Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

8/1 så åker man iväg och hem igen 13/2. Ska bli väldigt skönt att lämna kyla i norra norrbotten för en stund, men väldigt jobbigt att den lär vara kvar när man kommer hem :(

Men det kortar av vintern och mörkret ordentligt med några veckor i solen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

Jo dessa olika tävlingar skulle man ju kunna anordna över två veckor eller nåt.

Med både dam och herrklasser.

Fotbollsturneringen skulle man ju ex kunna ha i VM form med fyra grupper innehållande 4 olika lag som sedan spelar ett sliutspel då även vinnaren koras.

Blir det många anmälda kan man ju iställetr köra åtta grupper med två lag vidare från varje grupp.

Anmälningslistor till olika evenemang kommer så småningom.

BTT

Du missade skitluksmästare 2011 och kikarchampion 2012, annar verka upplägget bar...kommer Du?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
mamma bäng fan pappa käng

Vet inte när jag anländer BKK beror på läget i sydkorea.

Avresa 15 juli 2011

2011-07-15 19:10 Stockholm Arlanda 2011-07-16 09:40 Peking CA912

2011-07-16 13:45 Peking 2011-07-16 16:50 Incheon International - Seoul CA125

Hemresa 7 augusti 2011

2011-08-07 05:00 Bangkok 2011-08-07 11:25 Kiev Borispol VV172

2011-08-07 13:40 Kiev Borispol 2011-08-07 15:05 Stockholm Arlanda VV215

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte när jag anländer BKK beror på läget i sydkorea.

Avresa 15 juli 2011

2011-07-15 19:10 Stockholm Arlanda 2011-07-16 09:40 Peking CA912

2011-07-16 13:45 Peking 2011-07-16 16:50 Incheon International - Seoul CA125

Hemresa 7 augusti 2011

2011-08-07 05:00 Bangkok 2011-08-07 11:25 Kiev Borispol VV172

2011-08-07 13:40 Kiev Borispol 2011-08-07 15:05 Stockholm Arlanda VV215

Är detta en liten asiatisk rundresa? för att hinna med så många länder som möjligt;-)

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker ner den 1 nov med finnair och tillbaka 31 jan-12 Semester i nov, sedan pappa ledigt resten. Vi ska ner och visa upp de nya små för släkten så det tar nog den tiden :whistle:

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

På Torsdag och e de nån i trakten av Ankeborg som vill ha ner nåt så skicka ett pm.

Helst inte snus då man har läst lite avskräckande bötessummor...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Vet inte när jag anländer BKK beror på läget i sydkorea.

Avresa 15 juli 2011

2011-07-15 19:10 Stockholm Arlanda 2011-07-16 09:40 Peking CA912

2011-07-16 13:45 Peking 2011-07-16 16:50 Incheon International - Seoul CA125

Hemresa 7 augusti 2011

2011-08-07 05:00 Bangkok 2011-08-07 11:25 Kiev Borispol VV172

2011-08-07 13:40 Kiev Borispol 2011-08-07 15:05 Stockholm Arlanda VV215

Är detta en liten asiatisk rundresa? för att hinna med så många länder som möjligt;-)

Både Ja och Nej.

När vi åker lite längre på vintern typ 6-12 veckor brukar jag kunna locka ut gumman på en utflykt på 2-5 veckor, men när vi stannar 3-4 veckor föredrar hon att stanna i Bangkok med familjen och släkten vilket jag förstår och accepterar.

Själv älskar jag att vakna upp vid 9 vid Lad Prao, äta frukost och vakna till liv och åka till svärmor vid 11 sitta i bilkö 2 timmar och anlända kl 13 äta svärmors 8 rätters lunch till 14, slita iväg dottern till en pool 30 minuters gångväg och anlända 15.00 beställa en somtam och en öl vid poolen simma, bada ochplaska till 17.00, gå hem till svärmor, äta 8 rätters middag, ta farväl i en timme och sitta i bilkö en timme för anlända LadPrao 20.30 ta en duch och somna. Älskar det vevrkligen !! Men inte 21 dagar i rad!! :)

sant också att jag samlar lite länder, Syd Korea blir land nummer 70 tror jag.

Egentligen var det tänkt att bli Sydkorea + Japan efter Lamai64 goda råd och bilder men där la "Regeringen" in sitt veto pga bequrellfrågor. Bäst att lyssna på regerigen ibland så inte alla utrikesresor blir inställda . :)

MVH :)

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Roi Et Perra

Lutar åt 5:e september...

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

På Torsdag och e de nån i trakten av Ankeborg som vill ha ner nåt så skicka ett pm.

Helst inte snus då man har läst lite avskräckande bötessummor...

Snus= böter? Vad/var har du läst? Och vilka mängder gäller det? Själv kommer jag behöva ta med mig 3 stockar nu när vi åker. MVH HNjap.gif

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

26 jan-22 feb. Bor hos maitans som vanligt, tokgillar den gubben sen en sväng ner till Phuket och bo hos SWEA guesthouse i Karon en tokrolig sundsvalls snubbe :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej :)

Jag åker troligen till Sverige på semester juli 2012, blir isåfall första privata besöket sedan 2006. Men måste vara garanterat regnfritt annars stannar vi kvar i Thailand.

Ha en bra dag!

:wai:

Satsa hellre på augusti-september juli kan vara regnig.och med lite tur så har kantarellerna kommit i sept

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

På Måndag. Så snart finns man på bild hos maitan. 2 månaders vila och några goa CHANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Jag åker troligen till Sverige på semester juli 2012, blir isåfall första privata besöket sedan 2006. Men måste vara garanterat regnfritt annars stannar vi kvar i Thailand.

Ha en bra dag!

:wai:

Visst skulle vi kunna garantera regnfritt i Sverige! Gäller bara att du befinner dig på rätt plats vid rätt tid. Det har garanterat aldrig regnat över hela Sverige samtidigt. Själv åker vi till Thailand i december och kommer att stanna 3-6 månader.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

2 juli-29 juli! Ska bli riktigt kul att resa dit igen!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Snus= böter? Vad/var har du läst? Och vilka mängder gäller det? Själv kommer jag behöva ta med mig 3 stockar nu när vi åker. MVH HNjap.gif

Import regulations by Thailand customs

Imports:

Tobacco: 200 cigarettes or 250 grams of cigars or smoking tobacco

Alcohol: 1 litre of spirituous liquor.

200 cigarettes or 250g of tobacco or equal weight of cigars; 1l of alcoholic liquor.

Ändrades av singh@
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...