spooncreek Inlagd Mars 24, 2020 Dela Inlagd Mars 24, 2020 32 minutes ago, rolba said: Det verkar ju som att det ska bli utegångsförbud mellan kl 19-07 från och med imorgon källa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 24, 2020 Dela Inlagd Mars 24, 2020 22 minuter sedan, skrev rolba: Det verkar ju som att det ska bli utegångsförbud mellan kl 19-07 från och med imorgon Ja det låter ju inget vidare. Var i pattis under en kortare period när det rådde undantagstillstånd med utegångsförbud på kvällarna vilket år det nu var när det eldades däck i Bangkok. Jag kunde dock sitta med lyckta dörrar på en viss agogo nära hotellet och smyga hem till hotellet bakvägen. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Mars 24, 2020 Dela Inlagd Mars 24, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev spooncreek: källa? Eventuellt kan det införas. https://www.kaohoon.com/content/349882 Ändrades Mars 24, 2020 av Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 24, 2020 Dela Inlagd Mars 24, 2020 14 minuter sedan, skrev Broskan: Eventuellt kan det införas. https://www.kaohoon.com/content/349882 Ett undantagstillstånd ger en stor mängd olika verktyg som PM kan använda. En av dessa verktyg han kan använda, om han bedömmer det nödvändigt, är att besluta om utegångsförbud under vissa tider och inom vissa områden The Emergency Decree at a glance The emergency decree gives the Prime Minister wide-ranging powers to use as he deems appropriate, including the ability: To ban people from leaving their houses or accommodation during specific time periods, unless permission has been granted by authorities. In order words, to impose a curfew To prohibit public gatherings To prohibit the dissemination of reports or distorted news which may lead to public panic. In other words, news censorship. To prohibit the use of or entry to buildings To evacuate people from any area for public safety or to prohibit people from entering designated areas Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd April 27, 2021 Dela Inlagd April 27, 2021 nu har man bokat 2 biljetter till los. augusti 4 veckor och januari 8 veckor . hoppas att inte coviden skenar iväg för mycket nu. mvh 114 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd April 27, 2021 Dela Inlagd April 27, 2021 58 minuter sedan, skrev soi covboy: nu har man bokat 2 biljetter till los. augusti 4 veckor och januari 8 veckor . hoppas att inte coviden skenar iväg för mycket nu. mvh 114 Skulle också vilja ha 8 veckor i Januari, bästa månaden. Hur löser man det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd April 27, 2021 Dela Inlagd April 27, 2021 1 timme sedan, skrev LTD: Skulle också vilja ha 8 veckor i Januari, bästa månaden. Hur löser man det? Med Stålar 😉🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 27, 2021 Dela Inlagd April 27, 2021 5 hours ago, LTD said: Skulle också vilja ha 8 veckor i Januari, bästa månaden. Hur löser man det? Lite svårt när januari bara brukar ha 4-5 veckor 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd April 27, 2021 Dela Inlagd April 27, 2021 Om allt går bra med coronan så blir nästa resa Februari 22 hoppas verkligen på det har inte varit där sedan November 19 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd April 28, 2021 Dela Inlagd April 28, 2021 11 timmar sedan, skrev Hua Hin: Om allt går bra med coronan så blir nästa resa Februari 22 hoppas verkligen på det har inte varit där sedan November 19 Så jävla hysteriskt som det är nu så får du räkna med 14 dagars karantän och munskydd på 24/7. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd April 28, 2021 Dela Inlagd April 28, 2021 Jag vart nyss stoppad av polisen när jag körde moppen pga masken inte satt över näsan,dock inga böter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 28, 2021 Dela Inlagd April 28, 2021 30 minutes ago, apknug said: Munskydd kan man väl leva med men tyvärr har du nog rätt om 15 nätters karantän igen. Thailand har rutinerna satta för karantän och vill visa krafttag mot viruset. Karantän fritt till Phuket och 7 dagar för vaccinerade till sommaren kan vi nog glömma tyvärr...... Mja. 7 dagar för vaccinerade borde ju rimligen kunna kvarstå. Det är ju faktiskt inte dom som passerar ASQ som sprider smitta. Inte alls faktiskt. Möjligen när dom väl kommit in och ska sitta på barer, fulla och skrika varandra i munnen på 20cm avstånd. Men det handlar ju om lokala fenomen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 28, 2021 Dela Inlagd April 28, 2021 (ändrad) 4 hours ago, Nicholas said: Mja. 7 dagar för vaccinerade borde ju rimligen kunna kvarstå. Det är ju faktiskt inte dom som passerar ASQ som sprider smitta. Inte alls faktiskt. Möjligen när dom väl kommit in och ska sitta på barer, fulla och skrika varandra i munnen på 20cm avstånd. Men det handlar ju om lokala fenomen. Fhm skriver. Det kan finnas en risk att du kan bli sjuk, trots vaccinationen, och därmed smitta andra, även om du själv inte utvecklar några symtom. Därför gäller de grundläggande råden fortsatt även för dig som är vaccinerad: Stanna hemma även om du bara känner dig lite sjuk. Håll avstånd till andra både inomhus och utomhus.19 apr. 2021 Myndigheternas rekommendationer -idi*ti. Det här gått över 1 år med masker och lockdowns lögnen. När ska polletten ramla ner för tv-slavarna? Ändrades April 28, 2021 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 28, 2021 Dela Inlagd April 28, 2021 4 hours ago, Mr atm said: Fhm skriver. Det kan finnas en risk att du kan bli sjuk, trots vaccinationen, och därmed smitta andra, även om du själv inte utvecklar några symtom. Därför gäller de grundläggande råden fortsatt även för dig som är vaccinerad: Stanna hemma även om du bara känner dig lite sjuk. Håll avstånd till andra både inomhus och utomhus.19 apr. 2021 Myndigheternas rekommendationer -idi*ti. Det här gått över 1 år med masker och lockdowns lögnen. När ska polletten ramla ner för tv-slavarna? Jo men ASQ pågår i 8 dagar om du är vaccinerad. Om du får 2 negativa pcr test är du svårligen en smittbärare. Men den fina brittiska mutationen är det bra drag i, och den sprids även i Thailand och Indiens värme. Så jag tror nog att situationen här i Thailand kan braka riktigt åt skogen. Skälet är att dom aldrig haft våg 1 eller 2, dom får allt på 1 bräde. Och sjukvården lägger ju in alla som testar positivt. Jag tror inte det är världens bästa plan, men men. Själv skulle jag hängt runt här till slutet av Maj, men jag kommer hålla ett öga på detta. Om det här fortsätter åt fel håll gäller det att komma ner till suvarnabhumi Innan det blir lockdown. Och jag har faktiskt svårt att se hur det inte skulle gå åt del håll. Så, tyvärr ATM, det kommer nog även bli skarpt läge för dig med. Inte bara abstrakta saker som sker på annan ort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Maj 1, 2021 Dela Inlagd Maj 1, 2021 Och som grädde på moset skall man sitta på rummet hela tiden även om man testas negativt och inte heller få någon städning av rummet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Maj 1, 2021 Dela Inlagd Maj 1, 2021 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: Och som grädde på moset skall man sitta på rummet hela tiden även om man testas negativt och inte heller få någon städning av rummet. Fy fasiken. 14 nätter utan städning kan inte stämma? Dom flesta hotellen håller ju bra standard, så det låter lite konstigt..Utgång får man väl efter halva tiden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Maj 1, 2021 Dela Inlagd Maj 1, 2021 4 timmar sedan, skrev lasseiudon: Och som grädde på moset skall man sitta på rummet hela tiden även om man testas negativt och inte heller få någon städning av rummet. Min fru satt i karantän för två veckor sedan. Från dag 5 fick hon gå ut på taket en timme om dagen. Då städades rummet av personer i full skyddsutrustning. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 1, 2021 Dela Inlagd Maj 1, 2021 37 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Min fru satt i karantän för två veckor sedan. Från dag 5 fick hon gå ut på taket en timme om dagen. Då städades rummet av personer i full skyddsutrustning. Så var det för mig också, efter det första negativa testet på hotellet så städades rummet under tiden jag hade min dagliga frigång på takterassen. Innan dess klarade jag av att knyta soppåsen och ställa den utanför dörren själv... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Maj 1, 2021 Dela Inlagd Maj 1, 2021 Får de mycket smitta så gör de väll som sist jag var nere förbjuder flyg med pasagerare att landa Så ett tips åk med Qatar de flög med tomma plan så jag kom hem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 1, 2021 Dela Inlagd Maj 1, 2021 8 hours ago, apknug said: Det verkar som om vissa ASQ tolkar den ,"nya," reglerna som att det blir ingen frigång förens sista dagen och eftersom man inte får lämna rummet ingen städning....... Hoppas bara att detta Är ett övergående "missförstånd". Fasen nu tillbaka till 14 dagars karantän igen, det går nog fan knappt att uthärda utan utgång och städning...... Jag fick gå ut på en inhägnad rastgård. Kan ju kvitta. Jobbade mest hela tiden. Kolla formel 1, och lite annan tv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 8, 2021 Dela Inlagd Maj 8, 2021 I all kritik av hur jobbigt det är att ta sig till Thailand så bör man ha lite perspektiv; mig veterligen är Thailand trots allt det enklaste landet i hela Asien att ta sig in i just nu. Om det sedan är värt att sitta två veckor i karantän för att få vistas i ett land där mycket är stängt är dock en annan fråga. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 10, 2021 Dela Inlagd November 10, 2021 I andra trådar är det många som skriver att dom skall åka till Thailand. Varför är det ingen som skriver in på denna tråden när dom åker? Själv åker jag 17 januari med finnarna. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 10, 2021 Dela Inlagd November 10, 2021 2 minuter sedan, skrev born41: I andra trådar är det många som skriver att dom skall åka till Thailand. Varför är det ingen som skriver in på denna tråden när dom åker? Själv åker jag 17 januari med finnarna. Born41 Tja, det var ju lite körigt innan man kom iväg så det var inte läge att leta upp tråden. Men 24/10 var det, med Qatar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 10, 2021 Dela Inlagd November 10, 2021 Nästa vecka, då j*vlar🍺 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd November 10, 2021 Dela Inlagd November 10, 2021 47 minuter sedan, skrev born41: I andra trådar är det många som skriver att dom skall åka till Thailand. Varför är det ingen som skriver in på denna tråden när dom åker? Själv åker jag 17 januari med finnarna. Born41 Har inga planer på att lämna Thailand så blir ingen resa hit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu