John Khonken Inlagd Mars 21, 2015 Dela Inlagd Mars 21, 2015 Funkar bra med nudlar för en fd Sandarne bo också Detta är skitgott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 21, 2015 Dela Inlagd Mars 21, 2015 Detta är skitgott. Kålsoppa är gott och ärtsoppa är gott! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 21, 2015 Dela Inlagd Mars 21, 2015 Ärtsoppa är också gott. Löksoppa också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 21, 2015 Dela Inlagd Mars 21, 2015 Kålsoppa är gott och ärtsoppa är gott! Som Tham är underbart gott, fast nudlar.. Nää då käkar jag hellre Spaghetti fast de eg e samma sak.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 21, 2015 Dela Inlagd Mars 21, 2015 Ja, borde va lätt att få ett billigt boende i t ex Biskopsgården. Nä, sååå dyrt har det inte blivit i Thailand och kommer nog inte att bli. Nu är det ju så att bidragstagare inte är beroende av priset på boendet. Därför är kostnaden att bo i t ex Biskopsgården inte annorlunda än i motsvarande områden bebodda av svennar. Frågan är om det är mindre köer än på andra ställen. Det är väl vanligt med förtur för de som inte står i kön på dessa ställen? Sverige kommer nog att befinna sig i utförsbacke rätt många år framåt, det kommer nog att märkas i växelkursen framöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 21, 2015 Dela Inlagd Mars 21, 2015 Hur i h-e kan en f ö normal kille från Tibro gilla somtam och nudlar?!?! Det é ju gott “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 21, 2015 Dela Inlagd Mars 21, 2015 (ändrad) .Dubbelpost Ändrades Mars 21, 2015 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 21, 2015 Dela Inlagd Mars 21, 2015 Nu är det ju så att bidragstagare inte är beroende av priset på boendet. Därför är kostnaden att bo i t ex Biskopsgården inte annorlunda än i motsvarande områden bebodda av svennar. Frågan är om det är mindre köer än på andra ställen. Det är väl vanligt med förtur för de som inte står i kön på dessa ställen? Sverige kommer nog att befinna sig i utförsbacke rätt många år framåt, det kommer nog att märkas i växelkursen framöver. Min farsa lärde mej ett jävligt bra uttryck (eller talesätt) Han sa: Binda ris åt egen rygg... Det är väl ungefär det Sverige gör just nu... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 21, 2015 Dela Inlagd Mars 21, 2015 Detta är skitgott. man ser vilka laster en del har här äta skit hualigen he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 (ändrad) Då har vi kollat på olika källor för inflationen och jag har svårt att hävda att min är den rätta. Beträffande valutan, så sköt jag från höften med 5 Thb för en krona för några år sedan. Det känns emellertid som att sanningen ligger nånstans mellan dina och mina uppgifter. Sedan är det ju som du säger, att utvecklingen på fonder och aktier under samma period har varit gynnsam och med råge kompenserat valutan och inflationen. Hur i h-e kan en f ö normal kille från Tibro gilla somtam och nudlar?!?! Det finns ju olika sätt att beräkna inflation men denna tittade jag på http://www.tradingeconomics.com/Thailand/inflation-cpi Särskilt normal vet jag inte om jag är, eller ens vill vara, men somtam och nudlar är riktigt bra vardagsmat. Jag tycker om nästan all mat och dryck, lite väl mycket uppenbarligen, så faktumet att jag gillar somtam och nudlar utesluter inte på något sätt att jag också gillar rökt regnbågsforell, grynkorv och potatismos samt kebabpizza. Nämnda 3 rätter är inte slumpvis utvalda utan måltider jag alltid äter de första dagarna jag kommer "hem" till Tibro. Det händer dock aldrig att jag saknar svensk mat i Thailand men efter en vecka i Sverige så kommer suget efter thailändsk. Vi äter ganska mycket västerländsk mat i Thailand, frugan lagar en del och minst en gång i veckan på restaurang, men väldigt sällan svensk. Bangkok, precis som Pattaya, är guldgruvor till stor del därför att man kan äta riktigt bra mat från världens alla hörn utan att bli ruinerad. Jag har sedan många år tillbaka gett upp ideen på att äta västerländsk mat på en allmän Somchai-thai-restaurang eller på en bilmekar-Steve-från-Birmingham-sylta; jag blir alltid bara besviken. Även i Bangkok får man fortfarande en schysst Thailunch för 50 Baht och det duger bra för mig i vardagen. Ska jag äta västerländskt så måste jag dock upp i prisklass, nästan tiofalt, för att det ska smaka bra. Jag gillar som sagt all mat men måste jag välja mellan Asiatiskt och Västerländskt, vilket vore oerhört trist, så föll ändå valet enkelt på det förstnämnda. Nordeuropeisk kost klarar jag mig ganska bra utan då den känns rätt fattig med sin traditionella begränsning av grönsaker, örter och kryddor; men visst skulle jag sakna framförallt det italienska köket. Kineserna har ett gammalt uttryck som nog stämde oerhört bra en gång i tiden och fortfarande bär viss sanning "västerlänningar äter för att leva och asiater lever för att äta. Jag kollade i telefonen efter senaste matbilder från Thailand och där var både västerländskt, Fin-Thai och Gatu-Thai. Den enda gemensamma nämnaren var finölen Ändrades Mars 22, 2015 av Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 (ändrad) eller på en bilmekar-Steve-från-Birmingham-sylta; jag blir alltid bara besviken Du är inte ensam om det Atom ! Ja jäklar...bilmekar-Steve-från-Birmingham-sylta...det uttrycket ska jag lägga på minnet. Fritz.. Ändrades Mars 22, 2015 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Det finns ju olika sätt att beräkna inflation men denna tittade jag på http://www.tradingeconomics.com/Thailand/inflation-cpi Särskilt normal vet jag inte om jag är, eller ens vill vara, men somtam och nudlar är riktigt bra vardagsmat. Jag tycker om nästan all mat och dryck, lite väl mycket uppenbarligen, så faktumet att jag gillar somtam och nudlar utesluter inte på något sätt att jag också gillar rökt regnbågsforell, grynkorv och potatismos samt kebabpizza. Nämnda 3 rätter är inte slumpvis utvalda utan måltider jag alltid äter de första dagarna jag kommer "hem" till Tibro. Det händer dock aldrig att jag saknar svensk mat i Thailand men efter en vecka i Sverige så kommer suget efter thailändsk. Vi äter ganska mycket västerländsk mat i Thailand, frugan lagar en del och minst en gång i veckan på restaurang, men väldigt sällan svensk. Bangkok, precis som Pattaya, är guldgruvor till stor del därför att man kan äta riktigt bra mat från världens alla hörn utan att bli ruinerad. Jag har sedan många år tillbaka gett upp ideen på att äta västerländsk mat på en allmän Somchai-thai-restaurang eller på en bilmekar-Steve-från-Birmingham-sylta; jag blir alltid bara besviken. Även i Bangkok får man fortfarande en schysst Thailunch för 50 Baht och det duger bra för mig i vardagen. Ska jag äta västerländskt så måste jag dock upp i prisklass, nästan tiofalt, för att det ska smaka bra. Jag gillar som sagt all mat men måste jag välja mellan Asiatiskt och Västerländskt, vilket vore oerhört trist, så föll ändå valet enkelt på det förstnämnda. Nordeuropeisk kost klarar jag mig ganska bra utan då den känns rätt fattig med sin traditionella begränsning av grönsaker, örter och kryddor; men visst skulle jag sakna framförallt det italienska köket. Kineserna har ett gammalt uttryck som nog stämde oerhört bra en gång i tiden och fortfarande bär viss sanning "västerlänningar äter för att leva och asiater lever för att äta. Jag kollade i telefonen efter senaste matbilder från Thailand och där var både västerländskt, Fin-Thai och Gatu-Thai. Den enda gemensamma nämnaren var finölen Håller med överlag men.. det finns alltid ett men. Heineken kan jag vara utan, jag dricker hellre inte än Heineken... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 (ändrad) Håller med överlag men.. det finns alltid ett men. Heineken kan jag vara utan, jag dricker hellre inte än Heineken... Jag håller med, Heineken är ingen Finöl, det är ett kommersiellt blasköl även om den brukar vara helt OK på fat. Normalt dricker jag Singha i Thailand men bara om den är tappad de senaste 3 veckorna vilket gör att 7/11 är favoritstället för inköp. De andra två ölen är dock riktiga finöl och där är Thailand ett riktigt u-land; man måste oftast gå till rätt klassiga pubar och restauranger för den möjligheten. Nedan en bild från en helgtur till Kanchanaburi i januari där jag hittade Hoegaarden på två av två restauranger, klart överraskande, men ack så ovanligt. När det kommer till utbud på klassöl, och för all del även mat, så måste jag hylla Sue Ellen i Stockholm, en restaurang och pub med viss MPR anknytning som jag aldrig hade hört talats om men där vi hade en liten spontan MPR-träff i januari och där Khemarat så gentilt bjöd på tillställningen. Det finns allt små ljusglimtar även i Sverige Ändrades Mars 22, 2015 av Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Jag håller med, Heineken är ingen Finöl, det är ett kommersiellt blasköl även om den brukar vara helt OK på fat. Normalt dricker jag Singha i Thailand men bara om den är tappad de senaste 3 veckorna vilket gör att 7/11 är favoritstället för inköp. De andra två ölen är dock riktiga finöl och där är Thailand ett riktigt u-land; man måste oftast gå till rätt klassiga pubar och restauranger för den möjligheten. Nedan en bild från en helgtur till Kanchanaburi i januari där jag hittade Hoegaarden på två av två restauranger, klart överraskande, men ack så ovanligt. När det kommer till utbud på klassöl, och för all del även mat, så måste jag hylla Sue Ellen i Stockholm, en restaurang och pub med viss MPR anknytning som jag aldrig hade hört talats om men där vi hade en liten spontan MPR-träff i januari och där Khemarat så gentilt bjöd på tillställningen. Det finns allt små ljusglimtar även i Sverige I vintras så hittade jag Hoegardeen på ett par ställen i Pattaya. Då de ägs av Anheuser-Busch InBev (bl.a. Budweiser/Corona) så har de ofta bra distribution där de också samarbetar med Carlsberg. Ett par tips om du uppskattar öl så ska du prova Oliver Twist på söder eller Printz på Stockholm 12. http://www.printz.nu/ http://olivertwist.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 I vintras så hittade jag Hoegardeen på ett par ställen i Pattaya. Då de ägs av Anheuser-Busch InBev (bl.a. Budweiser/Corona) så har de ofta bra distribution där de också samarbetar med Carlsberg. Ett par tips om du uppskattar öl så ska du prova Oliver Twist på söder eller Printz på Stockholm 12.http://www.printz.nu/http://olivertwist.se/ Glöm inte Akkurat på Hornsgatan nära Slussen och Soldaten Svejk i korsningen Östgötagatan/Folkungagatan med sina fina tjeckiska öl på tappen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Glöm inte Akkurat på Hornsgatan nära Slussen och Soldaten Svejk i korsningen Östgötagatan/Folkungagatan med sina fina tjeckiska öl på tappen. Absolut, jag är en stor fan av Bernard som de importerar själva på Svejk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Skål era Sofiero klunkare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Det finns ju olika sätt att beräkna inflation men denna tittade jag på http://www.tradingeconomics.com/Thailand/inflation-cpi Särskilt normal vet jag inte om jag är, eller ens vill vara, men somtam och nudlar är riktigt bra vardagsmat. Jag tycker om nästan all mat och dryck, lite väl mycket uppenbarligen, så faktumet att jag gillar somtam och nudlar utesluter inte på något sätt att jag också gillar rökt regnbågsforell, grynkorv och potatismos samt kebabpizza. Nämnda 3 rätter är inte slumpvis utvalda utan måltider jag alltid äter de första dagarna jag kommer "hem" till Tibro. Det händer dock aldrig att jag saknar svensk mat i Thailand men efter en vecka i Sverige så kommer suget efter thailändsk. Vi äter ganska mycket västerländsk mat i Thailand, frugan lagar en del och minst en gång i veckan på restaurang, men väldigt sällan svensk. Bangkok, precis som Pattaya, är guldgruvor till stor del därför att man kan äta riktigt bra mat från världens alla hörn utan att bli ruinerad. Jag har sedan många år tillbaka gett upp ideen på att äta västerländsk mat på en allmän Somchai-thai-restaurang eller på en bilmekar-Steve-från-Birmingham-sylta; jag blir alltid bara besviken. Även i Bangkok får man fortfarande en schysst Thailunch för 50 Baht och det duger bra för mig i vardagen. Ska jag äta västerländskt så måste jag dock upp i prisklass, nästan tiofalt, för att det ska smaka bra. Jag gillar som sagt all mat men måste jag välja mellan Asiatiskt och Västerländskt, vilket vore oerhört trist, så föll ändå valet enkelt på det förstnämnda. Nordeuropeisk kost klarar jag mig ganska bra utan då den känns rätt fattig med sin traditionella begränsning av grönsaker, örter och kryddor; men visst skulle jag sakna framförallt det italienska köket. Kineserna har ett gammalt uttryck som nog stämde oerhört bra en gång i tiden och fortfarande bär viss sanning "västerlänningar äter för att leva och asiater lever för att äta. Jag kollade i telefonen efter senaste matbilder från Thailand och där var både västerländskt, Fin-Thai och Gatu-Thai. Den enda gemensamma nämnaren var finölen Detta inlägg kan inte få nog karma från mig. Jag måste bara tala om hur väl det stämmer med mina upplevelser och mat erfarenheter. Dom gånger jag varit borta från Sverige halvårsvis eller årsvis har jag heller aldrig känt att jag skulle behöva västerländsk mat. Om det har varit i Thailand eller något annat asiatiskt land man stöt på västerländsk mat oavsett som du säger "en allmän Somchai-thai-restaurang eller på en bilmekar-Steve-från-Birmingham-sylta; " så har men alltid blivit besviken. Samma är det väl här i Sverige också. Att få thaimat som smakar som i Thailand är svårt här. Ofta sparar thailändarna här på någon ingrediens som är svårare att få tag på här och lite dyrare. Ibland ersätter de dessa varor med någon liknande här i Sverige tillgänglig vara. Vilket kan lyckas ibland, men ofta så förstör man den orginella ursprungssmaken. Fast oftast är asiatisk mat i Sverige bättre än mycket av den inhemska maten man får på vissa turk hak här, En del lastbilshak där ägarna gått förbi bäst föredatum och serverar flott med ister från tiden när vagnarna drogs av hästar ger mig ibland fortfarande mardrömmar. Någon gång emellanåt så blir man dock överraskad. På 90-talet så hade jag gett upp hoppet att få en riktig pizza i Thailand. Frugan ville då äta pizza någon gång när vi var ute på resande fot. Efter massor med bakslag så fick vi en av de godaste pizzor jag någonsin ätit i Chiang Mai av alla ställen. Vi var tvungna att kalla på ägaren av stället för att ge beröm till pizzabagaren. Ägaren var en thailändare, som när han hörde att frugan lärt sig äta pizza i Sverige gick över till att prata svenska med oss. Han hade bott i Uppsala 10-15 år och där lärt sig baka pizza. Lite unikt med en thailändare som serverar fantastisk Italiensk mat som han lärt sig tillaga i Sverige. Kinesisk mat är väl också något av undantagen där jag ätit fantastisk kinesisk mat i många olika länder runt omkring i världen. Många säger ju att kinesisk mat är bäst utanför kina. Tyvärr har jag aldrig varit till Kina för att få det bekräftat. Om det skulle vara så vad innebär det isåfall? Innebär det att någon isåfall förvanskat orginalet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Min farsa lärde mej ett jävligt bra uttryck (eller talesätt) Han sa: Binda ris åt egen rygg... Det är väl ungefär det Sverige gör just nu... Det är väl ett finskt uttryck, kanske! Bastumaffian! Där var det väl positivt, här är det totalt motsatt. Det är väl motsatsen som politikerna inte förstått än, om det någonsin går upp för dom innan det är för sent. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Det är väl ett finskt uttryck, kanske! Bastumaffian! Där var det väl positivt, här är det totalt motsatt. Det är väl motsatsen som politikerna inte förstått än, om det någonsin går upp för dom innan det är för sent. Finnar på detta forum? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Finnar på detta forum? Forumchefen bla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Finnar på detta forum? Låter hemskt att de skulle hittat ända till ett thaiforum. Fast många av dom har ju hittat till Sverige för länge sedan. Att de sedan tog med sig obskyra seder som att stänga in sig i en värme som man inte vill uppleva i vardagen och ge varandra stryk på ryggen med björkris visar väl vilka ********* de är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Låter hemskt att de skulle hittat ända till ett thaiforum. Fast många av dom har ju hittat till Sverige för länge sedan. Att de sedan tog med sig obskyra seder som att stänga in sig i en värme som man inte vill uppleva i vardagen och ge varandra stryk på ryggen med björkris visar väl vilka ********* de är. En svensk peseta som är mindre värd gynnar ju exportindustrin , då behöver man kaske ej permittera? + Att vi förhoppningsvis får hit flera turister med $ på fickan som vill beskåda "eländet" .- Sverige är fantastiskt vackert, varför ente semestra himmavid i år ? Tänkte faktiskt åka norröver själv efter att ha bunkrat i Das Vaterland, så att man har litta glädje att dela med Lappjävlarna .- Nåt bastubad lär det åsså bli i Arjeplogstrakten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 (ändrad) En svensk peseta som är mindre värd gynnar ju exportindustrin , då behöver man kaske ej permittera? + Att vi förhoppningsvis får hit flera turister med $ på fickan som vill beskåda "eländet" .- Sverige är fantastiskt vackert, varför ente semestra himmavid i år ? Tänkte faktiskt åka norröver själv efter att ha bunkrat i Das Vaterland, så att man har litta glädje att dela med Lappjävlarna .- Nåt bastubad lär det åsså bli i Arjeplogstrakten Exportindustrin försöker man ju ändå bli kvitt, så gör det någon skillnad? Det finns en baksida och det är ju att det som vi importerar med en svagare lira, blir mycket dyrare att köpa i Sverige. Samt att resor utomlands blir dyrare. Dina resor till das vaterland och hit upp till lappdjävlarna kommer att bli rejält mycket dyrare när de höjer bensinpriserna pga att skitliran inte har något nämnvärt värde längre. Ändrades Mars 22, 2015 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 (ändrad) Det finns ju olika sätt att beräkna inflation men denna tittade jag på http://www.tradingeconomics.com/Thailand/inflation-cpi Särskilt normal vet jag inte om jag är, eller ens vill vara, men somtam och nudlar är riktigt bra vardagsmat. Jag tycker om nästan all mat och dryck, lite väl mycket uppenbarligen, så faktumet att jag gillar somtam och nudlar utesluter inte på något sätt att jag också gillar rökt regnbågsforell, grynkorv och potatismos samt kebabpizza. Nämnda 3 rätter är inte slumpvis utvalda utan måltider jag alltid äter de första dagarna jag kommer "hem" till Tibro. Det händer dock aldrig att jag saknar svensk mat i Thailand men efter en vecka i Sverige så kommer suget efter thailändsk. Vi äter ganska mycket västerländsk mat i Thailand, frugan lagar en del och minst en gång i veckan på restaurang, men väldigt sällan svensk. Bangkok, precis som Pattaya, är guldgruvor till stor del därför att man kan äta riktigt bra mat från världens alla hörn utan att bli ruinerad. Jag har sedan många år tillbaka gett upp ideen på att äta västerländsk mat på en allmän Somchai-thai-restaurang eller på en bilmekar-Steve-från-Birmingham-sylta; jag blir alltid bara besviken. Även i Bangkok får man fortfarande en schysst Thailunch för 50 Baht och det duger bra för mig i vardagen. Ska jag äta västerländskt så måste jag dock upp i prisklass, nästan tiofalt, för att det ska smaka bra. Jag gillar som sagt all mat men måste jag välja mellan Asiatiskt och Västerländskt, vilket vore oerhört trist, så föll ändå valet enkelt på det förstnämnda. Nordeuropeisk kost klarar jag mig ganska bra utan då den känns rätt fattig med sin traditionella begränsning av grönsaker, örter och kryddor; men visst skulle jag sakna framförallt det italienska köket. Kineserna har ett gammalt uttryck som nog stämde oerhört bra en gång i tiden och fortfarande bär viss sanning "västerlänningar äter för att leva och asiater lever för att äta. Jag kollade i telefonen efter senaste matbilder från Thailand och där var både västerländskt, Fin-Thai och Gatu-Thai. Den enda gemensamma nämnaren var finölen Ambitiöst svar som vanligt och dessutom med trevliga bilder. Jag tror att vi har olika referenser till svensk mat/husmanskost som gör en "saklig" diskussion näst intill omöjlig, men kan väl säga att den mixen du presenterar på bilderna skulle jag också definitivt kunna njuta av. Fundera lite på varför besticken i Thailand består av gaffel och sked, alt pinnar och tänk dej sen hur det är att få i sej en kalvfilé eller en wienerschnitzel på ett snyggt sätt med dessa redskap. All mat serveras i småbitar simmande i vätska - förutom fisk då som grillas hel och där alla hugger in och karvar med sina respektive gafflar på en och samma firre. Njae, kan jag äta västerländskt med god kvalitet här så föredrar jag det 7/7 mot thaislafset. Ändrades Mars 23, 2015 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu