Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.

Guest wUThai

Recommended Posts

Tycker att Hilton eller Hard Rock cafe kunde vara en bra träffpunkt!

Lite still och klass kan man väl förvänta sig.

En Chang på Hardrock kostar uppåt 200 baht...om dom nu ens har det...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

• Svar 934
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Jive

68

• Sam sip sam

63

• Fritz

48

• ragson

36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En Chang på Hardrock kostar uppåt 200 baht...om dom nu ens har det...

Tyvärr så har de det!

Leo däremot gick inte att få till min stora sorg o förtvivlan, så kanske man måste välja bort Hardrock cafe för den missens skull?

Dela på andra sajter

Tyvärr så har de det!

Leo däremot gick inte att få till min stora sorg o förtvivlan, så kanske man måste välja bort Hardrock cafe för den missens skull?

Jag är en barråtta och kan inte med "hög klassiga" ställen, alldelles för pretantiöst för mej. 

NID, Billabong, Kåres etc...vad är det för fel på det?  

Inte fan mår jag bättre av att sitta på Sheraton eller Hardrock, var är folklivet då? Enkelheten? 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag är en barråtta och kan inte med "hög klassiga" ställen, alldelles för pretantiöst för mej.

NID, Billabong, Kåres etc...vad är det för fel på det?

Inte fan mår jag bättre av att sitta på Sheraton eller Hardrock, var är folklivet då? Enkelheten?

Kloka ord där Man ragson ,tack för musiken igår[emoji1]
Dela på andra sajter

Har goa minnen från Hard Rock-Poolen.
6 tunga grabbar från väskusten sätter sej vid baren i vattnet ca kl.11.00 förmiddag.
Krökar Bloody Mary dubbla hela dagen.
Ca kl. 17.00 avslutas partyt.
Runt kl. 15.00 var sellerin slut.
Nota 22.000 Baht
Inte värt en tiondel egentligen...men en kul dag.

Dela på andra sajter

Äkta svenskt bryggkaffe, nått annat kommer inte på tal! Inga såna däringa moderna kaffedrinkar typ Cappuccino. Med tanke på överrepresentationen av Gävlebor på forumet så måste det bli Gevalia. Några paket Zoega i reserv kanske, för att hålla skåningarna på bra humör.

Gevalia är odrickbart budget budget budget kaffesurr.
Dela på andra sajter

Ja det där var en intensiv resa, hoppas hennes by ligger på en civilicerad plats.

För det var väl enda platsen du hade chans att slappna av med lite kalla Red Horse.

Man har ju rest runt mycket i flappis och det är inte alltid det fungerar som man

tänkt men du höll tydligen schemat.

Hennes by ligger ca: 30 minuter från San Juse City.

I byn finnes stor marknad och ca: 8 kyrkor 6-7 skolor mm.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Hennes by ligger ca: 30 minuter från San Juse City.

I byn finnes stor marknad och ca: 8 kyrkor 6-7 skolor mm.

Vad har de för ATM där? 

Dela på andra sajter

Vad har de för ATM där? 

Det finns säkert nån BDO och PNB med limit på 10k peso.

Men det viktigaste är nog Western Union agenter såna kryllar det av i hela Filippinerna ;)

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Det finns säkert nån BDO och PNB med limit på 10k peso.

Men det viktigaste är nog Western Union agenter såna kryllar det av i hela Filippinerna :wink:

Fel, viktigast är att ICA-kortet funkar. Har du inte lärt dig någonting. Thai, ICA, Nonki, Kastrup- glöm aldrig det.

Dela på andra sajter

Gevalia är odrickbart budget budget budget kaffesurr.

Vikket jaala skitsnack, Gevalia e de enda Gävle har gett mänskligheten.. Underbart kaffe...Hedning.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

kenneth073

43 sidor nu och ingen bestämd mötesplats,fantastiskt.

Då utser jag PS till mötesplatsen i Pattaya

Dela på andra sajter

Vikket jaala skitsnack, Gevalia e de enda Gävle har gett mänskligheten.. Underbart kaffe...Hedning.

Det enda jag vet om Gevalia är att Opel använde det förr. 

Alltid nyrostat.

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Ja det där var en intensiv resa, hoppas hennes by ligger på en civilicerad plats.

För det var väl enda platsen du hade chans att slappna av med lite kalla Red Horse.

Man har ju rest runt mycket i flappis och det är inte alltid det fungerar som man

tänkt men du höll tydligen schemat.

Hejsan

Det hör väl till ovanligheterna om det fungerar som det var tänkt i Flappis. 

Det gäller bara att hela tiden räkna med det och inte planera efter att det kommer att fungera.

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Fel, viktigast är att ICA-kortet funkar. Har du inte lärt dig någonting. Thai, ICA, Nonki, Kastrup- glöm aldrig det.

Och Öresundståget!! Glöm aldrig det! 

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men i Udon och Rayong där är golfarna hur trevliga som helst :good:

:wink:

Ja nu har jag ju inte varit på  ngn svensk restaurang ,guesthouse i varken udon eller Rayong med ett gäng svenska golfare och det är jag mkt glad för

Men gör gärna ett besök på ps eller scandalic i Pattaya när det kommit dit 15-20 st handikappade bessersmittar får du se hur  du blir bemött

när det ska snacka träklubbor och järnfemmor och fan vet allt

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Är det tåget som går mellan Pattaya och suvvan tro

Dela på andra sajter

Hejsan

Det hör väl till ovanligheterna om det fungerar som det var tänkt i Flappis. 

Det gäller bara att hela tiden räkna med det och inte planera efter att det kommer att fungera.

MVH Nonki

Ja det gäller att ha mycket extra tid i sin planering.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Om du spelar för att det är kul och för att tävla med dig själv spelar väl ingen roll utan hcp.

Du menar att du känner att du vann emot folk som du vet är bättre?

Går inte ihop i min hjärna.

Tävla mot mig själv gör jag hela tiden. Men då blir det ju en ganska ensam sport om man enbart kan spela mot sig själv. Om jag vinner en HCP tävling har jag spelat bra efter min egna förmåga. Om jag så är nybörjare eller nära provs på kan vi ändå tävla mot varandra. 

Uppenbarligen är det många väldigt duktiga spelare som ändå ställer upp på dessa premisser att ganska usla spelare har möjlighet att slå dem i en tävling. Du kan ju fundera på varför.

Om jag ställer upp i en straffskottstävling mot Gretzky till 10, och får 7-0 som handikapp kommer jag att göra allt för att vinna. Jag kommer dessutom att vara stolt om jag lyckas. Går det ihop i din hjärna eller känns de t också lika orimligt

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tävla mot mig själv gör jag hela tiden. Men då blir det ju en ganska ensam sport om man enbart kan spela mot sig själv. Om jag vinner en HCP tävling har jag spelat bra efter min egna förmåga. Om jag så är nybörjare eller nära provs på kan vi ändå tävla mot varandra. 

Uppenbarligen är det många väldigt duktiga spelare som ändå ställer upp på dessa premisser att ganska usla spelare har möjlighet att slå dem i en tävling. Du kan ju fundera på varför.

Om jag ställer upp i en straffskottstävling mot Gretzky till 10, och får 7-0 som handikapp kommer jag att göra allt för att vinna. Jag kommer dessutom att vara stolt om jag lyckas. Går det ihop i din hjärna eller känns de t också lika orimligt

nä då har du vunnit på fusk  hi hi

Dela på andra sajter

nä då har du vunnit på fusk  hi hi

Nä jag har vunnit på förutbestämda förutsättningar. Eftersom jag följt reglerna kan det väl knappast vara fusk? Vem som är den bättre spelaren vet vi redan innan så det handlar knappas om någon självbedrägeri:

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Egentligen överflödigt då Nonkis Travel Agency griper in och ser till att resenären kommer till Kastrup  om Öresundståget strejkar eller fallerar.

Detta har mer än en fått ta del av av forumets medlemmar.

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Nä, nu måste denna tråd byta namn till "den stora tråden om handikappade golfspelare"

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nä jag har vunnit på förutbestämda förutsättningar. Eftersom jag följt reglerna kan det väl knappast vara fusk? Vem som är den bättre spelaren vet vi redan innan så det handlar knappas om någon självbedrägeri:

Ja då är det ju onödigt att tävla när man redan vet vem som vunnit
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...