Jump to content
IGNORERAD

Regeringen kommer att skriva av 8.56 miljarder för skuldsatta bönder.


Khun Ken

Recommended Posts

Hej

 

Helt rätt men i vilka demokratiska länder är det kuppande Generaler och Kungahuset som avgör hur en regering agerar och sköter sig?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Tex i ett land där de "folkvalda" rånar och våldtar landet och dess folk.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    12

  • UglyFarang

    10

  • spooncreek

    9

  • turisten

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur ända in i h*****e kunde Thailand risbönder bli utfattiga och behöver skuldsanering när dom fick dubbla världsmarknadspriset för sitt ris.

 

Mängden nya BMW och Mercedes i ris-distriktet Chaiyaphum tyder på något annat.

 

Många blev rika på stödet och kanske får en skuldsanering på sin BMW på köpet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har vunnit alla val på 2000-talet?

Påstår du det är Thaksin och hans maffiafamilj så ljuger du som vanligt!

 

Vari ligger lögnen i det påståendet om man får lov att fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vari ligger lögnen i det påståendet om man får lov att fråga?

 

Det beror på hur man definierar vinna ett val, endast 1 gång har TRT vunnit ett val på egen hand-2005-vid alla andra tillfällen har de varit tvungna att bilda en koalition efter valet för att kunna regera.

 

Bara för att man är största parti i ett val betyder inte att man vunnit valet-fråga valfri socialdemokrat i Sverige.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på hur man definierar vinna ett val, endast 1 gång har TRT vunnit ett val på egen hand-2005-vid alla andra tillfällen har de varit tvungna att bilda en koalition efter valet för att kunna regera.

 

Bara för att man är största parti i ett val betyder inte att man vunnit valet-fråga valfri socialdemokrat i Sverige.

 

Jaha, så att vinna ett val är din värld att vara i absolut majoritet?  Inte att vara största parti och regera i koalition med andra partier? Du är för kul emellan varven i ditt Thaksin-hat, ingen kan frånta dig det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tex i ett land där de "folkvalda" rånar och våldtar landet och dess folk.

Hej

 

Tycker du inte att det är konstigt att det bara är kungahuset, militären, PDRC och eliten i Bangkok som märker av detta rånande och våldtagande.

 

Befolkningen verkar uppenbarligen inte dela kungahuset, militären, PDRC och eliten i Bangkoks uppfattning i denna fråga.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, så att vinna ett val är din värld att vara i absolut majoritet?  Inte att vara största parti och regera i koalition med andra partier? Du är för kul emellan varven i ditt Thaksin-hat, ingen kan frånta dig det.

 

Vill du kalla det Thaksin-hat att vara emot korruption, nepotism och att summariskt avrätta tusentals oskyldiga medborgare så fine by me. Du är för övrigt väldigt gullig i ditt försvar av den diktatoriska maffiaklanen Shinawatra.

 

Så Socialdemokraterna har vunnit alla val i Sverige den senast 80 åren, intressant...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jaha, så att vinna ett val är din värld att vara i absolut majoritet?  Inte att vara största parti och regera i koalition med andra partier? Du är för kul emellan varven i ditt Thaksin-hat, ingen kan frånta dig det.

Hej

 

I dom gulas värld vet jag inte vem som vinner valen, men i övriga världen är det väl dom som får flest röster och bildar regering.

 

Är det inte största parti och regeringsbildarna som är valets egrare så vore det roligt att höra dom gulas förklaring till vem det egentligen skulle vara som vann, man ställer väl upp för att försöka få flest röster och bilda regering?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

I dom gulas värld vet jag inte vem som vinner valen, men i övriga världen är det väl dom som får flest röster och bildar regering.

 

Är det inte största parti och regeringsbildarna som är valets egrare så vore det roligt att höra dom gulas förklaring till vem det egentligen skulle vara som vann, man ställer väl upp för att försöka få flest röster och bilda regering?

 

Med vänlig hälsning isan lover

I Sverige har väl "sossarna" varit störst i massor av val men ändå inte lyckats bilda regering.

 

Största parti betyder inte regeringsbildare.

 

Läs på lite mer.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I Sverige har väl "sossarna" varit störst i massor av val men ändå inte lyckats bilda regering.

 

Största parti betyder inte regeringsbildare.

 

Läs på lite mer.

Hej

 

Inte med automatik men normalt anses nog den som får flest röster vara ett vals vinnare, dessutom är det nog så att största partiet ofta får chansen att bilda regering först. 

 

I Thailands fall har ingen annan än dom röda vare sig vunnit eller bildat regering efter ett val på hela 2000 talet utan en föregående juridisk eller militär kupp.

 

Så vad befolkningen vill råder det inte minsta tvekan om.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du kalla det Thaksin-hat att vara emot korruption, nepotism och att summariskt avrätta tusentals oskyldiga medborgare så fine by me. Du är för övrigt väldigt gullig i ditt försvar av den diktatoriska maffiaklanen Shinawatra.

 

Så Socialdemokraterna har vunnit alla val i Sverige den senast 80 åren, intressant...

 

Att vinna ett val. är i min värld att få möjligheten att regera, Inte att  "bara" bli största parti. Känns som en relativt okontroversiell åsikt. Utom här förstås, och när vi pratar Thaksin...då gäller inte den logiken längre uppenbarligen.

 

Du vet sedan innan att jag inte har mycket till övers för Thaksin med anhang. Dålig retorik. Men folket har valt att rösta fram honom till regeringsmakten gång på gång. Sen kan du och jag tycka hur illa vi vill om det, det hjälper liksom inte.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nog ingen chans numera att de röda i Thaksinregi" skulle vinna ett val idag.

 

Populariteten är inte den samma numera. 

 

Mycket långt därifrån.

 

Röda i helt ny regi kan göra det.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vari ligger lögnen i det påståendet om man får lov att fråga?

 

Om ett parti har vunnit ett val så betyder det att de har mer än 50,0%.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ett parti har vunnit ett val så betyder det att de har mer än 50,0%.

 

Då blir det ont om vinnare i de flesta parlamentariska demokratier. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir det ont om vinnare i de flesta parlamentariska demokratier. 

 

Helt rätt om man inte gått till val som en koalition tex som Alliansen här hemma.

 

EDIT: om man efter val resultatet har presenterats KÖPER ihop en koalition så kan man i min värld aldrig räknas som en val vinnare.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt om man inte gått till val som en koalition tex som Alliansen här hemma.

 

EDIT: om man efter val resultatet har presenterats KÖPER ihop en koalition så kan man i min värld aldrig räknas som en val vinnare.

 

Jaha. Ja du fär väl se det viset då. Ganska udda.

Men vi kan i alla fall vara överens om att Thaksins PTP vann senaste valet 2011, då man erövrade 53 % av mandaten. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha. Ja du fär väl se det viset då. Ganska udda.

Men vi kan i alla fall vara överens om att Thaksins PTP vann senaste valet 2011, då man erövrade 53 % av mandaten. 

Deltog en efterlyst brottsling boende i utlandet som privat partiägare i valet?

 

Visst är det demokratiskt.

 

I teflonlandet är det fullt möjligt.

 

Även med svenska supportrar av riktig demokrati.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha. Ja du fär väl se det viset då. Ganska udda.

Men vi kan i alla fall vara överens om att Thaksins PTP vann senaste valet 2011, då man erövrade 53 % av mandaten. 

 

Som jag skrev tidigare så är över 50,0% en seger.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Deltog en efterlyst brottsling boende i utlandet som privat partiägare i valet?

 

Visst är det demokratiskt.

 

I teflonlandet är det fullt möjligt.

 

Även med svenska supportrar av riktig demokrati.

 

Som sagt , PTP vann valet 2011. Igen. Stort. Med egen majoritet. Personligen tror jag att ett Thaksin-lett parti skulle vinna nästkommande de val också om de ställde upp.  Särskilt om Yingluck kunde bli PM igen (vilket iofs är rätt osannolikkt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt , PTP vann valet 2011. Igen. Stort. Med egen majoritet. Personligen tror jag att ett Thaksin-lett parti skulle vinna nästkommande de val också om de ställde upp.  Särskilt om Yingluck kunde bli PM igen (vilket iofs är rätt osannolikkt)

PTP måste väl bilda kollation/köpa över några småpartier för att får sin jordskredsseger med 48% av rösterna.

Mandatfördelningen är inte samma som röstetal.

 

 

Egen majoritet och jordskredssegrar som under hela 2000 talet?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

PTP måste väl bilda kollation/köpa över några småpartier för att får sin jordskredsseger med 48% av rösterna.

Mandatfördelningen är inte samma som röstetal.

 

 

Egen majoritet och jordskredssegrar som under hela 2000 talet?

 

Mandatfördelningen på 52 %  skulle räckt för att styra landet med egen majoritet eller hur? Eller hur tänker du nu?

 

Igen och återigen. Det kan störa både dig och mig (mig utan tvekan) men Thaksins partier har skaffat sig tillräckligt många röster i varje val som har hållits under 2000-talet, för att bilda regering.  Sista gången vann de absolut majoritet. Jag fattar inte vad som gör dessa fakta så jobbiga att acceptera. Framåt kan man bara spekulera. Jag tror dock de vinner igen om de ställer upp. Väldigt många thailändare gillar Thaksin och Yingluck. Like it or not.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Mandatfördelningen på 52 %  skulle räckt för att styra landet med egen majoritet eller hur? Eller hur tänker du nu?

 

Igen och återigen. Det kan störa både dig och mig (mig utan tvekan) men Thaksins partier har skaffat sig tillräckligt många röster i varje val som har hållits under 2000-talet, för att bilda regering.  Sista gången vann de absolut majoritet. Jag fattar inte vad som gör dessa fakta så jobbiga att acceptera. Framåt kan man bara spekulera. Jag tror dock de vinner igen om de ställer upp. Väldigt många thailändare gillar Thaksin och Yingluck. Like it or not.

Fick dom 52% utan att köpa över andra småpartier, som ensamt parti så har jag fel om historien av 2011 års val.

  

Vet att många gillar "familjen" eller gjorde, men det gör väl dom inte mer demokratiska när dom inte följer internationella begrepp för att räknas för en riktig demokrati.

 

I min Risby är nog dom "rökta" om dom inte erbjuder kreditkort, bilar och guld till alla analfabeterna.

 

Överpris på ris fungerar nog också.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick dom 52% utan att köpa över andra småpartier, som ensamt parti så har jag fel om historien av 2011 års val.

  

Vet att många gillar "familjen" eller gjorde, men det gör väl dom inte mer demokratiska när dom inte följer internationella begrepp för att räknas för en riktig demokrati.

 

I min Risby är nog dom "rökta" om dom inte erbjuder kreditkort, bilar och guld till alla analfabeterna.

 

Överpris på ris fungerar nog också.

 

The final tally for Thailand's general election Sunday showed a landslide win for the main opposition Pheu Thai Party, led by Yingluck Shinawatra.
 
The PTP secured 263 seats out of a possible 500, compared with Prime Minister Abhisit Vejjajiva's Democrats, who won 162 seats. In a distant third place was BhumjaiThai, which came out on top in 34 contests, with the Chartthaipattana party the only other to secure double figures. The only comfort for the Democrats might be that they secured more seats in their traditional stronghold of Bangkok, with 23, than exit polls suggested they might.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

 

The final tally for Thailand's general election Sunday showed a landslide win for the main opposition Pheu Thai Party, led by Yingluck Shinawatra.
 
The PTP secured 263 seats out of a possible 500, compared with Prime Minister Abhisit Vejjajiva's Democrats, who won 162 seats. In a distant third place was BhumjaiThai, which came out on top in 34 contests, with the Chartthaipattana party the only other to secure double figures. The only comfort for the Democrats might be that they secured more seats in their traditional stronghold of Bangkok, with 23, than exit polls suggested they might.
 

 

Förstår du stöder denna demokrati.

Privatägda och styrda från utlandet.

 

Synd att inte FN, EU och övriga demokratier placerar Thailand  bland de riktiga demokratierna.

 

Demokratiindexet talar mot dig.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår du stöder denna demokrati.

Privatägda och styrda från utlandet.

 

Synd att inte FN, EU och övriga demokratier placerar Thailand  bland de riktiga demokratierna.

 

Demokratiindexet talar mot dig.

 

 Det var då jävligt märkligt. Det enda jag har gjort,  i rätt många inlägg nu i denna tråd är att berätta fakta. PTP vann 2011. Egen majoritet. 

 

För  för att vara på säkra sidan, vis av erfarenhet av tidigare diskussioner här på MPR,. har jag flera ggr skrivit att jag inte har särskilt mycket till övers för Thaksin. Men det hjälpte uppenbarligen inte denna gången heller. Dags att träna upp läsförståelsen, Leifen?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...