Kenneth4618 Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 (ändrad) 30 minuter sedan, skrev apknug: Nu talar jag rent allmänt, de flesta åker till Thailand på vintern. Det var nån i tråden som hade betalat 1500 kr för parkering i Januari iof. Själv brukar jag ta pendeltåget ett byte och rätt upp i Sky City, relativt prisvärt och snabbt. Jag reser dock bara med handbagage. Fast nu till songkran vet i tusan, det har blivit så många "sjuka" lokförare så det går tusan inga pendeltåg. Du svamlar värre än Boa Reser man med thaifru så är det inte bara handbagage 😁 Ändrades Mars 21, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dempa Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 16 minuter sedan, skrev apknug: Det står väl "man" och limousine är billigare och bekvämare jmf med långtidsparkering. Är det bara priset som styr så är det bara att ta SL hela vägen för 39kr. Det var billigt, hur kommer du undan stationsavgiften på 130 kr? Palestine is not a country, it's a terrorist state. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 1 timme sedan, skrev apknug: Det står väl "man" och limousine är billigare och bekvämare jmf med långtidsparkering. Är det bara priset som styr så är det bara att ta SL hela vägen för 39kr. Priset är inga problem för mig, men du verkar ha stora problem med det. Speciellt när det gäller andras utgifter och karma då förståss 🙂 Limo är även dyrare ToR än en parkering på en månad Svammel som vanligt av dig 🐍 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 Men man kan ju åka Limo både till och från Arlanda gratis också 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 Åker troligtvis i mitten på november -23 till mitten av mars-24,en kompis kör mig med min bil till Landvetter och vakar över den innan jag blir hämtad, fyra månader senare om nu någon undrar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Drivern: Åker troligtvis i mitten på november -23 till mitten av mars-24,en kompis kör mig med min bil till Landvetter och vakar över den innan jag blir hämtad, fyra månader senare om nu någon undrar. Allt är mycket enklare om man åker själv 😉 Ändrades Mars 21, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 1 timme sedan, skrev Dempa: Det var billigt, hur kommer du undan stationsavgiften på 130 kr? Antagligen är det pendeltåg till Märsta och därifrån SL-buss till Arlanda som gäller då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 25 minuter sedan, skrev GreenValley: Antagligen är det pendeltåg till Märsta och därifrån SL-buss till Arlanda som gäller då. Verkar onödigt jobbigt för o spara lite kaffepengar. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 Har man 30-dagarskort på SL så tjänar man ju in även dessa 39 kronor! Många bäckar små ...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 Har man som jag 30 mil till Arlanda så får man planera annorlunda än Taxi el. likn. Det är billigare för mig att ta bilen till Arlanda(60mil tor) än att ta taxi tor till närmaste flygplats som är Linköping ca 5mil från mig. Taxi tar runt 1500kr för enkel resa till flygplatsen så ca 3000kr. Min bil tar ca 30 liter bensin tor Arlanda så det blir betydligt billigare. Så jag får långtidsparkeringen "gratis" om man jämför på detta sätt. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 Har åkt tåg till och från Arlanda sen början på 2000 -talet, inte missat ett flyg, så oron för det verkar överdriven. Men man kanske lär ägna någon timme med planering beroende på flygets avgång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Allt är mycket enklare om man åker själv 😉 Så är det ju självklart🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Verkar onödigt jobbigt för o spara lite kaffepengar. Underskatta aldrig kaffepengar. Och på tal om det så har jag fortfarande dina kanelbullar i frysen. 😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 1 timme sedan, skrev Jed: Har åkt tåg till och från Arlanda sen början på 2000 -talet, inte missat ett flyg, så oron för det verkar överdriven. Men man kanske lär ägna någon timme med planering beroende på flygets avgång. Ska man ut och resa så är ju dagen ändå förstörd så man kan lika gärna vara ute i god tid så att man hinner några öl på flygplatsen. Är tåget försenat så blir det ju ren förtjänst om man måste skippa några öl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 Man kan undra när tg 961 kommer iväg från Arlanda till BKK idag, avgång kl. 12.30 men ej kommit iväg ännu, ny info om avgång imorgon kl. 08.30. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 Synd att köra hem bara man kan ju inte ta en ”stänkare” på returresan. Flygbussen till/från Liljeholmen sen på t-banan 2 stationer så man får en riktig chockstart när man kommer hem är min melodi. På nerresan kan man ju kolla in dem som ska till jobben påstår-banan till Liljeholmen t.ex. Har för den delen ingen bil längre vart ju bara en massa ”nödkörning” så den inte beckade igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 25 minuter sedan, skrev rolba: Underskatta aldrig kaffepengar. Och på tal om det så har jag fortfarande dina kanelbullar i frysen. 😃 Blir bra det om några månader Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 24 minuter sedan, skrev rolba: Ska man ut och resa så är ju dagen ändå förstörd så man kan lika gärna vara ute i god tid så att man hinner några öl på flygplatsen. Är tåget försenat så blir det ju ren förtjänst om man måste skippa några öl. Nja har man lounge access så är det ju ren förlust 🙄 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 14 minuter sedan, skrev Mankan: Nja har man lounge access så är det ju ren förlust 🙄 Ja, jag har faktiskt missat loungen en gång när jag skulle till Chicago och tåget var försenat. Men jag missade inte flyget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 (ändrad) 41 minuter sedan, skrev rolba: Ja, jag har faktiskt missat loungen en gång när jag skulle till Chicago och tåget var försenat. Men jag missade inte flyget. Nä nä men du missade ölen. Lite perspektiv om jag får be. Ändrades Mars 21, 2023 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 55 minuter sedan, skrev rolba: Ja, jag har faktiskt missat loungen en gång när jag skulle till Chicago och tåget var försenat. Men jag missade inte flyget. Nu ljuger du, tågen är aldrig försenade enligt expertisen på forumet 😁 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Jed: Har åkt tåg till och från Arlanda sen början på 2000 -talet, inte missat ett flyg, så oron för det verkar överdriven. Men man kanske lär ägna någon timme med planering beroende på flygets avgång. SL:s pendeltåg började trafikera Arlanda först 2012 men Arlanda Express som funnits längre känns mer pålitligt. Reseplanering hjälper föga om SL ställer in tåg p g a personalbrist. För ett antal år sedan hade Flygbussarna en taxitjänst som hette Door2Gate eller något liknade som var helt suverän, man blev hämtad vid porten och delade bil med andra resenärer som hämtades upp på vägen. Priset var ca halva taxikostnaden Stockholm - Arlanda. Ändrades Mars 21, 2023 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 7 timmar sedan, skrev Mankan: Nä nä men du missade ölen. Lite perspektiv om jag får be. Det var 12-14 år sedan så jag har kommit över det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 29 december blir det nästa flygresa, 😃😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 22, 2023 Dela Inlagd Mars 22, 2023 14 Juni, blev Thai igen, vägrar Finnar med Qatar… Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu