leifen Inlagd Oktober 6, 2015 Dela Inlagd Oktober 6, 2015 Ha det bra i Thailand Leifen.Tänk på oss som är i hamnen i Holmsund i Januari månad exempelvis.Din gamle kollega David trivs med pensionärslivet trots att han fick lämna i från sig körkortet pga.hälsoskäl.jag och David har varit grannar i många år tills nyligen,då han inte orkade med att bo på översta våningen och flyttade. 2 veckor kvar, 20 oktober med TG 961 det värmer att tänka på er i den kyliga hamnen i januari. Då känner man att valet är rätt. Kul att höra att det är gott för David. Din tid som HP kommer Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Oktober 6, 2015 Dela Inlagd Oktober 6, 2015 2 veckor kvar, 20 oktober med TG 961 det värmer att tänka på er i den kyliga hamnen i januari. Då känner man att valet är rätt. Kul att höra att det är gott för David. Din tid som HP kommer Ja min tid som HP kommer.....men jag får kämpa vidare och bita i hop.Jag är bara 46 år. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Oktober 6, 2015 Dela Inlagd Oktober 6, 2015 2 veckor kvar, 20 oktober med TG 961 det värmer att tänka på er i den kyliga hamnen i januari. Då känner man att valet är rätt. Kul att höra att det är gott för David. Din tid som HP kommer Jag skulle tro att du David och Björk som jag har glömt förnamnet på har frusit tillräckligt i hamnen.Nu skördar ni frukterna...... PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 6, 2015 Dela Inlagd Oktober 6, 2015 Jag skulle tro att du David och Björk som jag har glömt förnamnet på har frusit tillräckligt i hamnen.Nu skördar ni frukterna...... Gösta B. Jag sår och skördar i alla fall, vill inte uttala mig om ex. kollegorna Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Oktober 6, 2015 Dela Inlagd Oktober 6, 2015 Gösta B. Jag sår och skördar i alla fall, vill inte uttala mig om ex. kollegorna Just det.Nu minns jag Gösta B.För kännedom så vill jag minnas att truckförare Zacke gick hem med pension i våras,han gick före 65 eftersom han hade mojlighet. Kollegorna förstår jag att du inte ska uttala dig om. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Oktober 6, 2015 Dela Inlagd Oktober 6, 2015 Har vi tur så blir det en sväng nu i December, Ett bröllop som sker då, men det beror på om man kan ta ledigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 6, 2015 Dela Inlagd Oktober 6, 2015 Tja ,, sitter o lurar lite på 27e nov till 18e dec ..Kanske Nonki får telefon i veckan..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Badass Inlagd Oktober 7, 2015 Dela Inlagd Oktober 7, 2015 Den 16e oktober åker jag ner och hämtar hem frugan som just fått visum och vi passar samtidigt på och ta en välförtjänt semester. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 Den 16e oktober åker jag ner och hämtar hem frugan som just fått visum och vi passar samtidigt på och ta en välförtjänt semester. Grattis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Badass Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 Grattis! Tack det känns fantastiskt efter 10 månaders väntan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 Tack det känns fantastiskt efter 10 månaders väntan. Själv fick vi vänta 14,5 månader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 Själv fick vi vänta 14,5 månader. Nu vet jag ju inte hur gamla/unga ni är, men har inte din thaitjej några barn? Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 Nu vet jag ju inte hur gamla/unga ni är, men har inte din thaitjej några barn? Uppfattade inte att det var barn han nämnde. Önskade grattis . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 En fråga helt apropå, spelar det någon roll om man har barn eller inte? Kanske om de är biologiska annars då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 En fråga helt apropå, spelar det någon roll om man har barn eller inte? Kanske om de är biologiska annars då? Kanske kan gå fortare om barn är inblandad. Mest om det är som du säger biologiska naturligtvis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 En fråga helt apropå, spelar det någon roll om man har barn eller inte? Kanske om de är biologiska annars då? Krävs godkännande av den andra föräldern och utredningar av myndigheter i båda länder. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 Kanske kan gå fortare om barn är inblandad. Mest om det är som du säger biologiska naturligtvis. Krävs godkännande av den andra föräldern och utredningar av myndigheter i båda länder. Ja naturligtvis måste eventuell andra förälder godkänna. Många försöker spela "barnkortet" men jag är osäker om det fungerar faktiskt. Har själv kört den men det tog tid ändå. Biologiska barn kan fungera bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 (ändrad) Ja naturligtvis måste eventuell andra förälder godkänna. Många försöker spela "barnkortet" men jag är osäker om det fungerar faktiskt. Har själv kört den men det tog tid ändå. Biologiska barn kan fungera bättre. Det var lite dit jag ville komma "barnakortet" mina barn, andras ungar, har man ett eget barn ska det gå något fortare (om det är ömande själ) men har ens andra hälft ett kolli sen tidigare skall de få stå i kö som alla andra. Ändrades Oktober 9, 2015 av Rillex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 Har man ett eget barn som är registrerat av myndigheter i Thailand så är det per automatik barnet en svensk medborgare om fadern är svensk. En darlings ungar kräver mer utredning. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Oktober 9, 2015 Dela Inlagd Oktober 9, 2015 Det var lite dit jag ville komma "barnakortet" mina barn, andras ungar, har man ett eget barn ska det gå något fortare (om det är ömande själ) men har ens andra hälft ett kolli sen tidigare skall de få stå i kö som alla andra. helt rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Oktober 10, 2015 Dela Inlagd Oktober 10, 2015 Nu vet jag ju inte hur gamla/unga ni är, men har inte din thaitjej några barn? Jag 47. Kärleken 45. Hennes barn. 23, 21 och 14. Grabben som är 14 skall vi söka UT för i april. Då han avslutar grundskolan. Svärdöttrarna har fullt upp med livet. Ena tjejen har påbörjat jobb efter avslutade studier. Den andra avslutar studier i April. Så nu vet du. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Oktober 10, 2015 Dela Inlagd Oktober 10, 2015 Om 40 dar, avresa den 19/11. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Oktober 10, 2015 Dela Inlagd Oktober 10, 2015 Jag 47. Kärleken 45. Hennes barn. 23, 21 och 14. Grabben som är 14 skall vi söka UT för i april. Då han avslutar grundskolan. Svärdöttrarna har fullt upp med livet. Ena tjejen har påbörjat jobb efter avslutade studier. Den andra avslutar studier i April. Så nu vet du. Tack Nilsson. Ska bli intressant att få se/höra hur det går för en thailändsk kille i högstadiet i Sverige. Som jag uppfattat det, men det kanske bara är tjejens barn? Dom är 7 och 10, dom hjälper till med allt, diskar, städar, tvättar, vattnar i trädgården mm mm. Känns som om dom är mer självständiga och hjälpsamma än vad "svenska" barn är. Dom har dessutom aldrig problem med att sysselsätta sig, fast avsaknaden av dator, mobiltelefon eller tv. Dom har varsin smartphone, men den används väldigt lite. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Oktober 10, 2015 Dela Inlagd Oktober 10, 2015 I mitten av november med de påstådda stortjuvarna Baggarna. Men jag måste säga att det känns mer som om jag rånat dem, 3300 sek tor för direktflyg ger många sniköl i LOS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Oktober 10, 2015 Dela Inlagd Oktober 10, 2015 Tja bokat nyårsafton med Thai direkt Phuket . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu