Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

Julen ska jag tillbringa i Sriracha. En stad mellan Bangkok och Pattaya. Någon som känner till något om den platsen? Sedan undrar jag vad en taxiresa från Sriracha och till de båda andra städerna borde gå på?

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Batting:

Julen ska jag tillbringa i Sriracha. En stad mellan Bangkok och Pattaya. Någon som känner till något om den platsen? Sedan undrar jag vad en taxiresa från Sriracha och till de båda andra städerna borde gå på?

 

Har bara besökt Sriracha en gång och då var det tiger zooet som lockade, så jag får väl rekommendera ett zoo-besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Julen ska jag tillbringa i Sriracha. En stad mellan Bangkok och Pattaya. Någon som känner till något om den platsen? Sedan undrar jag vad en taxiresa från Sriracha och till de båda andra städerna borde gå på?

 

Inte alltid helt lätt att hitta taxi på gatan. Skaffa några nummer till lokala taxikillar från hotellet.

Du får säkert räkna med 500 till Pattaya och 800-1000 till Bangkok beroende på vart du skall. Kan frugan boka och tjafsa lite kan du spara någon hundring åt båda hållen.

Har ni inte bråttom så finns det minivan service för 150 till Pattaya och 200 till Bangkok.

 

Ön utanför Ko Sichang är väl inte jätterolig, men en dagstur. Promenera lite i byn och en sväng till beachen på västsidan.

Ön är lite "industrialiserad", omlastning av båtar till Bangkok och stor tankningsdepå så kanske inte så idyllisk som man kunnat hoppas.

Ändrades av samet
Link to comment
Dela på andra sajter

Just hemkommen från Thailandsresa nummer 3 i år. Nästa blir 19/12-19/01

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Stefan:

Just hemkommen från Thailandsresa nummer 3 i år. Nästa blir 19/12-19/01

//S 

 

Åker samma dag! Men hem lite senare :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev samet:

 

Åker samma dag! Men hem lite senare :haha:

Thai från ARN?

öl?

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stefan:

Just hemkommen från Thailandsresa nummer 3 i år. Nästa blir 19/12-19/01

//S 

Vill du ha revansch i det där spelet som var rätt så skoj, vad det nu var det hette ? :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev bambam:

Trodde banan där var nedlagd. var ligger den ?.

Förlåt om jag lurat er. Det var ett par år sedan jag var och spelade I Pattis Jag åkte till en bana som låg där

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Vill du ha revansch i det där spelet som var rätt så skoj, vad det nu var det hette ? :crazy:

 

Fritz..

Ha ha, klart att vi ska spela, men vad spelet hette kommer jag inte heller i håg namnet på!

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beställde min resa via Expedia. Det blev bl.a. ett flyg med Norwegian. Det är lite småjoxigt att komma fram till vad det är för regler och avgifter som gäller för just det flygbolaget, men normalt bagage och handbagage verkar ändå ingå i grundpriset.
Hur det är med mat och annan förtäring ombord var det lite svårare att få kläm på. 
Någon som vet mer om Norwegian och ev. avgifter?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Batting:

Jag beställde min resa via Expedia. Det blev bl.a. ett flyg med Norwegian. Det är lite småjoxigt att komma fram till vad det är för regler och avgifter som gäller för just det flygbolaget, men normalt bagage och handbagage verkar ändå ingå i grundpriset.
Hur det är med mat och annan förtäring ombord var det lite svårare att få kläm på. 
Någon som vet mer om Norwegian och ev. avgifter?

Fick du bättre pris än via Norwegian hemsida ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Stefan:

Thai från ARN?

öl?

//S

 

Finnair från GOT

Vi kan vinka i kön till IM på Suvvan... :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Jag beställde min resa via Expedia. Det blev bl.a. ett flyg med Norwegian. Det är lite småjoxigt att komma fram till vad det är för regler och avgifter som gäller för just det flygbolaget, men normalt bagage och handbagage verkar ändå ingå i grundpriset.
Hur det är med mat och annan förtäring ombord var det lite svårare att få kläm på. 
Någon som vet mer om Norwegian och ev. avgifter?

 

Beror på vilken biljett du köpt.

Billigaste så måste man köpa till både bagage och mat.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Fick du bättre pris än via Norwegian hemsida ? 

Nja det vet jag inte. Det som avgjorde var väl att de pusslar ihop en resa med både hotell och flyg. Det blev liksom bekvämt. Hur så?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

 

Beror på vilken biljett du köpt.

Billigaste så måste man köpa till både bagage och mat.

Bagaget verkar ju ingå. Hum kanske lika så bra att skriva till dem och fråga. Då får man ju svart på vitt vad som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Bagaget verkar ju ingå. Hum kanske lika så bra att skriva till dem och fråga. Då får man ju svart på vitt vad som gäller.

Vissa resebyråer kan erbjuda bagage till samma pris eller nästan samma pris som Norwegian säljer på hemsidan utan bagage. Minns inte vilka dock.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Bagaget verkar ju ingå. Hum kanske lika så bra att skriva till dem och fråga. Då får man ju svart på vitt vad som gäller.

Om man flyger i boskapsklassen så ingår bara handbagaget i biljettpriset. Men när man bokar sina biljetter på internet så brukar det dyka upp en ruta man kan kryssa i om man har ytterligare bagage och vill ha mat ombord. Minns inte riktigt men kanske det gick på 595 SEK och det blir ännu dyrare om du väntar med att boka den delen tills du ska checka in på flygplatsen.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fritz:

Om man flyger i boskapsklassen så ingår bara handbagaget i biljettpriset. Men när man bokar sina biljetter på internet så brukar det dyka upp en ruta man kan kryssa i om man har ytterligare bagage och vill ha mat ombord. Minns inte riktigt men kanske det gick på 595 SEK och det blir ännu dyrare om du väntar med att boka den delen tills du ska checka in på flygplatsen.

 

Fritz..

Stämmer vid bokning på Norwegians hemsida, prova Ticket eller någon annan resebyrå nästa gång så kanske bagage ingår i priset.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev leifen:

Stämmer vid bokning på Norwegians hemsida, prova Ticket eller någon annan resebyrå nästa gång så kanske bagage ingår i priset.

OK, ska testa det. Men själva biljettpriserna då, same same eller ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk förr gick man till en resebyrå och beställde. Man betalade och fick kvitton. Fina biljetter och annat som såg ut som riktiga värdepapper.
Nu är det ju på ett sätt enklare, och kanske roligare.
Man kan sitta hemma i lugn och ro och leta, drömma och slutligen hitta något, men det är det där med att skriva ut biljetterna själv...
Jag tycker fortfarande att det känns lite osäkert. Ibland ser det ju inte ens ut som biljetter.
Sedan så står det inte riktigt vad det är som gäller.
Man uppmanas att leta vidare på nätet.
På ett vis så kändes det säkrare när det kom ett slutgiltig bekräftelse i brevlådan.
Men det är klart, det skulle väl också vara ganska osäkert nu för tiden  när Post Nord tagit över  :slow:

  

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Fritz:

OK, ska testa det. Men själva biljettpriserna då, same same eller ?

 

Fritz..

Vet dom som fått samma pris förra året. Hur det är nu kan jag inte svara på.

Ibland är det tidsbegränsade erbjudanden från resebyråer som säljer år flygbolagen mot provision. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska man med biljetter till? Vid vår senaste resa behövde vi inte ens visa våra "biljetter" ( två A4 ark utskrivna från datorn), bara lämna fram passen så fick vi boardingkorten (till bägge flighterna).

Bokat med Thai och på Jade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...