Jump to content
IGNORERAD

Prayut lovar att val kommer hållas innan oktober 2016

MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailands premiärminister Prayut Chan-ocha har lovat diplomater från FN att landet kommer hålla ett val innan slutet av september nästa år, och försäkrade att militärjuntan och regeringen inte kommer lägga sig i valet.
Diplomater från tolv FN-länder var på besök i Thailand som en del i Utrikesdepartementets försök att bilda nya diplomatiska band för att främja Thailands ställning i det internationella samhället. Regeringens talesman Weerachon Sukhonthapatipak sade att premiärministern välkomnade diplomaterna och sade att han ämnar att återställa demokratin i Thailand.
Han fortsatte med att säga att landet nu genomgår nationella reformer och att ett val kommer hållas innan slutet av september 2016. Han poängterade även att han inte har någon önskan att sitta kvar vid makten eller gagna sig själv. Talesmannen tillade att diplomaterna uttryckte stöd för Thailands militära regering.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/prayut-assures-un-diplomats-of-election-by-september-next-year

post-8073-0-52842000-1432868742.jpg

Dela på andra sajter

• Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• turisten

9

• MaiChai

7

• måne

5

• Fritz

5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Diplomater från tolv FN-länder var på besök i Thailand som en del i Utrikesdepartementets försök att bilda nya diplomatiska band för att främja Thailands ställning i det internationella samhället

Det var då en salig blandning på länder. Måste erkänna att flera av dom har jag aldrig hört talas om men man lär så länge man lever. :)

"They are from Antigua and Barbuda, Burundi, Central African Republic, Comoros, Dominican Republic, Gabon, Ghana, Kiribati, Hungary, Nauru, Vanuatu, and Cameroon."

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Det var då en salig blandning på länder. Måste erkänna att flera av dom har jag aldrig hört talas om men man lär så länge man lever. :)

"They are from Antigua and Barbuda, Burundi, Central African Republic, Comoros, Dominican Republic, Gabon, Ghana, Kiribati, Hungary, Nauru, Vanuatu, and Cameroon."

Fritz..

Reagerade också på det. :)

Dela på andra sajter

Fritz..

En del av dessa länder är inte precis själv några framstående demokratier... De enda som är nytt är väl att vi har en tidsram till när det skulle kunna vara ett val i Thailand.

Men först ska man väl rösta om konstitutionen. Det kan ju iofs vara det valet Prayuth menar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Persistant

Förstår att manga reagerar på vilka lander som närvarande. MIn reflection är istället varför sände inte Sverige någon , vi som är bäst på allt

Dela på andra sajter

Förstår att manga reagerar på vilka lander som närvarande. MIn reflection är istället varför sände inte Sverige någon , vi som är bäst på allt

Det kanske bara var inbjudna länder närvarande?    :unsure:

Dela på andra sajter

Det kan ju vara så att Sverige samt en massa andra länder var inbjudna men inte ville förknippas med nåt som kan anses som ett propagandajippo från en militärjunta och därför avstod från deltagande. Nu vill man ju från arrangörshåll ändå få det hela till att se ut som en succe' genom att rabbla upp länderna som deltog, varav flera är så små att dom knappt syns på kartan. Eftersom thaiare i gemen har väldigt dåliga kunskaper i geografi utanför närområdet så är länder som Antigua and Barbuda "same same" som om det skulle varit Australien och Brasilien. Det är möjligt att dom lyckas med det tricket men mig lurar dom inte så lätt, nix pix.

Såja, nu har jag spekulerat färdigt, åtminstonde för denna gång.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Det kan ju vara så att Sverige samt en massa andra länder var inbjudna men inte ville förknippas med nåt som kan anses som ett propagandajippo från en militärjunta och därför avstod från deltagande. Nu vill man ju från arrangörshåll ändå få det hela till att se ut som en succe' genom att rabbla upp länderna som deltog, varav flera är så små att dom knappt syns på kartan. Eftersom thaiare i gemen har väldigt dåliga kunskaper i geografi utanför närområdet så är länder som Antigua and Barbuda "same same" som om det skulle varit Australien och Brasilien. Det är möjligt att dom lyckas med det tricket men mig lurar dom inte så lätt, nix pix.

Fritz..

Om dom gästar landet under titeln FN-diplomater så är dom där som sändebud från FN, knappast som representanter för hemländerna. 

Dela på andra sajter

Nauru landet skulle vara kul och besöka.

En liten ö på kanske några tusen invånare som blivit rika på fågelskit om jag kommer ihåg rätt.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

spooncreek

Fritz..

Dom är tydligen här på kongress, Bangkok är ju poppis som kongresstad. Av  50 deltagande länder fick Prauyth besök av dessa representanter. Kanske landade de en dag tidigt och behövde nått att göra :-)

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=50997#.VWhU7s_tmko

"The 71st session of the United Nations Economic and Social Commission for Asia and the Pacific (ESCAP) opened its ministerial session today in Bangkok, as region’s leaders meet to discuss the integration and implementation of economic, social and environmental development with focus on financing and partnership."

Edit: Fel av mig, stämmer ju inte med alla länder på listan

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

khun-petch

Nu ska det fixas ett EU 2 som jag är mycket tveksam till.EU1 med mestadels utvecklade länder kan man

knappast kalla för en succe.Nyval om 1,5 år då är vi tillbaka i korruptionsträsket även om vi inte

ännu kommit ur.Men och andra sidan vad vet väl jag.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fritz..

Precis.

Glömmer aldrig en gång när jag blev ombokad mot min vilja från Köpenhamn till Stockholm och påpekade detta för damen på flygbolaget.

Hon svarade:

" No problem for you, Scandinavia same same."

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

hinner dom utbilda befolkningen till dess så att dom rostar rätt !

Det är som alltid i Thailand en kostnadsfråga.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

, och försäkrade att militärjuntan och regeringen inte kommer lägga sig i valet.

Min fråga vem är vem?? lite nyfiken är jag!!

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fritz..

Hej

Det är väl ungefär länder av den kalibern som stöder militärkupper, juntor och diktatur, men man saknade ju Juntans samarbetspartner och förebild Nord Korea på listan.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Det är väl ungefär länder av den kalibern som stöder militärkupper, juntor och diktatur, men man saknade ju Juntans samarbetspartner och förebild Nord Korea på listan.

Mvh isan lover

Hm, det svider ordentligt när FN skickar representanter till Thailand?

Dela på andra sajter

Inte mycket du för står av livet.

Men så är ju du också turist.

Kan ditt problem vara att du satsat för mycket pengar.

Så gör som en del andra lär dig språket.

Men å andra sidan behöver man ju inte kunna det, plånboken betalar.

Dela på andra sajter

Talar du av egen erfarenhet?

Måne

Dela på andra sajter

GreenValley

Talar du av egen erfarenhet?

Begär inte för mycket av en snickare som haft huvudet ovanför limburken större delen av livet.

Ändrades av GreenValley
Dela på andra sajter

Har en dotter som lärde sig läsa och skriva vid fem års ålder. Själv gjorde jag det hjälpligt vid sex års ålder. Du har uppenbarligen tillbringat ett helt liv utan att lyckas lära dig ens grunderna i stavning och enklare grammatik. Vad är det som får dig att tro att du är den rätte att vända sig till vad gäller något kunskapsrelaterat?

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att just dessa länder som listades stöder juntan är väl snarare ett bevis på hur isolerade och utfrysta juntan är.

Hur du och några till låter er hänföras av detta PR jippo är en gåta, inte ett enda land på listan räknas väl som en demokrati eller har någon som helst roll internationellt.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Att just dessa länder som listades stöder juntan är väl snarare ett bevis på hur isolerade och utfrysta juntan är.

Hur du och några till låter er hänföras av detta PR jippo är en gåta, inte ett enda land på listan räknas väl som en demokrati eller har någon som helst roll internationellt.

Mvh isan lover

Ungefär som när du hyllande Thaksins/Yinlucks ökade samverkan med Montenegro som jätteviktigt för Thailand ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ungefär som när du hyllande Thaksins/Yinlucks ökade samverkan med Montenegro som jätteviktigt för Thailand ! :whistle:

Hej

Montenegro är väl i.o.f.s av en helt annan kaliber än dom länder som Prayuth hade på sin lista, men i fallet Montenegro så var det väl Thaksins pass som var viktigt.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Montenegro är väl i.o.f.s av en helt annan kaliber än dom länder som Prayuth hade på sin lista, men i fallet Montenegro så var det väl Thaksins pass som var viktigt.

Mvh isan lover

Det var när du var alldeles lyrisk över att Yinluck åkte till Montenegro jag tänkte på och hur du hyllade detta och hur viktigt Montenegro var för Thailand

Montenegro är ett litet sketet fattigt obetydligt land i Europa (som råkat ge din idol ett diplomatiskt pass)

På vilket sätt är det landet viktigt för Thailand och dess handel och ekonomi ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...