Jump to content
IGNORERAD

Översättningsfråga.


janne_h

Recommended Posts

För att göra ett sådant säkert påstående så borde man väl rimligtvis varit på plats som vittne.

Sen när blev ordet "nog" klassat som "säkert"?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    38

  • Benriach

    22

  • leifen

    9

  • stefan5300

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Enklast är nog att ringa en elektriker och säga att man behöver hjälp med att dra kablar i rör i befintliga väggar, när han dyker upp så super man ner honom och snor hans dragfjäder. LSEP!

Problemet i Thailand som iden stupar på. Är väl att dom flesta elektriker fuskar och skiter i VP rör. Och således inte har någon dragfjäder som man kan stjäla. :)

Annars var ju iden Lysande. :thumbsup:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen när blev ordet "nog" klassat som "säkert"?

Den svenska jag fått lära mig är att nog är tillräckligt övertygande för att man nog eller väl borde vara vittne på plats för att yttra något sådant?

Menar du att du var osäker i det du skrev?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet i Thailand som iden stupar på. Är väl att dom flesta elektriker fuskar och skiter i VP rör. Och således inte har någon dragfjäder som man kan stjäla. :)

Annars var ju iden Lysande. :thumbsup:

OK, då ger jag dig tipset att googla på vem som säljer VP-rör då de borde har intresse av att sälja dragfjädrar.

Vad Vp-rör heter på thai förtjänar nog en ny spännande tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenska jag fått lära mig är att nog är tillräckligt övertygande för att man nog eller väl borde vara vittne på plats för att yttra något sådant?

Menar du att du var osäker i det du skrev?

Som jag misstänkte(visste): du ger dig inte.

 

Vilken skola gick du i din stackare?

Påstår du verkligen att ett "nog" är lika med bekräftelse?

 

Allvarligt talat, för din firmas bästa så ge upp nu innan du gör bort dig fullkomligt.

 

 

 

 

 

Benriach: Hej, jag har en vattenläcka, kan du fixa det?

JanneH: Självklart det kan jag nog.

B: Nog?

J: Ja, det betyder att man är övertygad att man kan fixa det, det lärde jag mig i skolan. 

B: Ehhh, nog?  Men kan du verkligen fixa det?

J: Ja, självklart, det kan jag nog.

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Annars är det väl Fish Tape på Engelska.

Är det ett ekolod du spårar avloppsrören med :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt thaisidan som Nack Laeng hänvisade till så verkar ett ord för dragfjäder vara:

"ดึงสายเคเบิล"

vilket betyder dra i kabel som man gör med dragfjädern och en bild på en dragfjäder i nylon var med.

Kanske kan funka

http://th.aliexpress.com/item/4mm-nylon-fish-tape-Cable-puller-duct-rodder-snake-rod-push-pull-rod/1625786500.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Får tacka for ännu en otroligt rolig tråd att läsa en Söndagsmorgon :great:  :giggle:  :rotfl:och det som gor det så roligt är att folk aldrig kan ge sig och erkänna att de har fel :nono:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En dragfjäder för elrör kan du nog få tag i men numera tillverkas de i glasfiber dvs ej i stål som förr, så går du till en elgrossist eller homepro eller kommer du säkert få en fullt fungerande dragfjäder men ej i metall, som du kan använda som söktråd.

Så leta upp en elinstallatör som kan ha en sån gammal metalldragfjäder liggandes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får tacka for ännu en otroligt rolig tråd att läsa en Söndagsmorgon :great:  :giggle:  :rotfl:och det som gor det så roligt är att folk aldrig kan ge sig och erkänna att de har fel :nono:

TS får massor av goda råd som han direkt går i försvarsställning emot och dömer ut.

 

En människa borde aldrig skämmas över att behöva erkänna att han haft fel.

 

 

Lysande underhållning

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

TS får massor av goda råd som han direkt går i försvarsställning emot och dömer ut.

 

En människa borde aldrig skämmas över att behöva erkänna att han haft fel.

 

 

Lysande underhållning

 

Hade Janne tagit kontakt med någon på sin rorfirma i Sverige som skickat dragfjädern direkt med till exempel UPS eller Jetpak så hade han kanske haft den i näven nu.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En dragfjäder för elrör kan du nog få tag i men numera tillverkas de i glasfiber dvs ej i stål som förr, så går du till en elgrossist eller homepro eller kommer du säkert få en fullt fungerande dragfjäder men ej i metall, som du kan använda som söktråd.

Så leta upp en elinstallatör som kan ha en sån gammal metalldragfjäder liggandes.

Tillverkas i metall fortfarande.

Köpte både och för att vara säker.

Och finns de här, så finns de i Bangkok.

Bara gå till närmaste elbutik.

Pris: 590 och 890 baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

TS får massor av goda råd som han direkt går i försvarsställning emot och dömer ut.

 

En människa borde aldrig skämmas över att behöva erkänna att han haft fel.

 

 

Lysande underhållning

 

 

Och vad är det för råd du menar som jag dömer ut??

Jag frågade om någon vet vad detta heter på Thai för att jag vill köpa den i Bangkok och slippa importera från ett annat land eller Sverige. För att jag anser att det är att springa över ån efter vatten.

Att det sen var lördag igår med folk som dricker alkohol och vill diskutera men inte förstå är en annan sak.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Har både en i stål och en i nylon, men skulle jag visa en bild på en dragfjäder till tjejen som kan engelska och thai (och svenska) så skulle hon fan inte kunna översätta det - för jag är nästan 100% säker på att hon inte vet vad det är- hon har nog aldrig dragit en elkabel vad jag vet.

Gå förbi en eldragningsfirma. Dom vet vad det är och kanske kan sälja dig en eller tipsa om vart du kan hitta en butik som säljer sånt. Homepro är för amatörsnickare, inte för elektriker.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ett ekolod du spårar avloppsrören med :D

 

Här är 1 exempel på hur den används. Med skillnaden att jag använder den i smalare vattenrör. I avloppsrör kan jag använda kameran som har en inbyggd sond som skickar upp en signal var den befinner sig.

 

https://www.youtube.com/watch?v=qGN5y_-QMZc

 

Här är exempel på sondlokalisering

https://www.youtube.com/watch?v=TqxUFMbH2d0

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad är det för råd du menar som jag dömer ut??

Jag frågade om någon vet vad detta heter på Thai för att jag vill köpa den i Bangkok och slippa importera från ett annat land eller Sverige. För att jag anser att det är att springa över ån efter vatten.

Att det sen var lördag igår med folk som dricker alkohol och vill diskutera men inte förstå är en annan sak.

Du fick ju svar på din fråga redan i det andra inlägget av Surin P3, så varfor inte ge dig ut i Bangkok bland elbutikerna och leta reda på din dragfjäder istället for att diskutera massa onyttigt här.

Tid är väl pengar eller hur.

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Du fick ju svar på din fråga redan i det andra inlägget av Surin P3, så varfor inte ge dig ut i Bangkok bland elbutikerna och leta reda på din dragfjäder istället for att diskutera massa onyttigt här.

Tid är väl pengar eller hur.

 

 

 

 

 

 

Ja att diskutera är tydligen överflödigt, och slöseri med tid på ett forum. Allra helst på dom tider när alla affärer har stängt.

Vad fick dig att skriva detta. Har du för gott om tid iställlet för att göra något annat? ;)

Det är ännu mera fantastiskt när andra ska tala om för mig var jag mest slösar bort min tid.

Förmodligen ger jag mig ut och letar bland elbutiker. Dock var frågan vad det heter på Thai.

Det fick jag även svar på i tråden av Pingislover. Detta för att begränsa sökområdet. Då Bangkok är ganska stort. Och jag tycker att det är mer slöseri med tid att åka gata upp och ner för att leta efter elbutiker. När jag kan ta reda på vad dom heter och kanske ringa dit och fråga om dom har detta hemma. Om jag vet vad det heter på Thai.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att diskutera är tydligen överflödigt, och slöseri med tid på ett forum. Allra helst på dom tider när alla affärer har stängt.

Vad fick dig att skriva detta. Har du för gott om tid iställlet för att göra något annat? :wink:

Det är ännu mera fantastiskt när andra ska tala om för mig var jag mest slösar bort min tid.

Förmodligen ger jag mig ut och letar bland elbutiker. Dock var frågan vad det heter på Thai.

Det fick jag även svar på i tråden av Pingislover. Detta för att begränsa sökområdet. Då Bangkok är ganska stort. Och jag tycker att det är mer slöseri med tid att åka gata upp och ner för att leta efter elbutiker. När jag kan ta reda på vad dom heter och kanske ringa dit och fråga om dom har detta hemma. Om jag vet vad det heter på Thai.

Och nu har väl butikerna varit oppna i minst 2 timmar och du fortsätter att skriva här, tydligen inte så bråttom med din dragfjäder. :y2:  :y15: .

Ja jag har precis hur mycket tid som helst att sitta här och tjafsa med andra som tjafsar och som alltid vill ha sista ordet. :im_happy:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att diskutera är tydligen överflödigt, och slöseri med tid på ett forum. Allra helst på dom tider när alla affärer har stängt.

Vad fick dig att skriva detta. Har du för gott om tid iställlet för att göra något annat? :wink:

Det är ännu mera fantastiskt när andra ska tala om för mig var jag mest slösar bort min tid.

Förmodligen ger jag mig ut och letar bland elbutiker. Dock var frågan vad det heter på Thai.

Det fick jag även svar på i tråden av Pingislover. Detta för att begränsa sökområdet. Då Bangkok är ganska stort. Och jag tycker att det är mer slöseri med tid att åka gata upp och ner för att leta efter elbutiker. När jag kan ta reda på vad dom heter och kanske ringa dit och fråga om dom har detta hemma. Om jag vet vad det heter på Thai.

Vad kan man vänta sig :wink:

Frågade om en rök och det blev diffust men gumman ringde till Thailand och de fixar en en gammal tvättmaskin som kan göras om till rök för 250bath.

Misstänker att jag får lägga 500bath till så det blir som jag vill ha det.

Men det fixar de i Thailand och jag är inte ens säker att de vet vad jag vill ha.

Blir det en Thailändsk standardmaskin så blir det mycket svetsande.

Med tanke på översättning

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu har väl butikerna varit oppna i minst 2 timmar och du fortsätter att skriva här, tydligen inte så bråttom med din dragfjäder. :y2:  :y15: .

Ja jag har precis hur mycket tid som helst att sitta här och tjafsa med andra som tjafsar och som alltid vill ha sista ordet. :im_happy:

 

Nu har jag löst det hela på ett mera effektivt sätt. En av mina anställda var just förbi. Han har lovat mig att köpa en dragfjäder.

Så nu har jag helt plötsligt en massa tid över till alla tidstjuvar. :) Var skrev jag förresten att jag hade extremt bråttom att hitta en dragfjäder?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kan man vänta sig :wink:

Frågade om en rök och det blev diffust men gumman ringde till Thailand och de fixar en en gammal tvättmaskin som kan göras om till rök för 250bath.

Misstänker att jag får lägga 500bath till så det blir som jag vill ha det.

Men det fixar de i Thailand och jag är inte ens säker att de vet vad jag vill ha.

Blir det en Thailändsk standardmaskin så blir det mycket svetsande.

Med tanke på översättning

Varför inte bygga en egen rök, det gjorde jag, inte så jäkla svårt.

post-3132-0-93732200-1428809015.jpg

post-3132-0-88660800-1428809073.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag löst det hela på ett mera effektivt sätt. En av mina anställda var just förbi. Han har lovat mig att köpa en dragfjäder.

Så nu har jag helt plötsligt en massa tid över till alla tidstjuvar. :) Var skrev jag förresten att jag hade extremt bråttom att hitta en dragfjäder?

 

Nu skrev jag ju inte extremt bråttom, trodde det var bråttom eftersom du frågade var den kunde kopas och som du fick ett bra svar på av Surin, annars kunde du ju haft det stora Sondagsnojet att åka ut och leta själv.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag ju inte extremt bråttom, trodde det var bråttom eftersom du frågade var den kunde kopas och som du fick ett bra svar på av Surin, annars kunde du ju haft det stora Sondagsnojet att åka ut och leta själv.

Kan ju vara nöje att åka gata upp och gata ner i Bangkok och leta. Jag brukar dock ha för vana att försöka ta reda var jag åker (var specifik affär ligger).

Om det inte spar tid? Så spar det i alla fall energi.

 

Möjligtvis om man åker motorcykel i 160 då. ;):)

 

Förr övrigt tack till alla som kommit med goda råd.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju vara nöje att åka gata upp och gata ner i Bangkok och leta. Jag brukar dock ha för vana att försöka ta reda var jag åker (var specifik affär ligger).

Om det inte spar tid? Så spar det i alla fall energi.

 

Möjligtvis om man åker motorcykel i 160 då. :wink::)

 

Förr övrigt tack till alla som kommit med goda råd.

Kanske hade varit bättre att sokt på något Bangkokforum än på mpr en lordag :declare:  :wink:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr övrigt tack till alla som kommit med goda råd.

 

 

Vasågod, det var så lite, hör av dig igen om du behöver fler tips...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...