Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev L64:

 

Detta tolkar jag Pigge som att du lämnar Manila 9/6? 

 

Helt rätt L64

Jag, tjejen och våran Emma då 6m.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

Att landa på Kastrup en Lördag / söndag har sina fördelar.

Det är mindre Trafik på E47 (E4)

 

Vi kommer med TG 625/TG 950

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

towe hur länge blir du nere ? :burn_joss_stick::burn_joss_stick:

Till den 9-10 januari

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Helt rätt L64

Jag, tjejen och våran Emma då 6m.

 

Secken öhh otur :D

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bokade idag 12/3-30/4 2018...gäller att vara ute i tid :big_smile:

Blev med Finnair som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Bokat om och till, åkte på 4 veckors extrajobb pga anledning.

Så ist för avresa 15/5 blev det 13/6 - 12/9 och 13/11-12/1, kändes som det var hög tid att boka den sista också då den ledigheten blir över jul och nyår.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

Bokat om och till, åkte på 4 veckors extrajobb pga anledning.

Så ist för avresa 15/5 blev det 13/6 - 12/9 och 13/11-12/1, kändes som det var hög tid att boka den sista också då den ledigheten blir över jul och nyår.

Inte helt fel med såna långledigheter ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 17 juni bär det av.

Betalade 20 000 för 3 pers men då med Finnair.

Hade kunnat spara många tusen om jag beställt tidigare men semestern blir aldrig klar i tid för oss båda.

Tycker det bekvämast från Landvetter nya plan också.

Dryga 13 timmar fram och tillbaka.

Snålt med sprit? Det fixar man i Helsinki eller Bangkok.

En sexpack är lagom eller ett par souvunierflaskor  sprit om man bantar.;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Galten:

Den 17 juni bär det av.

Betalade 20 000 för 3 pers men då med Finnair.

Hade kunnat spara många tusen om jag beställt tidigare men semestern blir aldrig klar i tid för oss båda.

Tycker det bekvämast från Landvetter nya plan också.

Dryga 13 timmar fram och tillbaka.

Snålt med sprit? Det fixar man i Helsinki eller Bangkok.

En sexpack är lagom eller ett par souvunierflaskor  sprit om man bantar.;)

Snålt med sprit är det nog inte, däremot snåla passagerare som inte vill betala €5 för Gin & Tonic.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Snålt med sprit är det nog inte, däremot snåla passagerare som inte vill betala €5 för Gin & Tonic.

Hehe....

 

Har alltid fascinerats över hur många som lägger så enorm vikt vid sprittillgången på flyg till och från semestermål. En del tycker att hela semestern är förstörd för att de inte fick dricka så mycket de ville på flyget till tex Thailand.

 

Själv tycker jag det helt enkelt är bra med lite begränsningar här, eller åtminstone (som du skriver) att folk får betala lite. Det gör resan lite behagligare, och man slipper de flesta av de potentiellt överförfriskade herrarna och damerna som kan göra flygresan till ett rent helvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
4 timmar sedan, skrev NilsGJ:

Inte helt fel med såna långledigheter ;)

 

Kan tyckas så, men resten av dagarna är arbetsdagar på 8-14h, men personligen skulle jag inte kunna leva med att endast ha en 5v ledighet per år.

Tänk att veta att man aldrig ska vara ledig mer än 5v på raken något år fram till sin pension, om man nu överlever så länge.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev frogfish:

Hehe....

 

Har alltid fascinerats över hur många som lägger så enorm vikt vid sprittillgången på flyg till och från semestermål. En del tycker att hela semestern är förstörd för att de inte fick dricka så mycket de ville på flyget till tex Thailand.

 

Själv tycker jag det helt enkelt är bra med lite begränsningar här, eller åtminstone (som du skriver) att folk får betala lite. Det gör resan lite behagligare, och man slipper de flesta av de potentiellt överförfriskade herrarna och damerna som kan göra flygresan till ett rent helvete.

För min del är det inte så viktigt om flyget serverar men vill gärna somna och det är helt omöjligt nykter med allt runt om.

Har klagats mycket att Finnair är snål med sprit och det kan stämma och vissa tider går det inte och köpa ens då kaptenen säger i högtalarn no alkohol hände förra resan

Då har jag min lilla sexpack med hälften kvar och somnar jag bara till en timme så är man nästan människa nästa dag.

Att bli fyller på ett flygplan är givetvis förkastlig och dessa personer kan gärna buras in.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Galten:

För min del är det inte så viktigt om flyget serverar men vill gärna somna och det är helt omöjligt nykter med allt runt om.

Har klagats mycket att Finnair är snål med sprit och det kan stämma och vissa tider går det inte och köpa ens då kaptenen säger i högtalarn no alkohol hände förra resan

Då har jag min lilla sexpack med hälften kvar och somnar jag bara till en timme så är man nästan människa nästa dag.

 

Jag har aldrig varit med om att det inte har serverats alkohol, förutom när när man skall sitta fastspänd.

Som sagt tidigare så är inte Finnair snåla med spriten, köp en biljett där det ingår så får du hur mycket du vill. Köper du en biljett där det bara ingår till maten så får du just det.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Galten:

För min del är det inte så viktigt om flyget serverar men vill gärna somna och det är helt omöjligt nykter med allt runt om.

Har klagats mycket att Finnair är snål med sprit och det kan stämma och vissa tider går det inte och köpa ens då kaptenen säger i högtalarn no alkohol hände förra resan

Då har jag min lilla sexpack med hälften kvar och somnar jag bara till en timme så är man nästan människa nästa dag.

Det var inte riktat mot dig, även om det kanske kan uppfattas så. Och det handlade mer om gnällattityden folk har kring brist på fri sprit på flyget, du verkar ju lösa det själv, helt ok.

 

För egen del uppskattar jag att fler flygbolag börjar ta betalt för spriten. Det innebär att den kan separeras från biljettpriset, och det gynnar mig. Och sen blir det färre som dricker sig fulla bara för att det går, de flesta är ju lika snåla som jag:big_smile:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev frogfish:

Hehe....

 

Har alltid fascinerats över hur många som lägger så enorm vikt vid sprittillgången på flyg till och från semestermål. En del tycker att hela semestern är förstörd för att de inte fick dricka så mycket de ville på flyget till tex Thailand.

 

Själv tycker jag det helt enkelt är bra med lite begränsningar här, eller åtminstone (som du skriver) att folk får betala lite. Det gör resan lite behagligare, och man slipper de flesta av de potentiellt överförfriskade herrarna och damerna som kan göra flygresan till ett rent helvete.

Jag vet inte hur många det är som lägger "stor" vikt i det. Men att ha med i beräkningarna vad som ingår och inte ingår hör väl till oavsett vad man köper. Så varför ska det inte göra det när det gäller en flygbiljett. Står det mellan 2 olika bolag som i övrigt är likvärdiga väljer jag ju hellre den där drinkarna och konjaken till kaffet ingår.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag vet inte hur många det är som lägger "stor" vikt i det. Men att ha med i beräkningarna vad som ingår och inte ingår hör väl till oavsett vad man köper. Så varför ska det inte göra det när det gäller en flygbiljett. Står det mellan 2 olika bolag som i övrigt är likvärdiga väljer jag ju hellre den där drinkarna och konjaken till kaffet ingår.

ok

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Soengsang:

Bokat om och till, åkte på 4 veckors extrajobb pga anledning.

Så ist för avresa 15/5 blev det 13/6 - 12/9 och 13/11-12/1, kändes som det var hög tid att boka den sista också då den ledigheten blir över jul och nyår.

 

hoppas att vi kan ses till vintern!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Kan tyckas så, men resten av dagarna är arbetsdagar på 8-14h, men personligen skulle jag inte kunna leva med att endast ha en 5v ledighet per år.

Tänk att veta att man aldrig ska vara ledig mer än 5v på raken något år fram till sin pension, om man nu överlever så länge.

Hade gärna bytt, jobbar själv mycket och vissa år hoppar jag semestern.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎05‎-‎06 at 22:19, skrev Soengsang:

Bokat om och till, åkte på 4 veckors extrajobb pga anledning.

Så ist för avresa 15/5 blev det 13/6 - 12/9 och 13/11-12/1, kändes som det var hög tid att boka den sista också då den ledigheten blir över jul och nyår.

Det är väl som vanligt du har  inte jobbat överhuvudtaget latmask

 

Med vänlig hälsning FANTASY

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
Det är väl som vanligt du har  inte jobbat överhuvudtaget latmask
 
Med vänlig hälsning FANTASY
 

Haha....kom från rätt lapp det där.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick feeling och lite tid över... :haha:

Åker den 24:e och blir borta i 3 veckor! :big_smile:

Finnair... med fri sprit! :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om 19 dagar bär det av.

TG 951 / TG 620. CPH - BKK - MNL.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Om ca en månad. Ska försöka lägga in lite bilder den här gången. Glömde Kamran förra året

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...