falukorven Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 3 timmar sedan, skrev Tallviking: Sambons mor åkte in på intensiven i morse med Covid så sambon skall nu försöka komma ner så fort som möjligt. Verkar inte så lätt Tur hon är thailändsk medborgare för då slipper hon tydligen försäkringsbevis och PCR inom 72h Oj, jag hoppas att det ska gå bra för svärmor din! ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Åkte igår framme idag, 1 dags karantän o det tog 5 timmar att få mitt negativa test.... Annars var det ett jävla strul med alla papper, trodde i min enfald att det skulle räcka med att visa thaipasset på de flesta ställen. Men nej,alla de olika papper på varenda ställe... Annars är allt lugnt o varmt Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Nu gäller det att hålla sig Covidfri ända tills ankomsten i Phuket nästa vecka. Intyget vart klart på mindre än 24 timmar trots det konstiga försäkringsintyget If... gett mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: Nu gäller det att hålla sig Covidfri ända tills ankomsten i Phuket nästa vecka. Intyget vart klart på mindre än 24 timmar trots det konstiga försäkringsintyget If... gett mig. Får man fråga vilket SHA+ hotell du har bokat på Phuket och vad det kostade inklusive PCR-tester och transport från flygplatsen? //mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Åker ner när det är slut på leken med alla färger och regler och blir som vanligt. Tror det blir juni-juli som jag hoppas att jag kan åka ner Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 On 2021-12-26 at 19:12, skrev Tommy: Jag har inte varit i Thailand sedan våren 2013, och får väl erkänna att det känns helt OK! Att lägga till en massa tester och appar som kan spåra min (eventuella) vistelse i diktaturen Thailand, gör inte direkt att jag får en större längtan dit... Det faktum att jag sluppit se min svärmor på drygt 8 år är ju naturligtvis lite tråkigt, jag gillar ju verkligen människor som talar högt och nästan skriker, så att jag skall förstå Bangkok-thai slang språk. Kan faktiskt inte komma på något som egentligen gör Thailand till ett trevligare resmål än Spanien... Skulle vara svärmor då? MVH Tycker om ärliga människor Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 6 timmar sedan, skrev kungchristian: Åkte igår framme idag, 1 dags karantän o det tog 5 timmar att få mitt negativa test.... Annars var det ett jävla strul med alla papper, trodde i min enfald att det skulle räcka med att visa thaipasset på de flesta ställen. Men nej,alla de olika papper på varenda ställe... Annars är allt lugnt o varmt Christian Kanske ändrat sig sedan vi åkte ner i dec då för var väldigt enkelt och inget strul när vi anlände. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 1 timme sedan, skrev Nerike: Åker ner när det är slut på leken med alla färger och regler och blir som vanligt. Tror det blir juni-juli som jag hoppas att jag kan åka ner Som vanligt lär nog dröja… men vi var ju nere precis och var både hemma i Korat, ner till Pattaya och i Bkk så inga problem att resa runt iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Januari 14, 2022 Dela Inlagd Januari 14, 2022 19 timmar sedan, skrev mrco: Får man fråga vilket SHA+ hotell du har bokat på Phuket och vad det kostade inklusive PCR-tester och transport från flygplatsen? //mrco Jag skall bo på Safari Beach Hotel i Patong för 13.400 inkl limo från flygplatsen. Testerna bokar man själv separat, 4.200 för 2 tester Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Januari 14, 2022 Dela Inlagd Januari 14, 2022 7/4 i 2 år har den biljetten skjutits fram. Kanske den får bli flyttad igen tycker det skulle vara trist att bara vara i Thailand. Tänkte inspektera en arbetsort också. Men är så rastlös så kanske det blir Abisko östra iallafall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 19, 2022 Dela Inlagd Januari 19, 2022 Planen är i april, men sånt här är ju lite störande: https://thethaiger.com/news/national/british-man-fined-for-overstay-after-being-forced-into-Bangkok-quarantine Sån skit gör ju att det är omöjligt att planera nåt. Summorna är ju peanuts, men hur Thailand uppträder i detta är ju otroligt (men inte oväntat....). Undrar hur mkt overstay folk får som suttit i fängelse 10 år..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 19, 2022 Dela Inlagd Januari 19, 2022 On 2022-01-12 at 09:00, skrev born41: Betalar du med swich har du inte det skyddet. Det har man, om kontot är samma som kortet är kopplat. Samma med överföring! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd Januari 20, 2022 Dela Inlagd Januari 20, 2022 Skulle tro att nästa resa blir till sommaren, men då får det bli lite längre vistelse än senaste gångerna då det bara blivit 3v. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 Ska åka till Thailand 28/3 men mina datorkunskaper är "något" begränsade så Thaipasset oroar mej en del. Har hittat www.thaipass.nu. Är det någon som har använt dem eller något liknande företag so hjälper mot betalning? Har det i så fall fungerat bra eller dåligt? Priset 595 kr är ju rimligt om det underlättar att få thaipasset. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 3 timmar sedan, skrev Nutteman: Ska åka till Thailand 28/3 men mina datorkunskaper är "något" begränsade så Thaipasset oroar mej en del. Har hittat www.thaipass.nu. Är det någon som har använt dem eller något liknande företag so hjälper mot betalning? Har det i så fall fungerat bra eller dåligt? Priset 595 kr är ju rimligt om det underlättar att få thaipasset. MVH Nutteman @andrejsdenruskige skriver i annan tråd: Är det någon som behöver gratishjälp så kan ni fråga. Alltid finns det någon på forumet som kan ödsla lite fritid eller betald arbetstid för att ordna till ett Thailand Pass. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 3 timmar sedan, skrev Nutteman: Ska åka till Thailand 28/3 men mina datorkunskaper är "något" begränsade så Thaipasset oroar mej en del. Har hittat www.thaipass.nu. Är det någon som har använt dem eller något liknande företag so hjälper mot betalning? Har det i så fall fungerat bra eller dåligt? Priset 595 kr är ju rimligt om det underlättar att få thaipasset. MVH Nutteman Precis som Amigo skriver så fixar någon detta helt gratis för dig. I detta fall kan jag vara behjälplig. Det jag behöver är -Din hotellbokning -Flygbiljett -Pass -Vaccinationsbevis (helst i PDF och alla dina vacciner för covid) -Försäkringsbevis som täcker Covid och en summa på minst 50.000$ Saknar du något av detta så kan jag nog tipsa om ett eller annat. 595kr är en massa öl (typ 60st). Det ska du inte slänga bort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Håhåjaja 😲 Då kom det ett mejl från Lufthansa att flyget mellan Hong Kong och Bangkok är inställt och inga bra alternativ erbjöds. Först ändrar dom från B747 till A330 och nu detta så det blev en avbokning. Har nu bokat med Emirates igen då de har börjat flyga med A380 mellan Dubai och Bangkok igen. Så med lite tur blir det barhäng på planet och transport med limo till och från flygplatserna 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fager Inlagd Mars 1, 2022 Dela Inlagd Mars 1, 2022 Åker imorgon. Skönt att slippa PCR-test dag 5, nu är det snabbtest som gäller igen. https://thaiembassy.se/en/guide-for-travelling-to-Thailand-during-covid-19-situation/ Blev inget 40-års jubileum sen första resan p.g.a. corona så det få bli 42-års istället. Några gamla bilder från 1980 på South Pattaya Road och Walking Street. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Mars 1, 2022 Dela Inlagd Mars 1, 2022 7 minuter sedan, skrev Fager: Åker imorgon. Skönt att slippa PCR-test dag 5, nu är det snabbtest som gäller igen. https://thaiembassy.se/en/guide-for-travelling-to-Thailand-during-covid-19-situation/ Blev inget 40-års jubileum sen första resan p.g.a. corona så det få bli 42-års istället. Några gamla bilder från 1980 på South Pattaya Road och Walking Street. Grymma bilder, var rädd om dom. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Mars 2, 2022 Dela Inlagd Mars 2, 2022 blir antagligen 29 decemberi 8 veckor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 3, 2022 Dela Inlagd Mars 3, 2022 On 2022-02-24 at 16:36, skrev Kenneth4618: Håhåjaja 😲 Då kom det ett mejl från Lufthansa att flyget mellan Hong Kong och Bangkok är inställt och inga bra alternativ erbjöds. Först ändrar dom från B747 till A330 och nu detta så det blev en avbokning. Har nu bokat med Emirates igen då de har börjat flyga med A380 mellan Dubai och Bangkok igen. Så med lite tur blir det barhäng på planet och transport med limo till och från flygplatserna 🙂 Pengarna tillbaka på kontot på 5 dagar. Bra jobbat Lufthansa 👍 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uppiz Inlagd Mars 8, 2022 Dela Inlagd Mars 8, 2022 Snart 😎🍻 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Mars 10, 2022 Dela Inlagd Mars 10, 2022 Fick mitt Thaipass i dag. Otroligt nog fixade jag det själv. Så nu åker jag 28/3 och kommer till Pattaya dagen efter. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Mars 10, 2022 Dela Inlagd Mars 10, 2022 Jag åker den 24/3 och kommer att hålla till i Samut Prakan utanför Bangkok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 11, 2022 Dela Inlagd Mars 11, 2022 11 timmar sedan, skrev MickeN: Jag åker den 24/3 och kommer att hålla till i Samut Prakan utanför Bangkok. Vi får ta en bira innan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu