Devlin Inlagd Januari 9, 2015 Dela Inlagd Januari 9, 2015 Var på väg att teckna en hemförsäkring med "moderna försäkringar" eftersom de ger 60 dagars reseförsäkring. Men i specifikationen finns inget angivet om att de ersätter kostnad förambulansflyg hem. FInns det något annat försäkringsbolag som ger 60d reseförsäkring i hemförsäkringen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Go east Inlagd Januari 9, 2015 Dela Inlagd Januari 9, 2015 Vet ej. Jag har Länsförsäkringar och där är det 45 dagar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 9, 2015 Dela Inlagd Januari 9, 2015 (ändrad) Kostar ju oftast inte så mycket att förlänga de normala 45 dagarna. Man brukar måste göra det innan man åker. Jag tycker att det är väl det totala priset som avgör samt vilket förtroende man har för försäkringen. Ändrades Januari 9, 2015 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Brukar att kosta cirka 5500 kronor att förlänga min LF-försäkring med 7 1/2 månad. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Å andra sidan. Skall man ha 7 1/2 månads förlängning gör det ju inte så stor skillnad om man har 45 eller 60 dagar i botten som var TS utgångsfråga. Det blir 7 månaders förlängning istället för 7 1/2. Att köpa 15 dagar tillägg kostar ex 423:- på Gouda. Vad det kostar på LF vet jag inte. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 för lång tid så finns ju Thailand travel shield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 (ändrad) för lång tid så finns ju Thailand travel shield Såg ju intressant ut, men kan jag köpa till den som en extra förlängning till mina 45 dagar, och i så fall var hittar jag den informationen/företaget. TAT verkar ju vara mer av nån reklampelare för att försäkringen finns, dom säljer inte själva försäkringen vad jag fattar det som. Och jag skall bara ha 45 (extra) dagar, eller kanske 75. Får ju betala 1700kr för att förlänga min hemförsäkring, gouda tar jag inte igen och dom andra drar iväg i pris. Solids helår var ju verkligen värdelös. billig men värdelös om man inte bara har den som komplement till hemförsäkringens 45 dagar. Är ju bara missade flyg och sånt den täcker för 675kr/år eller vad det var. Ingen sjukförsäkring osv. Det är ju det som kan kosta, inte en sketen hemresa om man annars är fullt frisk. Ändrades Januari 10, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Då vi stannar 65 dagar så fick jag betala runt 1700:- för 2 vuxna med baby hos Trygg hansa för 20 dagars extra reseskydd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Jag ordnade med LF en försäkring som kallas Utlandsvistelse. Det är mer än en utökad reseförsäkring, då den även täcker egendom och lösöre. Ansvarsförsäkring, rättsskydd, överfall, krisförsäkring och hemresa vid naturkatastrof. Tycker det känns bättre då man bor och har en fast adress i 6 månader. Betalade 3650kr men premien är reducerad då den övertar reseförsäkringens 45 dagar som upphör under perioden. Förra året hade jag en utökad reseförsäkring efter 45 dagar som kostade 2700kr. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 (ändrad) Då vi stannar 65 dagar så fick jag betala runt 1700:- för 2 vuxna med baby hos Trygg hansa för 20 dagars extra reseskydd. Funderar på att göra exakt det. Men mer för att slippa trassel. Dock har dom ju självrisken på 1500kr vilket inte specialreseförsäkringarna jag har haft tidigare hade. Men 1500kr är jag beredd att punga upp om det händer nåt. Kostar tex ett läkarbesök mindre så får jag väl stå för det själv då. Senast fick jag betala 14 000 sek+försäkringspremien till GOUDA (som jag alltså inte hade nån nytta av) pga att alkohol varit inmundigat. Då gäller inte den jä*la försäkringen... Ändrades Januari 10, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 för lång tid så finns ju Thailand travel shield Men Travel Shield har nog inte hemtransport i sina åtagande. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Jag har precis tecknat Länsförsäkringars: "Tillfällig Utlandsvistelse" för 2389 kr som gäller för 5 månader, med Egendomsförsäkring, Ansvarsskydd, Rättskydd och Överfallsskydd. Tilläggsförsäkring vid Invaliditet, Dödsfall och Olycksfallsskada, samt Läkekostnadsförsäkring. Den har även Resestartskydd, Reseavbrottsskydd och Hemresa vid katastrof. Grundsjälvrisk 1500 kr. Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Inför vår resa nu så köpte jag till 10 dagar hos LF så totalt 55 dagar utlansvistelse gick loss på 692 kr /matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Jag har Handelsbankens Allkort,om man betalar med kortet får man 60 dagars reseföräkring Ha en bra dag alla önskar Pust. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Jag har Handelsbankens Allkort,om man betalar med kortet får man 60 dagars reseföräkring Ha en bra dag alla önskar Pust. och vad täcker den försäkringen? Sjukvård, olycksfall , egendom eller bara omkostnader vid försenat flyg? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Å vem betalar självrisken om man skulle ramla av pinnen?.....så försäkringen gäller fullt ut?.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Å vem betalar självrisken om man skulle ramla av pinnen? ..så försäkringen gäller fullt ut?.. Det drar dom nog av på utbetalningen, men jag är nog mer fundersam på om nån annan ens vet om vilka försäkringar jag har om nu jag skulle gå och dö nånstans. Men, det är inte mitt problem har jag räknat ut. Är mer orolig för mellanläget där jag är medvetslös och har en försäkring, men ingen vet om den så jag tas inte emot av sjukhuset. Blir jag av med plånboken vid ett rån tex så är jag ju ganska papperslös, puttar dom sen ut mig från en bil i farten så lär jag inte vara så kry heller. . Men sånt händer väl inte i Thailand. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Det drar dom nog av på utbetalningen, men jag är nog mer fundersam på om nån annan ens vet om vilka försäkringar jag har om nu jag skulle gå och dö nånstans. Men, det är inte mitt problem har jag räknat ut. Är mer orolig för mellanläget där jag är medvetslös och har en försäkring, men ingen vet om den så jag tas inte emot av sjukhuset. Blir jag av med plånboken vid ett rån tex så är jag ju ganska papperslös, puttar dom sen ut mig från en bil i farten så lär jag inte vara så kry heller. . Men sånt händer väl inte i Thailand. Kloka ord, inte tankt pa alla de scenariorna. Har en kopia av reseforsakringen i planboken men hjalper ju foga i de scenariorna som KMM beskriver. Har en forsakring fran Amex som galler 120 dagar. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Januari 11, 2015 Dela Inlagd Januari 11, 2015 leifen, on 10 Jan 2015 - 20:38, said: och vad täcker den försäkringen? Sjukvård, olycksfall , egendom eller bara omkostnader vid försenat flyg? https://www.handelsbanken.se/shb/INeT/IStartSv.nsf/FrameSet?OpenView&iddef=&navid=A_Konton_&sa=/Shb/Inet/ICentSv.nsf/Default/q38C4101B66B02AFDC1256D7C003259B3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Devlin Inlagd Januari 12, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Januari 12, 2015 (ändrad) Ser ut som om Moderna faktiskt ger ambulansflyg hem vid sådant behov. Moderna "Large" hemförsäkring kostar 1300 per år för mig och jag får då 60 dagar gratis reseförsäkring varje gång jag åker. En extra dag utöver dessa 60 dagar kostar 44kr per dag. Blir nog svårt att hitta något bättre alternativ. Här är en länk med jämförelser: http://bankforsakring.konsumenternas.se/forsakring/hemforsakringar/om-hemforsakringar/jamfor-hemforsakringar Ändrades Januari 12, 2015 av Devlin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 12, 2015 Dela Inlagd Januari 12, 2015 Letat lite, men inte hittat en som bara jämför försäkringarna som man får om man betalar med kort (alltså inte nåt extra). Hade ju varit suveränt om jag bara fick sjukhus+ev sjuktransport hem billigt, stöld och annat kan jag leva med. Är ju vansinne att betala runt 1700-1800 för 45 dagar om jag nu har en 90 dagars tripp, dom första 45 är ju redan betalda. Det är väl när det börjar kosta över 10kkr SEK som det blir intressant med försäkringen. En förkylning/diarré eller nåt som kostar några hundra BHT för läkare+medicin kan jag betala själv. Ryktet säger dock att dom är inte lätta att få ut nåt på, men det är väl som alla andra försäkringar. Dom tar gärna premien, men betalar ogärna ut. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu