andrejsdenruskige Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 On 2023-03-21 at 06:06, skrev Wangthong: Att det ska vara billigare med limo 40 mil tvivlar jag på. Finns det inte flygplats i närheten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 (ändrad) 56 minuter sedan, skrev Soengsang: 14 Juni, blev Thai igen, vägrar Finnar med Qatar… Är det inte slut med finnarna på den flighten nu? Jag tänker i och för sig leta andra flyg än Qatar i framtiden. Var mycket imponerad hur de skötte sig när pandemin slog till men nu har de krånglat för mycket. Ändrades Mars 22, 2023 av rolba Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 1 timme sedan, skrev rolba: Är det inte slut med finnarna på den flighten nu? Jag tänker i och för sig leta andra flyg än Qatar i framtiden. Var mycket imponerad hur de skötte sig när pandemin slog till men nu har de krånglat för mycket. De har vart bra under de 5-6 år jag använt dem, vettiga priser etc. Men som du säger verkar de börjat krångla en del nu, och vad jag kan förstå så ska de fortsätta o använda Finnarna, de har ju brist på plan då större delen av deras A350 står pga en konflikt med Airbus, något med färgen som jag tror påverkade materialet de är byggda av, det verkar vara en krånglig historia. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 2 timmar sedan, skrev rolba: Är det inte slut med finnarna på den flighten nu? Jag tänker i och för sig leta andra flyg än Qatar i framtiden. Var mycket imponerad hur de skötte sig när pandemin slog till men nu har de krånglat för mycket. Problemet är att det är så få aktörer, och att alla är så dyra i dagsläget. Qatar är dyra och krångliga, Finnair (Nordens Ryanair) åkte jag med i vintras men dom ska vara rejält "billiga" innan jag väljer dom först (ska man vara som en lågprisaktör, ska man ta betalt som en). Emirates har snabba resor till Thai men 23 timmar för en hemresa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 On 2023-03-21 at 09:37, skrev Kenneth4618: Bor 25 minuters bilresa från Arlanda. Så åka egen bil är bekvämast för mig, speciellt när man har en thaifru att ta hänsyn till 🙂 Taxi kostar numera ca 1300 ToR Men var och en gör som de tycker är bäst så det finns inget rätt eller fel 😉 Vi hann precis med gratis frukost på nordic choice innan tåget gick. Rolba skulle ha blivit avundsjuk över utbudet. hade ätit upp allt. Så jag tog ingen bild på resterna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 5 minuter sedan, skrev Wangthong: Vi hann precis med gratis frukost på nordic choice innan tåget gick. Rolba skulle ha blivit avundsjuk över utbudet. hade ätit upp allt. Så jag tog ingen bild på resterna. Brukar bo på Nordic Sign när vi är i Stockholm. Grym frukost 👍 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Finns det inte flygplats i närheten? Vi bor mitt i skogen. Närmaste flygplats är Sundsvall. Men de passar så dåligt med thai. Vi åker tåg det är smidigare än flyget. När vi bodde i Umeå var flyget överlägset bäst. Tåget dit tog en jävla tid. Flyget till Umeå har dessutom mycket mera avgångar än Sundsvall. Så hamnar du inne i umeå och inte några mil bort. Olika för och nackdelar på olika platser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 1 minut sedan, skrev Kenneth4618: Brukar bo på Nordic Sign när vi är i Stockholm. Grym frukost 👍 Förstår även fast rättstavning vill djävlas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 1 timme sedan, skrev Wangthong: Vi bor mitt i skogen. Närmaste flygplats är Sundsvall. Men de passar så dåligt med thai. Vi åker tåg det är smidigare än flyget. När vi bodde i Umeå var flyget överlägset bäst. Tåget dit tog en jävla tid. Flyget till Umeå har dessutom mycket mera avgångar än Sundsvall. Så hamnar du inne i umeå och inte några mil bort. Olika för och nackdelar på olika platser. Ah, det förklarar saken. Det är en del deadspots med flygtrafiken och anslutningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 On 2023-03-20 at 15:37, skrev Koh Changer: Det blev lite snabba ryck här, så flyger ner på torsdag, från Arlanda. 1 månad fick det bli, då min högsäsong kör igång i maj. Nu ska jag bara lösa var jag ställer bilen i Sthlm. Tänker inte betala 7400 kr för parkering, nån som kan tipsa om nåt vettigt? lindskrog tar knappast 7400 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 Nu är det "22" månader kvar Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 15 timmar sedan, skrev Wangthong: Vi bor mitt i skogen. Närmaste flygplats är Sundsvall. Men de passar så dåligt med thai. Vi åker tåg det är smidigare än flyget. När vi bodde i Umeå var flyget överlägset bäst. Tåget dit tog en jävla tid. Flyget till Umeå har dessutom mycket mera avgångar än Sundsvall. Så hamnar du inne i umeå och inte några mil bort. Olika för och nackdelar på olika platser. Bor också typ mitt ute i skogen i västra Medelpad ca 10 mil från Sundsvall/Timrå flygplats. Men har ju att göra med att det är få flygavgångar till/från Sundsvall med som du skriver. Men faktum är det flyter på ganska bra med Norrtåg/SJ dom sista åren. Tidsmässigt har det sparat lite tid med. Jobbresorna har det ofta blivit flyg ut men stämt bättre med tåg hem. Men det är få jobbresor nu mera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 6 timmar sedan, skrev Nicholas: lindskrog tar knappast 7400 Har dock löst det redan, gratis dessutom. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 Det är nära nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 52 minuter sedan, skrev MickeN: Det är nära nu! Trevlig resa. Vi får ta Zumen när du kommer hem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 (ändrad) 14 timmar sedan, skrev Nicholas: lindskrog tar knappast 7400 På Arlanda kostar parkering ca: 1400sek, 31 dagar Ändrades Mars 23, 2023 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 1 timme sedan, skrev pigge01: På Arlanda kostar parkering ca: 1400sek, 31 dagar Utanför Arlanda..... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 48 minuter sedan, skrev Soengsang: Utanför Arlanda..... Men bara om man betalar med ICA-kortet, bokar med Nonki och tar tåget till Köpenhamn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 1/4 - 30/4 Benstocken tar 1410:- för samma datum “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 On 2023-03-23 at 01:48, skrev navion hispania: Bor också typ mitt ute i skogen i västra Medelpad ca 10 mil från Sundsvall/Timrå flygplats. Men har ju att göra med att det är få flygavgångar till/från Sundsvall med som du skriver. Men faktum är det flyter på ganska bra med Norrtåg/SJ dom sista åren. Tidsmässigt har det sparat lite tid med. Jobbresorna har det ofta blivit flyg ut men stämt bättre med tåg hem. Men det är få jobbresor nu mera. Klart att vi skulle bli undantagen i det här fallet. Men jag har lärt mig något nytt. Det tar ca 10 minuter att göra norsk reset på ett tåg. Innan alla system är uppe och snurrar igen. Tur man är positiv. Vi fick köra på reducerad fart till Söderhamn. Sedan kollade de om de kunde göra något för att få ordning på tåget. Eftersom det inte gick fick vi vänta tills nästa tåg kunde ta oss på släp. Ställde till en del bekymmer, men tur att det inte var på väg ner vi kom för sent. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 On 2023-03-23 at 06:45, skrev Koh Changer: Har dock löst det redan, gratis dessutom. Ja, men det där är inte Lindskrogs långtidsparkering. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Mars 25, 2023 Dela Inlagd Mars 25, 2023 There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 Glöm flygkaoset – snart öppnar Arlandas hypermoderna säkerhetskontroll ”Äntligen”, utbrister säkerligen mången luttrad Arlandaresenär. I sommar är en del av den omfattande mångmiljardutbyggnaden av flygplatsen klar med bland annat en ny, större, snabbare och smidigare säkerhetskontroll. https://www.di.se/nyheter/glom-flygkaoset-snart-oppnar-arlandas-hypermoderna-sakerhetskontroll/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 1 minut sedan, skrev Tallviking: Glöm flygkaoset – snart öppnar Arlandas hypermoderna säkerhetskontroll ”Äntligen”, utbrister säkerligen mången luttrad Arlandaresenär. I sommar är en del av den omfattande mångmiljardutbyggnaden av flygplatsen klar med bland annat en ny, större, snabbare och smidigare säkerhetskontroll. https://www.di.se/nyheter/glom-flygkaoset-snart-oppnar-arlandas-hypermoderna-sakerhetskontroll/ Och ännu snabbare bli det om alla gav fan och plocka med sig vatten mm och sedan stå och spela oförstående till det hela. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd April 21, 2023 Dela Inlagd April 21, 2023 Hej alla, nu ligger säkert denna fel men funderar på Svenne-banan resa till Aonang 27/9 (Fritidsresor) och 3v med Emirates. Jag funderar att bo på BlueSotel SMART Krabi Aonang Beach, är det någon som har varit på hotellet och hur är orten gentemot Kata? Skulle vilja dra till Bangkok men jag känner mig själv och där skulle jag kuta vilse första natten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu