Jump to content
IGNORERAD

Jämnare löner ska minska mutorna i Thailand

MPR Nyheter

Recommended Posts

För oss Svenskar är ett sådant uttalande helt omöjligt för en ledande person, men i Thailand väcker det gillande, två helt slikda världar.

Mvh isan lover

Kan du tala om vilka som gillade Chalerms uttalande?

Tror knappast att hans uttalande fick så mycket uppskattning, men om det vore så så vore det intressant att veta vilka som uppskattade det!

Dela på andra sajter

• Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• turisten

11

• måne

10

• MaiChai

10

• UglyFarang

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Ett uttalande av Chalerm som på ett tydligt sätt understryker att Thailändare har en mycket hårdare inställning till narkotikabrott.

För oss Svenskar är ett sådant uttalande helt omöjligt för en ledande person, men i Thailand väcker det gillande, två helt slikda världar.

Jag har all förståelse för att HRW reagerade.

Mvh isan lover

Ett uttalande från en alkoholiserad galenpanna skall gälla för vad folk i gemen tycker? Sök hjälp!!!

Dela på andra sajter

Hej

Ett uttalande av Chalerm som på ett tydligt sätt understryker att Thailändare har en mycket hårdare inställning till narkotikabrott.

Jag har all förståelse för att HRW reagerade.

Mvh isan lover

Uttalanden om att bränna ner Bangkok, mord på små barn etc väckte också ett oerhört gillande bland rödskjortorna i Thailand. Hade du själv haft ett uns empati för grundläggande mänskliga rättigheter hade du nog lagt märke till att det finns ett väldigt starkt ogillande bland folk utanför UDD/PTT för den sortens vämjeliga SA-metoder.  

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och hur kan du då hävda att Thaksin och hans regering inte har något ansvar för dödandet då? Då Chalerm deklarerade att det är metoden för att stävja drogrelaterade brott.

Hej

Självklart kan man säga att både kungen, Thaksin, regering och parlament har ett ansvar eftersom dom ville ha och startade en kampanj mot drogindustrin p.g.a ökade narkotikaproblem i samhället och då speciellt hos unga.

Men om samtliga dessa visste hur polisen skulle agera och vad resultatet skulle bli är jag ändå osäker på och det finns ju inte någon grupp i det Thailändska samhället som driver denna fråga, inte ens Thaksinhatarna verkar vara intresserade av att starta en utredning om W.O.D.

Så i Thailand verkar detta med W.O.D,s resultat och antalet döda näst intill vara en ickefråg.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan du tala om vilka som gillade Chalerms uttalande?

Tror knappast att hans uttalande fick så mycket uppskattning, men om det vore så så vore det intressant att veta vilka som uppskattade det!

Hej

Min uppfattning är att en klar majoritet anser att folk som sysslar med narkotikaaffärer får skylla sig själv och trots det stora antalet döda är kampanjen fortfarande väldigt populär, detta har vi utlänningar svårt att förstå, men så är det.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Min uppfattning är att en klar majoritet anser att folk som sysslar med narkotikaaffärer får skylla sig själv och trots det stora antalet döda är kampanjen fortfarande väldigt populär, detta har vi utlänningar svårt att förstå, men så är det.

Mvh isan lover

Även de som avrättades utan inblandning i narkotikaaffärer får skylla sig själva?

Dela på andra sajter

Även de som avrättades utan inblandning i narkotikaaffärer får skylla sig själva?

Svår fråga att svara ja på men det tror jag inte du förväntar dig att Issan gör heller.

Dela på andra sajter

De får ju helt enkelt offra sig för denna extremt populära kampanj.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

De får ju helt enkelt offra sig för denna extremt populära kampanj.

Javisst, det var ju bara en "handfull"

Dela på andra sajter

Hej

Mvh isan lover

Så om en polis vill ha ihjäl någon av ett annat skäl?

Och polisen pekar ut person som droghandlare. Då får den personen som inte varit i närheten av droger i hela sitt liv. Helt enkelt skylla sig själv.

Eller ska den 6 åriga killen som satt i bilen när polisen avrättade hans pappa skylla sig själv menar du.

Det kanske finns anledning till att man i demokratiska länder anses oskyldig till man blivit dömd i domstol.

Men det verkar du ha problem att förstå nyttan med.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Och polisen pekar ut person som droghandlare. Då får den personen som inte varit i närheten av droger i hela sitt liv. Helt enkelt skylla sig själv.

Eller ska den 6 åriga killen som satt i bilen när polisen avrättade hans pappa skylla sig själv menar du.

Det kanske finns anledning till att man i demokratiska länder anses oskyldig till man blivit dömd i domstol.

Har man vunnit ett val är det helt ok att döda oskyldiga barn. Man kan ju bli avsatt i nästa val, eller hur?

Dela på andra sajter

UglyFarang

Hej

När ska du inse att vare sig kungen, Thaksin eller det Thailändska parlamentet beordrade mord på narkotikalangare, det samtliga dessa ville var att polisen skulle börja agera mot det stora och ökande narkotikaproblemet i landet, man ville helt enkelt att polisen skulle börja utföra det arbete man faktiskt är till för och har betalt för, det var tanken med W.O.D och inget annat.

Sen att polisen gjorde detta och samtidigt i många fall använde övervåld som ledde till att misstänkta dödades var nog inget som vare sig kungen, Thaksin eller parlamentet önskade sig.

Att Thailand nu har lärt sig av misstagen och numera kan genomföra minst lika lyckade kampanjer mot narkotika med ännu större beslag utan att många dödas är väl bra, sen är det väl lite märkligt att polisen inte klarar av att utföra narkotikabekämpning i sitt dagliga arbete utan att politiker tar till kampanjer.

Mvh isan lover

Om nu de styrande inte hade legat bakom WOD så hade man givetvis under sin mandatperiod sett till att samtliga poliser som hade minsta lilla anknytning till dessa dödanden hade blivit grundligt utredda och åtalade.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

För oss Svenskar är det ju självklart att polisen inte ska använda mer våld än nödvändigt, men ändå händer det återkommande att även helt oskyldiga drabbas även hos oss, än värre är det väl i ex.vis USA där många både skjuts och misshandlas som oskyldiga p.g.a sin hudfärg.

Jag tror faktiskt inte att många Thailändare ens känner till HRW.s egna beräkningar av antalet som dom uppger kan ha varit oskyldiga, dom allra flesta Thailändare resonerar nog som så att ingen rök utan eld att dom som ger sig in i leken får vad dom förtjänar, lite "som na na"

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det finns inget försvar för dom poliser som använde övervåld och jag tänker absolut inte försöka försvara dom.

Men faktum kvarstår att kampanjen fortfarande är populär och att ingen inflytelserik grupp i Thailand driver ärendet, märkligt nog inte ens Thaksins fiender och själv kan jag inte se någon annan anledning än att kungen är med på ett hörn.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Det finns inget försvar för dom poliser som använde övervåld och jag tänker absolut inte försöka försvara dom.

Men faktum kvarstår att kampanjen fortfarande är populär och att ingen inflytelserik grupp i Thailand driver ärendet, märkligt nog inte ens Thaksins fiender och själv kan jag inte se någon annan anledning än att kungen är med på ett hörn.

Mvh isan lover

Så länge Thaksin befinner sig i landsflykt kan man inte driva något ärende mot honom i domstol...

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så länge Thaksin befinner sig i landsflykt kan man inte driva något ärende mot honom i domstol...

Hej

Det verkar inte finnas någon alls som vill driva detta i Thailand var han än befinner sig.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Dela på andra sajter

Hej

För oss Svenskar är det ju självklart att polisen inte ska använda mer våld än nödvändigt, men ändå händer det återkommande att även helt oskyldiga drabbas även hos oss, än värre är det väl i ex.vis USA där många både skjuts och misshandlas som oskyldiga p.g.a sin hudfärg.

Jag tror faktiskt inte att många Thailändare ens känner till HRW.s egna beräkningar av antalet som dom uppger kan ha varit oskyldiga, dom allra flesta Thailändare resonerar nog som så att ingen rök utan eld att dom som ger sig in i leken får vad dom förtjänar, lite "som na na"

Mvh isan lover

Din första mening...

Om du tycker så är det ju ofattbart att du försvarar WOD.

För du är väl svensk och inte en oupplyst, indoktrinerad thailändsk bonde?

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Din första mening...

Om du tycker så är det ju ofattbart att du försvarar WOD.

För du är väl svensk och inte en oupplyst, indoktrinerad thailändsk bonde?

Hej

Det skulle aldrig falla mig in att försvara enskilda polisers övervåld i W.O.D eller i något annat sammanhang.

Men faktum kvarstår och det är att kampanjen var och är populär, ingen med makt i Thailand driver den rättsligt.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Det skulle aldrig falla mig in att försvara enskilda polisers övervåld i W.O.D eller i något annat sammanhang.

Men faktum kvarstår och det är att kampanjen var och är populär, ingen med makt i Thailand driver den rättsligt.

Mvh isan lover

Det var ett sånt där diplomatiskt och tvetydigt svar.

Men att WOD skulle vara populärt idag, är jag ganska säker på att det inte stämmer.

Dela på andra sajter

Ändå skriver du att dom som vart dödade får skylla sig själv.  Man kan ur detta utlösa att du försvarar inte enskilda polismän. Men du försvarar det generella dödandet som WOD medförde. 

Inte för att jag begär att du ska förstå detta själv. Men så länge du inte tar avstånd mot dödandet som så. Och slutar att hävda att folk får skylla sig själv så försvarar du dödandet per automatik vare sig du har uppsåt eller ej! 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var ett sånt där diplomatiskt och tvetydigt svar.

Men att WOD skulle vara populärt idag, är jag ganska säker på att det inte stämmer.

Hej

Det är nog väldigt svårt att svara på med säkerhet, det var ju ett tag sedan den senaste undersökningen.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Det är nog väldigt svårt att svara på med säkerhet, det var ju ett tag sedan den senaste undersökningen.

Mvh isan lover

Varför skriver du då att det är fakta?

Dela på andra sajter

GreenValley

Varför skriver du då att det är fakta?

Nu åkte både byxorna och kalsongerna ner till fotknölarna.

Dela på andra sajter

Hej

Mvh isan lover

Jo så kan det säkert vara för medel Somchai. Men varför har du som hyfsat välutbildad svensk svalt propagandan med hull och hår? 

Thaksin’s near monopoly over state and private broadcast media hid most of the campaign’s worst abuses from public view and allowed the government’s message that all of those killed and targeted were dangerous criminals—and not men, women, and children against whom no charge had been laid—to gain popular acceptance.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...