Baa Inlagd December 20, 2014 Dela Inlagd December 20, 2014 Jag får en känsla av att många som skriver sina inlägg på thai inte själva förstår vad dom skriver,men det ser ju coolt ut Det jävliga är ju att det inte går att köra fonetisk skrift i translate! Då kommer dialekten in i bilden, så jag ska skaffa dialektfilter till min burk! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd December 20, 2014 Dela Inlagd December 20, 2014 6 Januari är det dags igen. Dock skippar jag Thailand helt denna gång och drar direkt till flappeland. Är faktiskt trött på ett land som styrs av puckon som talar först och tänker sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
m9325 Inlagd December 21, 2014 Dela Inlagd December 21, 2014 På väg nu, resan har startat... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
m9325 Inlagd December 22, 2014 Dela Inlagd December 22, 2014 (ändrad) På väg nu, resan har startat... Tänkte bara berätta hur det gick, hyfsad flight, landade 40 min tidigare (kl 05.05), kom snabbt av planet, flög genom passkontrollen, väskan kom direkt, in i taxin, framme på soi skaew beach 07.30. Fortsätter det i samma stil blir det en 'magisk' semester... ;-) Ändrades December 22, 2014 av m9325 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd December 22, 2014 Dela Inlagd December 22, 2014 (ändrad) Tänkte bara berätta hur det gick, hyfsad flight, landade 40 min tidigare (kl 05.05), kom snabbt av planet, flög genom passkontrollen, väskan kom direkt, in i taxin, framme på soi skaew beach 07.30. Fortsätter det i samma stil blir det en 'magisk' semester... ;-) Ja, allt flyter på perfekt och dagarna går snabbt, snart sitter du hemma i Svedala igen Jag har precis varit iväg i 4 veckor, de gick grymt snabbt, men som tur är åker jag den 6:e Mars igen Ändrades December 22, 2014 av uptoyou Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changnoi Inlagd December 22, 2014 Dela Inlagd December 22, 2014 ทำไมคุณไม่เขียนภาษาไทยที่ไทย Tja, stark är ju relativt begrepp, men blir du verkligen glad av att köpa räkor på marknaden, men gott är det! Om man nu ska vara lite språkpolis. Pom kin ahan thai peet doy, aaroy dee. Aharn...aroy di mak! Pay talat suu kong sanuk sanuk syy gong sanook "suu kong" = köpa saker (handla,shoppa) Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inloss Inlagd December 24, 2014 Dela Inlagd December 24, 2014 13 dagar!! Nu är det fan snart dags!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd December 24, 2014 Dela Inlagd December 24, 2014 Ni som skriver inlägg med inslag av thailändska ord (eller bara thailändska ord som i det här fallet) utan att skriva vad orden betyder. Jag tror att majoriteten av medlemmarna på forumet ofta inte vet vad det ni skriver betyder och gärna ser en översättning också så kanske man snappar upp och lär sig lite thaländska fraser här och där. // mrco Young my toy sätt ihop allt och läs på engelska !! youngmytoy= asfalt. På Thai betyder det asfalt, man har ofta användning för ordet! Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inloss Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 9 dagar kvar nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 8 Vem ska transportera gods efter våra vägar då?? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tobias Vara Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 Vem ska transportera gods efter våra vägar då?? Här på Vara slätten fins det gott om Rumäner och Makadonier som kör Jula transporter så man behöver inte känna sig saknad på ngt sätt ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 Vem ska transportera gods efter våra vägar då?? slovenski rumänski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kongo24 Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 9 dagar Christer/Arunee/Tawan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 9 dagar vi ses i korat cirka 1 feb?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 Eftersom extravalet blev inställt så har den 22 Mars blivit aktuellt.En 15-dagarsresa bara för mig själv(om allt blir som jag hoppas) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smaland Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 Eftersom extravalet blev inställt så har den 22 Mars blivit aktuellt.En 15-dagarsresa bara för mig själv(om allt blir som jag hoppas) Låter som jag ska följa med som ledsagare [emoji2] BAJEN 4-EVER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 6 Januari är det dags igen. Dock skippar jag Thailand helt denna gång och drar direkt till flappeland. Är faktiskt trött på ett land som styrs av puckon som talar först och tänker sedan. Finns det fler länder än Sverige som har sånt styr (folk) Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 6 Januari är det dags igen. Dock skippar jag Thailand helt denna gång och drar direkt till flappeland. Är faktiskt trött på ett land som styrs av puckon som talar först och tänker sedan. Waow, då kan du troligen inte vara bosatt i Sverige. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 Finns det fler länder än Sverige som har sånt styr (folk) Jag hänvisar till denna sektionen. http://www.maipenrai.se/forum/forum/21-nyheter-i-Thailand/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kongo24 Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 vi ses i korat cirka 1 feb?? Hoppas det Christer/Arunee/Tawan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 Låter som jag ska följa med som ledsagare [emoji2] Tycker jag låter som en lysande förslag Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 8 Bytt datum? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 Bytt datum? nope samma som förut ,har mitt eget räknesätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 28, 2014 Dela Inlagd December 28, 2014 nope samma som förut ,har mitt eget räknesätt Anade så. Resor till fjälltöntarna kvar Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu