Tom Inlagd December 26, 2021 Dela Inlagd December 26, 2021 Det blir nog till sommaren istället. 😢 Vi skulle ha åkt i söndags, men efter att allt var klart packad, alla papper fixade, så väntade vi bara på PCR-testet. Mitt var negativt, medans frugans var positivt. Så det blev att snabbt avboka endagskarantän-hotellet och boka om flyget till sommaren. Hoppas att det blir bättre då. 😥 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 26, 2021 Dela Inlagd December 26, 2021 Jag har inte varit i Thailand sedan våren 2013, och får väl erkänna att det känns helt OK! Att lägga till en massa tester och appar som kan spåra min (eventuella) vistelse i diktaturen Thailand, gör inte direkt att jag får en större längtan dit... Det faktum att jag sluppit se min svärmor på drygt 8 år är ju naturligtvis lite tråkigt, jag gillar ju verkligen människor som talar högt och nästan skriker, så att jag skall förstå Bangkok-thai slang språk. Kan faktiskt inte komma på något som egentligen gör Thailand till ett trevligare resmål än Spanien... Skulle vara svärmor då? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 27, 2021 Dela Inlagd December 27, 2021 7 timmar sedan, skrev Tommy: Kan faktiskt inte komma på något som egentligen gör Thailand till ett trevligare resmål än Spanien... Skulle vara svärmor då? MVH Hjälpsystrarna i Thailand har mindre skäggväxt än de i Spanien Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd December 27, 2021 Dela Inlagd December 27, 2021 7 timmar sedan, skrev Tommy: Jag har inte varit i Thailand sedan våren 2013, och får väl erkänna att det känns helt OK! Att lägga till en massa tester och appar som kan spåra min (eventuella) vistelse i diktaturen Thailand, gör inte direkt att jag får en större längtan dit... Det faktum att jag sluppit se min svärmor på drygt 8 år är ju naturligtvis lite tråkigt, jag gillar ju verkligen människor som talar högt och nästan skriker, så att jag skall förstå Bangkok-thai slang språk. Kan faktiskt inte komma på något som egentligen gör Thailand till ett trevligare resmål än Spanien... Skulle vara svärmor då? MVH 28-30gr i havet året runt 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd Januari 1, 2022 Dela Inlagd Januari 1, 2022 Lite sent för mitt inlägg med tanke på trådrubriken... Men kom till Bangkok igår och sitter nu som karantänfånge på 7 dar... Känns ändå bra att vara här:-) //Thure The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Januari 1, 2022 Dela Inlagd Januari 1, 2022 3 timmar sedan, skrev Thure: Lite sent för mitt inlägg med tanke på trådrubriken... Men kom till Bangkok igår och sitter nu som karantänfånge på 7 dar... Känns ändå bra att vara här:-) //Thure gjorde du alla papper efter 22/12 eftersom du måste sitta 7 dagar.??? 4 dagar kvar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd Januari 1, 2022 Dela Inlagd Januari 1, 2022 Jag började med att be hotellet skicka "confirmation letter" redan den 16 dec för att hinna få "Test & Go"... påminde sedan 19, 20 och 21 dec... fick mail från dem sent .... började fylla i för test & go... 18:00 bröt Thailand tjänsten då jag var mitt i... blev tvungen att be om nytt mail med QA alternativet 😞 Sedan mail från Finnair att min flight blivit försenad 6 timmar.... sedan nytt mail från Finnair att jag skulle glömma föregående mail... ?? tog PCR 29 dec fick ok sent den 29...så nu är jag här The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 1, 2022 Dela Inlagd Januari 1, 2022 19 kvar, äntligen går det åt rätt håll, bara inte pm hittar på nå mer tok den 4:e Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 1, 2022 Dela Inlagd Januari 1, 2022 Nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Januari 2, 2022 Dela Inlagd Januari 2, 2022 21 timmar sedan, skrev husse: 19 kvar, äntligen går det åt rätt håll, bara inte pm hittar på nå mer tok den 4:e snart blir det bira i jomtien Husse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Januari 2, 2022 Dela Inlagd Januari 2, 2022 3 dagar kvar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 7, 2022 Dela Inlagd Januari 7, 2022 13/5 om inte covidskiten ställer till det igen Åka A380 på övervåningen funkar inte än så jag provar en B747 denna gång, flygnörd som man är 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Januari 7, 2022 Dela Inlagd Januari 7, 2022 Eftersom vinterns resa till LOS gick i stöpet så är svaret på frågan 10 juli 2022. Den resan måste bli av för den är varken ombokningsbar eller återbetalningsbar. Håll tummarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Januari 7, 2022 Dela Inlagd Januari 7, 2022 Förhoppningsvis 31 januari. Har biljett till Bangkok, men 7 dagars hotellkarantän känns inte jättelockande. Kanske försöker vi boka om till Phuket, så kan vi "sandboxa" där eller på Koh Lanta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Januari 7, 2022 Dela Inlagd Januari 7, 2022 11/1 09:05 med Finnair, om testet är ok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Januari 8, 2022 Dela Inlagd Januari 8, 2022 Vad fan ska ni ner i dessa tider för? För stort EGO? Skulle aldrig få för mig att åka i dessa tider! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 9, 2022 Dela Inlagd Januari 9, 2022 10 timmar sedan, skrev Issanbonde: Vad fan ska ni ner i dessa tider för? För stort EGO? Skulle aldrig få för mig att åka i dessa tider! Det här med att folk gör som dom vill måste få ett slut. Kan dom inte bara ta och lägga av? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd Januari 9, 2022 Dela Inlagd Januari 9, 2022 24 minuter sedan, skrev Nicholas: Det här med att folk gör som dom vill måste få ett slut. Kan dom inte bara ta och lägga av? håller med. nog är det i huvet det beror @nicholas.. citat från min gamla far Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 9, 2022 Dela Inlagd Januari 9, 2022 16 timmar sedan, skrev Issanbonde: Vad fan ska ni ner i dessa tider för? För stort EGO? Skulle aldrig få för mig att åka i dessa tider! Ja frugan har ett väldigt stort EGO när hon vill träffa sin familj som inte gjort sedan 2017 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 On 2022-01-07 at 17:57, skrev Abercrombie: Eftersom vinterns resa till LOS gick i stöpet så är svaret på frågan 10 juli 2022. Den resan måste bli av för den är varken ombokningsbar eller återbetalningsbar. Håll tummarna. Om flyget blir inställt får du tillbaka pengarna. Återbetalningsskyddet vid sjukdom, som du får om du betalar med betalkort, gäller. Betalar du med swich har du inte det skyddet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 Har bokat 24 mars,hoppas hoppas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 Sambons mor åkte in på intensiven i morse med Covid så sambon skall nu försöka komma ner så fort som möjligt. Verkar inte så lätt Tur hon är thailändsk medborgare för då slipper hon tydligen försäkringsbevis och PCR inom 72h Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 14 minuter sedan, skrev Tallviking: Sambons mor åkte in på intensiven i morse med Covid så sambon skall nu försöka komma ner så fort som möjligt. Verkar inte så lätt Tur hon är thailändsk medborgare för då slipper hon tydligen försäkringsbevis och PCR inom 72h Vi får hoppas allt ordnar sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chevrolet-48 Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 52 minuter sedan, skrev Nicholas: Vi får hoppas allt ordnar sig. RT-Pcr test det måste alla ha ,annars får du inte gå ombord ,ha det på papperskopia så borde det vara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 22 minuter sedan, skrev chevrolet-48: RT-Pcr test det måste alla ha ,annars får du inte gå ombord ,ha det på papperskopia så borde det vara Hon var och lämnade test idag för detta Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu