Kenneth4618 Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 För Batting är det nog bara ledsagarservice som fungerar. De möter upp vid gaten och följer med till passkontrollen, bagageupphämtningen, tullen och ut till bussen. Bäst vore nog att boka inklusive taxi som kör till hotellet också. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 (ändrad) Jag har aldrig åkt den där bussen. Visst vill man spara pengar så finns det väl någon några hundrabattingar att spara men kommer man från Sverige med full packning känns det ändå rätt bekvämt med en taxi. Åker jag buss måste jag ju ändå ta taxi från busstationen. Ändrades September 25, 2022 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 On 2022-09-23 at 16:15, skrev Batting: Sådär, nu är nästa resa och boende bokat. Första delen av resan har jag tänkt tillbringa i Pattaya, för att sedan avluta med Bangkok. En gång när jag reste till Jomtien så fick jag för mig att jag skulle försöka resa lite ekonomiskt, och mer som jag reser hemma. Jag tänkte att jag skulle ta en buss mellan flygplatsen och Jomtien, men det verkade väldigt krångligt. När jag väl letat reda på disken där de tydligen sålde bussbiljetter och ställt mig i en lång kö så visade det sig vara fel kö. När jag kom fram så blev jag bara hänvisad till kön bredvid, där det hela upprepade sig. Till slut frågade jag om de inte kunde hänvisa mig till rätt kö istället för att bara skjutsa mig åt sidan så att säga. Till slut tror jag att jag hittade fram till rätt disk, en helt tom sådan. När jag frågade var biljettförsäljaren höll till så ryckte dom andra bara på axlarna. Allt verkade skötas på väldigt lösa boliner så jag gav upp och tog en taxi. Nu var detta ett antal år sedan så jag funderar på att försöka igen. Jag menar att om man skulle få för sig att bo en lite längre tid i Thailand så kan man inte hålla på att åka taxi. Finns det någon här som åkt med buss från flyget till Pattaya? Ta bussen, det funkar hur bra som helst. Enda nackdelen att den ibland kan vara fullbokad, så man får vänta en timme på nästa avgång. Kan lösas numera , som någon skrev, via förbokning. I Pattaya stannade den alltid förr på två eller tre hållplatser på Sukhumvit där man kan hoppa av om man inte ska bo i Jomtien. Sukhumvit- Pattaya Nua, Sukhumvit- Pattaya Klang, Sukhumvit Pattaya-Tai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 3 minuter sedan, skrev apknug: Det beror lite på vart man bor helt klart, fast bussen gör två stopp på sucken i centrala Pattaya. I Jomtien kan man hoppa på baht bussen eller ta en bågetaxi om man inte har gångavstånd hem. Bussen plus en Bolt lär inte gå på dyra stålar det heller, man sparar lätt 700 baht eller en gratis överprisad short time. Ja det stämmer nog att man kan spara typ 700 THB. Men kommer jag hemifrån Sverige med ett par resväskor så är nog jag i alla fall efter 15 timmars resande inte så bra prisförhandlare. Att släpa väskor för att åka 10 bath taxi känns inte som något alternativ. Men bolt funkar säkert. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 Har jag inte råd med en taxi har jag inget där att göra Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 För mig blir det förmodligen MR T som vanligt men vill man åka ännu billigare finns det tydligen för 1000 THB. Är de någon som provar boss? https://www.bosspattayataxi.com/?gclid=CjwKCAjw-L-ZBhB4EiwA76YzOejTNp6XXAHrOEnjBFbvq1H2TDq7w8zUjOtrCxHRmwqBuMKTert7MhoCll0QAvD_BwE Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 Blir Thai Smile till Udon 12:30 efter vi landat på Suvan den 1:a januari, framför skynket 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 Då var sommarresa 2023 till LOS precis bokad. Ville åka med Qatar men allt för dyrt i B för oss. Hittade faktiskt inga B biljetter under 20k med något annat bolag än Turkish. Så får bli med dem, kalaset slutade på knappt 18.800 kr per person. Nu börjar jobbet med att boka hotell. Har tyvärr redan konstaterat att Marriott höjt sina priser med 50 - 100% i Bangkok jmf. med sommaren 2022!!! Fy f-n... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 7 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Blir Thai Smile till Udon 12:30 efter vi landat på Suvan den 1:a januari, framför skynket 🙂 För oss är det värre. Ett flyg kl 07, nästa kl 18. Bara att hoppas de sätter in fler flyg innan vi kommer ner, annars måste vi byta flygplats . Brukade tidigare gå ett vid 10-tiden som varit mer lagom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 1 minut sedan, skrev gst: För oss är det värre. Ett flyg kl 07, nästa kl 18. Bara att hoppas de sätter in fler flyg innan vi kommer ner, annars måste vi byta flygplats . Brukade tidigare gå ett vid 10-tiden som varit mer lagom Ja annars blir det en lång väntan. Thai Smile hade ett flyg 06:55 också men ville inte chansa på det. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 (ändrad) Åker ner 3/12 och hem igen 28/1 Thai Airways blev det i år Ändrades September 25, 2022 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 1 minut sedan, skrev Tallviking: Åker ner 3/12 och hem igen 28/1 Då kanske vi hinner ses. Åker ner dagen efter er, och kommer troligen ner till Mae Rampung i januari nångång 5 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Ja annars blir det en lång väntan. Thai Smile hade ett flyg 06:55 också men ville inte chansa på det. Nej, som det är nu landar ju inte planen förrän kring 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thongniam Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 Åker ner 30/9 och hem igen 11/5 Thai som vanligt (hatar mellanlandningar) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 2 minuter sedan, skrev gst: Då kanske vi hinner ses. Åker ner dagen efter er, och kommer troligen ner till Mae Rampung i januari nångång Kul. Hör av er när ni är på väg ner så syns vi där Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Mankan: Ja det stämmer nog att man kan spara typ 700 THB. Men kommer jag hemifrån Sverige med ett par resväskor så är nog jag i alla fall efter 15 timmars resande inte så bra prisförhandlare. Att släpa väskor för att åka 10 bath taxi känns inte som något alternativ. Men bolt funkar säkert. Senast jag var till Pattaya var i April. Då tog jag snikbussen för 129 Baht och när jag gick av på Sukhomvith stod det en bahtbuss där som körde till valfritt hotell i Pattaya för 100 Baht/person. Väldigt smidigt för 229 Baht totalt för transporten. MVH Nutteman Tusan åxå. Nu kom jag ihåg fel. Detta var för två och ett halvt år sedan. Men då var det så. I år fick jag åka kovidbuss direkt till hotellet och det var inte billigt. Ändrades September 25, 2022 av Nutteman minnesförlust Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 30 minuter sedan, skrev Nutteman: Senast jag var till Pattaya var i April. Då tog jag snikbussen för 129 Baht och när jag gick av på Sukhomvith stod det en bahtbuss där som körde till valfritt hotell i Pattaya för 100 Baht/person. Väldigt smidigt för 229 Baht totalt för transporten. MVH Nutteman Ok tar de bara 100 THB till valfritt hotell så är det ju rätt överkomligt om man reser själv. Men jag antar att man får dela och hatta runt till olika hotell. När jag nästa gång ska till Pattis i början på januari från suvvan eller donkan så är vi förmodligen 4 st och då känns nog ändå taxi prisvärt. Men nästa gång jag reser själv kanske jag ska prova bussalternatiivet. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 Håller med Måne jag "Har jag inte råd med en taxi har jag inget där att göra" “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 25, 2022 Dela Inlagd September 25, 2022 Har åkt med Mr T när jag skulle dit. Tyckte det var mkt bra transport. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd September 26, 2022 Dela Inlagd September 26, 2022 96 dagar kvar 😃😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 26, 2022 Dela Inlagd September 26, 2022 15 timmar sedan, skrev gst: Då kanske vi hinner ses. Åker ner dagen efter er, och kommer troligen ner till Mae Rampung i januari nångång Nej, som det är nu landar ju inte planen förrän kring 7 Varför kollar ni inte på VietJets tidtabell? Kom för en knapp månad sedan och åkte med VJ till Udon Thani 10:30. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 26, 2022 Dela Inlagd September 26, 2022 3 timmar sedan, skrev lasseiudon: Varför kollar ni inte på VietJets tidtabell? Kom för en knapp månad sedan och åkte med VJ till Udon Thani 10:30. VietJet kör väl som alla andra från Don Muaeng? Därifrån är inga problem att ta sig till Ubon, det ör ju från Suvarnabhumi det är svårt i år. Bara Thai Smile som flyger därifrån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 26, 2022 Dela Inlagd September 26, 2022 3 timmar sedan, skrev lasseiudon: Varför kollar ni inte på VietJets tidtabell? Kom för en knapp månad sedan och åkte med VJ till Udon Thani 10:30. Var ju tvungen att kolla, och då visar det sig att se mycket riktigt flyger från Suvarnabhumi. Stort tack för detta tips Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 26, 2022 Dela Inlagd September 26, 2022 5 timmar sedan, skrev lasseiudon: Varför kollar ni inte på VietJets tidtabell? Kom för en knapp månad sedan och åkte med VJ till Udon Thani 10:30. Återigen stort tack för tipset. Har nu bokat VietJet med avgång 10.30 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd September 26, 2022 Dela Inlagd September 26, 2022 Äntligen dags för en ny resa till Thailand efter att ha levt i celibat i över 4 år! Bokade biljetten igår på Travellink.se och flyger med Thai Airways nonstop Kph-Bkk 14 Januari - 13 April 2023, biljettpris: 8630 kr Jag brukar dock flyga betydligt billigare än så här! Senaste resan var med Thai 2018 då kostade det bara 4900 kr retur! Svider lite i plånboken , men vågar inte vänta på att priserna skall gå ner, dessutom närmar sej högsäsong och många skall iväg nu efter Pandemin! Det blir både Bangkok och Pattaya, eventuellt en liten tripp ner till Koh Samui, om inrikes flygpriserna inte är för dyra. Jag hoppas att jag hinner få mitt nya pass innan jag åker bara! Jag beställde det 14 September och det är beräknat till att vara klart i December! Så det kan bli lite tajt med tid att hinna fixa Visum och boende innan avresan! Skall bli kul att komma ner och se allt nytt som kommit till sedan sist, och kolla in läget på Walking Street igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lunarmys Inlagd September 26, 2022 Dela Inlagd September 26, 2022 (ändrad) Om jag säger så här, waste of money to come here. Det var precis 3år sedan jag var här. Har bott här tidigare och kan Bangkok bra. Att komma hit måste man vara desperat för sex, finna en flickvän. Under dessa 3 år pandemin har varit så har jag rest till Mexiko ett flertal gånger och om jag jämför vädret och kvalitet på resan så väljer jag Mexiko nu. Regeringen här är desperat för att få hit turister igen. När man landar och hämtar ut bagaget på flygplatsen så är man helt ensam. Jag var tvungen att fråga personalen vad detta va för flygplats eftersom endast var resenärer från vårt flygplan va där för att hämta ut bagaget. Och då landade vi mitt på dagen. Det mesta har gått i konkurs eller nedstängt pga av Anutin. Dom har i ett desperat försök för att försöka få hit turister genom att gör cannabis lagligt. Men du kan inte röka detta på en offentlig plats utan att få böter.. Nej detta är inte Bangkok jag känner till. Ändrades September 26, 2022 av Lunarmys Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu