Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.

Guest wUThai

Recommended Posts

Inte riktigt som jag hade tänkt mig med din beskrivning,trodde att du skulle säga att man bara fick lyssna på senaste rundan/bästa golfslaget osv.

Om vi ska bemöta fusksport så har det tenderat till att en del bofasta personer har påverkat arrangörerna i Pattaya till att bestämma sina egna handicapregler.

Det finns 2st alternativ; svenskt hcp eller usga, den senare justeras efter genomsnittet de senaste 20 golfrundorna och gäller bara när du har registrerat de 5st första rundorna.

Det svenska systemet är ju helt annorlunda då man kan sänka sig väldigt mycket men höjer sig väldigt långsamt.

Det kommer förmodligen alltid att finnas handicapmyglare men att ha samma handicapsystem för alla deltagare är ju en förutsättning för att det ska vara rättvist!

Det finns ju också en möjlighet att ni få personer i världen som sysslar med det här tänker om.

Nu ska jag slå en liten boll 400m ner i ett litet hål på minsta antal slag, jag har alla experter med mig som talar om hur gräset lutar och vinden blåser.

Oj du missade, nu är det en putt på 4m som gäller för vinst av 4 miljoner dollar.

Tänk nu inte vad dina 4 miljoner kan göra.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

• Svar 934
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Jive

68

• Sam sip sam

63

• Fritz

48

• ragson

36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

stefan5300

Jag är enormt imponerad av Henrik Stenson som har spelat golf på både broccoli och månen, hur han nu burit sig åt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

GreenValley

PS kommer ju även att bli en av utgångspunkterna för svenska golfare i Pattaya, nu igen i höst.

Utsikten mot soi diana inn var ju helt perfekt, det övriga med baren,toaletten,rummen etc. var ju inte lika bra men förmodar att allt blir mycket bättre nu med dom nya svenska ägarna!

Är det Micke Swing (Stures efterträdare) som ska flytta sin verksamhet dit?

Ändrades av GreenValley
Dela på andra sajter

sitter man bland golfare blir man behandlad som luft,värsta ställena att gå på för oss som inte håller på med fusksport

Sedan jag slutade med golf för ca 7 år sedan så undviker jag att hamna i sällskap med många golfare, men det är inte pga fusket och handicapreglerna i själva sporten här nere, utan mer för golfspelarens sociala handicap. Golf, golf golf är det enda som gäller - tröttsamt är bara förnamnet.

Jag har numera full förståelse för 33:ans upplevelse av utanförskap i dessa sällskap.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

GreenValley

Sedan jag slutade med golf för ca 7 år sedan så undviker jag att hamna i sällskap med många golfare, men det är inte pga fusket och handicapreglerna i själva sporten här nere, utan mer för golfspelarens sociala handicap. Golf, golf golf är det enda som gäller - tröttsamt är bara förnamnet.

Jag har numera full förståelse för 33:ans upplevelse av utanförskap i dessa sällskap.

Jag gillar fortfarande att spela men är inte lika entusiastisk som för 10-15 år sedan.

När någon annan absolut ska berätta om rundan de gjorde i går så har jag däremot alltid slagit dövörat till, intresserar mig inte det minsta.

Dela på andra sajter

Jag gillar fortfarande att spela men är inte lika entusiastisk som för 10-15 år sedan.

När någon annan absolut ska berätta om rundan de gjorde i går så har jag däremot alltid slagit dövörat till, intresserar mig inte det minsta.

När "någon annan" skall snacka golf så kan man ju göra så, men när man sitter i ett gäng med golfare som bara tuggar golf så är det nog lätt att känna sej uttråkad och utanför.

Jag brukade vara inbjuden till Beckes (Jomtien Golf) middagar med golfare, men efter att ha rest mej vid bordet en gång och uttryckt lite kritiska synpunkter på det enformiga och enfaldiga golftugget runt bordet, så har jag sedan dess aldrig fått någon inbjudan till dessa events. :)

Dela på andra sajter

stefan5300

När "någon annan" skall snacka golf så kan man ju göra så, men när man sitter i ett gäng med golfare som bara tuggar golf så är det nog lätt att känna sej uttråkad och utanför.

Jag brukade vara inbjuden till Beckes (Jomtien Golf) middagar med golfare, men efter att ha rest mej vid bordet en gång och uttryckt lite kritiska synpunkter på det enformiga och enfaldiga golftugget runt bordet, så har jag sedan dess aldrig fått någon inbjudan till dessa events. :)

Är ju lite som på MPR då, skriv inte ditt hjärtas mening for då jäklar.

Ändrades av stefan5300

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ännu drygare och hamnar i en grupp långliggare som vet och kan allt om Thailand och som ger råd om ditten och datten. :)

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Ännu drygare och hamnar i en grupp långliggare som vet och kan allt om Thailand och som ger råd om ditten och datten. :)

Det var inte så svårt att gissa att den kommentaren skulle komma. :D

Ändrades av Jive

Dela på andra sajter

GreenValley

Kommer ihåg min första resa, det var när Larsa drev Jomtien Golf.

Jag fick en hel del gliringar av en del för att jag inte deltog i de organiserade kvällsaktiviteterna.

Jag hade ju inte åkt till Thailand för att umgås med svenska kärringar! :crazy:

Dela på andra sajter

Jag fick en hel del gliringar av en del för att jag inte deltog i de organiserade kvällsaktiviteterna.

Det var ungefär vid den tiden som mina negativa vibbar i dessa sällskap började komma.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det var inte så svårt att gissa att den kommentaren skulle komma. :D

Du bjöd ju in. :)

Dela på andra sajter

Och sen det här med svingen...golfare står och "luftsvingar" titt som tätt , här och där.

Det är fan bland det löjligaste jag vet! Finns ingen utövare i nån annan sport - om nu golf är sport - som skulle göra detsamma.

Tänk en 100meterelöpare, skulle dom träna starter inne på ICA?

Eller en fotbollsspelare som tränar straffar vid busshällplatsen? 

Eller en tennisspelare som övar servrar i kön till bolaget... det finns ju inte!

men golfare...dom har nån sorts ursäkt för det dära.  :fool:

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Du bjöd ju in. :)

Jo jag förstår hur du tänker, men jag har faktiskt lika svårt det patetiska gänget som för golfarna.

Dela på andra sajter

stefan5300

Sedan finns det ju de som åkt på golfresa till Pattaya men inte beträtt en ända golfbana efter att ha varit ute med kompisar och roat sig grundligt forsta kvällen efter ankomst.

Dela på andra sajter

Är det Micke Swing (Stures efterträdare) som ska flytta sin verksamhet dit?

Ingen aning men på Stures tid så höll golfarna till vid 1-2 av borden på PS Apartment. Den som ska komma nu måste vara framgångsrik av vad man kan utläsa av inlägg här på MPR. Hela restaurangen verkar ju redan uppbokad 7 dar i veckan av dessa osociala och självupptagna golfare.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Ingen aning men på Stures tid så höll golfarna till vid 1-2 av borden på PS Apartment. Den som ska komma nu måste vara framgångsrik av vad man kan utläsa av inlägg här på MPR. Hela restaurangen verkar ju redan uppbokad 7 dar i veckan av dessa osociala och självupptagna golfare.

Fritz..

Där försvann det förslaget till mötesplats. :)

Dela på andra sajter

Där försvann det förslaget till mötesplats. :)

Jag satte inte en ironismiley efter mitt inlägg. Borde nog gjort det men jag tyckte att det var väldigt tydligt att det var ironiskt menat.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

soi covboy

golfare är ett jvla pack .men en trevlig golfare har jag träffats hos maitan en riktigt trevlig kille trots allt :hi:  :fan: mvh

Dela på andra sajter

Det var inte lätt det här, jag börjar bli sugen på en kall.

Personligen tycker jag det skall vara  något soft ställe med bra spaningsläge.

PS Apartment är ju ett sådant. Det andra alternativet som togs upp tidigt i tråden, Katesiree ute på soi Bukhao är ju även det ett bra ställe.

Jag föredrar ett ställe där man kan sätta sig ner och ta sig något drickbart/ätbart, tjata lite, spana på folklivet, läsa en tidning, leka med paddan eller vad man nu vill ägna sig åt.

I en bar så är det ju endast alkohol och damer som gäller. Visst blir det lite socialt även där men det är mera på nehandertalnivån ;)

Det är väl enklast att bestämma ett ställe som några förordat och känna på det under en tid. Det är ju bara att byta om det inte känns rätt.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jo jag förstår hur du tänker, men jag har faktiskt lika svårt det patetiska gänget som för golfarna.

Edit:

Hehe.. jo, det finns gott om världsmästare. Och alla är dryga på sitt sätt. :)

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Jag skulle kanske också haft en ironi efter mitt inlägg.[emoji6]

Dela på andra sajter

Golf ska spelas på scratch, allt annat är ju självbedrägeri, vilket barn kan ägna sig åt.

Dela på andra sajter

Träffade en kock som har tre restaurnger i Phuket igår. Han känner till svenskarna som tagit över PS.

Han sa att det är bra folk och vet vad dom gör. 

Och nåt enda bord borde det bli över för ickegolfre, eller hur Fritte? :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...