Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

Qatar har erbjudande i business class, boka före 16/1 för 11400. det är 2000kr mer än för ett år sen. Troligvis bokar jag på torsdag,

fyller 60 i slutet på oktober så jag tycker jag kan unna oss det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på Torsdag : )


Låter som en bra dag ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Räkna med regn i CM. :(

Nåja det ser ju inte så tokigt ut inför lördagen när vi landar ;)

VäderChiangmai.PNG

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

I morgon

 

Någon som vet när incheckningsdiskarna öppnar för thai på Arlanda?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

I morgon

 

Någon som vet när incheckningsdiskarna öppnar för thai på Arlanda?


ca 11

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/11/2017 at 03:41, skrev Mankan:

Nåja det ser ju inte så tokigt ut inför lördagen när vi landar ;)

VäderChiangmai.PNG

 

Ja det ser ut som om du kommer med solen. Det har regnat varje dag i en vecka, men i dag är det strålande sol. Har inte kunnat tvätta kläder på en dryg vecka nu, så jag passade på att ladda tvättmaskinen i morse.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon:haha:

Sitter just och funderar över packningen. Har ju inte åkt med incheckat bagage på flera år, så jag undrar vad jag ska släpa med mig....

 

Ska dock bli kul att prova på Putin Air, har aldrig åkt med dem förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara 14 dagar kvar nu till eländet börjar :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On ‎2017‎-‎01‎-‎13 at 21:17, skrev frogfish:

Imorgon:haha:

Sitter just och funderar över packningen. Har ju inte åkt med incheckat bagage på flera år, så jag undrar vad jag ska släpa med mig....

 

Ska dock bli kul att prova på Putin Air, har aldrig åkt med dem förr.

Spännade det skulle jag aldrig vågat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade lite på priser för sommarens resa.

Efter midsommar skulle det kosta 18 000 för oss tre i familjen men åker vi två veckor tidigare så sparar vi 5000kr.

Går säkert och hitta billigare men har vissa primära krav typ max antal timmar för resan.

Tål att tänkas på.

Sedan måste ju semestern planeras in för oss båda som arbetar och det är ju inte lätt alltid.

 

Till sommarn blir det en resa som vanligt trots 2 st dyra extra begravningsresor till Thailand inom ett år som tärde på plånboken.

Sista resan blev jag kallad till ett möte om det verkligen var nödvändigt med två veckor för en begravning men vi kom nog överens om att det var i minsta laget.

De ville ha ett hum om hur det fungerar för vi har flera Thai på jobbet eller sambo  med Thai.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

GooKväll

 

Åker till Ao Nang den 16/3 och hem den 25/3. Har bokat med Qatar Arl-Doha-Krabi ToR. Det blidde business class denna gång vilket ska bli förbannat roligt då jag aldrig har gjort det.

 

Trevlig kväll/NorLyx

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎22 at 23:30, skrev Galten:

Tittade lite på priser för sommarens resa.

Efter midsommar skulle det kosta 18 000 för oss tre i familjen men åker vi två veckor tidigare så sparar vi 5000kr.

Går säkert och hitta billigare men har vissa primära krav typ max antal timmar för resan.

Tål att tänkas på.

Sedan måste ju semestern planeras in för oss båda som arbetar och det är ju inte lätt alltid.

 

Till sommarn blir det en resa som vanligt trots 2 st dyra extra begravningsresor till Thailand inom ett år som tärde på plånboken.

Sista resan blev jag kallad till ett möte om det verkligen var nödvändigt med två veckor för en begravning men vi kom nog överens om att det var i minsta laget.

De ville ha ett hum om hur det fungerar för vi har flera Thai på jobbet eller sambo  med Thai.

Priset höjs hela tiden även innan högsäsongen börjar enligt Thai. Fattar inte vad som hander. Just nu runt en tusenlapp dyrare I år än förra året vid samma tidpunkt. Konstigt när konkurensen ökat. Hoppas Thai kommer med något bättre pris snart. Konkurenterna har betydligt bättre pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi åker med Qatar den 2:a mars och hem igen den 13:e, resan var väldigt billig! 4898 (det vart givetvis 5000 nånting iaf i slutändan) Ska bli intressant att åka med dom till Phuket direkt, har bara åkt med dom till Bkk en gång för länge sedan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det klart med andra resan till Thailand. Summan för två resor med Thai Airways 11100 kr. De här är jag rätt nöjd med både när de gäller priset och att slippa mellanlanda. Första resan blir vid midsommar och den andra i slutet på september.

Den i september hoppas jag ger mig en kick upp i humöret. När jag har kommit hem från sommarsemestern så har jag alltid fått en nedstämdhet ca tre månader senare. De har inte varit kul alls! Om detta beror på åldern, vädret”hösten” , avsaknad av partylivet eller alkoholen, de får jag analysera efter höstens resa. Det är rätt så jämnt mellan de fyra alternativen. Kanske lite övervikt för alkoholen. I Sverige så dricker jag kanske 4-5 gånger alkohol under resten av året, och den kan vara boven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...