andrejsdenruskige Inlagd Juni 3, 2016 Dela Inlagd Juni 3, 2016 13 minuter sedan, skrev leifen: Svenska bilen vid Jula som du fått låna av henne.. Ja, den. Hon skulle ha något att övningsköra i. Och det har hon gjort två gånger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juni 3, 2016 Dela Inlagd Juni 3, 2016 Vågar man sig på ett inlägg som handlar om trådämnet ? Jag menar, det är ju i alla fall goda nyheter. http://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=THB Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 3, 2016 Dela Inlagd Juni 3, 2016 Vågar man sig på ett inlägg som handlar om trådämnet ? Jag menar, det är ju i alla fall goda nyheter. http://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=THB Fritz.. Bra ras på dollarn idag pg dystra arbetsmarknadssiffror från amerikat Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 Jävlar. Hittade inte rätt tråd. Jag bryr mig för så vitt inte. Jag är glad ändå. Gillar trenden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jävlar. Hittade inte rätt tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 50 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jävlar. Hittade inte rätt tråd. Jag bryr mig för så vitt inte. Jag är glad ändå. Gillar trenden Ett gammalt välkänt knep att göra så något ser dramatiskt ut. Kursen varierar mellan 3,76 och 3.795 men med stor höjdskala ser det dramatiskt ut. växla 1000 sv.kr. så skiljer det 35 Tbh. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 Ett gammalt välkänt knep att göra så något ser dramatiskt ut. Kursen varierar mellan 3,76 och 3.795 men med stor höjdskala ser det dramatiskt ut. växla 1000 sv.kr. så skiljer det 35 Tbh. Born41 Nu väntar vi på 3,5 och sedan siktar vi på 3,0Trenden ser bra ut. Vi kör en 10årig också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Nu väntar vi på 3,5 och sedan siktar vi på 3,0 Trenden ser bra ut. Vi kör en 10årig också Måste vara Generalerna vi ska skylla på. Att de inte kunde fortsätta på den gamla vana stigen som var i mer favör till oss svenska jobbare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 Måste vara Generalerna vi ska skylla på. Att de inte kunde fortsätta på den gamla vana stigen som var i mer favör till oss svenska jobbare. Generalernas förtjänst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 Skickade i måndags till den strålande kursen 3,76 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 19 timmar sedan, skrev born41: Ett gammalt välkänt knep att göra så något ser dramatiskt ut. Kursen varierar mellan 3,76 och 3.795 men med stor höjdskala ser det dramatiskt ut. växla 1000 sv.kr. så skiljer det 35 Tbh. Born41 Inte att förakta, motsvarar ju en portion Khaopat... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 12 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Generalernas förtjänst! Så är det. Betyder mindre turister... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 21 minuter sedan, skrev Nemo: Så är det. Betyder mindre turister... Japp! Kineserna är inte så välväxta...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 (ändrad) Sek faller mot nästan alla valutor ,våra generaler drar ner oss i skiten. Dom senaste 5 åren är väl Sverige dom stora förlorarna ,bra jobbat av regeringen som urholkar vår ekonomi alltmer för dräggett dom vill ha hit till varje pris. Ser inte fram emot att bli gammal i skitlandet Sverige.Det är så jäkla ruttet att man vill spy på alla jävla pk idi*ter. Den yngre generationen blir hjärntvättad och tror att det ska vara så här att det är så på synd om nysvenskarna . Funderar på att flytta till Ungern ,Polen eller Tjeckien .. Ändrades Mars 29, 2018 av kenneth073 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 20 minuter sedan, skrev kenneth073: Sek faller mot nästan alla valutor ,våra generaler drar ner oss i skiten. Dom senaste 5 åren är väl Sverige dom stora förlorarna ,bra jobbat av regeringen som urholkar vår ekonomi alltmer för dräggett dom vill ha hit till varje pris. Ser inte fram emot att bli gammal i skitlandet Sverige.Det är så jäkla ruttet att man vill spy på alla jävla pk idi*ter. Den yngre generationen blir hjärntvättad och tror att det ska vara så här att det är så på synd om nysvenskarna . Funderar på att flytta till Ungern ,Polen eller Tjeckien .. Dom länderna tar inte emot invandrare ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 Precis nyss, skrev Tallviking: Dom länderna tar inte emot invandrare ! Jorå, så länge du är en nettoinvandrare är det inga som helst problem. Övriga hänvisar de till Sverige...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 (ändrad) 35 minuter sedan, skrev kenneth073: Sek faller mot nästan alla valutor ,våra generaler drar ner oss i skiten. Dom senaste 5 åren är väl Sverige dom stora förlorarna ,bra jobbat av regeringen som urholkar vår ekonomi alltmer för dräggett dom vill ha hit till varje pris. Ser inte fram emot att bli gammal i skitlandet Sverige.Det är så jäkla ruttet att man vill spy på alla jävla pk idi*ter. Den yngre generationen blir hjärntvättad och tror att det ska vara så här att det är så på synd om nysvenskarna . Funderar på att flytta till Ungern ,Polen eller Tjeckien .. Jamen flytta då. Gör slag i saken. Så svårt är det inte när man trots allt är uppväxt i en världens mest priviligerade länder. Det verkar inte hälsosamt för dig att bo kvar i Sverige. Själv drog jag samma år som jag fyllde 40. Ångrar inte en dag, även om mina skäl inte handlade om invandringen. Ändrades Mars 29, 2018 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 Blir det bättre at göra som järnrörs Kent, att flytta till Ungern som inte tar emot invandrare? https://www.svd.se/ekeroth-flyttar-for-att-slippa-idi*tierna-i-darhuset-sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd April 5, 2018 Dela Inlagd April 5, 2018 On 2018-03-29 at 16:45, skrev Tallviking: Dom länderna tar inte emot invandrare ! Är nog skillnad varifrån du kommer.Kan man klandra dom att de inte vill ha somalier o Mena drägget ? De ser vad som händer med Sverige o Tyskland. Ärligt talat varför stannar dom inte i Turkiet om dom flyr från krig där får dom mat o tak över huvudet men det är nåt bättre som lockar i norr Europa . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd April 5, 2018 Dela Inlagd April 5, 2018 2 timmar sedan, skrev kenneth073: Är nog skillnad varifrån du kommer.Kan man klandra dom att de inte vill ha somalier o Mena drägget ? De ser vad som händer med Sverige o Tyskland. Ärligt talat varför stannar dom inte i Turkiet om dom flyr från krig där får dom mat o tak över huvudet men det är nåt bättre som lockar i norr Europa . Kom ihåg valåret 2014 "öppna era hjärtan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 5, 2018 Dela Inlagd April 5, 2018 On 2018-03-29 at 16:22, skrev kenneth073: Sek faller mot nästan alla valutor ,våra generaler drar ner oss i skiten. Dom senaste 5 åren är väl Sverige dom stora förlorarna ,bra jobbat av regeringen som urholkar vår ekonomi alltmer för dräggett dom vill ha hit till varje pris. Ser inte fram emot att bli gammal i skitlandet Sverige.Det är så jäkla ruttet att man vill spy på alla jävla pk idi*ter. Den yngre generationen blir hjärntvättad och tror att det ska vara så här att det är så på synd om nysvenskarna . Funderar på att flytta till Ungern ,Polen eller Tjeckien .. Du gör Sverige en tjänst om du flyttar då har du gjort nåt gott i alla fall, Gnällspikar är inget att ha i ett land Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 5, 2018 Dela Inlagd April 5, 2018 18 minuter sedan, skrev Boa52: Du gör Sverige en tjänst om du flyttar då har du gjort nåt gott i alla fall, Gnällspikar är inget att ha i ett land Boa, du ska få en liten (raljerande, men ändå) ekonomilektion. Bör väl tillägga att jag snott den från nätet, men det borde tillhöra allmänbildningen. Borde alltså.... "10 personer går dagligen ut för att äta middag. Notan blir 1000 kr. Notan delas på samma sätt som skatt betalas. De första fyra, de fattigaste, betalar ingenting. Den 5:e betalar 10 kr, den 6:e betalar 30 kr, den 7:e 70 kr, den 8:e 120 kr och den 9:e 180 kr. Den 10:e personen, den rikaste, betalar 590 kr. De 10 åt middag på restaurangen varje dag, nöjda med uppgörelsen. Tills en dag, då ägaren till restaurangen gav dem rabatt. "Ni är så bra kunder, jag ger 200 kr rabatt på era middagar." Middag för 10 kostar nu 800 kr. Man ville fortfarande betala middagen som skatter betalas. De första 4 påverkades inte, de fick fortsätta äta gratis. Men hur skulle de andra 6 göra, de som betalade? Hur skulle de dela upp rabatten på 200 kr så att alla skulle få sin del? De insåg att 200 kr delat med 6 blir 33,33 kr. Men drog de bort det från varje persons andel skulle den 5:e och 6:e personen få betalt för att äta! Restaurangägaren föreslog att det vore rättvist att reducera varje persons nota proportionellt. Han räknade ut de belopp varje person skulle betala. Resultatet blev att även den 5:e personen fick äta gratis, den 6:e fick betala 20 kr, den 7:e betalade 50 kr, den 8:e 90 kr, den 9:e 120 kr och den 10:e personen betalade 520 kr istället för tidigare 590 kr. Alla fick lägre pris än tidigare och de 4 första fick fortsätta äta gratis. Utanför restaurangen började de jämföra vad de sparat. "Jag tjänade bara en tia av rabattens 200 kr", började den 6:e personen. Han pekade på den 10:e och sa, "men han tjänade 70!". "Precis", sa den 5:e personen, "jag sparade också bara en tia. Det är orättvist att han fick sju gånger så mycket som jag!". "Det är sant!", skrek den 7:e personen, "Varför ska han få 70 kr tillbaka när jag bara fick 20? De rika ska alltid få det bättre!". "Vänta ett tag!", skrek de 4 första, "Vi fick ingenting! Det här systemet utnyttjar de fattiga!". De 9 personerna skällde på den 10:e och kallade honom för utsugare som sög blodet ur de fattiga. Nästa kväll kom inte den 10:e personen till middagen. Skönt tyckte de andra 9 och satte sig ner och åt. När notan kom upptäckte de något viktigt. Det fattades 520 kr.... " Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd April 5, 2018 Dela Inlagd April 5, 2018 10 minuter sedan, skrev frogfish: Boa, du ska få en liten (raljerande, men ändå) ekonomilektion. Bör väl tillägga att jag snott den från nätet, men det borde tillhöra allmänbildningen. Borde alltså.... "10 personer går dagligen ut för att äta middag. Notan blir 1000 kr. Notan delas på samma sätt som skatt betalas. De första fyra, de fattigaste, betalar ingenting. Den 5:e betalar 10 kr, den 6:e betalar 30 kr, den 7:e 70 kr, den 8:e 120 kr och den 9:e 180 kr. Den 10:e personen, den rikaste, betalar 590 kr. De 10 åt middag på restaurangen varje dag, nöjda med uppgörelsen. Tills en dag, då ägaren till restaurangen gav dem rabatt. "Ni är så bra kunder, jag ger 200 kr rabatt på era middagar." Middag för 10 kostar nu 800 kr. Man ville fortfarande betala middagen som skatter betalas. De första 4 påverkades inte, de fick fortsätta äta gratis. Men hur skulle de andra 6 göra, de som betalade? Hur skulle de dela upp rabatten på 200 kr så att alla skulle få sin del? De insåg att 200 kr delat med 6 blir 33,33 kr. Men drog de bort det från varje persons andel skulle den 5:e och 6:e personen få betalt för att äta! Restaurangägaren föreslog att det vore rättvist att reducera varje persons nota proportionellt. Han räknade ut de belopp varje person skulle betala. Resultatet blev att även den 5:e personen fick äta gratis, den 6:e fick betala 20 kr, den 7:e betalade 50 kr, den 8:e 90 kr, den 9:e 120 kr och den 10:e personen betalade 520 kr istället för tidigare 590 kr. Alla fick lägre pris än tidigare och de 4 första fick fortsätta äta gratis. Utanför restaurangen började de jämföra vad de sparat. "Jag tjänade bara en tia av rabattens 200 kr", började den 6:e personen. Han pekade på den 10:e och sa, "men han tjänade 70!". "Precis", sa den 5:e personen, "jag sparade också bara en tia. Det är orättvist att han fick sju gånger så mycket som jag!". "Det är sant!", skrek den 7:e personen, "Varför ska han få 70 kr tillbaka när jag bara fick 20? De rika ska alltid få det bättre!". "Vänta ett tag!", skrek de 4 första, "Vi fick ingenting! Det här systemet utnyttjar de fattiga!". De 9 personerna skällde på den 10:e och kallade honom för utsugare som sög blodet ur de fattiga. Nästa kväll kom inte den 10:e personen till middagen. Skönt tyckte de andra 9 och satte sig ner och åt. När notan kom upptäckte de något viktigt. Det fattades 520 kr.... " Tror du verkligen att snake orkar läsa och förstå allt detta Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 5, 2018 Dela Inlagd April 5, 2018 Precis nyss, skrev uptoyou: Tror du verkligen att snake orkar läsa och förstå allt detta Han lär väl förstå när det är han, somalierna och några afghaner som sitter med notan efter middagen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 5, 2018 Dela Inlagd April 5, 2018 16 minuter sedan, skrev frogfish: Boa, du ska få en liten (raljerande, men ändå) ekonomilektion. Bör väl tillägga att jag snott den från nätet, men det borde tillhöra allmänbildningen. Borde alltså.... "10 personer går dagligen ut för att äta middag. Notan blir 1000 kr. Notan delas på samma sätt som skatt betalas. De första fyra, de fattigaste, betalar ingenting. Den 5:e betalar 10 kr, den 6:e betalar 30 kr, den 7:e 70 kr, den 8:e 120 kr och den 9:e 180 kr. Den 10:e personen, den rikaste, betalar 590 kr. De 10 åt middag på restaurangen varje dag, nöjda med uppgörelsen. Tills en dag, då ägaren till restaurangen gav dem rabatt. "Ni är så bra kunder, jag ger 200 kr rabatt på era middagar." Middag för 10 kostar nu 800 kr. Man ville fortfarande betala middagen som skatter betalas. De första 4 påverkades inte, de fick fortsätta äta gratis. Men hur skulle de andra 6 göra, de som betalade? Hur skulle de dela upp rabatten på 200 kr så att alla skulle få sin del? De insåg att 200 kr delat med 6 blir 33,33 kr. Men drog de bort det från varje persons andel skulle den 5:e och 6:e personen få betalt för att äta! Restaurangägaren föreslog att det vore rättvist att reducera varje persons nota proportionellt. Han räknade ut de belopp varje person skulle betala. Resultatet blev att även den 5:e personen fick äta gratis, den 6:e fick betala 20 kr, den 7:e betalade 50 kr, den 8:e 90 kr, den 9:e 120 kr och den 10:e personen betalade 520 kr istället för tidigare 590 kr. Alla fick lägre pris än tidigare och de 4 första fick fortsätta äta gratis. Utanför restaurangen började de jämföra vad de sparat. "Jag tjänade bara en tia av rabattens 200 kr", började den 6:e personen. Han pekade på den 10:e och sa, "men han tjänade 70!". "Precis", sa den 5:e personen, "jag sparade också bara en tia. Det är orättvist att han fick sju gånger så mycket som jag!". "Det är sant!", skrek den 7:e personen, "Varför ska han få 70 kr tillbaka när jag bara fick 20? De rika ska alltid få det bättre!". "Vänta ett tag!", skrek de 4 första, "Vi fick ingenting! Det här systemet utnyttjar de fattiga!". De 9 personerna skällde på den 10:e och kallade honom för utsugare som sög blodet ur de fattiga. Nästa kväll kom inte den 10:e personen till middagen. Skönt tyckte de andra 9 och satte sig ner och åt. När notan kom upptäckte de något viktigt. Det fattades 520 kr.... " Den där är gammal har varit på MPR förut, kom med nåt nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu