UglyFarang Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Har du ringt till ICA Banken och lyssnat eller sök på deras hemsida kan bli en del presentcheckar, gäller att vara om och kring sig. https://www.icabanken.se/prislista/ Nix, det har jag inte haft en tanke på. Menar du att om jag köper en postväxel via ICA-Banken så får jag bonus på det beloppet? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Nix, det har jag inte haft en tanke på. Menar du att om jag köper en postväxel via ICA-Banken så får jag bonus på det beloppet? Jag tror det finns andra experter här som vet hur man får återbäring alt. hittar en billigare resa så man kan inmundiga ett par chang. singha, leo eller vad man gillar extra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Haha hörde en historia från en Norwegian flight. En passagerare klädde av sig och urinerade på stolen framför. Personalen gör ingentig men min vän som var med och en till passagerare fick skurhandskar och förkläde för att göra rent. Personalen gjorde inget. Sjukt hur de tydligen beter sig på dessa flighter, både personal och visa passagerare. Om historien är sann måste den absolut ha skett på en flight från Nor/Swe och Bkk. På dom planen jobbar i stort sett uteslutande personal från Thai och underavlönade. Varifrån kan dom hämta in motivation eller lust att hjälpa till när nått jävla åbäke, grisar ner på deras arbetsplats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Håller med om tiden hem, den är inte optimal. Men att påtvinga personer mat och dryck om man inte vill ha det är ju lite märkligt. Hos baggarna så ingår det om du väljer att betala för det, hos Thai får du inte välja. Jag kan hålla med dig i sak. Men då ska man kunna välja bort maten! Inte lägga till. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Jag kan hålla med dig i sak. Men då ska man kunna välja bort maten! Inte lägga till. Det var ett märkligt sätt att se på saken, om jag köper en ny bil (vilket jag nog aldrig skulle göra) så skulle den alltså från början vara utrustad med allt dom kan slänga på den och jag skall välja bort saker jag inte vill ha? Är det inte vettigare att sälja en flygresa, och vill du ha käk och bagage så lägger du till det för en kostnad. Vill du inte ha det så får du bara flygresan för det priset. Låter vettigare för mig, men jag jämför priserna med det jag vill ha - ibland med käk och bagage, tja faktiskt alltid med dessa två. Men jag tycker att det är trevligt att jag kan välja att åka utan dom åxå. Vad kostar en Thai-airways biljett utan bagage och käk/dryck? ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Det var ett märkligt sätt att se på saken, om jag köper en ny bil (vilket jag nog aldrig skulle göra) så skulle den alltså från början vara utrustad med allt dom kan slänga på den och jag skall välja bort saker jag inte vill ha? Är det inte vettigare att sälja en flygresa, och vill du ha käk och bagage så lägger du till det för en kostnad. Vill du inte ha det så får du bara flygresan för det priset. Låter vettigare för mig, men jag jämför priserna med det jag vill ha - ibland med käk och bagage, tja faktiskt alltid med dessa två. Men jag tycker att det är trevligt att jag kan välja att åka utan dom åxå. Vad kostar en Thai-airways biljett utan bagage och käk/dryck? Jag vi har alla olika sett att se på saker och ting. Jag hatar det så kallade Ryanair sättet. Jag vill ha det som på 80 o 90-talet. 100% poäng på alla resor Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 1979 betalade jag 4500kr för en biljett, vilket i dagens penningvärde motsvarar 16000-17000kr. Så billigt att flyga som det är nu har det aldrig varit och vem vet hur länge det varar. Bäst att passa på. Hur menar du, tycker du att det är roligt att flyga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Jag kan hålla med dig i sak. Men då ska man kunna välja bort maten! Inte lägga till. Och skillnaden blir............? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Jag kan hålla med dig i sak. Men då ska man kunna välja bort maten! Inte lägga till. Blir ju typ samma sak. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Blir ju typ samma sak. Jag men kan inte användas som lockpriser. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Och skillnaden blir...? Att det är lättare att jämföra priser. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Om historien är sann måste den absolut ha skett på en flight från Nor/Swe och Bkk. På dom planen jobbar i stort sett uteslutande personal från Thai och underavlönade. Varifrån kan dom hämta in motivation eller lust att hjälpa till när nått jävla åbäke, grisar ner på deras arbetsplats. Givetvis kan detta hända på vilket bolag som helst, men det var ju onekligen lite kul att det just hände på Norwegian [emoji4] För 5-6 år sedan då jag dumt nog åkte eko med Thai så var jag med om en liknande händelse, men dock ej så kul som den ivan nämnda. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Givetvis kan detta hända på vilket bolag som helst, men det var ju onekligen lite kul att det just hände på Norwegian [emoji4] För 5-6 år sedan då jag dumt nog åkte eko med Thai så var jag med om en liknande händelse, men dock ej så kul som den ivan nämnda. Du ska va tacksam Upplevde nåt liknande för bara 2 år sen, då jag tvingades åka i ap, med dom på grund av brist på plats/oförskämt högt pris på det andra bolagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Du ska va tacksam Upplevde nåt liknande för bara 2 år sen, då jag tvingades åka i ap, med dom på grund av brist på plats/oförskämt högt pris på det andra bolagen. Haha.. Givetvis var den som satt bredvid mig o pissade ner sig Finne också. Lade märke till han när vi skulle borda, luktade som satan redan då. Tänkte "stackars sate som får sitta med han". Jag hade 69A, och gick på rätt sent. . . . gisaa vem som satt bredvid mig. . . fyfan! Var den jävligaste resa jag varit med om! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Haha.. Givetvis var den som satt bredvid mig o pissade ner sig Finne också. Lade märke till han när vi skulle borda, luktade som satan redan då. Tänkte "stackars sate som får sitta med han". Jag hade 69A, och gick på rätt sent. . . . gisaa vem som satt bredvid mig. . . fyfan! Var den jävligaste resa jag varit med om! Jösses, nästan så att du önskade att du hade stannat hemma istället! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 (ändrad) Jag vi har alla olika sett att se på saker och ting. Jag hatar det så kallade Ryanair sättet. Jag vill ha det som på 80 o 90-talet. 100% poäng på alla resor Var inte svar på frågan, jag har faktiskt bokat med TA i september, men jag såg inte nån möjlighet att välja bort käk/dryck eller bagage. Tittade kanske inte tillräckligt noga. Ändrades Juni 19, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Var inte svar på frågan, jag har faktiskt bokat med TA i september, men jag såg inte nån möjlighet att välja bort käk/dryck eller bagage. Tittade kanske inte tillräckligt noga. "No please" funkar i ett riktigt flygbolag. Är nog bara i lågprisbolag man kan välja i förväg. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 (ändrad) "No please" funkar i ett riktigt flygbolag. Är nog bara i lågprisbolag man kan välja i förväg. Men hur mycket sjunker priset på Thai om jag optar ut bagage och käk/dryck? Såklart kan jag be dom att inte servera mig maten eller nåt, efter att dom purrat mig mitt i natten (har hänt på lufthansa i alla fall, en av dom få gånger jag lyckades sova lite på planet). Utan jag vill liksom bara ha flygresan, inget lullull. Ändrades Juni 19, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Men hur mycket sjunker priset på Thai om jag optar ut bagage och käk/dryck? Såklart kan jag be dom att inte servera mig maten eller nåt, efter att dom purrat mig mitt i natten (har hänt på lufthansa i alla fall, en av dom få gånger jag lyckades sova lite på planet). Utan jag vill liksom bara ha flygresan, inget lullull. Pröva på en bokningssida om du hittar det alternativet 5.5.5.5.5 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Men hur mycket sjunker priset på Thai om jag optar ut bagage och käk/dryck? Såklart kan jag be dom att inte servera mig maten eller nåt, efter att dom purrat mig mitt i natten (har hänt på lufthansa i alla fall, en av dom få gånger jag lyckades sova lite på planet). Utan jag vill liksom bara ha flygresan, inget lullull. Men hajar du inte ? Vi som liknas vid apor och white trash därför att vi flyger i billigaste klassen i ett lågprisbolag har helt enkelt inte fattat fördelen med dom "riktiga" flygbolagen. Alltså dom bolag som vet bättre än oss själva om vi vill att mat och dryck ska ingå och bakas in i biljettpriset. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Håller med Nonki har alltid åkt med Thai I 10 år aldrig ett enda strul, bra standard, god service, bra mat, är inte intresserad att vandra runt i Doha, Istanbul, Varda för att spara några hundralappar .När jag kommer ombord på Thaiflygplanet på ARN är jag redan i Thailand, men jag har väl bara haft en jävla tur. Jag åker bara economi tillräckligt fint för mig 175 lång 80kg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Håller med Nonki har alltid åkt med Thai I 10 år aldrig ett enda strul, bra standard, god service, bra mat, är inte intresserad att vandra runt i Doha, Istanbul, Varda för att spara några hundralappar .När jag kommer ombord på Thaiflygplanet på ARN är jag redan i Thailand, men jag har väl bara haft en jävla tur. Jag åker bara economi tillräckligt fint för mig 175 lång 80kg Har man aldrig åkt med ett annat bolag på 10 år så har man ingen aning hur god service, bra mat är hos andra bolag. För mig är det bara direktflyget som Thai är bättre på, övrigt är andra bättre på undantaget lågprisbolaget Norwegian. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Jag vi har alla olika sett att se på saker och ting. Jag hatar det så kallade Ryanair sättet. Jag vill ha det som på 80 o 90-talet. 100% poäng på alla resor Aha, det är poängen som är viktig.. Jag föredrar att rabatten är avdragen i grundpriset istället än att jaga poäng. Att få tillbaka det så som det var på 80 o 90-talet skulle betyda minst fördubblade biljettpriser och det kan du själv lösa med en dyrare biljett. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Men hajar du inte ? Vi som liknas vid apor och white trash därför att vi flyger i billigaste klassen i ett lågprisbolag har helt enkelt inte fattat fördelen med dom "riktiga" flygbolagen. Alltså dom bolag som vet bättre än oss själva om vi vill att mat och dryck ska ingå och bakas in i biljettpriset. Fritz.. Tja, skall jag nu bli runtjagad med "tom nam, tom ni" i Thailand så kan det väl lika gärna börja redan på flyget. Det är lika bra att ge upp... ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Har åkt med 5 - 6 olika bolag till Thailand med föredrar ändå Thai i första hand “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu