Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

om 45 min kommer TAXI och hämtar upp oss.....

 

 

 

15421018_10155563945873712_1789904146817679069_n.jpg

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-22 at 23:57, skrev Peolito:

15/1 med TG961 tyvärr inte jag men frugan och äldste sonen. Den dåren vill göra militärtjänst och vara med på lottningen i april. Det tycker inte hans mamma.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Du får väl se till att mamma pratar med mönstringsgubbarna innan lottdragningen så att grabben drar fel färg enligt honom, i obygden kostade det 3000 Baht.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Du får väl se till att mamma pratar med mönstringsgubbarna innan lottdragningen så att grabben drar fel färg enligt honom, i obygden kostade det 3000 Baht.


Tack. Jag vet att frugan jobbar med en lösning. Grabben vill inte förlora sitt thai medlemsskap så han vill dra lott i april. Ett alternativ kan vara att åka hem omg. Vi får se vad som händer. Men en militärtjänstgöring i söder är ju ingen höjdare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Du får väl se till att mamma pratar med mönstringsgubbarna innan lottdragningen så att grabben drar fel färg enligt honom, i obygden kostade det 3000 Baht.

 

Det gör nog susen för många thaipågar att gör lumpen, de behöver komma iväg o bli män.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om 2 veckor med Putin Airways.

 

Jag har ju försökt att få till en skitresa länge genom att åka med det bolag som en del hävdar är så oerhört kasst, men jag misslyckas ju hela tiden.....

Nu drar jag till med ryssarna. Även om jag hört rykten om att de numera fungerar tillfredsställande, så har de ju ett rykte att leva upp till. Kanske jag äntligen ska kunna få uppleva ett stort hat mot ett flygbolag, andra verkar ju trivas så bra med det. Friskt vågat, hälften vunnet:big_smile:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Det gör nog susen för många thaipågar att gör lumpen, de behöver komma iväg o bli män.

 

 

Så sant, och tas det för mycket och långa "bondpermisar" så blir det "smisk" med gummiklädda järnrör.

 

12674473_10153897351036649_170694637_n.jpg

 

Och sedan in i buren med ett tungt klot runt foten. Men nuförtiden finns det ju bastmattor på golvet så det går ingen nöd på krakarna.

 

14017853_10154431444476649_1175168167_n.jpg

 

 

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev lk2:

 

Så sant, och tas det för mycket och långa "bondpermisar" så blir det "smisk" med gummiklädda järnrör.

 

12674473_10153897351036649_170694637_n.jpg

 

Och sedan in i buren med ett tungt klot runt foten. Men nuförtiden finns det ju bastmattor på golvet så det går ingen nöd på krakarna.

 

14017853_10154431444476649_1175168167_n.jpg

 

 

 

Kan nog bli en chock för många mammagossar att plötsligt behöva följa regler.......

Många thaigrabbar är ju som små fågelungar annars, ensamma med mamma matas de som ett småbarn, och i grupp blir de kaxiga.

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Kan nog bli en chock för många mammagossar att plötsligt behöva följa regler.......

Många thaigrabbar är ju som små fågelungar annars, ensamma med mamma matas de som ett småbarn, och i grupp blir de kaxiga.

 

Jag förstår inte riktigt din kommentar till lk2:s bilder. Tycker du att det var OK att killen åkte på så mycket stryk som han gjorde eller vad menar du?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag förstår inte riktigt din kommentar till lk2:s bilder. Tycker du att det var OK att killen åkte på så mycket stryk som han gjorde eller vad menar du?

 

Fritz..

 

Stryk, jag kallar det misshandel och det är väl inte ok, men nyttigt för pojkarna att komma hemifrån mammas näbb, och lära sig ta ansvar för andra och sig själv....vissa saker måste man lära sig den hårda vägen, men det ursäktar givetvis inte misshandel, kanske borde varit tydligare så alla förstått?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Stryk, jag kallar det misshandel och det är väl inte ok, men nyttigt för pojkarna att komma hemifrån mammas näbb, och lära sig ta ansvar för andra och sig själv....vissa saker måste man lära sig den hårda vägen, men det ursäktar givetvis inte misshandel, kanske borde varit tydligare så alla förstått?



Har man en mamma som lever utomlands är risken väldigt stor dom skäms bort och gör inget av sitt liv. Har själv träffat många olyckliga söner byarna.


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

อิสานแมงกระพรุน ชุมแพ

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Pakusa:

 


Har man en mamma som lever utomlands är risken väldigt stor dom skäms bort och gör inget av sitt liv. Har själv träffat många olyckliga söner byarna.


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

 

 

Säkert, har sett både och.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev koppar55:

7/1 med TG961.

Om någon är sugen på mat & dricka i SAS loungen är det bara att höra av sig. 

 

Hade TG961 det datumet, men var tvungen o flytta fram några dagar till den 12:e, nu kanske det blir 13:e.....så e det o vara löneslav :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Hade TG961 det datumet, men var tvungen o flytta fram några dagar till den 12:e, nu kanske det blir 13:e.....så e det o vara löneslav :)

Du skulle ju vänta och åka till Helsingfors den 23 jan och bjuda på en öl, traditioner, traditioner lappgubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Du skulle ju vänta och åka till Helsingfors den 23 jan och bjuda på en öl, traditioner, traditioner lappgubbe

 

Gick inte o boka om den vägen...sorry!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spontanköpte biljett idag!!! Åker i morgon, 7/1, med tg961!!! Fy fasen va gött!!! Strax över tre veckor...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 April, skall på barnkalas den 10 april. :party::jester:

Hoppas att nya huset är klart då.

Stannar i Chiang Rai i 5 veckor.

Flyger Thai och Smiley.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev SanMakha:

8 April, skall på barnkalas den 10 april. :party::jester:

Hoppas att nya huset är klart då.

Stannar i Chiang Rai i 5 veckor.

Flyger Thai och Smiley.

Vart i Chiang rai håller du hus?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev kenneth073:

Vart i Chiang rai håller du hus?

San Makha

 

Söder ut, nytt vägnummer tror jag är 3 från Chiang Rai. Samma väg som 1020.

Efter några mil så kommer väg 1128, till höger, mot Pa Daet.

Du kommer till ett stoppljus och går automatiskt in på 1126 söderut.

(1126 kan också nås via väg 1, strax efter

Wat Rong Khun White Temple

men den kör vi aldrig)

Efter orten Pa Daet, så är man snart framme i San Ma Kha,

som det står på den senaste upplagan av skyltar.

I byn gör väg 1126 en 90 graders kurva till vänster, T-kors,

igenom kurvan och första till vänster och i nästa X-korsning är man framme.

Lätt som en plätt, du hittar på Gogglekartan.

 

19°27'17.38"N 100°00'49.30"Ö

 

 

San Ma Kha.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...