Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

andrejsdenruskige
9/11 56 är ej skrockfull Bra pris Finnair 5188 3 mån. Detta pris gälder fortfarande ( Igår) 12t15min båda hållen Bestälde genom Travellink med service packet a 149 sek Jag vill ha fönsteplats Efter ett par veckor fick jag ett "erbjudande" genom TL från Finnair att nu kunde jag boka fönsterpl. för omk 500 sek. Men det hade jag redan pröjsat för. Påtalde detta till TL Svaret blev "Det är inte bara platsbokning utan do kan beställa special mat mm." Ska jag beställa oxfile eller sjötunga Walveska och grodlår till förrätt? Det är ju det enda jag kan äta

Man kan heller ej betala tillbaka de 149 sek

Bluffirma tycker jag

Offe

 

 

Svensk "nine-eleven" & US "nine-eleven" skiljer sig.

Är det september eller november du åker?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

swedenfarang
på torsda

jo... men frågan är..blir det ingen septemberresa för dig Clirre?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

9/11 56 är ej skrockfull Bra pris Finnair 5188 3 mån. Detta pris gälder fortfarande ( Igår) 12t15min båda hållen Bestälde genom Travellink med service packet a 149 sek Jag vill ha fönsteplats Efter ett par veckor fick jag ett "erbjudande" genom TL från Finnair att nu kunde jag boka fönsterpl. för omk 500 sek. Men det hade jag redan pröjsat för. Påtalde detta till TL Svaret blev "Det är inte bara platsbokning utan do kan beställa special mat mm." Ska jag beställa oxfile eller sjötunga Walveska och grodlår till förrätt? Det är ju det enda jag kan äta

Man kan heller ej betala tillbaka de 149 sek

Bluffirma tycker jag

Offe

9 september 2013

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
post-10493-1370062898,66.jpg

 

Varför tar hemresan längre tid än utresan?

 

 

 

Det är väl också så att man flyger med jordens rotation och därför måste flyga lite längre sträcka än när man flyger mot jordens rotation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl också så att man flyger med jordens rotation och därför måste flyga lite längre sträcka än när man flyger mot jordens rotation.

 

Så måste det ju också vara - har jag aldrig tänkt på.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

då var allt bokat och klart =D 9000 med sas/Thai ned och Thai direkt hem, första gången jag reser med Thai så det ska bli spännande.

 

14 december till 23 februari åter finns jag i Udon Thani med omnejd ! life's good !  

 

178 dagar till semester =)

post-3675-0-19044800-1371570237.gif

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokat och klart!
Det blir Korat, Pattaya samt Koh Phangan i okänd ordning, eller någon annan stans! Dock är några dagar hos Maitan ett måste.
 
Stockholm – Bangkok, Tur/Retur
Utresa – fredag 13 december, 2013 Från Till Avgång Ankomst Flight Flygbolag
Stockholm Arlanda
Sverige
Terminal 5
Bangkok Suvarnabhumi International Apt
Thailand
13:40
05:55
14 dec
TG961
Thai Airways
TG.gif
Flygtid: 10h 15min
 
 
Hemresa – söndag 19 januari, 2014 Från Till Avgång Ankomst Flight Flygbolag
Bangkok Suvarnabhumi International Apt
Thailand
Stockholm Arlanda
Sverige
Terminal 5
00:45 06:05 TG960
Thai Airways
TG.gif
Flygtid: 11h 20min
 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

post-10493-1370062898,66.jpg

 

Varför tar hemresan längre tid än utresan?

Det tar emot lite och åka hem från Thailand.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker ner på torsdag o frugan fredan efter :)

 

Om du åker Thai så syns vi på planet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis bokat 29nov till 29maj i "värsta" fall. 25mars hoppas jag stanna till åtminstone så

man kan fira 40års kalaset thai style..;) Nedräkningen har börjat..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
jo... men frågan är..blir det ingen septemberresa för dig Clirre?
jo 7sept 12dec och nu på torsda

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl också så att man flyger med jordens rotation och därför måste flyga lite längre sträcka än när man flyger mot jordens rotation.

Ehhh...hur tänker du nu ? Man flyger ju mot jordens rotationsriktning när man flyger från Thailand till Sverige och då borde det gå snabbare den vägen enligt den logiken.

 

Jordens rotationshastighet är ca: 1600 km/h vid ekvatorn men den hastigheten kan man ju säga att flygplanet har med sig redan när det står på landningsbanan.

 

Vore det inte så så skulle det inte ens räcka med överljudsfart för att ta sig fram i luften i östlig riktning.

 

Att kasta sput i den riktningen vore direkt livsfarligt eftersom spjutet skulle vända om i luften och komma tillbaka med en jäkla fart. :ahh:

 

Nej, dom olika flygtiderna åt olika håll har enbart med jetströmmarna att göra.

 

Fartfantomen Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhh...hur tänker du nu ? Man flyger ju mot jordens rotationsriktning när man flyger från Thailand till Sverige och då borde det gå snabbare den vägen enligt den logiken.

 

Jordens rotationshastighet är ca: 1600 km/h vid ekvatorn men den hastigheten kan man ju säga att flygplanet har med sig redan när det står på landningsbanan.

 

Vore det inte så så skulle det inte ens räcka med överljudsfart för att ta sig fram i luften i östlig riktning.

 

Att kasta sput i den riktningen vore direkt livsfarligt eftersom spjutet skulle vända om i luften och komma tillbaka med en jäkla fart. :ahh:

 

Nej, dom olika flygtiderna åt olika håll har enbart med jetströmmarna att göra.

 

Fartfantomen Fritz..

 

Den här diskussionen tycker jag vi tar upp på midsommarafton efter 3:e snapsen, men vi ger fan i spjutet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Ehhh...hur tänker du nu ? Man flyger ju mot jordens rotationsriktning när man flyger från Thailand till Sverige och då borde det gå snabbare den vägen enligt den logiken.

 

Jordens rotationshastighet är ca: 1600 km/h vid ekvatorn men den hastigheten kan man ju säga att flygplanet har med sig redan när det står på landningsbanan.

 

Vore det inte så så skulle det inte ens räcka med överljudsfart för att ta sig fram i luften i östlig riktning.

 

Att kasta sput i den riktningen vore direkt livsfarligt eftersom spjutet skulle vända om i luften och komma tillbaka med en jäkla fart. :ahh:

 

Nej, dom olika flygtiderna åt olika håll har enbart med jetströmmarna att göra.

 

Fartfantomen Fritz..

 

Hmm, menar du att jag har vänt på jordens rotationsriktning i mina tankar?

Visst har du helt rätt, jag har gjort årets tankevurpa..............

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jordens rotation som gör att vindarna uppstår.

Tror att solen har lite med det och göra också. :thumbsup:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne(n) kommer nog säkert in i det hela också :whistle:

 

För att inte tala om uppförsbacken och folks vila att vara kvar i LOS

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Helst aldrig mer .... För då måste jag ju åka härifrån först

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

tobias Vara
Imorrn kl 2:10!!!   :-)

 

jävla gottegris ska snacka med Butha om detta,måste vara ngt fel att vi ska vara kvar här....

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter den 23 sept hem den 6 okt till det fina priset 4252:-. Kollade idag då var priset nere 3800:-

Jag åker med Emirates

Link to comment
Dela på andra sajter

tobias Vara
Lyfter den 23 sept hem den 6 okt till det fina priset 4252:-. Kollade idag då var priset nere 3800:-

Jag åker med Emirates

 

letar efter flyg i december men hittar inget som verkar bra, vill ju med upp till Udon fattar inte att det kan vara så svårt,eller så har man fått i sig för mycket som vanligt .. skål på er

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...