Jump to content

IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?

soi cowboy

Recommended Posts

19 minuter sedan, skrev 65Selander:

Hej alla, nu ligger säkert denna fel men funderar på Svenne-banan resa till Aonang 27/9 (Fritidsresor) och 3v med Emirates.
Jag funderar att bo på BlueSotel SMART Krabi Aonang Beach, är det någon som har varit på hotellet och hur är orten gentemot Kata?

Skulle vilja dra till Bangkok men jag känner mig själv och där skulle jag kuta vilse första natten :-)

Har inte bott på hotellet du planerar bo på men varit i Ao Nang flera gånger. Väldigt turistigt och egentligen ganska o-charmigt. Finns en hel del shopping utmed strandpromenaden, mycket restauranger och en del barer. Många inkastare som stör dig när du går förbi butiker, restauranger, skräddare mm. Stranden i Ao Nang är inte heller den bästa, men funkar att bada på. 

Det bästa med Ao Nang tycker jag är närheten till andra fina ställen, så som Railay, Phra Nang Beach, Koh Poda mm. Till alla dessa stränder går det Longtail båtar. Koh Hong är jäkligt fint tycker jag så dit kan man göra en utflykt, liksom man kan göra en dagsutflykt till Phi Phi. Åka in till Krabi stad och kvällsmarknaden där är också trevligt tycker jag.

Av någon anledning återkommer jag ändå till Ao Nang 2-3 dagar om jag är i närheten på semesterresorna. Dock mest för att åka till Railay/Phra nang och att hälsa på några bekanta jag har där som driver bar/restaurang. 

Jämförelse med Kata vågar jag mig inte på, då jag inte varit på Kata beach sedan min första Thailandsresa 2006. Pratade härom dagen med en granne som nyss var på Kata och han sa att det var nästan bara ryssar, de flesta dock inte störande.

Ändrades av JohanR
Dela på andra sajter

• Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

263

• måne

201

• Sam sip sam

176

• Kenneth4618

174

Börjar leta flyg inför resa februari 2024. Har preliminärbokat 3 nätter på Koh Kradan 12-15 februari. Tyvärr blir nog resan bara ca 3 veckor nästa år.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev 65Selander:

Hej alla, nu ligger säkert denna fel men funderar på Svenne-banan resa till Aonang 27/9 (Fritidsresor) och 3v med Emirates.
Jag funderar att bo på BlueSotel SMART Krabi Aonang Beach, är det någon som har varit på hotellet och hur är orten gentemot Kata?

Skulle vilja dra till Bangkok men jag känner mig själv och där skulle jag kuta vilse första natten :-)

Du tröttnar på Ao nang efter en vecka. Då tar du båten till Phuket. 

Välkommen

Dela på andra sajter

29 december till 20 februari blev det till slut. 10200 kr med thai. Jäkligt dyrt men tror att det blir dyrare biljetter framåt i år. 

Dela på andra sajter

Tallviking

Inte direkt billigt med en enkelbiljett ner...

bild.thumb.png.15de0aa9c24e71305ff1734fca6a62bb.png

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Tallviking:

Inte direkt billigt med en enkelbiljett ner...

bild.thumb.png.15de0aa9c24e71305ff1734fca6a62bb.png

När man väljer enkelresa visas märkligt nog bara PRO-biljetter. Dyraste biljettypen SAS har. Billigaste t&r hamnar på ca 11k.

En t&r i business hamnar på 36k.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev M33:

När man väljer enkelresa visas märkligt nog bara PRO-biljetter. Dyraste biljettypen SAS har. Billigaste t&r hamnar på ca 11k.

Från Norge är det ganska billigt

Dela på andra sajter

Soengsang
4 minuter sedan, skrev M33:

Stämmer, gjorde just också en sökning....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Från Norge är det ganska billigt

Kom ner till 32k om jag lade till GOT

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev M33:

Kom ner till 32k om jag lade till GOT

27 från Stavanger och gissar att Oslo har samma

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

27 från Stavanger och gissar att Oslo har samma

Norrmännen borde ha högre pris 🤬

Dela på andra sajter

Tallviking
1 timme sedan, skrev M33:

Behöver bara enkel biljett. Thai kostar ca 6000 i början av november. Får inga träffar på SAS på de vanliga söktjänsterna när jag söker enkel ner

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Behöver bara enkel biljett. Thai kostar ca 6000 i början av november. Får inga träffar på SAS på de vanliga söktjänsterna när jag söker enkel ner

Tror inte de har laddat alla priser ännu. 

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Mellan den 7-23 juni blir det Thailand för lite arbete, flyger med Thai Airways, 9455 i ap-klass

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Vi åker till Pattaya imorgon(2023-05-28) med Thaiair, landar således på Måndag(2023-05-29) morgon 0600

Knappast högsäsong, men det finns väl en del filurer där nere så jag lägger in senare om en träff på Harrys, finns ju en tråd för Spontanträffar har jag för mig

Jag är fortfarande skyldig Hasse ett helrör :drunk: så...

/ Joe & Bua

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

På Söndag. 

apklass med tg961. 

Mellan-landning i bkk för vidare färd till  Kina. 

Sedan tillbaka till Bkk. 

Hänga 2 veckor i Thailand då man ändå är där. 

@M33det blir även top roof barhäng i Hongkong.

Jag kommer vara ung, vacker och rik. 

Typ som James Bond. 

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

På Söndag. 

apklass med tg961. 

Mellan-landning i bkk för vidare färd till  Kina. 

Sedan tillbaka till Bkk. 

Hänga 2 veckor i Thailand då man ändå är där. 

@M33det blir även top roof barhäng i Hongkong.

Jag kommer vara ung, vacker och rik. 

Typ som James Bond. 

Eftersom du är brajare din stackare så är det nog mer kenta du är lik än James Bond :-) Just i dag är jag stark för jag går på knark.

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Blir det strejk så är sannolikheten att vi drabbas hög, åker samma vecka som en strejk isåfall börjar. Bra timing. Har vi tur kanske flygbolaget accepterar att man bokar om. Men vi åker reguljärt så flygbolaget kan ju hävda extraordinära omständigheter och inte behöva göra någonting. Nu har vi betalat resan med kreditkort, så kanske går att få pengarna tillbaka om den blir inställd. Dock har vi bokat och betalt hyrbil och första hotellet. Där får man väl försöka kräva ersättning från Swedavia. Eller om man kan rikta krav direkt mot Transport dvs.  lämna en stämningsansökan till domstol.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...