari 12, 2016 Dela Inlagd Februari 12, 2016 (ändrad) Några kompletterande bilder från min kamera; Göteborgsmaffian anländer till Casa de Fantasy Där hade vi en mycket trevlig eftermiddag Marknaden i Surin är väl värd ett besök Ett gäng på flygplatsen som såg till att Changen verkligen kom iväg.... Ändrades Februari 12, 2016 av hakancnx /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 Å va e han nu När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 Å va e han nu Vem ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 Hur många/vilka kommer till Surinträffen den 20:nde Februari.? BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 Vem ?Herr Chang När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 Hur många/vilka kommer till Surinträffen den 20:nde Februari.?Jag kommer skulle tippa på 15-20 pers Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 chang mai var han senast Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 Jag kommer skulle tippa på 15-20 persMen hur svårt är det att ta bort sig från eller lägga till sig på anmälningslistan?Vet att inte Gorocco och Arnold Layne inte kommer.Kommer det inte så många så tar jag ju inte med mig de 60 kroppkakorna jag gjort. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boh Rang Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 Oh my good or (Buddah).. Nice Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 Men hur svårt är det att ta bort sig från eller lägga till sig på anmälningslistan?Vet att inte Gorocco och Arnold Layne inte kommer.Kommer det inte så många så tar jag ju inte med mig de 60 kroppkakorna jag gjort.Vi får hoppas att dom som inte kommer säger det men vet att det kommer 4-5 st som inte är anmälda också ska kolla hur många dom är ,du åker väl ner på fredag så till dess hoppas jag det blir lite klarhet i frågan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 chang mai var han senast I Chiang Mai är han just nu! Sitter på rökhörrnan utomhus på Prince Hotel och njuter en Beer Chang samt svamlet på MPR Mina planer är obefintliga... lever bara dag till dag. Jag kan dyka upp i Surin 20 februari. Eller inte. Det enda säkra är att jag flyger till Göteborg 23 februari. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 13, 2016 Dela Inlagd Februari 13, 2016 Vi får hoppas att dom som inte kommer säger det men vet att det kommer 4-5 st som inte är anmälda också ska kolla hur många dom är ,du åker väl ner på fredag så till dess hoppas jag det blir lite klarhet i frågan Ja jag kör här ifrån vid 4-5 på Fredag morgon, sedan har jag cirka 45 mil och det tar väl 5-6 timmar- BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts