Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Åker strax(som vanligt ett par veckor tidigare än planerat) på jobb och hade tänkt vara tebax före 24/11 då mitt visum går ut, men min kollega har sagt upp sig....så vem vet, man kanske inte är hemma förens framåt maj [emoji4]

 

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

 

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

Parasollkillen

Jag ger upp, jag flyttar!

 

Det blev några år tidigare än beräknat men damen är glad i alla fall.... :-)  Den 17 sep drar jag  till Thailand och bosätter mig där! Jag har varit där 6 mån om året i många år men fortsättningsvis blir det så lite som möjligt i Sverige! 

 

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi åker 4/9 till 22/9 blir en kort tur för att köpa möbler och inviga huset som skall vara färdigt sista augusti :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker 10 september och kommer tillbaka juni nästa år.

Biljett naturligtvis beställd av Nonki.:D:D

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-21 at 07:14, skrev nissehult_13:

Åker 10 september och kommer tillbaka juni nästa år.

Biljett naturligtvis beställd av Nonki.:D:D

 

Samma här, hade ett trevligt samtal med honom igår! :thumbsup:

 

DSC_1656.thumb.JPG.5d1178c46cf2b05450a6b125508eac57.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
26 minuter sedan, skrev Batting:

Över Jul och nyår till Khao Lak. Har ni några förslag på vad jag måste göra när jag är där?

jA DU MÅSTE JU KOMMA OCH ÄTA JULBORD PÅ sCANDINAVIAN

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

jA DU MÅSTE JU KOMMA OCH ÄTA JULBORD PÅ sCANDINAVIAN

Det låter trevligt. Mitt sällskap kommer på självaste julafton. Hur länge har ni Julbord?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
7 timmar sedan, skrev Batting:

Det låter trevligt. Mitt sällskap kommer på självaste julafton. Hur länge har ni Julbord?

 

Från 16,00 tills siste man går härifrån den 24 december, men vi kan duka upp även dagen efter  m någon vill det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bokat och Betalt idag! Lyfter 1 Dec åter till Svedala 2 Mars. Var meningen med kortare vistelse men det går bra just nu! Så varför inte 3mån.

 

Fasen Så Gött Det Ska Bli!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ner 1:e Oktober hem 30:e Oktober.

Kall svensk badsommar så behövs det lite badsemester.

Inte bokat några hotellnätter än.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt till Thailand 4-6 gånger per år under ganska många år, jag brukar boka vinterresan ganska tidigt. Men när jag kom hem efter årets 3,e resa i början av juni infann sig  liksom inte lusten att boka riktigt.

Nu har jag kommit till insikt att jag har tröttnat på Thailand, antagligen bara tillfälligt. Visst, ibland kommer tankarna, "fan vad jag längtar ner". Sedan hör det till saken att min mamma och pappa börjar bli riktigt gamla och de så gärna vill fira jul tillsammans med mig och mina barn.

Jag har inte varit hemma i Sverige över jul och nyår på 13 år, jag verkligen avskyr jul! Det närmsta julfirande jag varit på  är hos SC för några år sedan, det var dock riktigt roligt och med fantastiskt god mat, något jag verkligen kan rekomendera!

 Jag har också svårt att stanna någon längre tid om jag inte åker över jul och nyår, måste ju trotts allt jobba lite i mellan åt! 

Jag hoppas och tror att det blir små äventyr i Thailand även i framtiden, men för nu får det räcka!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Stefan:

Jag har åkt till Thailand 4-6 gånger per år under ganska många år, jag brukar boka vinterresan ganska tidigt. Men när jag kom hem efter årets 3,e resa i början av juni infann sig  liksom inte lusten att boka riktigt.

Nu har jag kommit till insikt att jag har tröttnat på Thailand, antagligen bara tillfälligt. Visst, ibland kommer tankarna, "fan vad jag längtar ner". Sedan hör det till saken att min mamma och pappa börjar bli riktigt gamla och de så gärna vill fira jul tillsammans med mig och mina barn.

Jag har inte varit hemma i Sverige över jul och nyår på 13 år, jag verkligen avskyr jul! Det närmsta julfirande jag varit på  är hos SC för några år sedan, det var dock riktigt roligt och med fantastiskt god mat, något jag verkligen kan rekomendera!

 Jag har också svårt att stanna någon längre tid om jag inte åker över jul och nyår, måste ju trotts allt jobba lite i mellan åt! 

Jag hoppas och tror att det blir små äventyr i Thailand även i framtiden, men för nu får det räcka!

//S

Något annat land som lockar??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev B747:

Något annat land som lockar??

Skulle väl vara Columbia i så fall, men nä! Jag har rest runt en hel del, Thailand är inte bäst på något på en lista 1-10 i många kategorier. Men, sammantaget vinner Thailand stort.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Stefan:

. Men när jag kom hem efter årets 3,e resa i början av juni infann sig  liksom inte lusten att boka riktigt.

 

Ni ungtuppar tänker lite annorlunda än vi "gamlingar".

För oss så gäller att varje gång kan vara den sista, så det gäller att ta ut så mycket som möjligt, och låta lusten flöda när man kommit dit:big_smile:

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...