Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.

Guest wUThai

Recommended Posts

Händer att jag åker ibland både i bkk och Pattaya och jag är ju inte liten precis [emoji1]

Ja. Man har ju åkt med en rejäl resväska åxå

:-)

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Dela på andra sajter

• Svar 934
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Jive

68

• Sam sip sam

63

• Fritz

48

• ragson

36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Där har jag spelat in... Samlade alla damer på insidan och dom fick "köra" på min nya Pattayalåt.

Det blev rätt ok faktiskt, men svårt att regissera dom haha.

Bra bar tycker jag!  :nyam:

Tycker likom, har man inte satt sin fot på sexan, så har man inte vart i Thailand... :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Tycker likom, har man inte satt sin fot på sexan, så har man inte vart i Thailand... :)

Rock on!

Jag har aldrig satt min fot på sexan, men jag har åkt igenom många gånger med moppen...

Dela på andra sajter

Tja,

Mycket ska man höra innan öronen trillar av.

De åt alltså spagetti på KingKong, mycket har jag gjort där, men att komma på att äta en bolognese är nog det mest oväntade man kan göra där...

Puss

Erkki

Det enda jag blev serverad var musslor och flatlöss.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Rock on!

Attans, då har jag inte varit i Thailand heller, månne vart sjutton jag var egentligen dom senaste åren.

För att reta SC kanske denna skulle vara nåt?

post-11193-0-36298400-1435815175_thumb.j

Var aldrig in dock så jag vet inte om den var vettig... ligger inte på soi 6 heller. 

ทีรัก

Dela på andra sajter

Jag är benägen att hålla med Pigge här att det ligger avsides.

Nu vet jag inte riktigt om diskussionen svängt till att hitta ett bra övernattningsställe med matservering eller den fortfarande handlar om att hitta en 'spontan' mötesplats i Pattaya?

Jag tycker att en mötesplats skall ligga på lätt gångavstånd från Beefeater och LK Metro, alltså nånstans på eller väldigt nära soi Diana. Jag kan i alla fall inte se mig själv promenera 800m för att komma till en 'spontan' mötesplats...

Min röst går till PS eller Billabong eller eventuellt en annan bar på samma område som Nid.

/ Joe

Ja som spontan mötesplats ligger det nog lite för off för oss som brukar hålla till i området runt Soi Diana.Men som boende skulle det nog funka och deras gulaschsoppa var god!

post-3290-0-66470900-1435816590_thumb.jp

post-3290-0-98953200-1435816593_thumb.jp

post-3290-0-48989900-1435816596_thumb.jp

post-3290-0-05478100-1435816599_thumb.jp

post-3290-0-12171700-1435816602_thumb.jp

post-3290-0-64914700-1435816605_thumb.jp

Och när jag ändå var ute på en runda så kollade jag in Sutus 1 (tror det finns 1-5) och det kan garanterat bli boende där nästa gång.Gillade den lilla poolen dom hade... finns en större också inom området.

post-3290-0-10054400-1435816608_thumb.jp

Dasset var förhållandevis stort

post-3290-0-41215000-1435816611_thumb.jp

post-3290-0-76743200-1435816613_thumb.jp

Bra med privata bilder från hotell(rum) och lite egna funderingar till detta för hemsidorna säger ju ofta inte allt och är lite väl glättiga ibland.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Ja som spontan mötesplats ligger det nog lite för off för oss som brukar hålla till i området runt Soi Diana.Men som boende skulle det nog funka och deras gulaschsoppa var god!

attachicon.gifDSC05037.JPG

attachicon.gifDSC05038.JPG

attachicon.gifDSC05039.JPG

attachicon.gifDSC05040.JPG

attachicon.gifDSC05041.JPG

attachicon.gifDSC05042.JPG

Och när jag ändå var ute på en runda så kollade jag in Sutus 1 (tror det finns 1-5) och det kan garanterat bli boende där nästa gång.Gillade den lilla poolen dom hade... finns en större också inom området.

attachicon.gifDSC05043.JPG

attachicon.gifDSC05044.JPG

attachicon.gifDSC05045.JPG

Bra med privata bilder från hotell(rum) och lite egna funderingar till detta för hemsidorna säger ju ofta inte allt och är lite väl glättiga ibland.

Väggen och det där plåttaket som ligger på vänster sida om poolen skall rivas inom kort, så att poolområdet kommer att bli större.

Jag tror också att träffpunkten i "Nidområdet" kommer att kännas bäst och väljer man sedan boendet på Dania, så är det inte många minuter dit med Bahtbussen.

Vi var några stycken som stannade till vid Nid igår och tog några öl och passade då på att snacka lite med Pod om lite allt möjligt (typ det vi har tagit upp här). Han var medveten om det mesta och har försökt att snacka med ägardamen ett antal ggr, men det verkar inte gå in.

Pod planerar att sitta kvar och vara dragplåster där till nyår - sedan vet han inte vad som händer.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Känns som stort dass är ett måste för MPR-Expertisen :giggle:

Dela på andra sajter

I dag har jag ägnat mig åt undersökande journalistik för MPR:s räkning. Knallade iväg till PS Apartment på Soi Diana och lyckades infiltrera ett annat svenskgäng som har sina veckoträffar på det stället. Idel trevliga gubbar som gillar att tjöta bort några timmar och dricka några pilsner för en billig penning i en lugn atmosfär.

Den nya ägaren ( svensk ) tittade förbi och berättade att nu är ca: hälften av rummen renoverade samt att när nya köket är färdigt ( aug ?) så kommer det att erbjudas svensk mat till ett hyfsat pris. Restaurangen är alltså inte tänkt att byggas in och bli ett "finare" ställe typ Beefeater utan det är " bara " väggarna som ska målas om.

Annars var det ingen större ordning på dagens möte utan även en annan infiltratör från MPR med nicket Sangwal lyckades smyga sig in bakvägen. Trevligt att träffa på den mannen och språka lite :)

En bild tog jag faktiskt.

post-6184-0-20942700-1435928503_thumb.jp

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

I dag har jag ägnat mig åt undersökande journalistik för MPR:s räkning. Knallade iväg till PS Apartment på Soi Diana och lyckades infiltrera ett annat svenskgäng som har sina veckoträffar på det stället. Idel trevliga gubbar som gillar att tjöta bort några timmar och dricka några pilsner för en billig penning i en lugn atmosfär.

Den nya ägaren ( svensk ) tittade förbi och berättade att nu är ca: hälften av rummen renoverade samt att när nya köket är färdigt ( aug ?) så kommer det att erbjudas svensk mat till ett hyfsat pris. Restaurangen är alltså inte tänkt att byggas in och bli ett "finare" ställe typ Beefeater utan det är " bara " väggarna som ska målas om.

Annars var det ingen större ordning på dagens möte utan även en annan infiltratör från MPR med nicket Sangwal lyckades smyga sig in bakvägen. Trevligt att träffa på den mannen och språka lite :)

attachicon.gifMPR 002.JPG

Fritz..

Kan meddela att den vita ryggtavlan satt kvar ett par timmar senare så det är nog trevligt där  B)

Dela på andra sajter

Kan meddela att den vita ryggtavlan satt kvar ett par timmar senare så det är nog trevligt där  B)

Märkligt, mycket märkligt faktiskt ! Efter att jag lämnat sällskapet så käkade jag en snabb middag på Scandalic och efter det direkt hem. Då hade " den vita ryggtavlan " gjort ett inlägg här på MPR där han berättade att han vinglat sig hem från träffen. Det är nåt som inte stämmer här. :crazy:

Fritz..

Ändrades av Fritz

Dela på andra sajter

Märkligt, mycket märkligt faktiskt ! Efter att jag lämnat sällskapet så käkade jag en snabb middag på Scandalic och efter det direkt hem. Då hade " den vita ryggtavlan " gjort ett inlägg här på MPR där han berättade att han vinglat sig hem från träffen. Det är nåt som inte stämmer här. :crazy:

Fritz..

Edit: Kan ju ha varit ett återbesök :)

Dela på andra sajter

Fritz..

Han gick säkert till frugan runt hörnet och bad om lite mer fickpengar.

Dela på andra sajter

Jag satt och snackade med en trevlig finländare i kväll på baren som ligger mitt emot Sutus på Soi Lenkee och han beskrev Sutus i helt lyriska ordalag.

Det verkar ju finnas ganska många bra alternativ runt knuten - Soi Diana Inn, Soi Lenkee och Bukkan om man kollar runt lite.

Dela på andra sajter

Jag satt och snackade med en trevlig finländare i kväll på baren som ligger mitt emot Sutus på Soi Lenkee och han beskrev Sutus i helt lyriska ordalag.

Det verkar ju finnas ganska många bra alternativ runt knuten - Soi Diana Inn, Soi Lenkee och Bukkan om man kollar runt lite.

Var du på "Place to BEE"? Det är rätt bra, 2 för 1 på vanligaste drickat (bogof) och öppet dynget runt.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Var du på "Place to BEE"? Det är rätt bra, 2 för 1 på vanligaste drickat (bogof) och öppet dynget runt.

Ja så hette det nog. En tjej var ganska duktig på svenska - upptäckte jag efter ett tag. :bag:

Dela på andra sajter

attachicon.gifMPR 002.JPG

Fritz..

PS kommer ju även att bli en av utgångspunkterna för svenska golfare i Pattaya, nu igen i höst.

Utsikten mot soi diana inn var ju helt perfekt, det övriga med baren,toaletten,rummen etc. var ju inte lika bra men förmodar att allt blir mycket bättre nu med dom nya svenska ägarna!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Sam sip sam

PS kommer ju även att bli en av utgångspunkterna för svenska golfare i Pattaya, nu igen i höst.

Utsikten mot soi diana inn var ju helt perfekt, det övriga med baren,toaletten,rummen etc. var ju inte lika bra men förmodar att allt blir mycket bättre nu med dom nya svenska ägarna!

Ja golfare ja ,då är det som vanligt ,slipper man beträda det stället :good:

Dela på andra sajter

Ja golfare ja ,då är det som vanligt ,slipper man beträda det stället :good:

Hehe! vad är det du inte gillar med golfare? Vet nog svaret,men vill höra det direkt ifrån dig.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hehe! vad är det du inte gillar med golfare? Vet nog svaret,men vill höra det direkt ifrån dig.

sitter man bland golfare blir man behandlad som luft,värsta ställena att gå på för oss som inte håller på med fusksport

Dela på andra sajter

14033.jpg

“Golf is a game whose aim is to hit a very small ball into an ever smaller hole, with weapons singularly ill-designed for the purpose”

:y2: :y2: :y2:

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Guest wUThai

sitter man bland golfare blir man behandlad som luft,värsta ställena att gå på för oss som inte håller på med fusksport

Vad menar du? Är bollarna oskalade? 

Dela på andra sajter

Inte riktigt som jag hade tänkt mig med din beskrivning,trodde att du skulle säga att man bara fick lyssna på senaste rundan/bästa golfslaget osv.

Om vi ska bemöta fusksport så har det tenderat till att en del bofasta personer har påverkat arrangörerna i Pattaya till att bestämma sina egna handicapregler.

Det finns 2st alternativ; svenskt hcp eller usga, den senare justeras efter genomsnittet de senaste 20 golfrundorna och gäller bara när du har registrerat de 5st första rundorna.

Det svenska systemet är ju helt annorlunda då man kan sänka sig väldigt mycket men höjer sig väldigt långsamt.

Det kommer förmodligen alltid att finnas handicapmyglare men att ha samma handicapsystem för alla deltagare är ju en förutsättning för att det ska vara rättvist!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...