Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.

Guest wUThai

Recommended Posts

Jag kallar ett fenomen för patetiskt och då hoppar du på mig och kallar mig patetiskt. Har du några problem med mig så skicka ett PM. 

Indirekt kallar du mig och alla golfare för patetiska. Jag tycker det är ganska patetiskt att klanka ner på en sport och alla utövare för att man inte själv utövar eller förstår den. Å du kan väl skicka PM själv nu då om du känner för det

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

• Svar 934
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Jive

68

• Sam sip sam

63

• Fritz

48

• ragson

36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Indirekt kallar du mig och alla golfare för patetiska. Jag tycker det är ganska patetiskt att klanka ner på en sport och alla utövare för att man inte själv utövar eller förstår den. Å du kan väl skicka PM själv nu då om du känner för det

Synd att du inte kan skilja på sak eller person. Du har PM. 

Ändrades av Fredman
Dela på andra sajter

Ja fy fan för att slå sig för bröstet och säga att jag vann när man inte var bäst. Tänk er ett 100 m lopp där en del springer 100 m och andra 80 m, patetiskt om du frågar mig.

Det är rätt uppenbart vilka du kallar för patetiska med tanka på diskussionen. Fenomenet???

Det är väl bara att stå för det du skrivet istället för att hitta på någon efterkonstruktion  

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det är rätt uppenbart vilka du kallar för patetiska med tanka på diskussionen. Fenomenet???

Det är väl bara att stå för det du skrivet istället för att hitta på någon efterkonstruktion  

Vad blev det för fel på PM eller känner du dig stor nu? 

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ett nytt kriterium har uppstått för hur en mötesplats bör vara utformad. Det är av stor vikt att det finns flera toaletter ditt folk kan smita iväg till för att fnittrande visa smygtagna bilder för likasinnade som absolut inga andra besökare får ta del av. 

Dela på andra sajter

Triangle Bar vore ett bra ställe, även centralt..

Happy Hour för alla snåljåpar och en jävla massa fläktar..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Rock on!

Hmmm, fläktar bör nog undvikas annars blåser nog både tupeerna och löständerna all världens väg på gubbsen:waaaht:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Hmmm, fläktar bör nog undvikas annars blåser nog både tupeerna och löständerna all världens väg på gubbsen:waaaht:

ja för tio Bahtarna lär ligga kvar säkert i fickorna...  :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

ja för tio Bahtarna lär ligga kvar säkert i fickorna...  :)

Rock on!

Det är väl den sista pengen man släpper när man är i pattis, finns inget värre än att behöva gå in på 7-11 för att köpa en vatten som kostar 7 baht med en långsjal bara för att få växel till bahtbussen :wacko: 

Dela på andra sajter

Bara att ge dom en 100 Bahtare, låta dom behålla resten, vill ju inte verka snål..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Jag drar ju till norra Thailand på Lördag. Om önskemål finnes så rekar vi gärna en mötesplats åt herrarna! Lovar att även kolla möjligheterna i Burma. Skicka gärna PM på specifika önskemål typ, priset på öl,golfare eller inte. Avståndet från NID bar m.m m.m Detta blir givetvis prio ett på vår resa,.

Dela på andra sajter

Bara att ge dom en 100 Bahtare, låta dom behålla resten, vill ju inte verka snål..

Rock on!

Nä varför ska man verka snål när man kan framstå som korkad istället :D

Dela på andra sajter

Nä varför ska man verka snål när man kan framstå som korkad istället :D

åker inte ens Bahtbussen, så jag slipper dessa stora problem, med att ha massa små mynt i fickan..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Var väl på tapeten redan innan för flera år sen i ett annat forum.

Citat Lamai64

av NID Bar nu... nåt vi känner igen kanske?

Måste vara den snålaste/girigaste baren i Pattaya.Har dom senaste dagarna tagit plats på barer längre in och haft hur trevligt som helst, till vissas långa ögon och förtret.

När man inte ens kan bju på 2 cl saft till nån(myself) som brukar sitta där en hel del men bjuder andra... då får de vara... och det 2 kvällar på rad...

Nä, styr eran näsa till tex Dick Inn snett innanför istället och se ägaren dra i klockan och få riktig dricka emellanåt istället!

Image

Enda som kan få mig o sätta mig där igen är att nåt känt ansikte redan sitter där och man skall tjöta lite...

Tack för ordet Cool

Pattaya

Dela på andra sajter

Efter att ha läst denna tråd men då jag inte ha har varit i Pattaya så många gånger (men i SOA desto mer) så skulle jag som newbie ändå vilja komma med några kommentarer. Då jag läst detta forum ett tag med stor nöjsamhet så känner jag att det någon gång vore kul att få träffa er och gärna på ert stamställe i Pattaya. T.ex har jag blivit mottagen av ''polismannen från Bangkok'' på ett fantastiskt sätt mycket tack vare er.

De ställen som ni rekommenderat är t.ex. PS apartment. Ett ställe med bra läge och avslappnad atmosfär och med koll på omgivningarna. Tyvärr har jag skitit i det blå skåpet då jag varit med en tjej där och därefter träffat andra tjejer och samtidigt bott på LK Metropole några gånger. Det gör att jag fått ducka när jag går förbi. En anekdot som en newbie gör och inget som gör att jag inte rekommenderar stället :-)

Corner bar är ett annat bra alternativ. Mycket av samma anledning.

Jag hoppas ni löser detta på bästa sättet. Är på plats i september och skulle gärna träffa er !!

Dela på andra sajter

Hmm, när det står folk på gatan utanför Scandalic kl23 och jämför svingar med klubbor i händerna, anser jag det vara rätt patetiskt!:XD:

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

KaiserBlood

Rock on!

Tringle bar är väl klockrent! 

Bra musik & billig dricka!!

Går även att prata medan musiken är i gång, vilket är ett stort plus.

Vill man ha säng och frukost, så är väl för fan hela Pattaya fullt med det för en billig penning:))

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

555 menade Triangle bar och inte Corner bar. Den fanns ju inte kvar senast jag var på plats!! Är man newbie så... :embarrassed:

Dela på andra sajter

Och var ligger Triangle bar?

Soi chaiyapoon

Kartlänken blev det nåt fel med. Sväng in på gatan vid Oasis agogo på soi buakhaw så hamnar du rätt

Ändrades av knasen
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Soi chaiyapoon

Kartlänken blev det nåt fel med. Sväng in på gatan vid Oasis agogo på soi buakhaw så hamnar du rätt

Måste gått förbi den då jag bodde där (på den gatan) i alla fall.

Thailand_2015_1773.thumb.JPG.906e28dd1ee

Men minnet är kort, så jag tog ett kort på infotavlan på hotellet för att hitta tillbaka. Fanns ett ställe (verkade stort) som jag aldrig var in i. Men om det var den eller inte, den gatan är kort så det skall väl inte vara nåt problem att hitta den. Helt OT: men nu börjar jag förstå varför det kan vara förvillande med Svenska ibland.

ทีรัก

Dela på andra sajter

På dagens gruppmöte gjordes en provsittning på Harrys.  Jag bifogar bild av kort och karta först av allt.

IMG_20150717_0001_NEW.thumb.jpg.16b81fec

IMG_20150717_0002_NEW.thumb.jpg.24b10278

Mycket bra läge och en riktigt bra atmosfär, förutom någon golfare som gick förbi.

Men vad som gör mig skeptisk är ju dom så viktiga toaletterna.  En enda toalett, en mycket liten sådan ja kanske t.om. mindre än i rummen på R-Con Recidense

Först en bild av toa entre´n.

DSCN0492.thumb.JPG.bd0e5f53cc247ccf7514e

DSCN0490.thumb.JPG.18844ce8adaf9cf10c969

Pissoaren kunde knappast placerats lägre. Jag skulle behövt stå på knä för att inte slå i huvudet i snetaket. Jag kan föreställa mig att vitvarorna är gjorda för ett dagis.

DSCN0494.thumb.JPG.4addb2794110de0ce0f68

Och sista bilden tagen vid andra sittningen.

DSCN0497.thumb.JPG.2f105cb7a79fef4323c98

Detta blir ju en omöjlighet om det dyker upp låt oss säga ett par dussin törstiga MPRare. Men det är ju inte så långt till Nid, där kanske det vid behov finns flera toaletter?

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Dela på andra sajter

Jag tycker toan var perfekt för mig som är 175 cm .Snetaket var  perfekt anpassat för min längd så att jag kunde luta pannan mot taket och stå stabilt när jag tömde blåsan. :)

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

På dagens gruppmöte gjordes en provsittning på Harrys.  Jag bifogar bild av kort och karta först av allt.

IMG_20150717_0001_NEW.thumb.jpg.16b81fec

IMG_20150717_0002_NEW.thumb.jpg.24b10278

Mycket bra läge och en riktigt bra atmosfär, förutom någon golfare som gick förbi.

Men vad som gör mig skeptisk är ju dom så viktiga toaletterna.  En enda toalett, en mycket liten sådan ja kanske t.om. mindre än i rummen på R-Con Recidense

Först en bild av toa entre´n.

DSCN0492.thumb.JPG.bd0e5f53cc247ccf7514e

DSCN0490.thumb.JPG.18844ce8adaf9cf10c969

Pissoaren kunde knappast placerats lägre. Jag skulle behövt stå på knä för att inte slå i huvudet i snetaket. Jag kan föreställa mig att vitvarorna är gjorda för ett dagis.

DSCN0494.thumb.JPG.4addb2794110de0ce0f68

Och sista bilden tagen vid andra sittningen.

DSCN0497.thumb.JPG.2f105cb7a79fef4323c98

Detta blir ju en omöjlighet om det dyker upp låt oss säga ett par dussin törstiga MPRare. Men det är ju inte så långt till Nid, där kanske det vid behov finns flera toaletter?

Inte enbart liten den ser rätt så snuskig ut med, konstigt att några restauratörer inte fattar hur

viktigt det är att ha fräscha toaletter . Tack för bra recension

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Jag tycker toan var perfekt för mig som är 175 cm .Snetaket var  perfekt anpassat för min längd så att jag kunde luta pannan mot taket och stå stabilt när jag tömde blåsan. :)

Fritz..

Ett rätt placerat snedtak vid en pissoar är inte att förakta :)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...