Jump to content
IGNORERAD

Översättningsfråga.


janne_h

Recommended Posts

Hur menar du?

 

Jag tror nog att Ulla på posten vet var man köper mjölk även om det inte har ett jävla dugg med posten att göra...

 

Vad jag menar är att du nog borde läsa igenom tråden i morgon när du är nykter så förstår du nog det mesta om både virrighet och verktyg... :) Eller i alla fall lite mer än vad du verkar göra nu?

Som det är nu så ska man tydligen gå till Ikea om man vill ha korv och till posten om man ska ha mjölk.

Knappast underlag för att kalla mig virrig. Snarare tvärtom!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    38

  • Benriach

    22

  • leifen

    9

  • stefan5300

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad jag menar är att du nog borde läsa igenom tråden i morgon när du är nykter så förstår du nog det mesta om både virrighet och verktyg... :) Eller i alla fall lite mer än vad du verkar göra nu?

Som det är nu så ska man tydligen gå till Ikea om man vill ha korv och till posten om man ska ha mjölk.

Knappast underlag för att kalla mig virrig. Snarare tvärtom!

Korv på ikea är väl inget konstigt, bara billigt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Korv på ikea är väl inget konstigt, bara billigt...

Kan så vara i restaurangen. Men jag betvivlar att du går ut på sängavdelningen och begär att få köpa korv. Möjligen att polisen skulle dyka upp då och anklaga dig för sexuella trackaserier... :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan så vara i restaurangen. Men jag betvivlar att du går ut på sängavdelningen och begär att få köpa korv. Möjligen att polisen skulle dyka upp då och anklaga dig för sexuella trackaserier... :)

 

Begär att få köpa gör väl få men om man frågar om de har korv skulle de nog hänvisa till korvkiosken vid utgången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Begär att få köpa gör väl få men om man frågar om de har korv skulle de nog hänvisa till korvkiosken vid utgången.

Kan nog vara så. Men huvudfrågan var att B tyckte att det var konstigt att killen på Homepro inte kunde den thailändska benämningen på dragfjäder. Efter att få sett en bild från google på en sådan. Och fått förklarat hur den fungerade. Då dom inte sålde produkten.

Jag tycker då att korv och mjölk är lite mera folkligare produkter än en dragfjäder. Som är ett verktyg för elektriker.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan så vara i restaurangen. Men jag betvivlar att du går ut på sängavdelningen och begär att få köpa korv. Möjligen att polisen skulle dyka upp då och anklaga dig för sexuella trackaserier... :)

Aha, så du gick till Homepro och begärde att få köpa dragfjäder.   Tro fan de nekade dig då, det skulle jag också göra om jag skulle bli så otrevligt bemött även om jag hade det under disken...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog vara så. Men huvudfrågan var att B tyckte att det var konstigt att killen på Homepro inte kunde den thailändska benämningen på dragfjäder. Efter att få sett en bild från google på en sådan. Och fått förklarat hur den fungerade. Då dom inte sålde produkten.

Jag tycker då att korv och mjölk är lite mera folkligare produkter än en dragfjäder. Som är ett verktyg för elektriker.

Nu töjer du lite på sanningen. Han du frågade visste vad det var för något...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog vara så. Men huvudfrågan var att B tyckte att det var konstigt att killen på Homepro inte kunde den thailändska benämningen på dragfjäder. Efter att få sett en bild från google på en sådan. Och fått förklarat hur den fungerade. Då dom inte sålde produkten.

Jag tycker då att korv och mjölk är lite mera folkligare produkter än en dragfjäder. Som är ett verktyg för elektriker.

 

Att killen på Homepro inte kunde hänvisa till en affär som säljer prylar till elektriker kan man ju finna märkligt, men han kanske bara var lat som så många andra?

Korv och mjölk är definitivt mer folkligt än en dragfjäder, framförallt mer näringsrikt. Dock bara korv man finner på IKEA.

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi idag (jag och min fru) var på homepro. Så visade vi bilder. Dom förstod  vad vi menade. Men det fanns inte i sortimentet.

Och om detta inte finns så hjälper inga bilder i världen. Då är det enklare med att antingen googla med Thaiord för att hitta en affär som säljer detta. Och gå dit med bilder. Eller rådfråga någon anställd om dom vet vad det säljs.

Jag ska försöka kolla efter elbutiker.

Problemet här i Thailand är att det sällan finns butiker som är specifika efter yrkesområde.

 

Antingen är det typ Thaiwatsadu, homepro eller lokala järnaffären som gäller när man ska inhandla verktyg och material.

 

 

 

Det är nog dags för dig att slipa lite på din svenska eller bli nykter?

Jag har aldrig skrivit att han visste vad det var för något!

Jag har endast skrivit att han förstod vad vi menade (efter att vi visat bild och förklarat funktionen). Vilket är en vid skillnad!

Således är det inte jag som töjer på sanningen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog dags för dig att slipa lite på din svenska eller bli nykter?

Jag har aldrig skrivit att han visste vad det var för något!

Jag har endast skrivit att han förstod vad vi menade (efter att vi visat bild och förklarat funktionen). Vilket är en vid skillnad!

Således är det inte jag som töjer på sanningen.

OK, förklara då vad han förstod, respektive inte förstod, för jag förstår inte direkt skillnaden mellan att förstå något men inte veta...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Att killen på Homepro inte kunde hänvisa till en affär som säljer prylar till elektriker kan man ju finna märkligt

 

Om du varit på homepro så förstår du nog att det inte alls är speciellt märkligt.

Dom som jobbar där har nog fått lära sig sortimentet på sin avdelning. Men att känna till verktyg som inte finns där. Eller var man kan köpa dessa. Är nog att sätta lite för stor tilltro till lågutbildad billig personal som är mer i antal än kunder.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du varit på homepro så förstår du nog att det inte alls är speciellt märkligt.

Dom som jobbar där har nog fått lära sig sortimentet på sin avdelning. Men att känna till verktyg som inte finns där. Eller var man kan köpa dessa. Är nog att sätta lite för stor tilltro till lågutbildad billig personal som är mer i antal än kunder.

Men han kände ju till det.  Hur ska du ha det?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, förklara då vad han förstod, respektive inte förstod, för jag förstår inte direkt skillnaden mellan att förstå något men inte veta...

jaa jaa, jag förstååå vad dy siger, meeen shuuur meenar dy? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, förklara då vad han förstod, respektive inte förstod, för jag förstår inte direkt skillnaden mellan att förstå något men inte veta...

Jag får säkert ta det i ett antal inlägg ytterligare. Eftersom du inte förstått detta i dom inlägg jag redan skrivit...

Vi förklarade med bild och funktion. Han förstod funktionen på en dragfjäder efter att fått detta förklarat till sig av oss. Dock hade dom inte en sådan. Och han visste än mindre vad den heter på Thai eller var man kunde köpa en sådan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att göra en höna av en fjäder.

nja, göra en höna av en dragfjäder är väl mer korrekt

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att göra en höna av en fjäder.

Tja det blir väl en transa då, med tanke på att det är en drag-fjäder...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får säkert ta det i ett antal inlägg ytterligare. Eftersom du inte förstått detta i dom inlägg jag redan skrivit...

Vi förklarade med bild och funktion. Han förstod funktionen på en dragfjäder efter att fått detta förklarat till sig av oss. Dock hade dom inte en sådan. Och han visste än mindre vad den heter på Thai eller var man kunde köpa en sådan.

Ok, jag köper det.

 

Sov så gott nu, hoppas bara att du har välstoppade kuddar så inte fjädrarna sticker ut och ger dig mardrömmar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

jaa jaa, jag förstååå vad dy siger, meeen shuuur meenar dy? :D

Ser att Janne givit karma till detta inlägg, och om det överensstämmer med Jannes bemötande på Homepro så skulle jag nog inte påstå att snubben kände till vad Janne menade, och då haltar ju hela historien...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser att Janne givit karma till detta inlägg, och om det överensstämmer med Jannes bemötande på Homepro så skulle jag nog inte påstå att snubben kände till vad Janne menade, och då haltar ju hela historien...

Man kan ju nästan tolka det som att du vill göra gällande att du jobbar på verktygsavdelningen på home pro? :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju nästan tolka det som att du vill göra gällande att du jobbar på verktygsavdelningen på home pro? :)

Hur tolkar du då?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dragfjäder, en baggis...

 

Det verkligt svåra har ni svar på här:

 

Vad kvinnor säger och vad de egentligen menar...
> Kan vi inte bara vara vänner?
Inte en chans i världen att någon del av din kropp någonsin får röra min kropp igen.

> Jag behöver lite utrymme.
...utan dig.

> Ser jag tjock ut i den här dressen?
Det var länge sedan vi bråkade.

> Nej, det går bra med pizza
...ditt snåla elände.

> Jag vill inte inleda ett förhållande just nu.
Jag vill inte inleda ett förhållande med DIG.

> Jag vet inte, vad vill du göra?
Har du verkligen inte planerat någonting för ikväll?

> Jag tycker om dig, men...
Jag tycker inte om dig.

> Du lyssnar aldrig.
Du lyssnar aldrig.

> Vi går för fort fram...
Jag tänker inte ligga med dig förrän jag vet om den där killen på gymet har en flickvän.

> Ja, ja!!! Precis där...
OK, nästan där, låt oss få det överstökat nu.

> Storleken har ingen betydelse.
...såvida jag inte vill ha orgasm.
 
 
Funkar i alla språk.
 
 
MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser att Janne givit karma till detta inlägg, och om det överensstämmer med Jannes bemötande på Homepro så skulle jag nog inte påstå att snubben kände till vad Janne menade, och då haltar ju hela historien...

 

 

 

För att göra ett sådant säkert påstående så borde man väl rimligtvis varit på plats som vittne.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast är nog att ringa en elektriker och säga att man behöver hjälp med att dra kablar i rör i befintliga väggar, när han dyker upp så super man ner honom och snor hans dragfjäder. LSEP!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...