Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.

Guest wUThai

Recommended Posts

På dagens gruppmöte gjordes en provsittning på Harrys.  Jag bifogar bild av kort och karta först av allt.

IMG_20150717_0001_NEW.thumb.jpg.16b81fec

IMG_20150717_0002_NEW.thumb.jpg.24b10278

Mycket bra läge och en riktigt bra atmosfär, förutom någon golfare som gick förbi.

Men vad som gör mig skeptisk är ju dom så viktiga toaletterna.  En enda toalett, en mycket liten sådan ja kanske t.om. mindre än i rummen på R-Con Recidense

Först en bild av toa entre´n.

DSCN0492.thumb.JPG.bd0e5f53cc247ccf7514e

DSCN0490.thumb.JPG.18844ce8adaf9cf10c969

Pissoaren kunde knappast placerats lägre. Jag skulle behövt stå på knä för att inte slå i huvudet i snetaket. Jag kan föreställa mig att vitvarorna är gjorda för ett dagis.

DSCN0494.thumb.JPG.4addb2794110de0ce0f68

Och sista bilden tagen vid andra sittningen.

DSCN0497.thumb.JPG.2f105cb7a79fef4323c98

Detta blir ju en omöjlighet om det dyker upp låt oss säga ett par dussin törstiga MPRare. Men det är ju inte så långt till Nid, där kanske det vid behov finns flera toaletter?

Men vi konstaterade ju att det i alla fall funkade hyfsat på toan om man bara är 175 centimeter lång. Vi övriga får helt enkelt gruppera oss i en annan bar :-)

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

• Svar 934
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Jive

68

• Sam sip sam

63

• Fritz

48

• ragson

36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Hur är möblemanget på Harrys? Finns det någon "loungegrupp" att softa i eller är det bara vanliga bord och stolar?

Dela på andra sajter

Men vi konstaterad ju att det i alla fall funkade hyfsat på toan om man är 175 centimeter lång. Vi övriga får helt enkelt gruppera oss i en annan bar :-)

Eller dra ner brallorna och backa in till toastolen, men det var väl ingen av oss som hann med att prova det alternativet. Jag tror det kan funka. :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Hur är möblemanget på Harrys? Finns det någon "loungegrupp" att softa i eller är det bara vanliga bord och stolar?

Lounge vet jag inte om man kan kalla det, men helt ok stolar med sittdynor  och bord. Med bra spanläge utemot soi Diana om man så¨önskar. Känslan är soft, till skillnad mot exempelvis Nid. Bar i mitten.

Dela på andra sajter

Inte enbart liten den ser rätt så snuskig ut med, konstigt att några restauratörer inte fattar hur

viktigt det är att ha fräscha toaletter . Tack för bra recension

Jag såg inget snuskigt på toan när jag var där. Men jag var väl nöjd med att bara kunna tömma blåsan och kollade inte runt så noga.

Var ser du snusket som jag missade ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Som ni har skrivit tidigare, så är toaletten behov av en ordentlig renovering..

Annars finns det inget att klaga på, 2 trevliga ägare, som är lätta att prata med...

Gick förbi där ofta runt 10 på morgonen.. Några av tjejerna är bra törstiga, hinka öl vid den tiden, krävs talang..  :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Annars finns det inget att klaga på, 2 trevliga ägare, som är lätta att prata med...

Gick förbi där ofta runt 10 på morgonen.. Några av tjejerna är bra törstiga, hinka öl vid den tiden, krävs talang..  :)

Rock on!

Är det bara en bar, trodde det skulle vara lite av en restaurang?

Dela på andra sajter

Dom ska ha bar, restaurant och Guesthouse, men tror inte köket är klart än..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Ska bli restaurang också, såvitt jag förstått det, när det renoverats klart

Dela på andra sajter

Överkant tvättstället runt pissoaren och ser allmänt ofräscht ut med de bruna missfärgningarna

toa.thumb.jpg.780a1a69bc75b734828cae573b

Vad händer när en citerar ? Fick med första inlägget och Fritz inlägg var inbäddad i det

Det här var ett citat och svar på Fritz fråga till mej ,vad händer +

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

GreenValley

Rock on!

Vadå?

Frukost är dagens viktigaste måltid! 

B-) 

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Efter ett möte och ett helt gäng med öl samt shotsens som vi blev bjudna på i NID utan saltad nota. Så efter en djupare diskussioner med den trötte Sangwal, så kom vi fram till att NID sunkbar duger som mötesplats. Man kan alltid dra vidare efter en öl eller tjugo. Så, nu kan ni stänga tråden. :) Skickat från min HTC M8.

Dela på andra sajter

Efter ett möte och ett helt gäng med öl samt shotsens som vi blev bjudna på i NID utan saltad nota. Så efter en djupare diskussioner med den trötte Sangwal, så kom vi fram till att NID sunkbar duger som mötesplats. Man kan alltid dra vidare efter en öl eller tjugo. Så, nu kan ni stänga tråden. :) Skickat från min HTC M8.

Fan och jag som hoppades på att slippa besöka NID igen :wacko:

Dela på andra sajter

Jag tycker toan var perfekt för mig som är 175 cm .Snetaket var  perfekt anpassat för min längd så att jag kunde luta pannan mot taket och stå stabilt när jag tömde blåsan. :)

Fritz..

Kommer det några tvåmetersgrabbar så får de väl hala fram ett par cm till och stå lite längre bak. Hur svårt kan de va?

Dela på andra sajter

För egen del hade varit helt tillräckligt om stället hade kalla öl och trevligt sällskap i det fall jag ansåg det nödvändigt att bestämma en specifik mötesplats.

De som behöver fräscha, rymliga toaletter med stora handfat, lounge osv, kan väl mötas på Hilton eller dylikt?

700 svar och 29.000 visningar utan resultat känns rätt signifikativt för forumet i stort. Kanske är dags för de som verkligen vill ha en mötesplats att strunta

i dödsnackarna som ju uppenbart inte är intresserade av någon mötesplats annan än forumet?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

För egen del hade varit helt tillräckligt om stället hade kalla öl och trevligt sällskap i det fall jag ansåg det nödvändigt att bestämma en specifik mötesplats.

De som behöver fräscha, rymliga toaletter med stora handfat, lounge osv, kan väl mötas på Hilton eller dylikt?

700 svar och 29.000 visningar utan resultat känns rätt signifikativt för forumet i stort. Kanske är dags för de som verkligen vill ha en mötesplats att strunta

i dödsnackarna som ju uppenbart inte är intresserade av någon mötesplats annan än forumet?

Håller med. MPR är ett stort gubbdagis :crazy:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

Håller med. MPR är ett stort gubbdagis :crazy:

Välkommen

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Välkommen

Tack. Man faller snabbt in i samma tempo och gnällande.

Dela på andra sajter

Det känns som att gamla invanda mönster är svåra att bryta.

Efter en middag på Beefeater igår blev det Nid som vanligt och blev sittande där till kl 0300 på morgonkvisten.

Hur trevligt som helst med Pod bjudande på shots och sej själv i gammal god stil. Skall sägas att nya ägarparet lyste med sin frånvaro.

Inget drinktiggande, inga fejkade notor och inga "you pay barfine me?"

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Jag tycker toan var perfekt för mig som är 175 cm .Snetaket var  perfekt anpassat för min längd så att jag kunde luta pannan mot taket och stå stabilt när jag tömde blåsan. :)

Fritz..

Funkar ju bra på flyget också!
(dagens pissigaste selfie)
//S

flygpiss!.jpg

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

Hmm, när det står folk på gatan utanför Scandalic kl23 och jämför svingar med klubbor i händerna, anser jag det vara rätt patetiskt!:XD:

Mvh

Amja

Ja det alltid lätt att raljera på andras bekostnad. Men det bottnar nog oftast i en egen osäkerhet eller avundsjuka. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Jag såg inget snuskigt på toan när jag var där. Men jag var väl nöjd med att bara kunna tömma blåsan och kollade inte runt så noga.

Var ser du snusket som jag missade ?

Fritz..

Han kanske gick in efter dig.   :lol:   :D

Sorry, kunde inte låta bli.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

vilka 3 ställen kan vi enas om ??? som till slut kan bli ett  mvh

Enas om nånting på MPR ??? Skojar du?

Detta är ju ett diskussionsforum där alla benhårt håller på sin åsikt. Under mottot "Jag ger mig inte, även om jag vet att jag har fel" ;)

2dogs på arunotai, så får jag bli ihjälslagen av exet och hennes syster om jag vågar mig dit.

Skulle inte förvåna mig om det blir PS och NID som alternativ plats om det är för mycket golfare på PS ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Enas om nånting på MPR ??? Skojar du?

Detta är ju ett diskussionsforum där alla benhårt håller på sin åsikt. Under mottot "Jag ger mig inte, även om jag vet att jag har fel" ;)

2dogs på arunotai, så får jag bli ihjälslagen av exet och hennes syster om jag vågar mig dit.

Skulle inte förvåna mig om det blir PS och NID som alternativ plats om det är för mycket golfare på PS ;)

Så har jag också uppfattat det, ett gäng gamla gubbar kan aldrig enas om något, och ju äldre man bli desto mer är man emot förändringar,  så jag tror på NID igen.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...