rolba Inlagd Mars 8, 2015 Dela Inlagd Mars 8, 2015 Kommande vecka kommer kronan att stärkas enormt mot Bahten (hoppas jag) så ett man kan vara kung i baren och inte degraderas till balkongvrak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Nu är det väl läge att gå över till Euron eller kanske rent av till dollarn Offe Föredrar nock att ha Knugens bild på mina pengar, trots att jau e republikan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Mars 11, 2015 Dela Inlagd Mars 11, 2015 (ändrad) Är ju inte bara att battingarna blir dyrare, priserna i Thailand har ju gått upp åxå. Tror jag skrivit det tidigare men jag hade svårt att hitta ett boende i Khao Sak för 400B/natt där jag fick sova i djungeln ensam i ett rum eller kanske det kallas bungalow, tja ett sånt älgtorn blev det ju (men det gick i alla fall). Liten tröst var det väl att dom hämtade upp mig från vägen (där bussen stannade) gratis och körde tillbaka mig till samma ställe när jag skulle vidare samt fixade bussbiljetten till Khao Lak (som jag dock fick betala själv). Än är det ganska billigt att leva i Thailand, som turist i alla fall, om man jämför med en vecka i Sälen runt sportlovet. Vill inte ens tänka på vad det kostar med hotell (älgtorn lär ju inte finnas där, men ett eget rum i alla fall) och liftkort+mat och dricka en vecka. Ska man sen hyra lite skidor så drar det ju iväg mer, och transporten dit kostar ju åxå, dock är det nog billigare än att åka till Thailand (transporten alltså). Drar den inte iväg ner till 3 som den var 1995 så är jag fortfarande nöjd. Men nog känns det att det blivit 20% dyrare. Kan ju inte ens få ut 20.000 THB från ATMen mer. Slår i taket på uttagsgränsen för mitt kort. Ändrades Mars 11, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Mars 12, 2015 Dela Inlagd Mars 12, 2015 I S idag D 8.66 Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 12, 2015 Dela Inlagd Mars 12, 2015 Men nog känns det att det blivit 20% dyrare. Jämfört med vilken tidpunkt? Våren 2014 fick jag 5,0 THB för varje SEK, idag får jag 3,72 så bara det är en försämring på 25% (5,0x,075=3,75) Till det ska man räkna på en allmän prishojning i Thailand på 10 % så ligger man på 35 % höjning. Det känns redan, fler o fler är mer nogranna hur de använder sina slantar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Mars 12, 2015 Dela Inlagd Mars 12, 2015 Jämfört med vilken tidpunkt? Våren 2014 fick jag 5,0 THB för varje SEK, idag får jag 3,72 så bara det är en försämring på 25% (5,0x,075=3,75) Till det ska man räkna på en allmän prishojning i Thailand på 10 % så ligger man på 35 % höjning. Det känns redan, fler o fler är mer nogranna hur de använder sina slantar. Snabb huvudräkning, 5 till 4 tänkte jag på. Inte ner på decimalerna men du har såklart rätt. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Mars 12, 2015 Dela Inlagd Mars 12, 2015 Nä, tidigare kunde man ha överseende med all skit som man inte gillar i Thailand p.g.a det var så BILLIGT. Det gäller tyvärr inte längre och kommer nog se över andra resmål i framtiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Mars 13, 2015 Dela Inlagd Mars 13, 2015 Burma är billigt har jag hört Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Mars 13, 2015 Dela Inlagd Mars 13, 2015 Burma är billigt men dom styrande tillåter inte att man reser till alla områden i landet. Frånsett ont om lättilgängliga fruntimmer är det ett OK land att resa till. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Mars 18, 2015 Dela Inlagd Mars 18, 2015 Burma är billigt har jag hörtJag kollade hotellpriser på nätet och det verkade inte så billigt, men det kanske är annat på plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 18, 2015 Dela Inlagd Mars 18, 2015 Burma är billigt men dom styrande tillåter inte att man reser till alla områden i landet. Frånsett ont om lättilgängliga fruntimmer är det ett OK land att resa till. Born41 Va fan ska man med fruntimmer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Va fan ska man med fruntimmer? Jag utgår från att du inte är för ung för att inte förstår snarare så gammal att du har glömt det. Om man vill bli kliad på något ställe där man inte kan se själv så är det bra att ha ett fruntimmer tillhands, såvida man inte är av den andra sorten så man önskar en man Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Jag kollade hotellpriser på nätet och det verkade inte så billigt, men det kanske är annat på plats. Hotellen är dyrare än i Thailand även om man knallar in på hotellet och frågar. I Burma är det generalerna som styr och dom kräver sin del och bestämmer hotellpriserna och även på gesthouse. Det är i lag förbjudet för burmeser att ta emot utlänningar i hemmet och låta dom sova där. Jag deltog i vandringar bland bergen och då sov vi i privathem men dom hade spesialtillstånd och desutom så var det en godkänd guide där på natten. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Ja det är ett av skälen som gör att mitt Thai besök blir tveksamt här är numera alldeles för dyrt för en pensionär När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Ja det är ett av skälen som gör att mitt Thai besök blir tveksamt här är numera alldeles för dyrt för en pensionär Har du funderat på några andra alternativ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Ja det är ett av skälen som gör att mitt Thai besök blir tveksamt här är numera alldeles för dyrt för en pensionär Äger du inte ett eget boende? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Äger du inte ett eget boende? Kan man det då? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Kan man det då? Tills man är skild kan man anse sig äga det och slippa betala hyran. Dock ej marken. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Tills man är skild kan man anse sig äga det och slippa betala hyran. Dock ej marken. Man kan hyra marken huset står på i 30 år. Att förlänga detta utan komplikationer är en illusion. Man kan köpa en condo och äga den tills byggnaden rivs. Att condoköp är en säker invertering är en illusion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Tills man är skild kan man anse sig äga det och slippa betala hyran. Dock ej marken. Ok, bara undrade, du påstod ju i någon annan tråd att utlänningar kan inte äga hus. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Har du funderat på några andra alternativ? Åker troligen till Brasilien nästa gång När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Åker troligen till Brasilien nästa gång Har deras pengar backat mot kronan, eller hur ser det ut? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Åker troligen till Brasilien nästa gång Där är det ännu dyrare. Skickat från min HTC One_M8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Äger du inte ett eget boende? Jo visserligen kan man inte som falang äga men mitt ex vill att jag ska.bosätta mig här.Men det går inte pga av en del mediciner som jag får rabatterade i sverige plus att jag vill träffa Joel varannan helg När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Där är det ännu dyrare. Skickat från min HTC One_M8 Inte enligt min vän .Men får se När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu