mrco Inlagd April 6, 2015 Dela Inlagd April 6, 2015 Är det någon som har en aning om vilken avkastning man kan förvänta sig per år om man har 50 Rai mark fördelat på ris och sockerrörsodling ( och att man måste hyra in personal för att så och skörda). // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 6, 2015 Dela Inlagd April 6, 2015 Behövs nog mycket mer fakta som var i landet? Tillgång på vatten? Jordmån? Gödsel? Avstånd till sockerbruk. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd April 6, 2015 Trådstartare Dela Inlagd April 6, 2015 Det gäller Buriram, något mer vet jag inte. (Jag har inte tänkt bli farmare utan jag fick frågan som jag för vidare) // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd April 6, 2015 Dela Inlagd April 6, 2015 Tja, På risodling ca 5000 baht/rai efter allt är betalt. Vid en skörd/år. Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd April 6, 2015 Dela Inlagd April 6, 2015 Vi har ganska många rai, och för några år sen testade vi med sockerrör på 30 rai. Det gav för vår del avsevärt sämre avkastning än ris. Om vi gjorde fel, eller om marken inte lämpade sig för sockerrör, det låter jag vara osagt. Du kanske får ta och kolla hur marken är beskaffad, prata en del med folket i byn om hur det är att odla ris resp. sockerrör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.