Enis Inlagd Mars 1, 2023 Dela Inlagd Mars 1, 2023 15 timmar sedan, skrev navion hispania: Var faktiskt lite tjafs nu när jag checka in här på Arlanda. För det är väl 45 dagar än? Vilket jag hävdade, hur som helst släppte dom mig vidare med orden du får ordna det på plats. Beror väl på hur man skall tolka detta Update: Starting October 1, 2022, Thailand CCSA has announced that the Visa Exemption stay period will be extended from 30 days to 45 days. This change is currently in effect until 31st March 2023. enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Mars 1, 2023 Dela Inlagd Mars 1, 2023 19 timmar sedan, skrev navion hispania: Var faktiskt lite tjafs nu när jag checka in här på Arlanda. För det är väl 45 dagar än? Vilket jag hävdade, hur som helst släppte dom mig vidare med orden du får ordna det på plats. Fick du 45 dagar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 1, 2023 Dela Inlagd Mars 1, 2023 3 timmar sedan, skrev Enis: Beror väl på hur man skall tolka detta Update: Starting October 1, 2022, Thailand CCSA has announced that the Visa Exemption stay period will be extended from 30 days to 45 days. This change is currently in effect until 31st March 2023. enis Jag tolkar det som att man får 45 dagar instämplat i passet ända till 31 mars. Kan man tolka det som att alla 45 dagars tar slut den 31 mars? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 1, 2023 Dela Inlagd Mars 1, 2023 9 minuter sedan, skrev Wangthong: Jag tolkar det som att man får 45 dagar instämplat i passet ända till 31 mars. Kan man tolka det som att alla 45 dagars tar slut den 31 mars? Tolkar precis som du men tydligen inte tjommen på Arlanda enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Mars 1, 2023 Dela Inlagd Mars 1, 2023 2 timmar sedan, skrev MickeN: Fick du 45 dagar? Ja det vart 45 dagar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 1, 2023 Dela Inlagd Mars 1, 2023 Hoppas ingen åker från Arlanda idag https://www.expressen.se/nyheter/tekniskt-haveri-pa-arlanda-kablar-avgravda/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 19, 2023 Dela Inlagd Mars 19, 2023 On 2023-02-27 at 11:05, skrev Jordbromannen: Tydligen nästan halva priset i Turkiet mot Thailand! Om man nu tycker att Turkiet känns rätt? Givetvis så ska man stötta kalkonfolket i deras kamp mot ett Sverige i Nato! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 Nån som hört några "trovärdiga rykten" angående 30 eller 45 dagar efter 31/3? Blir 45 förlängt eller tillbakagång till 30? Att det ska vara så svårt att komma med besked.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 11 minuter sedan, skrev frogfish: Nån som hört några "trovärdiga rykten" angående 30 eller 45 dagar efter 31/3? Blir 45 förlängt eller tillbakagång till 30? Att det ska vara så svårt att komma med besked.... Eftersom dom idag upplöste parlamentet med omedelbar verkan lär inga ändrade beslut tas så 30 dagar efter 31/3 är nog tyvärr ett beslut som får ligga kvar som det är. Inget är ju omöjligt i ett land som Thailand men jag är nog ganska pessimistisk här att beslutet kan ändras. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 Det blev lite snabba ryck här, så flyger ner på torsdag, från Arlanda. 1 månad fick det bli, då min högsäsong kör igång i maj. Nu ska jag bara lösa var jag ställer bilen i Sthlm. Tänker inte betala 7400 kr för parkering, nån som kan tipsa om nåt vettigt? Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 2 minuter sedan, skrev Koh Changer: Det blev lite snabba ryck här, så flyger ner på torsdag, från Arlanda. 1 månad fick det bli, då min högsäsong kör igång i maj. Nu ska jag bara lösa var jag ställer bilen i Sthlm. Tänker inte betala 7400 kr för parkering, nån som kan tipsa om nåt vettigt? Ca 1800 hos Svedavia på Arlanda och någon hundralapp billigare hos Benstocken. Betalade 1500 för 29 dagar i januari “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Ca 1800 hos Svedavia på Arlanda och någon hundralapp billigare hos Benstocken. Betalade 1500 för 29 dagar i januari Tack, ska kolla detta👍 Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 1 timme sedan, skrev Koh Changer: Det blev lite snabba ryck här, så flyger ner på torsdag, från Arlanda. 1 månad fick det bli, då min högsäsong kör igång i maj. Nu ska jag bara lösa var jag ställer bilen i Sthlm. Tänker inte betala 7400 kr för parkering, nån som kan tipsa om nåt vettigt? Taxi i stället för att köra egen bil? Nu måste jag förklara att jag har ingen aning om hur långt från Arlanda du bor, men 7400:- eller 1500:- , ger väl en rätt bra Taxi-resa eller Uber, osv? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 Hu vad hemskt att vänta på en buss som går var 10:e minut. Skrapa rutor? Numera slår man på värmaren med telefon 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 Om tågen går funkar ju det rätt bra åxå från Arlanda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 Jag parkerar alltid hos Benstocken. Där får man bilen inställd i varmgarage för några hundralappar extra. Värt varenda krona och inte någon snö på bilen. Man kan även få den tvättad om man vill. Skrapa rutor är för amatörer. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 1 minut sedan, skrev rolba: Om tågen går funkar ju det rätt bra åxå från Arlanda. Om de går ja. Åker inte tåg om jag har en tid att passa 🙂. Bekvämt med med egen bil så man kan handla på vägen hem när man passerar Grosshandlarn. Men ska man vara nere i 5-6 månader blir det en annan sak. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Mars 20, 2023 Dela Inlagd Mars 20, 2023 1 timme sedan, skrev rolba: Om tågen går funkar ju det rätt bra åxå från Arlanda. Ja det är ju just det om de går... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 15 timmar sedan, skrev frogfish: Nån som hört några "trovärdiga rykten" angående 30 eller 45 dagar efter 31/3? Blir 45 förlängt eller tillbakagång till 30? Att det ska vara så svårt att komma med besked.... Vad jag vet finns det inga rykten utan vad det handlar om är att någon turistorganisation sagt att det vore bra för näringen om 45 dagar fick fortsätta åtminstone året ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 7 timmar sedan, skrev apknug: Handlar det för man på nätet numera så man kan ta limousine billigare och bekvämare direkt till och från Arland. Att ta sig till.och.från långtidsparkering går fet bort. Att det ska vara billigare med limo 40 mil tvivlar jag på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 (ändrad) 12 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Om de går ja. Åker inte tåg om jag har en tid att passa 🙂. Bekvämt med med egen bil så man kan handla på vägen hem när man passerar Grosshandlarn. Men ska man vara nere i 5-6 månader blir det en annan sak. Vi åkte tåg ner dagen innan och tog en avkopplande hotellnatt på Arlanda. Skönt att ta det lugnt och börja acklimatisera sig. Nu har snart 6 månader gått och det är dags för hemfärd. Det börjar bli för varmt nu. Hemma är ju vårvintern en fin tid. Nästa resa i oktober. Ändrades Mars 21, 2023 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 14 timmar sedan, skrev Koh Changer: Det blev lite snabba ryck här, så flyger ner på torsdag, från Arlanda. 1 månad fick det bli, då min högsäsong kör igång i maj. Nu ska jag bara lösa var jag ställer bilen i Sthlm. Tänker inte betala 7400 kr för parkering, nån som kan tipsa om nåt vettigt? 1100kr kostar 1 månads parkering på Arlanda med Trosta parkering. trostaparkering.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 11 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Jag parkerar alltid hos Benstocken. Där får man bilen inställd i varmgarage för några hundralappar extra. Värt varenda krona och inte någon snö på bilen. Man kan även få den tvättad om man vill. Skrapa rutor är för amatörer. Fungerar lika bra på andra sidan E4. Har provat båda och det fungerar bra vilken som. Härligt att sätta sig i en varm bil med laddat batteri när man kommer hem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev Wangthong: Vi åkte tåg ner dagen innan och tog en avkopplande hotellnatt på Arlanda. Skönt att ta det lugnt och börja acklimatisera sig. Nu har snart 6 månader gått och det är dags för hemfärd. Det börjar bli för varmt nu. Hemma är ju vårvintern en fin tid. Nästa resa i oktober. Bor 25 minuters bilresa från Arlanda. Så åka egen bil är bekvämast för mig, speciellt när man har en thaifru att ta hänsyn till 🙂 Taxi kostar numera ca 1300 ToR Men var och en gör som de tycker är bäst så det finns inget rätt eller fel 😉 Ändrades Mars 21, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 21, 2023 Dela Inlagd Mars 21, 2023 (ändrad) 34 minuter sedan, skrev apknug: Om man bor nära Arlanda, som exempelvis Uppsala, så åker man bekvämast taxi till Arlanda. Man hämtas direkt hemma vid dörren och föraren hjälper till med bagaget sedan släps man av direkt utanför Terminalen, lägger väskor på en vagn och går rätt in till incheckningsdisken. Inget meck med att släpa väskorna till en transferbuss över en snöig och isig långtidsparkering ute på wischan. Billigare än det också. Men det är ett fritt land så alla gör som "man" vill! Det har aldrig varit snö på parkeringen i juni Tycker du Bolt är att åka limousine 🤣🤣 Ändrades Mars 21, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu