Jump to content
IGNORERAD

Abhisit kritisk mot den föreslagna militära konstitutionen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Abhisit är tveklöst den enda partiledaren i Thailand de senaste 10 åren som har en endaste DNA-sträng av demokrati i blodet. Precis som du är jag dock orolig för att han, precis som 2008, inte orkar stå emot trycket utan accepterar att leda en demokratiskt tveksamt tillkommen regering efter nästa val. Om ingen som någonsin fått bära Thaksins golfskor får ställa upp i nästa val så kan ju inte gärna Demokraterna förlora igen men samtidigt, har de verkligen vunnit då?

Hej

 

Det finns ju som sagt en risk att Abhisit nappar på juntans erbjudande igen, men jag hoppas som sagt att han lärde sig något 2008 och tackar nej den här gången.

 

Visst är det tveksamt om man kan kalla det en ev. seger för Demokraterna om landets största och populäraste parti som har dominerat i samtliga val på 2000 talet inte tillåts vara med, den risken är nog överhängande nu, juntan vågar nog inte chansa en gång till med ett öppet val.

 

Juntan har ju dåliga erfarenheter av att låta befolkningen välja fritt, så allt talar väl för ett val med "lagom" motstånd för Demokraterna. 

 

Ur demokratisk synpunkt bör alla som vill ställa upp i ett val få göra detta annars blir det ju i princip ett riggat val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    7

  • Khun Ken

    2

  • Celsius

    1

  • UglyFarang

    1

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Så han är nu en FD Marionett !?

 

Gäller det tills vidare eller bara så länge han säger saker du gillar ?

Hej

 

Marionett har han varit men jag hoppas att han tackar nej om han blir erbjuden denna tjänst igen. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...