Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev fiskarn:

;-) Blir en ny tur igen 9/4 Billigt var ordet. Blir repris på Bangkok och Hua Hin igen. Sonkran i Bangkok ser jag fram emot.... 

Nja, songkran i Bkk är väldigt tamt, nästan öde gator och det mesta är stängt. Alla har åkt hem.

 

Tror Hua Hin är trevligare.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

19 timmar sedan, skrev leifen:

Nja, songkran i Bkk är väldigt tamt, nästan öde gator och det mesta är stängt. Alla har åkt hem.

 

Tror Hua Hin är trevligare.

Tydligen någon speciell gata i Bkk där festen råder! kommer dock ej ihåg namnet trotts att jag har hört den tjugo gånger. Åker till Hua Hin den 14/4 och kan vara en dag kvar av tokigheterna där då eller så slipper jag dem.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
5 minuter sedan, skrev fiskarn:

Tydligen någon speciell gata i Bkk där festen råder! kommer dock ej ihåg namnet trotts att jag har hört den tjugo gånger. Åker till Hua Hin den 14/4 och kan vara en dag kvar av tokigheterna där då eller så slipper jag dem.

Kan det vara KSR (backpacker stället), men det är bara en gissning. I pattis var det ju mest/vildast/våtast efter bargatorna om jag fattade det rätt - men det blir ganska stora ytor i BKK i så fall så dom kanske tar backpacker området istället. Sen ryktades det om att bara köra en dag pga vattenbrist.

 

Fy för att ha resdag just då, jag gjorde det för ett par år sen och det kändes inte tryggt med all packning men gick ju bra pga bil från condon till flyget.

 

Kollade webben, silom rd och RCA nämns åxå. Borde väl framgå så man kan hålla sig därifrån om man har hela packningen med sig.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Kan det vara KSR (backpacker stället), men det är bara en gissning. I pattis var det ju mest/vildast/våtast efter bargatorna om jag fattade det rätt - men det blir ganska stora ytor i BKK i så fall så dom kanske tar backpacker området istället. Sen ryktades det om att bara köra en dag pga vattenbrist.

 

Fy för att ha resdag just då, jag gjorde det för ett par år sen och det kändes inte tryggt med all packning men gick ju bra pga bil från condon till flyget.

 

Kollade webben, silom rd och RCA nämns åxå. Borde väl framgå så man kan hålla sig därifrån om man har hela packningen med sig.

 

Ja Khao San och Nana soien är det fullt "krig" på under songkran för den som vill bli blöt och leka av sig.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen bokat resa nu även om det känns långt bort. Känns ändå skönt att kunna boka enkelbiljett :). Blev premium med Norwegian den 16/10. Helt OK pris för att vara Premium tycker jag, 4499 kr per person. Bokade plats 1A och 1C, någon som har synpunkter på detta? Är det bra platser, eller ska jag boka om till andra platser?

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker ner 1/4.  Med Finnarna.  Tar en taxi till korat. Om någon vill ha nått från Sverige till Korat går det bra att PMa mig. Åker ner med tom resväska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen har beslutsångesten släppt. Åker ner 28/10-16 med KLM. Har bokat 20 nätter på Sutus Court i Pattaya. Har aldrig

bott på det hotellet förut, men hoppas det blir bra.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Första maj (får man ta med plakaten ombord:big_smile:?)!

Varje år lovar jag att aldrig åka till Thailand i april/maj, sen står man där året efter igen. Svårt att hålla sig borta nån längre tid.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Om 1 timma och 25 minuter 

 

Mvh hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

åker en snabbis 8 maj 14 dagar  med Qatar 3900 kr.sen blir det som runt nyår igen mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

14:30 i morgon

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Imorgon ska jag pröva lyckan med baggarna igen. Det vore väl f*n om det skulle gå bra den här gången oxå:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tillbaka i Svedala efter en snabbis till stugan.

Och jag måste säga att jag blev lika besviken denna gång med baggarna som de andra gångerna, inte ett problem vare sig på tur eller returen.

Jo, förresten, åt båda hållen startade de ca 10 minuter sent, det är nästan så att man ska kontakta arn. Men sen hade de j*vlarna fräckheten att komma fram ca 1 timme tidigare än beräknat till Bkk och ca 30 minuter tidigare på tillbakavägen. Det är väl nästan så att man ska vara förbannad för att de inte håller de tider de lovat.....

 

Men för att uttrycka det kort, allt gick skitbra. jag måste ha mest tur i hela världen när jag gång på gång åker med baggarna och aldrig stöter på några problem (mer än att komma fram tidigare):big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka i Svedala efter en snabbis till stugan.

Och jag måste säga att jag blev lika besviken denna gång med baggarna som de andra gångerna, inte ett problem vare sig på tur eller returen.

Jo, förresten, åt båda hållen startade de ca 10 minuter sent, det är nästan så att man ska kontakta arn. Men sen hade de j*vlarna fräckheten att komma fram ca 1 timme tidigare än beräknat till Bkk och ca 30 minuter tidigare på tillbakavägen. Det är väl nästan så att man ska vara förbannad för att de inte håller de tider de lovat.....

 

Men för att uttrycka det kort, allt gick skitbra. jag måste ha mest tur i hela världen när jag gång på gång åker med baggarna och aldrig stöter på några problem (mer än att komma fram tidigare):big_smile:

Ja sannolikheten att något går snett har minskat betänkligt när de numera bara har en flight per vecka [emoji1]

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Har funderingar på att dra till PH och Pattaya.

Den 16 juni till den 5 juli. 5701:- danska.

 

Men vet ej då det är pass strul

Fick tid 10 juni på pass expeditionen Helsingborg

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
15 minuter sedan, skrev pigge01:

Har funderingar på att dra till PH och Pattaya.

Den 16 juni till den 5 juli. 5701:- danska.

 

Men vet ej då det är pass strul

Fick tid 10 juni på pass expeditionen Helsingborg

Det är många skåningar som åker upp till Småland för att få pass såg jag på nyheterna

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Förhoppningsvis jul och nyår annars songkran.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev ellim63:

nu blev jag ju påmind att jag ska ringa Nonki! :thumbsup:

 

sådärja, preliminärbokat mitten av januari o en månad framåt....18E o 18F reserverade till oss! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...