Niro Inlagd December 16, 2014 Dela Inlagd December 16, 2014 Efter många år så gav slutligen batteriet i Diggi passet upp och dog. Eftersom man hört hemska historier från andra Svenskar i Thailand och även de som bor i andra länder. Så tänkte jag att nu är det kört! Har hört att de absolut inte skickar sådant utomlands och att man personligen måste hämta nytt på just det bankkontoret där man öppnat sina konto. Så var det antagligen förr men inte längre. Nu kunde jag logga in med MobiltBankID, skickade ett meddelande och bad dem skicka ut ett nytt DiggiPAss till mig i Thailand. Ok sa dom, detta var förra veckan och idag kom det i brevlådan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd December 16, 2014 Dela Inlagd December 16, 2014 Det var bra service! En nyfiken frågan är dock varför du behöver en digipass när du har Mobilt BankID? Sen jag gick över till Mobilt BankID har jag inte använt min digipass alls - extra smidigt då man är på resande fot och har en sak mindre att hålla koll på. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd December 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd December 16, 2014 Det var bra service! En nyfiken frågan är dock varför du behöver en digipass när du har Mobilt BankID? Sen jag gick över till Mobilt BankID har jag inte använt min digipass alls - extra smidigt då man är på resande fot och har en sak mindre att hålla koll på. /Krille Det är bra med back-up! Tänk om telefonen kraschar eller försvinner. För att lägga in bank ID I en ny telefon misstänker jag att man måste identifiera sig på något vis. Då kan det vara bra att kunna damma av diggipasset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd December 16, 2014 Dela Inlagd December 16, 2014 En nackdel när man loggar in med det mobila bank ID hos SEB verkar dock vara att man inte kan se Kommande transaktioner. Iaf var det så för mig tidigare idag. Med Digipasset och datorn är det inga problem. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 16, 2014 Dela Inlagd December 16, 2014 Det är bra med back-up! Tänk om telefonen kraschar eller försvinner. För att lägga in bank ID I en ny telefon misstänker jag att man måste identifiera sig på något vis. Då kan det vara bra att kunna damma av diggipasset Jag har dubbel uppsättning av både digipass och bankid-dosa. En uppsättning ligger på jobbet och en hemma, jag tar alltid med mig minst en av varje sort när jag åker till Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd December 16, 2014 Dela Inlagd December 16, 2014 Jag hörde med Swedbank för några år sen. Dom sa till mig att dom inte skickar dosan nånstans. Inte ens till ambassaden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 16, 2014 Dela Inlagd December 16, 2014 Jag hörde med Swedbank för några år sen. Dom sa till mig att dom inte skickar dosan nånstans. Inte ens till ambassaden. Och jag försökte lura till mig en extra dosa att ha i reserv i somras, det gick inte bra det heller. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd December 16, 2014 Dela Inlagd December 16, 2014 En nackdel när man loggar in med det mobila bank ID hos SEB verkar dock vara att man inte kan se Kommande transaktioner. Iaf var det så för mig tidigare idag. Med Digipasset och datorn är det inga problem. Fast du kan ju logga in med ditt mobila BankID på din dator och då ser du exakt samma info som när du loggat in på datorn med Digipass. Däremot har SEB:s appar begränsad funktionalitet jämfört med om du loggar in via webbläsaren, men det har ingen betydelse för funktionaliteten om du loggar in med Digipass eller mobilt BankID. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd December 21, 2014 Dela Inlagd December 21, 2014 THAISWEDE, on 16 Dec 2014 - 15:46, said: Jag hörde med Swedbank för några år sen. Dom sa till mig att dom inte skickar dosan nånstans. Inte ens till ambassaden. Stämmer bra det, fick åka till Sverige från Thailand bara för att hämta en ny dosa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd December 21, 2014 Dela Inlagd December 21, 2014 Stämmer bra det, fick åka till Sverige från Thailand bara för att hämta en ny dosa.OT OT, Jag åkte till Thailand för en ny dosa men inte för att hämta :14: Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.