Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Ja som spontan mötesplats ligger det nog lite för off för oss som brukar hålla till i området runt Soi Diana.Men som boende skulle det nog funka och deras gulaschsoppa var god! DSC05037.JPG DSC05038.JPG DSC05039.JPG DSC05040.JPG DSC05041.JPG DSC05042.JPG Och när jag ändå var ute på en runda så kollade jag in Sutus 1 (tror det finns 1-5) och det kan garanterat bli boende där nästa gång.Gillade den lilla poolen dom hade... finns en större också inom området. DSC05043.JPG Dasset var förhållandevis stort DSC05044.JPG DSC05045.JPG Bra med privata bilder från hotell(rum) och lite egna funderingar till detta för hemsidorna säger ju ofta inte allt och är lite väl glättiga ibland. Har bott på Sutus i dom dyraste rummen och det var helt ok, enda negativa var att det var tjockt-TV så det gick inte att plugga i HDMI och kolla film när man låg och skakade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Golfare är som muslimer. Ett jäkla pack men det finns en och annan som är trevlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Ingen aning men på Stures tid så höll golfarna till vid 1-2 av borden på PS Apartment. Den som ska komma nu måste vara framgångsrik av vad man kan utläsa av inlägg här på MPR. Hela restaurangen verkar ju redan uppbokad 7 dar i veckan av dessa osociala och självupptagna golfare. Fritz.. Vardagar på dagtid borde vara ok? Då är ju vi ute på banan och letar boll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Och sen det här med svingen...golfare står och "luftsvingar" titt som tätt , här och där. Det är fan bland det löjligaste jag vet! Finns ingen utövare i nån annan sport - om nu golf är sport - som skulle göra detsamma. Tänk en 100meterelöpare, skulle dom träna starter inne på ICA? Eller en fotbollsspelare som tränar straffar vid busshällplatsen? Eller en tennisspelare som övar servrar i kön till bolaget... det finns ju inte! men golfare...dom har nån sorts ursäkt för det dära. Ja, det stämmer ju. Vilka tomtar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Vad menar du? Är bollarna oskalade? Helt rätt och dom verkar helt pantade i bollen mellan axlarna 5555555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 (ändrad) Golf ska spelas på scratch, allt annat är ju självbedrägeri, vilket barn kan ägna sig åt. Precis ,fusk så det visslar om det med handicap,hur roligt kan det vara att vinna på fusk Precis så är det Sitter säkert ngn handikappad fjolla och vaktar borden dagtid Ändrades Juli 4, 2015 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakaeo Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Jag tycket Frirz ska säga vad som kan bli nya mätesplatsen som den Pattaya räv han är. Inget fel att fråga vad som ska bli den nya mötesplatsen, men ska man fråga så många vad den nya mötesplatsen ska vara så blir det lika många olika svar. Alla är vi olika, jag slår för Jive förslag personligen,eller Kåres. Sakaeo Ingen aning men på Stures tid så höll golfarna till vid 1-2 av borden på PS Apartment. Den som ska komma nu måste vara framgångsrik av vad man kan utläsa av inlägg här på MPR. Hela restaurangen verkar ju redan uppbokad 7 dar i veckan av dessa osociala och självupptagna golfare. Fritz.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Jag tycket Frirz ska säga vad som kan bli nya mätesplatsen som den Pattaya räv han är. Inget fel att fråga vad som ska bli den nya mötesplatsen, men ska man fråga så många vad den nya mötesplatsen ska vara så blir det lika många olika svar. Alla är vi olika, jag slår för Jive förslag personligen,eller Kåres. Sakaeo Jag tror det kommer ge sej självt när ni får uppleva "nyordningen" på Nid, då blir det nog en spontan (som kanske blir permanent) flytt till en av grannbarerna. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Jag tror det kommer ge sej självt när ni får uppleva "nyordningen" på Nid, då blir det nog en spontan (som kanske blir permanent) flytt till en av grannbarerna. Läget är bra på det området helt klart dagtid kommer jag nog att spendera på Dania även tänkt bo där mitt nästa besök Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Träffade en kock som har tre restaurnger i Phuket igår. Han känner till svenskarna som tagit över PS. Han sa att det är bra folk och vet vad dom gör. Och nåt enda bord borde det bli över för ickegolfre, eller hur Fritte? Jag och Fritz är på PS nu. Kan meddela att det inte är en enda golfare i sikte. Månne har Fritz kastat ut dem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 (ändrad) Jag och Fritz är på PS nu. Kan meddela att det inte är en enda golfare i sikte. Månne har Fritz kastat ut dem Man kan alltid hoppas heja heja Fritz Ändrades Juli 4, 2015 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Fiskarna är värst. Jäklar vilka baddare dom dragit upp när man inte har varit med:) We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Och nåt enda bord borde det bli över för ickegolfre, eller hur Fritte? Det finns säkert många bord lediga även om det skulle råka finnas några golfspelare vid nåt bord på PS Apartment. Själv har dock luften gått ur mig helt i denna fråga efter att ha läst dom senaste sidorna i tråden. Att döma ut ett trevligt ställe, dessutom svenskägt, bara för att det eventuellt kommer att bli en samlingsplats för några golfare som träffas ett par ggr i veckan innan dom åker ut till banan samt för lite eftersnack när dom kommer tillbaka är helt enkelt för mycket för mig. Därför ger jag upp. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Det finns säkert många bord lediga även om det skulle råka finnas några golfspelare vid nåt bord på PS Apartment. Själv har dock luften gått ur mig helt i denna fråga efter att ha läst dom senaste sidorna i tråden. Att döma ut ett trevligt ställe, dessutom svenskägt, bara för att det eventuellt kommer att bli en samlingsplats för några golfare som träffas ett par ggr i veckan innan dom åker ut till banan samt för lite eftersnack när dom kommer tillbaka är helt enkelt för mycket för mig. Därför ger jag upp. Fritz.. Tyckte det var en avkopplad stämning på PS Apartment, så det lär bli återbesök för mig.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Därför ger jag upp. Fritz.. Neeej! Vi behöver din predikan! mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Tyckte det var en avkopplad stämning på PS Apartment, så det lär bli återbesök för mig.. Rock on! Jag har inte varit någon särskilt frekvent besökare på NID bar, och det var första gången idag på PS Apartment. Kommer dock också att komma åter till PS, och kan tänka mig att det funkar som en MPR mötesplats för att sitta och surra lite innan buset börjar på riktigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 När sture var på ps så var det väl 2-5 bord som golfare utnyttjade i den västra delen (mot 2nd road/eller nid),sen var ju det en massa andra nationaliteter som befann sig i den "större och riktiga baren" som sträckte sig från soi diana och in mot lk metropol så det kommer nog att finnas utrymme för alla svenskar som vill ha lite kontakt med landsmän. Det finns ju ett klientel golfare som besöker Pattaya regelbundet under varje vinter och som vill vara ett litet eget gäng där alla förväntas vara likadana,precis som i andra sammanhang i sverige, sen finns det en massa andra golfare (dvs dom flesta) som besöker Pattaya och som är hur öppna och trevliga som helst! När det gäller fusk så tror jag att det är initierat av någon/några avundsjuka sossar som har bosatt sig där nere! När jag spelade första gången så fick jag veta att man kunde spela med sitt svenska handicap alternativt bli medlem i Pattaya sports club och registrera 5st tävlingsrundor och sen får man använda sitt usga handicap( dvs amerikanska golfförbundets handicapsystem). Det var ju ok eftersom man delta i tävlingssammanhang med samma villkor efter att man hade spelat sina 5st rundor. En svensk som har 10 i handicap lär få runt 15 när han spelar banorna runt Pattaya pga att greenerna är mycket mer ondulerade och därmed mycket svårare. Jag själv tappade intresset att spela tävlingsgolf när alla golfarrangörer i Pattaya utgick från lägsta handicap i sverige alternativt Thailand (usga) - om någon hade sagt till patrik sjögren att det inte räckte med 2.42m om någon annan hoppade 1.80m i ett annat mätsystem och vunnit på det resultatet. Det finns ju knappast någon svensk som har lägre svenskt handicap än usga,helt sjukt och bestämt av folk som inte spelar själva. En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 (ändrad) Jag känner ju bara igen ett fåtal forumsmedlemmar till utseendet. Om jag skulle bli pratsugen, hur vet jag då var det sitter folk från MPR på tex PS Apartments? Man kanske kunde ställa en MPR-vimpel på bordet. ..;-) Ändrades Juli 4, 2015 av Lagun Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Bara att ockupera "deras" bord innan dom kommer tillbaka från golfen och sitta och fylle skräna och berätta om gårdagsnattens fest på soi 6 så drar dom snabbare än ett utslag. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skorpionen Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Ryktet går ju annars här i byn att delar av gubbgänget med Jive i spetsen redan har sett reka ut en ny mötesplats.Nämligen Windmill a gogo där dom syntes noga kontrollera tjejernas renlighet, temperaturen i badhörnan mm. Så det kommer säkert upp som förslag på nästa möte...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 4, 2015 Dela Inlagd Juli 4, 2015 Ryktet går ju annars här i byn att delar av gubbgänget med Jive i spetsen redan har sett reka ut en ny mötesplats.Nämligen Windmill a gogo där dom syntes noga kontrollera tjejernas renlighet, temperaturen i badhörnan mm. Så det kommer säkert upp som förslag på nästa möte...? Såna anklagelser kräver bildbevis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 5, 2015 Dela Inlagd Juli 5, 2015 Såna anklagelser kräver bildbevis! Njae på windmill råder jag att icke fotografera ,det har jag fått erfara[emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Juli 5, 2015 Dela Inlagd Juli 5, 2015 Njae på windmill råder jag att icke fotografera ,det har jag fått erfara[emoji1] Pingis VM måste ju dokumenteras We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 5, 2015 Dela Inlagd Juli 5, 2015 härlig när åker du ner 33an ? jag kommer bo där 15 jan och 5 dagar framåt 700 bath om dagen verkar vara just ställe ha de gott Läget är bra på det området helt klart dagtid kommer jag nog att spendera på Dania även tänkt bo där mitt nästa besök Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changnoi Inlagd Juli 5, 2015 Dela Inlagd Juli 5, 2015 (ändrad) När sture var på ps så var det väl 2-5 bord som golfare utnyttjade i den västra delen (mot 2nd road/eller nid),sen var ju det en massa andra nationaliteter som befann sig i den "större och riktiga baren" som sträckte sig från soi diana och in mot lk metropol så det kommer nog att finnas utrymme för alla svenskar som vill ha lite kontakt med landsmän. Det finns ju ett klientel golfare som besöker Pattaya regelbundet under varje vinter och som vill vara ett litet eget gäng där alla förväntas vara likadana,precis som i andra sammanhang i sverige, sen finns det en massa andra golfare (dvs dom flesta) som besöker Pattaya och som är hur öppna och trevliga som helst! När det gäller fusk så tror jag att det är initierat av någon/några avundsjuka sossar som har bosatt sig där nere! När jag spelade första gången så fick jag veta att man kunde spela med sitt svenska handicap alternativt bli medlem i Pattaya sports club och registrera 5st tävlingsrundor och sen får man använda sitt usga handicap( dvs amerikanska golfförbundets handicapsystem). Det var ju ok eftersom man delta i tävlingssammanhang med samma villkor efter att man hade spelat sina 5st rundor. En svensk som har 10 i handicap lär få runt 15 när han spelar banorna runt Pattaya pga att greenerna är mycket mer ondulerade och därmed mycket svårare. Jag själv tappade intresset att spela tävlingsgolf när alla golfarrangörer i Pattaya utgick från lägsta handicap i sverige alternativt Thailand (usga) - om någon hade sagt till patrik sjögren att det inte räckte med 2.42m om någon annan hoppade 1.80m i ett annat mätsystem och vunnit på det resultatet. Det finns ju knappast någon svensk som har lägre svenskt handicap än usga,helt sjukt och bestämt av folk som inte spelar själva. Patrik Sjögren ? Ändrades Juli 5, 2015 av Changnoi Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu