Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Japp... En bra månad till bra priser.  Nope...Orkar inte med byten...Bränner ca:1000-1500:- På ett byte ..Totalt meningslöst för mig.

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

Den 23 sept med Emerates 4252:- riksdaler  men det blir bara 13 dagar den här gången.

Någon annan som åker då?

Link to comment
Dela på andra sajter

17 Dec till 15 Feb med thaiplan, men köpt genom SAS.

18500:- för frugan och mig + grabben på 11månader

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker på lördag 10/8 med baggarna hem 1/9 5200kr

Har du samma  thai nummer? Annars har jag mitt  kvar.

Nog ska vi fiska och äta gott någon dag.

Anländer 21/8.

Månadslunchen i Korat kan vi kanske anpassa efter de som är nere.

Tomurdoc är också där inom vår tidsram.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du samma  thai nummer? Annars har jag mitt  kvar.

Nog ska vi fiska och äta gott någon dag.

Anländer 21/8.

Månadslunchen i Korat kan vi kanske anpassa efter de som är nere.

Tomurdoc är också där inom vår tidsram.

 

Leif

 

Nja. . . nästan då, jag löser nog av fiskarn kommer 1/9.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd att vi inte var där samtidigt men det går fler tåg. Fiskespöt ska få motion och jag ska testa ett nytt ställe innan Leifen kommer ner.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd att vi inte var där samtidigt men det går fler tåg. Fiskespöt ska få motion och jag ska testa ett nytt ställe innan Leifen kommer ner.

 

Du har ju dammen som ligger lite syd om Khonburri, jag har varit där några gånger på "beachen", finns bla partyflottar där man kan hyra för sällskap, med grill och dryck.

Går säkert att åka på fisketurer där också, värt att kolla upp om inte annat.

 

Här är en bild från det stället :)

post-3210-0-03345800-1375821427_thumb.jp

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser alldeles förträffligt ut.

Jag vill dit. :thumbsup:

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju dammen som ligger lite syd om Khonburri, jag har varit där några gånger på "beachen", finns bla partyflottar där man kan hyra för sällskap, med grill och dryck.

Går säkert att åka på fisketurer där också, värt att kolla upp om inte annat.

 

Här är en bild från det stället :)

attachicon.gifCIMG0387.JPG

 

Chang å Cola eller vad f-n ere i glaset??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju dammen som ligger lite syd om Khonburri, jag har varit där några gånger på "beachen", finns bla partyflottar där man kan hyra för sällskap, med grill och dryck.

Går säkert att åka på fisketurer där också, värt att kolla upp om inte annat.

 

Här är en bild från det stället :)

attachicon.gifCIMG0387.JPG

Jag bor några kilometer där ifrån! 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang å Cola eller vad f-n ere i glaset??

 

Titta i den blå backen till höger så får du en hint om vad det kan vara..

 

Har för mig att jag var skapligt bakis där och fick varva ner grogg och Chang.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor några kilometer där ifrån! 

//S

 

Tror du inte det borde gå att hyra en båt där för en dags fiske, i dammen borta vid oss kan jag göra så.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, det går alldeles utmärkt att hyra en "plattform" för en dag eller så. Jag kan rekommendera att åka till andra sidan av dammen och följa en bäck upp till massor av naturliga fördämningar och förstenade träd, du kommer alltså in i Khao yai bakvägen, helt fantastisk natur bara några mil från där du bor!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, det går alldeles utmärkt att hyra en "plattform" för en dag eller så. Jag kan rekommendera att åka till andra sidan av dammen och följa en bäck upp till massor av naturliga fördämningar och förstenade träd, du kommer alltså in i Khao yai bakvägen, helt fantastisk natur bara några mil från där du bor!

//S

 

Det är samma borta vid "vår" dam, man kommer in i Khao yai bakvägen där också upp i små bäckar, jag har planerat att pröva där med fluga.

 

Har hyrt en sån där flotte vid "er" dam en gång, fast bara för party ute på vattnet, med grill och dricka, tyvärr var det då inte läge för att åka på upptäcktsfärd till andra sidan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är samma borta vid "vår" dam, man kommer in i Khao yai bakvägen där också upp i små bäckar, jag har planerat att pröva där med fluga.

 

Har hyrt en sån där flotte vid "er" dam en gång, fast bara för party ute på vattnet, med grill och dricka, tyvärr var det då inte läge för att åka på upptäcktsfärd till andra sidan.

Känns som det är ett ställe som jag borde trivas vid 7/24

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har provat med både fluga och bottenmete, flugfisket ger ståpäls i upplevelse, medans bottenmete ger hugg, välj själv granne!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört med små wobbler i vissa dammar, och det kan ge upplevelser.

Läge att starta fisketråd igen?????

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Titta i den blå backen till höger så får du en hint om vad det kan vara..

 

Har för mig att jag var skapligt bakis där och fick varva ner grogg och Chang.

 

Jag ser Sangan, men ingen Cola... Sang Som å Chang ger väl inte den färgen, eller??? hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

:offtopic: Har faktiskt fiskat i den dammen tror att jag har några bilder. Följde med donnans bror och hanses kopis ut till fiskodlingarna. Metade småfisk mellan kassarna och kastade ut agn på småfisken på utsidan av kassarna. Vakade en hel del större fiskar där men jag fick inte loss någon på spinn eller dropp shoot som jag hoppades. Dock så fick vi en Giant Snakehead på ca 5kg på agn. Snyggfisk för övrigt som de givetvis dräpte som allt annat. Skulle vara kul att få en sådan på fluga :crazy: Såg inget om några seriösa fiskeguider så man får nog testa själv.

 

Ska testa några andra fiskedammar mellan KhonBuri och Korat såg dem när bussen åkte förbi och det var bara för fiske...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

7sept till15sept

sen 12dec till 31dec:D

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

7sept till15sept

sen 12dec till 31dec:D

Inte för att man ska måla fan på väggen, men du vet vad UD/ambassaden i BKK har för rekommendationer beträffande resor i södra landsdelarna, detta med tanke på ditt eventuella engagemang i HatYai!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...