Wangthong Inlagd Juli 24 Dela Inlagd Juli 24 Köpte biljetter igår till mig och frugan. 15 oktober åker vi, tillbaka 18 mars. 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juli 24 Dela Inlagd Juli 24 Troligtvis januari (det blir allt för sällan...än så länge... Troligtvis med Finnen GOT-HEL-BKK. Lite synd att det inte går direkt men Finnen är bra men inte billig. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 25 Dela Inlagd Juli 25 9 timmar sedan, skrev p125: Troligtvis januari (det blir allt för sällan...än så länge... Troligtvis med Finnen GOT-HEL-BKK. Lite synd att det inte går direkt men Finnen är bra men inte billig. Funkar inte got-Oslo - bkk med thai?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Juli 25 Dela Inlagd Juli 25 Tja blir slutet av oktober senast 1 Nov , blir nog Thai från Stockholm verkar vara snabbast till Phuket. Skulle väl kunna tänka Finnarna , men deras direkt flight till Phuket verka komma igång senare. Tänkte mig 6- 8 veckor denna gång. nästa blir nån gång efter årsskiftet 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juli 25 Dela Inlagd Juli 25 7 timmar sedan, skrev soi covboy: Funkar inte got-Oslo - bkk med thai?? Skulle kunna gå men det dyker inte upp vid sökning. Även CPH skulle funka. Via MUC är obetydligt billigare. Tåg till CPH är ju också ett alternativ. Men Finnen är bra och inte väldigt dyr (11,5k) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Juli 25 Dela Inlagd Juli 25 On 2024-07-24 at 14:26, skrev måne: Förhoppningsvis i Januari,med thai eller Emirates Emirates är mycket bra åker hem med igen om 1 vecka 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juli 26 Dela Inlagd Juli 26 On 2024-07-25 at 02:09, skrev soi covboy: Funkar inte got-Oslo - bkk med thai?? Tydligen inte. GOT-OSL går via ARL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juli 26 Dela Inlagd Juli 26 14 minuter sedan, skrev p125: Tydligen inte. GOT-OSL går via ARL Tog ett exempel 6 dec ut 1 februari hem. 2 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juli 26 Dela Inlagd Juli 26 10 timmar sedan, skrev Stoneys: Tog ett exempel 6 dec ut 1 februari hem. Vilken går via CPH och tar längre tid och är dyrare än via HEL eller MUC. GOT-OSL har tydligen ingen linje (annat än transport ASL(TNT)) 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Juli 27 Dela Inlagd Juli 27 a On 2024-07-24 at 16:25, skrev p125: Troligtvis januari (det blir allt för sällan...än så länge... Troligtvis med Finnen GOT-HEL-BKK. Lite synd att det inte går direkt men Finnen är bra men inte billig. Finnen är Inte Bra. Bokade Qatar, första leg var CPH-DOH det jag inte visste när jag bokade var att Thin Air (Jo jag är medveten om att det är Finn Air) Jag kommer aldrig att boka en flight där finnjäfvlen är involverad igen. Fantastisk föda, leveread på flighten 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 27 Dela Inlagd Juli 27 2 timmar sedan, skrev kolla min fot: a Finnen är Inte Bra. Bokade Qatar, första leg var CPH-DOH det jag inte visste när jag bokade var att Thin Air (Jo jag är medveten om att det är Finn Air) Jag kommer aldrig att boka en flight där finnjäfvlen är involverad igen. Fantastisk föda, leveread på flighten Jag tänkte åxå boka Qatar men alla resor med någorlunda kort stopp hade Finnair på första leget. En gång, aldrig mer. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 27 Dela Inlagd Juli 27 2 timmar sedan, skrev kolla min fot: a Finnen är Inte Bra. Bokade Qatar, första leg var CPH-DOH det jag inte visste när jag bokade var att Thin Air (Jo jag är medveten om att det är Finn Air) Jag kommer aldrig att boka en flight där finnjäfvlen är involverad igen. Fantastisk föda, leveread på flighten 12 minuter sedan, skrev rolba: Jag tänkte åxå boka Qatar men alla resor med någorlunda kort stopp hade Finnair på första leget. En gång, aldrig mer. Tråkigt. Frugan åker åker troligtvis med Thai och struntar i den dåliga servicen bara för att åka utan mellanlandning. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 27 Dela Inlagd Juli 27 40 minuter sedan, skrev ellim63: Tråkigt. Frugan åker åker troligtvis med Thai och struntar i den dåliga servicen bara för att åka utan mellanlandning. Blev thai för mig med, med mellanlandning i Bangkok. Hade dessutom lite poäng som höll på att gå ut så biljetten blev en tusing billigare. 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 27 Dela Inlagd Juli 27 55 minuter sedan, skrev ellim63: Tråkigt. Frugan åker åker troligtvis med Thai och struntar i den dåliga servicen bara för att åka utan mellanlandning. När jag var ung spelade inte några timmar längre resa någon roll. Frugan har alltid hållit på Thai för att de pratar så begripligt för henne. Nu när man är äldre har jag lättare att följa frugans resonemang att en kort resa utan mellanlandning är en fördel, oavsett språk de talar nativt. Vi åker också Thai numera! 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Juli 28 Dela Inlagd Juli 28 Jag avskyr att flyga så för mig finns inget annat än Thai cph - bkk. Ska vara ombord på ett flyg så lite som möjligt, det är ju enbart ren transportdötid. 9 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 28 Dela Inlagd Juli 28 1 timme sedan, skrev uptoyou: Jag avskyr att flyga så för mig finns inget annat än Thai cph - bkk. Ska vara ombord på ett flyg så lite som möjligt, det är ju enbart ren transportdötid. Du kan ju ta rygg på BTT och ta båten. 😇 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rangsit Inlagd Juli 28 Dela Inlagd Juli 28 Åker 11 Dec med Finnair Got-Hel-Bkk. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 28 Dela Inlagd Juli 28 2 minuter sedan, skrev apknug: Tyvärr är det längre att inte flyga över Ryssland samt att flyga runt Israel Gaza och Ukraina. Thais flight BKK-ARN tar 12 timmar nu för tiden. Jag tycker det är jäkligt segt, särskilt med urusel service. Då väljer jag heller 6h + 6h, lite drygt, över sandlådan. Matservering två gånger på varje flight plus drinkvagnar. En bensträckare efter halva resan med kanske ett snabbt besök i Loungen. Som tur är är vi olika! Det finns tillåtelse att göra det man trivs bäst med. Att mellanlanda och gå in och ut på flygplatser är inget som jag har något utbyte av. Tycker mest att flygplatser är ett nödvändigt ont. Flygplansmat är heller inget som lockar mig. Maten blir dock ett avbrott i tristessen att sitta på ett plan och man behöver ju inte äta det man inte vill. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 28 Dela Inlagd Juli 28 Nu är ju "fri" sprit väldigt viktigt för vissa resenärer 😀 1 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Juli 28 Dela Inlagd Juli 28 4 minuter sedan, skrev apknug: Då blir det att ta med ordentligt med medhavd mat för en 12 timmars flygning då. Eller om man ser det som en bantningskur. Är man ute efter "fri" dricka så rekommenderar jag Emirates Business Class. Där serveras den klassiska Gula Änkan Champagnen! Trots att den är hyffsat dyr på systemet, straxt under 1 000 lappen, så blir det svårt att tjäna in merkostnader för business biljetten. Man kan Aldrig tjäna några pengar när man spenderar... Spara är en annan sak. https://www.systembolaget.se/produkt/vin/veuve-clicquot-742401/ " straxt under 1 000 lappen" No Shit Sherlock 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Juli 28 Dela Inlagd Juli 28 3 timmar sedan, skrev rolba: Du kan ju ta rygg på BTT och ta båten. 😇 Kanske jag går på thaifestivalen här i Svedala istället. Det är väl samma som att ha varit i det riktiga Thailand 🤪 10 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 28 Dela Inlagd Juli 28 28 minuter sedan, skrev apknug: Då blir det att ta med ordentligt med medhavd mat för en 12 timmars flygning då. Eller om man ser det som en bantningskur. Är man ute efter "fri" dricka så rekommenderar jag Emirates Business Class. Där serveras den klassiska Gula Änkan Champagnen! Trots att den är hyffsat dyr på systemet, straxt under 1 000 lappen, så blir det svårt att tjäna in merkostnader för business biljetten. Det var länge sedan vi hade mat med oss. Vi äter hotellfrukost på Arlanda sedan en lätt lunch innan vi går ombord på planet. Sedan en måltid på planet. Den dagen har vi fått tre mål mat känns inte som vi svälter. Nästa dag har vi frukost på planet. När vi åker hemåt i Thailand har vi våra favoritställen som vi äter lunch på. Sedan blir det äta hela kvällen och natten tills vi somnar. Jag ser det inte som en bantningskur. Dricka på flyget blir numera ganska begränsat. När man var yngre ville man fyllna till, inte numera. 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 28 Dela Inlagd Juli 28 1 timme sedan, skrev apknug: Ah, så du äter de två mål mat som serveras ombord på 12 timmar, det förklarar en del. Det var nån som skrev att man inte behövde äta maten då den inte var nåt vidare. Turkish har alltid haft ok mat i ekonomi, fokus på lamm och färsbiff. Åker jag Turkarna samma datum som jag åker med Thai blir det så här mycket längre restid Ner Thai 11 timmar Turk 15.55 timmar Tillbaka Thai 12 timmar Turk 16.40 timmar eller 17.50 timmar Tillbaka resan vill jag inte ha den kortare restiden då det inte stämmer med övriga anknytningar. Det är som sagt inte för matens eller spritens skull jag flyger. Med kort flygtid äter jag så mycket godare i Thailand. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 28 Dela Inlagd Juli 28 18 timmar sedan, skrev rolba: Jag tänkte åxå boka Qatar men alla resor med någorlunda kort stopp hade Finnair på första leget. En gång, aldrig mer. Kan bara skriva under . Finnarnas plan är för litet för 6-7 timmar. Riktigt jävla skitplan. Jag tyckte maten och personalen var helt OK. Servicen jämfört Thai är till hundra Qatars . Qatar är det kanonservice jämfört med thai 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Juli 29 Dela Inlagd Juli 29 (ändrad) 23 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Nu är ju "fri" sprit väldigt viktigt för vissa resenärer 😀 Absolut om jag åker på semester så är jag väl som dom flesta svenskar, det gäller att passa på. Skulle aldrig ta ett flyg utan fri alkohol, man börjar redan på bussen/bilen upp till Arlanda för att sedan när man checkat in ta ett par bärs. Då jag gärna flyger med QA, så har man lärt sig att det gäller att köpa lite tullfritt på Arlanda vin och bärs. Vinet blir att dricka i Thailand men bärsen blir på mellanlandningen i DOHA. Och självklart dricker jag på planet både ner till DOHA samt andra flyget till BKK, men jag har aldrig stört nån på planet eller blivit nekad att beställa alkohol. Det är ändå en resa på ca 18 timmar (2 timmar till arlanda, incheck ca 2 timmar innan avgång, 6 timmar till DOHA, ca 2 timmars mellanlandning, 6 timmar till BKK). Dricker man 10 bärs på den tiden och sover ca 5 timmar DOHA/BKK, så blir det lite mindre än en bärs i timmen, det är en bra start på en semester tycker jag. För nu när man är i Thailand och man blir inte yngre, så dricker man inte så mycket längre där som man gjorde när man var yngre, framför allt så är man inte ute så sent längre, utan det blir tidiga mornar istället och då är det inte kul att börja dricka. Men att dricka på vägen ner till LOS är en tradition som jag inte kommer sluta med, däremot så är det sällan jag dricker på väg hem finns några undantag med det var några år sedan, som sagt man ska hålla på traditioner. Ändrades Juli 29 av Nerike 9 1 2 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu